TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

turbo 4taktilisele rollerile
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=8176
2. leht 2-st

Autor:  kilplane [ 25.10.2010 17:24 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

kus sa ikka viitsid arvutada..
mul läks poole posti peal silmeesine kirjuks juba.

Autor:  Astrona [ 25.10.2010 18:15 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

kilplane kirjutas:
kus sa ikka viitsid arvutada..
mul läks poole posti peal silmeesine kirjuks juba.
Noh see on ju elementaarne algkooli korrutamine jagamine... Ilma selleta võib juhtuda, et arvad et 10kmh pealt on boost, aga praktikas läheb 1000kmh vaja. Või siis, et arvad, et tuleb 1bar, aga tuleb hoopis 20bar, ja saad 1. käivitusel kepsuga vasta näppe.


Teema jätkuks, võiks tollele veel järelkäruga suurema ballooni kah panna, saaks vajadusel ilma kütuseta ka pikema otsa teha :lol:

Autor:  Fog [ 25.10.2010 22:39 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

Astrona kirjutas:
kilplane kirjutas:
kus sa ikka viitsid arvutada..
mul läks poole posti peal silmeesine kirjuks juba.
Noh see on ju elementaarne algkooli korrutamine jagamine... Ilma selleta võib juhtuda, et arvad et 10kmh pealt on boost, aga praktikas läheb 1000kmh vaja. Või siis, et arvad, et tuleb 1bar, aga tuleb hoopis 20bar, ja saad 1. käivitusel kepsuga vasta näppe.


Teema jätkuks, võiks tollele veel järelkäruga suurema ballooni kah panna, saaks vajadusel ilma kütuseta ka pikema otsa teha :lol:


Mis jandid, 80cc 2-taktiline jurakas 10000rpm peal vajab vaid 800L/min õhku, milles on suurusjärgus 20% hapniku. Seega, et hapniku kahekordistada(sama mis 1bar rõhku) on vaja vaid 160L/min hapnikut. 100bar rõhuga balloon peaks ainult 1,6L suurune olema, et minut aega rõõmu oleks...

<statoili_stardika_smaili_siia> :bb

Autor:  Astrona [ 25.10.2010 23:40 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

Fog kirjutas:
Mis jandid, 80cc 2-taktiline jurakas 10000rpm peal vajab vaid 800L/min õhku, milles on suurusjärgus 20% hapniku. Seega, et hapniku kahekordistada(sama mis 1bar rõhku) on vaja vaid 160L/min hapnikut. 100bar rõhuga balloon peaks ainult 1,6L suurune olema, et minut aega rõõmu oleks...

<statoili_stardika_smaili_siia> :bb
Pidasin silmas lihtsalt suruõhuballooni. Minut aega pole siin ühegi variandiga rõõmu :)
50cc 4 taktilisega 5000rpm minutike nautida piisaks 0.25L balloonist :) Kuna 6 sekiga on kiirus juba nii meeletu, siis tegelikult piisaks 25cc balloonist :)

Autor:  Griffin [ 01.11.2010 2:55 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

Siiamaani on electric superchargerite kohta vaid nalja tehtud, aga nii väikese õhuvajadusega asjale võiks elektrilist fööni isegi proovida? Draw trough puhul poleks käivitus probleemiks kuna fööni saab enne käima panna ja mõeldav oleks lausa potekast keeratava kontrolleri tegemine kust ise boost'i dial'ida. Aku peaks süvatühjendatav olema suure tõenäosusega.

Autor:  murjam [ 01.11.2010 11:39 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

Griffin kirjutas:
Siiamaani on electric superchargerite kohta vaid nalja tehtud, aga nii väikese õhuvajadusega asjale võiks elektrilist fööni isegi proovida?
Minu arvates väga hea mõte, tasuks proovida tõesti. Näha, kas ja kuidas asi toimib, saab eriti väikese vaevaga. Ning hiljem, kui on selge, et toimib ning tahtmine korralikult teha, võiks ühe väikese kontrolleri vahele panna, millega juba vastavalt RPM-ile, temperatuurile, lülitile ja/või millele iganes saaks superchargeri mootorit (boosti) täpsemalt juhtida.

Mis selle rollerimootori surveaste üldse on? Osadel rolleritel on surveaste väga kõrgele viidud (a la 1:12). Ideaalis võiks surveaste ülelaadimise jaoks olla ikkagi alla 10.

Autor:  KillFrenzy [ 01.11.2010 12:46 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

Endal ka seisab garaazis üks 72cc 4 taktiline roller, tuli selline loll mõte, et ehitaks selle pritse peale ümber, kuna auto sai maha müüdud jäi Megasquirt ja WB lambda üle.
Pihusti ja segusiibri jne. kola leiaks ka sinna, aga ainuke probleem on kust võiks leida piisavalt väikse bensiinipumba, mis ei võtaks palju voolu, kuna rolleri genekas pole just eriti võimas?

Autor:  taxu [ 01.11.2010 16:47 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

Griffin kirjutas:
Siiamaani on electric superchargerite kohta vaid nalja tehtud, aga nii väikese õhuvajadusega asjale võiks elektrilist fööni isegi proovida? Draw trough puhul poleks käivitus probleemiks kuna fööni saab enne käima panna ja mõeldav oleks lausa potekast keeratava kontrolleri tegemine kust ise boost'i dial'ida. Aku peaks süvatühjendatav olema suure tõenäosusega.

Tänapäeval on väiksed elektrimootorid arenenud sinnamaani, et juba mõnikümmend grammi kaaluv mikromootor suudab arendada sadu vatte võimust. (näiteks http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9764). Sellistega annaks proovida küll, kui kasutada ka vastavat akut.
Pealegi, ega siis elektriline föön iseenesest pole ka autol tegelt naljateema. Mitte ammu testis, ja vist tegeleb sellega ka jätkuvalt, Toyota nn. kikstardiga turbot, millel algkiirus antakse just elektriga. Lihtsalt sellise asja energiatarve on ikkagi kilovattides, seega energiavarustuse küsimused tõstatuvad.

Autor:  udiam [ 12.01.2011 18:29 ]
Teema pealkiri:  Re: turbo 4taktilisele rollerile

ei puhu käima?
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=OYKC2d5IHpA[/youtube]

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/