Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 06.05.2024 6:46

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 04.08.2010 20:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Mis õlisid teie manuaalkäigukastides kasutate ja mis suunitlustel olete need valinud?

Kas on üldse miskeid näitajaid (peale hinna), mis iseloomustaks seda kui korralik õlikile metallile tekib või midagi analoogset?

Mis viskoosusega õli võib panna 80w90ne asemele ja mis sellega muutuks?

Võtsin lahti ~40 aastat vanu käigukaste kus õli pmt väga vähe sees, mustust palju, õli asemel haisev tavoti laadne ollus ja kastid sellest kõigest hoolimata seest täiesti elus. Paneb vägisi mõtlema selles suunas, et niisama kulgemise autodel võib misiganes õli sees olla mis sinna ette on nähtud. AGA kui kasti kasutatakse julmalt ? Peaks siiski õlide head omadused vaid kasuks tulema....aga kuidas neid ära tunda?

Kes targem aitaks? Erinevate õlikoolitajate jutust pole kahjuks miskit tarkusetera kõrva taha panna sest nende teadmised piirduvad mootoriõlidega ja sedagi vaid nende enda pakutava näol.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.08.2010 22:29 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
LE600 (uus seeria on 1600, aga saada on ka vana), seda muidugi eelkõige vanematesse Getrag kastidesse.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 1:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.06.2006 23:25
Postitusi: 24
Asukoht: tln
ATF Type F vöi Type G

_________________
1990 VOLVO 740 B230FT 0.8 Bar VX cam.and Eiker E1 7,5x17" rims
1990 VOLVO 760 B230FT


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 8:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
hents99 kirjutas:
LE600 (uus seeria on 1600, aga saada on ka vana), seda muidugi eelkõige vanematesse Getrag kastidesse.


volvo245 kirjutas:
ATF Type F vöi Type G



jah, ilusad nimed aga miks? mis näitajate põhjal?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 10:38 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Ja mis õli kasutavad audimehed oma hüpoidhambumisega esidiffriga kastides ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 13:11 
Eemal

Liitunud: 30.09.2008 8:50
Postitusi: 128
Asukoht: Tartu
KaroK kirjutas:
Ja mis õli kasutavad audimehed oma hüpoidhambumisega esidiffriga kastides ?


Mobil VS200 370.- liiter
Selline on tehasest ettenähtud vähemalt kõigisse 6k kastidesse (01E).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.08.2010 21:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
See õli värk on müstika tõepoolest. Sitemat ei tohiks panna kui ette on nähtud, aga parematega peab proovima milline hea on. Valdav enamus nendest projektidest mis siin foorumis on, jäävad eelmisesse sajandisse, seega mis tehase soovitusi siin ikka nii kuulda võtta kui vahepeal on maailm ~20a edasi liikunud.
Ma ei mäletagi mis tökatit mult tehas nõudis, ma panin Valvoline HP GL-5 80W90 LS (limited slip) (mingi 100eek/L) õli sisse ja kast poolteist aastat pole laiali läinud, imelikke hääli ka mitte. Kasti mudel ise läks kasutusele autodele aastal 80. Laagrid panin ka viimase õlivahetuse käigus uued. Mootorivõimsus on topelt mis kastile stockis ette on nähtud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.08.2010 20:13 
Eemal

Liitunud: 13.09.2005 17:01
Postitusi: 44
KaroK kirjutas:
Ja mis õli kasutavad audimehed oma hüpoidhambumisega esidiffriga kastides ?

Endal on sees Castrol TAF-X. Mobili VS200 on samuti õige asi. Odavad need pole aga kui tihti ikka kastis õli vahetatakse? Kogused pole ka suuremad kui mootorisse minevad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.08.2010 20:58 
Eemal

Liitunud: 10.01.2006 11:49
Postitusi: 60
Omal kogemus Redline Lsd õliga - üks tagavedu ja üks esivedune. Mõlemal läks käiguvahetus tunduvalt täpsemaks ja tihkemaks. Peaks saama www.racingexpert.ee (mina ostsin Nõmme rallipoest)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.08.2010 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mis õli 200SX'i kasti? Asi selles, et täispööretel käivad käigud raksuga, kui üldse. Sooja mootoriga on pigem hullem. Keegi mainis, et arvatavasti õli vedel ja paksem aitaks pidurdada võlli ja lihtsustaks sünkrode tööd.
Ei mäletagi, mis täpselt praegu sees on, vist Valvoline ja kataloogi järgi valitud.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.08.2010 21:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Võtsin täna kasti lahti......

20 km olen läbinud ülikorralikult pestud ja kontrollitud kastiga. See oli odav kuid kastile ette nähtud GL4 80w90.

20km ja magnetpunnid on taas siilid ja õli on tume :( hammasratastel on jäljed justkui oleks kuivalt käinud. Võib väga kindlalt väita, et see õli ei tulnud oma ülesandega toime.

Prooviks järjest paremaid õlisid ja olen nõus peale igat võistlust kasti avama aga ma arvan et ei jõuaks kagemale kui teise-kolmanda õlini. Et see kast veel kestaks tuleb sinna kohe korralik õli leida. Ma pole endiselt suutnud leida infot näitajate kohta (arvuliselt) mis iseloomustaks õlikile omadusi :?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.08.2010 22:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Võtsin täna kasti lahti......

Võibolla hea õlikiht ei päästagi seda kasti. Kas pole variant, et läbi ideaalse õli vajutab ta nõrgalt hammakalt ikkagi puru välja? Või pesi ta nüüd alles korralikult kasti puhtaks? Või siis, et äkki järgmine kord paned vähe rohkem õli... Või siis mõne teise firma samade numbritega õli? Seda võimalust pole, et sai midagi vähe liiga tihkelt kokku, differ vms?
Sul suht lihtne testida ju - valad sisse, 1 ring läbi linna ja vaatad, kui puru pole, siis räägi meile kah, mis õli oli. Ega ta õli pärast sul paari katsetuse peale päris ära kulu ju.
EDIT: ise ei tea midagi, lihtsalt üritan kaasa mõelda.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.08.2010 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Küsiks ka, et kas lõtkud olid ilusti õiged?

Subaru 6-est kasti peab tehasemanuali järgi mingis kohas mingi ime kahest kohast korraga mõõtva digi mikromeetriga kokku panema.
Eestis ei ole sellist asja üheski töökojas ilmselt olemas, enamus kohti ilmselt ei mõõda ka suurt mingeid lõtke.
Paraku ei ole minu autol ükski remonditud kast töötanud ka sama ideaalselt kui tehases komplekteeritud kast.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14.08.2010 8:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Hammasrataste vahelisi lõtke pole mõtet mõõta. Need on kindlasti suuremad kui tehasest tulles aga mis sa selle teadmisega peale hakkad kui seda mitte ühelgi kastil mitte kuidagi reguleerida ei saa. 20 km tagasi sai seda kasti mitme inimese poolt uuritud ja sai ka kiidetud sest hammasratastel polnud märgatavaid kulumisjälgi. Nii, nagu puudusid ka valesti kulumise märgid mis tekivad siis kui hammasrattad on liigsest kulumisest enam mitte kokku sobivad.

Eraldi teema on diffriga, selle "jooks" pannakse paika (paberiga, hõbepaberiga või plastigaugega) kuna see on reguleeritav ja selle mitte reguleerimine on ka salongi kuulda. Minu kasti puhul sai uuritud diffri hambumust ja kuna pinnad olid ideaalselt ühtlased ja valesti kulumise märkideta siis sai kokku pandud samade tihenditega.....ehk samasse asendisse (Tihenditega ongi minu autol see reguleeritav)

Õli tase sai ~100g üle normi ehk 2,6L ja pesemise praak see ei olnud.

Minu arust jääb 2 varianti:
1) Odav õli ei tööta rasketes tingimustes
2) 25-40 HP mootoritele mõeldud kasti sisu on iseensest juba pehme kui talle mõjuvad üle 3x suuremad jõud.

Tahaks väga teada mis õlimark ei müü nime vaid head õli, et saaks ära proovida. Peab USA foorumist uurima kus 10000 inimest sama autoga sõidavad aga siis peab ka usast tellima sest sealsed õlimargid on siinmail tundmatud

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14.08.2010 10:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
mõne tunni lugemisega olen põrnika kastide põhjal selgeks teinud omale vähemalt GL4 ja GL5 kastiõlide vahe.

natuke nalja kah thesamba foorumist:
1 kutt ütleb et : mina kasutan vaid GL4 sest seda näeb manual ette....teine vastab et aga kust sa 91 bensiini ostad mida manual ette näeb
kolmas ütleb et jäta ta rahule, ta vihakb tõenäoliselt ka radiaalrehve :-D

GL5 on oluliselt tugevama õlikilega ja peab palju paremini vastu hammasrataste ja diffri planetaarülekande vahel. Aga miks kasutatakse endiselt GL4lja? sest levivad legendid, et GL5 tapab ära värvilisest metallist detailid nagu sünkrorõngad jne. Mina ei hakka seda kinnitama ega ümber lükkama kuna sel teemal on juba niigi sadu lehekülgi vaieldud. Minupärast söögu neid sünkrosid aga gl4ga sureb see kast niikuinii ennem maha.

Mitmed tunnid lugemist aga õli tootjat ei suutnud ikka valida.


EDIT: Leitsin väga huvitava asja: http://www.amsoil.com/lit/g2457.pdf

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 97 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11