TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Aku küsimus
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=6913
1. leht 1-st

Autor:  Aigo [ 29.01.2010 11:38 ]
Teema pealkiri:  Aku küsimus

Lugesin ja ei leidnud arutelu akude teemal, kuna praegu on külm aeg ja akud hakkavad üles ütlema siis küsimus, et kas on eestis saada kuskilt kuivakut ja kas see tasub ennast ära tavapärase aku asemel, eriti just eesti kliimat arvestades? Viimati kui nägin siis hinnavahe ei olnud just eriti suur neil, kuid kas tasub panna kuiv aku peale, mis on väheke kergem, sama võimsuse juures ning võtab vähem ruumi, nimelt siis Fiat Coupe'l on aku koht suhteliselt pisike jäetud, see ümberringi kinnine.

Sooviks et keegi jagaks praktilisi kogemusi muidugi ka koht kust neid saada on oleks hea, sest varem leidsin neid TOP partsist ja isegi automaailmas oli olemas, kuid hetkel olen sellega jänni jäänud, olen ise kasutanud 2'l autol "USA akut" ja oma kogemused kahjuks ei sisalda -20 kuni -31 kraadiseid külmasid nagu siin olid ning mille tagajärjel mul opelil "korralik aku" lõhki külmas.

Autor:  hents99 [ 29.01.2010 12:32 ]
Teema pealkiri: 

Just sai eile arutatud, et võiks hakata pakkuma kuiv-akusid mõistliku hinnaga.
Mina olen küll täheldanud, et hinnavahe on päris suur võrreldes tavaakuga.

Autor:  Maik [ 29.01.2010 12:38 ]
Teema pealkiri: 

Kindlasti ei "tasu" see ära mingile pisikesele fiatile. Kuivakusid olen näinud küll tavaautodel peal, enamasti on need ka diislid olnud. Eeliseks on suurem käivitusvool ja annab lõpuni seda 12v välja ka. Aga hinnad on siiski 2,5k alates minuteada. Kasutavad samuti igast helirõhu autod.

Fiatile sobilik aku ilmselt on ca 850-950 eek maks. Corvetil mul peal vähemalt selline 70Ah aku,kah pisike. See kuu ostetud.

Korralik aku = täis aku = ei külma lõhki. Ei ole vahet kas on USA või Euro toodang.

Autor:  Ragnar [ 29.01.2010 13:34 ]
Teema pealkiri: 

Ei tea kas on mõtet kuivakul. Ilmselt on sul aku lihtsalt nii tuksis. Mul seisis Coupe 2 päeva -28*C ja 55Ah aku tõmbas auto ka peale seismist käima probleemita. Kui on korralik aku siis ei tohiks probleemi olla... mul küll odavama otsa Sznjader aku, aga töötab ja paneb auto käima muretult.

Autor:  Aigo [ 29.01.2010 18:29 ]
Teema pealkiri: 

lõhki külmand aku oligi jah vana juust,

Autor:  hents99 [ 29.01.2010 18:57 ]
Teema pealkiri: 

Ise kindlasti plaanin kuiv-aku peale panna oma sõidukitele. Üks on diisel ka, mis vajab suuremat vurtsu.
+ Võidusõidumasinatele märgakut polegi lubatud.

Kuivakude numbrid on küll muljetavaldavad:
50Ah ja 2800A jne

Ma ise arvan, et sellise invest on päris hea. Ega tavaaku üldiselt üle 2-3a vastu ei pea.

Autor:  Aigo [ 29.01.2010 19:48 ]
Teema pealkiri: 

küsimus rohkem ongi selles, et kas tasub ära tänavaautole see investeering?

Autor:  Johnny [ 29.01.2010 20:39 ]
Teema pealkiri: 

Endal tööjuures ka kaks optima geelakut. Muidu on väga head asjad ja eriti positiivne on see et võib ka külili kasutada. Miskipärast on aga klemmid vastupidi kui enamustel akudel. Samuti pidavat olema neid akusid väga raske ellu äratada, kui on täiesti tühjaks lastud. Ei tea kas on tõsi või mitte. Sõbral oli optima miski 10a kasutuses enne kui otsa sai.

Autor:  Astrona [ 29.01.2010 23:17 ]
Teema pealkiri: 

Johnny kirjutas:
Endal tööjuures ka kaks optima geelakut. Muidu on väga head asjad ja eriti positiivne on see et võib ka külili kasutada. Miskipärast on aga klemmid vastupidi kui enamustel akudel. Samuti pidavat olema neid akusid väga raske ellu äratada, kui on täiesti tühjaks lastud. Ei tea kas on tõsi või mitte. Sõbral oli optima miski 10a kasutuses enne kui otsa sai.
Mul Nissanil väike 11Ah 220A geel aku jäi autole peale, kui talveks seisma jätsin. Suvel polnd probleemi, eriti kui kuus mõned korradki sõitsin. See pikalt seistes läks nii tühjaks, et enam laadijat taha ei võtnud. Kandsin mõtteis juba kuludesse... Siis aga, panin puhurid peale ja 20V toitekale ja amprid põhja - noh esimesed tunda aega läks 0.00A, aga siis hakkas vaikselt kasvama, kuni lõpuks hakkas juba 1A vastu võtma, hommikuks oli täis. Eks akudel on muidugi "mälu", ja tühjaks lastud akust enam sama mahtuvust välja ei võta.
2800A? 13V juures on see ju 36KW, rohkem kui mõnel autol bensumootoris. Ise asi on muidugi see, et kui sinna 1000A taha panna siis sa ei saa sealt mitte enam 50Ah kätte, vaid heal juhul 10Ah, ehk siis poole minutiga on ta tühi.
Mul Chevy V8'al uus tavaline Varta 70Ah, ja seisku või pool aastat külmas, ikka läheb käima.
Aigo võibolla lihtsalt lihvis bensukal surveastme 20:1 peale ja nüüd on hädas :) Fiatil mul 8a vana originaal MagnetiMarinelli aku ja see enam -22C'ga käima ei lähe, kui igapäev ei sõida (-17C on veel ok.).

Autor:  Aigo [ 30.01.2010 13:24 ]
Teema pealkiri: 

ei mitte ei ole surveaste kürgeks aetud, vaid lihtsalt vana aku mis oli külmas lõhki(aastaid tal ka kuskil 5-6) ja nüüd et kas osta uus geelaku või siis odavam happeaku

Autor:  Maik [ 30.01.2010 14:19 ]
Teema pealkiri: 

Kui astrona väidetud geelaku eluiga on tõesti 8-9a (ise ei tea) siis esita endale küsimus - kas sina sõidad selle autoga niikaua ? Kui vastus on ei, on jätkuvalt ka geelaku küsimuse vastus EI. Minumõistuse jaoks siin pole üldse muud variantigi mida valida... :?

Autor:  parm [ 30.01.2010 14:49 ]
Teema pealkiri: 

Tere,

Meilt võib küsida BOSCH AGM (geelakud) ning OPTIMA RED-YELLOW-BLUETOP akusid. Paljud mudelid on olemas kohapeal.

hinnad u 3000-5000eek aku

Link ka kes kohe tellida tahadavad:

http://www.carshop.ee/tarvikud/elektrio ... ptima.html

Olavi

Autor:  Astrona [ 30.01.2010 18:20 ]
Teema pealkiri: 

Maik kirjutas:
Kui astrona väidetud geelaku eluiga on tõesti 8-9a (ise ei tea) siis esita endale küsimus - kas sina sõidad selle autoga niikaua ?
Lihtsalt täpsustuseks... Ma ei väitnud, et geelaku eluiga on 8-9a. See geelikas mul alles 1-2a vana (nissanil). 8-9a on ikka pliiaku (faitil) ja nii need pliiakud vist kestavadki - ja kulu on ~5-15krooni/kuu :)

Autor:  hents99 [ 31.01.2010 20:24 ]
Teema pealkiri: 

Eks aku eluiga sõltub otseselt kasutamisest. Iga asja saab ära lõhkuda/kasutamiskõlbmatuks muuta.
Tavalised pliiakud kestavad ka kohati väga hästi.
Näiteks paljudel vanadel (10-15a) MB`del veel vanad pliiakud tehasest peal ja toimivad. Ka mu enda omal oli päris pikalt peal enne, kui uut vaja oli.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/