Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 05.05.2024 23:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 9:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
mart154 kirjutas:
Mart. ei suuda valida fordi ja oopeli (holdeni) vahel :)



Kas keegi teab midagi V6 ecoteci hingeelust. seda peaks vist euroopamaal kah levima?
kannatab midagi, või on juustust tehtud?

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 10:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
mart154 kirjutas:
mart154 kirjutas:
Mart. ei suuda valida fordi ja oopeli (holdeni) vahel :)

Kas keegi teab midagi V6 ecoteci hingeelust. seda peaks vist euroopamaal kah levima?
kannatab midagi, või on juustust tehtud?

Hingeelu ei tea, aga olen paarist kohast kuulnud et stock võimsuse juures hakkavad kepsud süsteemist väljuma... Tõnuri sõitis olematu võimsusega 3L caliga 13 aega, aga tal oli kah kord kolvi kord kepsu probleem.
Kui ma peaks suuremat mootorit vaatama, siis ikka R6 - kapoti alla jääb laiupidi rohkem ruumi kui V mootoriga. Seega pigem soovitaks sul uurida R6 Opeli 24v mootorit - midagi Lotus Omega kanti. A klassi ascona sõitis eelmine aasta ju madalat 11 ilma turbota, kui mälu ei peta. See siis 4L Irmscheri plokiga, aga ega seal autos vist peale ploki miski muu ei kaalunudki :lol: 2a tagasi pakuti mulle 24v turbo-projekti (mis pidi ka N00kie SXi peale minema). Sa bemmiga tegelesid, peaks saksa keel suus olema ja knowhow'd leidma. Aga noh ma ei näe sel Opeli mootoril Skyline'i ja Supra mootorite ees eeliseid. Järelturu järgi võiks vaadata.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Tõnuri mootori probleem oli IMO esialgu selles, et mootorile olid sattunud peale erineva voolavusega kaaned (üks vist 3.0 oma ja teine 2.5 oma).
Seega sealt mingit kindlat järeldust teha on veidi kahtlane.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 16:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
R6 mootorite valikus on mul siin (mõistliku hinnaga) ainult Fordi 4.0 OHC
DOCH Barra (mida on juba tehasest ka fööniga) on liiga bloody kallis.

Holdenite kapoti all on ainult V6 või V8. V6 on siis miskine Buicki päritolu aparaat (täpselt kahjuks ei tea, mis, aga 3.8 ja ma ülimalt loodan et Fog teab midagi lisada :D ) ja V6 ecotec.
Ning Holdeni omalooming 5.0 v8, millest te vaevalt keegi midagi teate.

Vordi kapotialune vaatepilt mulle meeldib väga... Aga auto ise on üsna kole :)
Holden on see-eest nunnu, aga V-blocki turbotamine tundub tõesti hirmus :)

Igasugust skyline stuffi leidub muidugi lademetes, aga no ei ole see riis mulle kunagi nii väga maitsenud...

An ute seems just more lovely :)
Pilt

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 20:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Tõnuri mootori probleem oli IMO esialgu selles, et mootorile olid sattunud peale erineva voolavusega kaaned (üks vist 3.0 oma ja teine 2.5 oma).
Seega sealt mingit kindlat järeldust teha on veidi kahtlane.
Jah, aga 2. mootoril läks keps. Samuti ostis mul sõber 2.5 Cali, millel keps oli läbi starteri.
R4 ecotec on usas üsna kõva sõna, aga kahtlustan et seal on mingi promo taga. R4 2L opelist on ilma turbota ~300hj välja aetud, nii 1980 kui 1990a mootoritest. Vanem pidi selleks taluma 10000 ja uuem 9000rpm. Viimane oil caterhami alt ka väikseses seeriamüügis. 1bar @ 9000 võiks juba 600 ja 2bar 900hj olla, ja mingi mitsu eclipse oli 3.5bar ja 1500hj, ega see tegelt margist sõltu, sest originaalist palju alles ei jää. Valitaval mootoril vänt ja plokk võiks ikka kesta ja kaas võiks hingata ka stock seisundis, ülejäänud juba tuleb teha.
Kõvema sisuga R4'st peaks tänavale piisama. Samas kui 450-500hj tahta, siis stock sisuga R6 peaks sama töökindluse juures vist odavam tulema, aga raskem. Ja kui väike auto siis sama raha eest peaks ka 1L bike moto 300hj peale saama. GT35 1.8 otsas tõmbas ikka 1. kolme käiguga r888 ringi, kuigi full boost tuleb alles 3.'ga - lihtsalt pööretest tekkis väike tagasilöök.
Mart aga võta RB ja keera talle bemmi sidur taha :), või uuri, äkki saab bemmi kolvid sobitada... Et noh süda rahul oleks. Peale paned ka kleepsu, et "BMW inside". Natuke putitamist on, aga peaks odavam tulema kui riisi vältimine. 4L länkari mootor pidi araabias uus pop asi olema.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 21:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
mart154 kirjutas:
Holdenite kapoti all on ainult V6 või V8. V6 on siis miskine Buicki päritolu aparaat (täpselt kahjuks ei tea, mis, aga 3.8 ja ma ülimalt loodan et Fog teab midagi lisada :D )


see 3.8 mida holdenitest leiab, on tegelikkuses "series 2 3800". Väga pommikindel, arvestades, et selle kohta käib sõna "over-engineered". Cross-bolt mains jne. Järelturg on üpriski hea, ning kuni 800 jõuni leti/romula kaup.
1996-2004 Holden Commodore VS (series II), VT, VX, VY alt leiad õige tooriku, mis on juba paremate juppide ja madalama surveastmega. Sinna pead vabalthingava sisselaske hankima kui turbotada tahad.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 18.09.2010 23:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
4.0 OHC kõlab kena lollikindal vanakooli variandina.
Oskad sa äkki selle mootor tüüpi öelda, kuna kiire googeldamine tahab pigem igasugu Fordi V6 mootoreid pakkuda.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 5:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Mihkel kirjutas:
4.0 OHC kõlab kena lollikindal vanakooli variandina.
Oskad sa äkki selle mootor tüüpi öelda, kuna kiire googeldamine tahab pigem igasugu Fordi V6 mootoreid pakkuda.


Ausaltöeldes, polegi aru saanud et neil aussie inline sixidel mingi "mootorikood" oleks :)
Vikipeedias on väike tabel aussie mootorite kohta. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Straight-6_engine

Reaalselt leitavad on seal need 4.0 OHC mootorid. Väidetavalt erinevatel mudelitel suurt vahet pole. St, põhi on sama ja kaaned peaks omavahel vahetatavad olema.


Oot, aga alles nüüd jõudis mulle kohale, et Holden on jah, sellele Buicki mootorile ainult ecoteci kleepsu peale pannud, seega pole sel euroekotekiga midagi ühist :)

Aga Fog, sa mõtled siis, et see "õige toorik" on 3.8 supercharged?
Njaa, selle leidmine utest koos getragi kepikastiga võib osutuda kergeks peavaluks, aga tundub nüüd kerge uurimise järel üsna magus ams tõesti...

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 11:24 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Astrona kirjutas:
Mart aga võta RB ja keera talle bemmi sidur taha :), või uuri, äkki saab bemmi kolvid sobitada... Et noh süda rahul oleks. Peale paned ka kleepsu, et "BMW inside". Natuke putitamist on, aga peaks odavam tulema kui riisi vältimine. 4L länkari mootor pidi araabias uus pop asi olema.


Tokyo driftis oli vist, et Mustangile pandi Nissani mootor.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
ahto42 kirjutas:
Astrona kirjutas:
Tokyo driftis oli vist, et Mustangile pandi Nissani mootor.
Neid RBsid on igale poole topitud nagu ka ChevySmallBlock'e. Ja CA-kaaskannataja rootsimaal läks M3 kasti peale üle. Mingit seletamatut potentsiaalide vahet seal ei teki :) et peaks välku vms kartma hakkama :)
Mardil on riisi vastu taoline allergia nagu mul buumeri vastu - vanast ajast opelitega bemmide kottimise veri sees. Asjaga paratamult tuttavamaks saades tekib küll allergia kõrvale väike austus, aga kuna valikuid on palju, siis võib väga lihtsalt oma "põhimõttele" truuks jääda. Suuremate võimsuste juures võivad kinnisideed väga kalliks minna.
Ma olen aru saanud, et usa pommikindlus tähendab suht seda, et ilma et ma peaks netist uurima 3800 ss sisu tugevust, võin suht kindel olla et RB kannatab stockis rohkem hj/L ja võibolla isegi samapalju hj olenemata, et ligi 50% kubatuuri on puudu.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 12:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
mart154 kirjutas:
Aga Fog, sa mõtled siis, et see "õige toorik" on 3.8 supercharged?
Njaa, selle leidmine utest koos getragi kepikastiga võib osutuda kergeks peavaluks, aga tundub nüüd kerge uurimise järel üsna magus ams tõesti...

Jah.

Special notes considering the 3800 Series II N/A and SC engines: The series II 3800 is a redesigned version of the 3800 (Series 1) V6. The Series II and III blocks have a shorter deck height, symmetrical design cylinder heads & cross-bolted main bearing caps among most of the major differences they have with their predecessor. The Supercharged version of the Series II and III engines share the same crankshaft and heads as the naturally aspirated versions but the heads on the SC versions have bosses machined for injectors, and the crank is balanced differently because the SC versions have beefier connecting rods and pistons. The SC pistons are also of a special casting and have a thermal coating on their tops designed to reflect heat back into the combustion process. The pistons, connecting rods, and piston pins used in the naturally aspirated versions of this engine are NOT designed for use with boost and are significantly weaker than their supercharged counterparts. Other differences between the N/A and SC engines are the amount of counter-balance of the harmonic balancer, flexplate/flywheel, and balance shaft. All 3800 Series II and III engines are considered to be "externally balanced".

Aga nüüd võid ära ka unustada selle mootori. Bolt-on kepikaste on küll, aga kõik on esiveolised kastid.

Tee üks korralik TTV8 parem, isegi Astrona ei saa sellega hakkama, kuigi isegi toorik ja jupid peaaegu olemas:D(TTTA)

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kas see 4.0 OHC on äkki midagi sarnast nagu Sierra peal 2.0 OHC, mis iseenesest tundub suht pommikindel vanakooli teema olevat?
Rida mootorile ilmselt kõige kergem kollet ehitada, V6-ega on veidi rohkem pusimist, et võimalikult head tulemust saada.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 13:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Fog kirjutas:
Aga nüüd võid ära ka unustada selle mootori. Bolt-on kepikaste on küll, aga kõik on esiveolised kastid.

Tee üks korralik TTV8 parem, isegi Astrona ei saa sellega hakkama, kuigi isegi toorik ja jupid peaaegu olemas:D(TTTA)


Umm... internetiinfo põhjal on holdenit tulnud küll kepikastiga :roll:
M34 five-speed Getrag manual (series II & III V6 only)
(või on NA bolt pattern kah SC-st erinev?)


V8 hirmutab mind valikutest hetkel kõige rohkem, sest ma pole mitte midagi tarka selle mootori kohta teada saanud. :) Pole kohanud ühtki projekti, mis seda föönitanud oleks kah. Kõik mingipärast lähvad üle SBC peale.



--------------------------------------------

Tegelt käisin ma hoopis ühte fordi mootori alumist otsa just kruvimas ja mõõtmas.
Täpselt ei teagi, mis krdi mudel ta nüüd on, aga arvan, et EA või EB kerest pärit 3.9. (oh kuidas tahaks näpud 4.0 sisse pista :) )
Kahjuks oli kaalikas kaduma läinud, sellest ei tea hetkel essugi veel...


Plokk tundub mõnusa tugevusvaruga. Samuti on ka kolvid üsna matsakad.
Kolvipõhja paksus on ~11mm.
kolvi pealt esimese rõngani 6.6mm
rõngaste vahed esimene 3.5 ja teine ~3.2mm

Kepsud on fordilikult õblukesed :) Ja muidugi ei teatud ujuvatest kepsusõrmedest muhvigi...
kõige õhemast kohast on kepsu big end umbes 8mm paks.
Kepsus tundub olevat umbes 150mm.

Bore ~91.7
Stroke ~99.1

Raamsaale ~60.85
Keps ~53.95

Bore spacing ~103.5
Ja silindriseinast veesärki kõige õhemas kohas tummised 9mm

pistsin mõned pildid mootorist ja saanist, mille pealt tuli, siia:
http://picasaweb.google.com/mart.jakobson/FordiR6

Kas keegi suudab selle saanipildi põhjal selgeks teha, kas tegemist on EA või EB kerega Falconiga? :)

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 19.09.2010 14:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
mart154 kirjutas:
Täpselt ei teagi, mis krdi mudel ta nüüd on, aga arvan, et EA või EB kerest pärit 3.9. (oh kuidas tahaks näpud 4.0 sisse pista :) )

Kas keegi suudab selle saanipildi põhjal selgeks teha, kas tegemist on EA või EB kerega Falconiga? :)


http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Strai ... Inline_Six

C-pillaritel tunduvad vendid olevat, seega vanem mudel.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootor turbotamiseks
PostitusPostitatud: 22.09.2010 9:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Veidi Shokeerivat materjali selle 12a seisnud nissani teemal mis eelmisel nädalal sai emexisse minemisest päästetud:

Kojameeste ümbrus:
Pilt
Nii sügavale oli ta jõudud vajuda
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Peab ikka nissaniarmastust olema.... :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 91 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11