Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 08.05.2024 15:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 23.10.2010 21:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Lasin kasti drelli otsas traatharjaga puhtaks... ~1-2h, et sina-peale saada.... Leidsin üles ka koha kust saab selle esiveoliseks lülitada, too lülitav-võll oli omakorda veel ühe poldiga lukus. Võtsin esi-diffri kaane maha... eriti targemaks ei saanud :), kõik nii nagu kataloogis, ja tundus ok. Tahtsin lihtsalt esidiffri kätte saada, hents kunagi lubas, misiganes diffri mul LSD'ks teha :lol:, aga krt näe nii lihtsalt see sealt otsast ära ei tulnud.

Tol kastil on ühel pool nagu S13 poolass (kolmnurkne sisemine ots), mis on mul ka olemas. Aga teise poole oma oli eemaldamise käigus pooleks lõigatud... Nüüd selgus et N13 Sunny GTi ja BB CA18 poolassi otsad nuudi poolest sobivad sinna - nii et lootus on, et annab lihtsalt kombineerida.

Sellest kastist veel paarisõnga: See on üks ime-jaapani-jurakas. Mootori otsas on spets CA-awd sidurikoda, mille otsas on tavaline esiveolise kast, mille küljel, seal kus esiveolisel kastil on esidiffer ja peaülekanne, on 4 satiga VLSD keskdiffer mille "taldrik" on siis ka nagu esi-peaülekanne. 1 diffri otsa-hammakas veab läbi õõnsa jämeda võlli, mis jookseb piltlikult sinna awd-sidurikotta, üht suurt hammakat, mis ajab ringi taguveo-rist-võlli, mille peal siis ka mingi tigu-taldrik nurga-muutja, et asi piki-karadaani suunas käiks - lõpuks on teo otsas kardaani flants.
Selle õõnsa otsaratta-otsas oleva taguveovõlli seest jookseb esiveovõll, mis on samuti õõnes, ja mis ajab ringi avatud 2 satiga esidiffrit. Esidiffrist jookseb juhipoolne esi-veovõll aga omakorda selle edi-diffrit-ringi-ajava-võlli seest :lol: YEAH. Kõrvalistuja poolne veovõll on lihtsalt otsaga esidiffris. Samamoodi peaks töötama ka 4x4 Primera ja Sunny N14 GTI-r keskkast.
Kui sel seda esipeaülekannet muuta, muutub ka ju tagumine ülekanne koos sellega. Taga on küll 3.7:1 differ, aga keskdiffris on taguveo jaoks veel 2 hammakate paari. Ja mis kogu ülekanne (s.h. esiülekanne) on, ei teagi, netist kah ei leia.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.10.2010 17:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Ülekanded on teisejärguline probleem, kõigepealt tuleb see peale ratsida.
Mu enda teadmatusest oli üllatuseks, et N13 polegi 4x114.3mm velje-poldi-valem...
Praeguse seisuga jäävad sunnyle tema õõtshoovad, mille otsa tulevad ette Prairie käändteljed koos laagri rummu ja isegi poolassiotsaga (4x114,3 poldivalemiga :) ), millele selgus, et Pr'il käivad juhtumisi S13 pidurid. Ja käändetelgede otsa peaks panema Sunny amordipüstaku, arvatavasti originaal vedruga.
Rooliotste kinnitused ja pikkused on lahtine.
N13 Gti stabikas jääks kardaanile ette... eks näis mis stabikas tuleb
Pooltelgedeks paremale poole tuleb N13 GTI või Bluebirdi vasak isend. Vasakule üritab panna Prairie vasaku pooltelje - kui pikkus sobib.
Mootori otste padjad jäävad GTI omad, tagumine oli GTI'l aga kardaani tunnelis... Seega jääb moto/kasti-kinnitus Prairie pealt, millele on vaja siis kerekülge mingi vastus teha...
Täna üritab 1. korda proovida seda kastijurakat koos mootoriplokiga peale... Või õigemini tõstab kere selle peale.

Ja üldiselt on plaan panna ta ühe-veolisena liikuma, ja siis alles S13 tagusild alla tõsta... ning 3-veolisena toimima saada, ning siis mõtleb ka esidiffri piiramisele, kunagi talvel (2019)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.10.2010 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Ootame siis pildimaterjali sest minu sugune laisk lohe ei viitsinud peale kolmandat lehekülge enam edasi lugeda (Jutt läks järjest pikemaks aga endiselt oli lahtine mis kere ja mis veoline)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2010 9:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Ootame siis pildimaterjali sest minu sugune laisk lohe ei viitsinud peale kolmandat lehekülge enam edasi lugeda (Jutt läks järjest pikemaks aga endiselt oli lahtine mis kere ja mis veoline)
Digifotokas oli pardadzokis ja läks koos võimu ja supakaga. Peaks jah fotokaga telefoni ostma vms. Aga noh, ega seal tulevad üsna pruunid pildid (roostet pole vähe) - parem kui pilte teen hiljem, muidu tekib veel kellelgi tahtmine näppu läbi värvi pleki lükata, ja pärast auto auklik.
Mu jaoks see ka natuke õppe-projekt, pole enne selliste rontidega tegelenud, et peab silla jupid kõik lahti võtma. 68'a Kadetti, millel keretöid lasin teha, oli paremas seisus. Ses mõttes 89' Nissani mitte-tippmudelite kohta, käib see vana datsuni halb maine päris hästi.
Tõstsin kere kastile peale, kardaan kogu keskkastiga istub otsaga kardaanitunnelis, aga tagumine moto-käpp tahab kah nagu tunneli servale viltu jääda. Eile jäi üldse pooleldi lahti võetud stabikas sellele käpale veel ikkagi jalgu. Nädala sees peale tööd läheba alati garaazis kiireks... Valvurid lähvad kah peale kümmet juba kurjaks ära.
Küll midagi välja mõtleb. Ja, see et algul esiveolisena kiirelt sõitma panna, on kah mõtetu, kuna sumpa tuleb enivei kohe ära teha, ja et see õigesti jookseks, oleks hea kui õige tagusild kah juba all... Krt naise autol ei jõudnudki pidureid remontida, enda autost ei räägigi, ja tegelt oleks üldse viimane aeg garaazi soojustamise ja kütte-süsteemiga tegeleda.
Tegelikult ma juba üsna kindel, et see tuleb turbokas, seega võiks vaikselt Projektide alla mingi teema panna, aga hiljem.

EDIT: 1:30-2:30 võtab Jeremy Clarkson Sunny kokku ja 5:00 paneb pärja sõnadega Rest in Pieces. :lol:


EDIT2: Sama asja CA18DET 4WD N13 kerele on tehtud :( Küll aga Austraalias N14 GTI-R tagusillaga ja U12 BB ja GTIR kasti kokku miksimisega. Viimasel ajal hakkas mootorit ehitama, ja 11 kuud pole teemasse postitanud.
http://forum.pulsar.org.au/showthread.php/78223-CA18DET-N13-awd-gearbox-options/page5
Tundub, et ka SR (primera ja N14) keskdiffrid on selle sidurikojakülge bolt on - väljundvõll on kah sama varuosa.

EDIT3: see teema omakorda viitas teisele N13 4WD projektile, Küll vist KN13, mida Euroopas vist ei müüdud. Tollel siis B12 tagusild ja N14 GTIR kast.
http://www.nissanexa.com/showthread.php?47750-awd-t-87-pulsar-....../page4

Neid lugedes tundub a la 1000h tööd, ma saan aga oma eelarvest vaid sada eraldada :lol:

EDIT4: N13 tuli ka tehasest 4WD, aga ainult 1.6 mootoriga sedaanina, nagu ka B12 Wagon.
http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n13/1989_7/type_101/body_front_roof_and_floor/floor_panel_floor_panel_rear_and_floor_fitting/illustration_2/
B12 N13 olid sama keskdiffri korpusega, mis M10 Prairie (mu M11 Prairie siis juba muutnud korpusega). Seal on ka sama keskdiffri tagumine osa (tigu-taldrik süsteem) (mida kasutab ka GTIR ja P10E Primera).

Eile tuli väike tagasilöök, nagu eelmisel lingil näha, on 4WD kardaanitunnel isegi pigem väiksem kui FWD'l, aga tulemüüri juures on FWD põhjal väike madaldus. Ühesõnaga, on vaja kuvaldameetriga 5cm sisse poole seda asja mõõta.
Samas selgus, et Sunny käigukangi hoob (#24) võib oma pikkusega isegi sobida. Teine - kasti lülituse "tugihoob" (#11) on aga vaja parajaks teha.
Pilt

EDIT100: Krt, sel Sunnyl on ikka päris paks plekk, õigemini eest kus kardaanitunnelit on minu kiuste madalamaks tehtud, on kohati 4-5kihti plekki, sellest peaks pilti tegema... Läks 2 ketast, et peotäis plekki eemaldada.
Peale selle on uus probleem: keskdiffer tahab tõusta nii kõrgele, et roolilatt jääb ette. Vaatasin kataloogist, 4WD sedaanil on jah natukese teise koodiga roolilatt jms. Sellest ei hakka rääkimagi, et kasti tagumine kinnitus tuleb custom teha, ja mis põhiline, kõrvalistuja poolne karp on praktililselt ära roostetanud ja strut tahab kah kerest eemalduma hakata.
Tagurpidi Jenka...

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.10.2010 10:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Huvitav oleks juba teada saada, mismoodi ta kurvis käituma hakkab. Nina on esiveolisele kombeks raske, ja selle kastiga ~25kg veelgi raskem, aga samamoodi ka taguosa tuleb ~30kg raskem.
Paneks ühe huvitava mõttekäigu :lol: Et kui nüüd teoorias kurvi võta, siis
* kõik diffrid hetkel suht avatud, tagumised lükkavad, esimesed tõmbavad, kaalujaotuse tõttu kergelt ülejuhitav,
* eest läheb avatud diffri tõttu siiski sisemine ringi, ja läheb alajuhitavamaks, kuna keerab vaid üks, mida üritab neutraliseerida taguvedu,
* kuna eest välimine veel peab, siis esidiffer tahab kiiremini liikuda kui tagumine ja arvatavasti tõmbab eest juba mõlemad hetkeks ringi tekitades alajuhitavuse
* kesk-vlsd hakkab kiirelt esidiffrit pidurdama sünkroniseerides esi- ja tagudiffreid omavahel, andes selle jõuülejäägi arvatavalt "suhteliselt pauguga" tagudiffrile, kus veel mõlemad tagant lükkavad, ja taga sisemine pidamise piiril olev ratas kaotab pidamise; samal ajal tekitades ette pidamist vähemalt välimisele rattale, peaks põhjustama juba ülejuhitavuse
* rakendub tagu-vlsd, mille peale liiga kiirelt käiv tagumine sisemine sünkitakse välimisega, ning hetkeks kaotavad mõlemad pidamise (kässari effekt) tekitades suurema ülejuhitavuse,
* samal pauguga, kuna keskdiffer on lukus, kaotab esimene välimine kah pidamise ja läheb alajuhitavamaks, aga siiski tiba ülejuhitav
* taga hakkavad ühel-kiirusel vedama (1 liiga kiirelt, teine tiba kiirelt) ja autot keresuunas lükkama ja otsemaks tõmbama, aga pidamise piirist tiba üle jätab see neutraliseeriva "kässari effekti" - ülejuhitav
* Kui jõudu on parajalt siis hakkavad ees mõlemad rattad vedama, neutraliseerides pidamist
* Nüüd kui jõudu jääb ikka üle läheb muidugi otse :lol:, aga kuna auto tolleks hetkeks peaks olema juba ninaga järgmise sirge poole, siis põhimõtteliselt perse ees kraavi :lol: Arvatavasti suuremat sorti lumehang, mis võtab stanged sumpad ja ühe poolassi ning ja siis lepad vormistavad taguluugi klaasi ja löövad parempoolse tagusilla kinnituse lahti ... :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.10.2010 13:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
samapalju mõttetööd veel ja on sul sauga raja aeg kah teada enne auto valmimist :-D
Mis oleks reaalne kaal sellel autol või õigemini kaalu /Nm /kw suhe

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.10.2010 13:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
samapalju mõttetööd veel ja on sul sauga raja aeg kah teada enne auto valmimist :-D
Mis oleks reaalne kaal sellel autol või õigemini kaalu /Nm /kw suhe

Plaanin 325hj ~375nm (<1,2bar <7500rpm) ja ~1300kg tühimass koos tümpsuga :lol: Rohkem powerit ei julge anda kuna originaalis oli seal keskdiffri otsas ~100hj mootor ja usas Nissan Axxess KA24E 140hj 206Nm. Nii, et ~100% rohkem momenti. Eks üritab kuival maastikul vähe tagasi hoida. Siduri paneb kah, mitte ON-OFF.
Sauga aja arvutan homme välja. :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.11.2010 10:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
mootori-plokk koos kastiga on nüüd omal kohal. Saab hakata lülituse hoobasid parajaks mõõtma ning kasti tagumist kinnitust aretama. Kui tahaks Praire kronsa ja padja sinna panna, peaks kõrvalistuja vasaku jala alt põranda 15cm "üles tõstma" - arvan et saab ka lihtsamini. Roolilati pidin ülespoole tõstma, kuna seisis tunnelil ees. Seal on vaja veel 2 polti läbi tulemüüri tõmmata, et ta korralikult 4 poldiga kinni oleks.
Lootus on, et Prairie püstakule saab lihtsalt peale Sunny amordilaagri ja alt Sunny õõtsa küljes oleva sharniiri jätta. Siis saaks jätta kõvemad pidurid, amordid ja vedrud.
Vanad püstakud veel sharniiridega kinni, aga varsti-kunagi (millalgi tulevikus :lol: ) saab uued külge ning saab hakata ka pooltelgesid täpsemalt proovima. Korraks proovisin juba Bluebirdi vasakut pooltelge Sunnyle paremale, ja tundub sobivat +/- 1cm. Sunny enda vasak on 2 nuudiline aretis, millest 1 nuut ajas visko-sisu ringi, ning see nüüd ei sobi. Noh suht kindel, et sõitma saaks ta ka ilma midagi mõõtmata, aga vat ei tahaks, et kui kurvis suuremast august läbi sõita, et siis peab taguveolisena edasi sõitma :lol:

Hetkel tundub see küll juba 1 lõputu meeldivalt vanduma-ajav ajaviide :)
Naiivsus on edasiviiv jõud!

EDIT: Netist leitud pilt antud kasti kohta (Bluebird SSS pealt)
Pilt
EDIT2: Võtsin antud AX'i igapäevasesse kasutusse, ja mõned tähelepanekud:
rattad kaaluvad 10.8kg koos talverehviga (40kg massi võitu vs 17" x 225mm). Rattapolte on 3 - jälle 200g võitu :) Klapikamber käib 2 poldiga. Ees, mitte-ventileeritavad õhukesed pidurikettad ja alumiinium supportid (10kg võitu). Roolilatt on üheotsaga ja 2 pikema vardaga (1kg ikka). Tagusillas on torrosioon vedru, mis asendab ka stabika ja pikivardad (kaaluvõit 10kg). Kogu auto on tehtud ühekordsest kilukarbiplekist :lol: ainsa vahega, et on tsinkimata :lol:... Kaaluvõit 100kg. Masin on 20% lühem kui 200sx, kaaluvõit 100kg, ja 9% kitsam (võit ~50kg). On küll 5cm kõrgem aga kliirens on kah selle võrra kõrgem. Esituled on 100% plastikust vaevalt kinnitatud, kronsasid pole - 10kg võrreldes 200sx'iga. Tagavararatas on põhja alla (jälle 3-4kg) Mootor + kast + veovõllid on kah 50-100kg kergemad. Stanged pigimatid ja juhtmestik ning istmed 50kg. Ja kuskilt on veel 100kg välja imetud :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 95 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11