Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 21:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 4WD veoskeem
PostitusPostitatud: 13.12.2004 19:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 14:17
Postitusi: 423
Asukoht: Tallinn
Kuna teise autoteemat ristustada ei tahaks enam siis teeme uue teema.
Et tuli siis päevakorda selline asi nagu 4WD dynostend ja siis 4WD mõõtmine vaid ühelt sillalt.
Audi puhul on vanematel mudelitel kasutatud vabasid diferentsiaale ja salongis on valida lisaks keskdifrilukk ja tagadifrilukk. Uuematel hakati kasutama torsen difreid keskel mis siis peaks automaatselt seda jõudu jagama esi ja tagatelje vahel. Jutud räägivad et audil peaks see veojõud jaotuma 30/70 või vastupidi 70/30 vahemikus ja liigutatakse siis vastavalt vajadusele. Kuid ise kodus tehtud test näitab natuke teist, kui nüüd üks tagaratas õhku tõsta hakkab see vabalt õhus ringi käima, natuke nagu tahaks auto ka liikuma hakata, kuid ei julgenud tungi peal seda gaasi hullult anda, kuid siduri sain täiesti lahti. Nüüd tagasild manuaalselt seest lukku ja jääb tagaratas seisma, sest tahetakse ju teist ka kaasa vedada. Kuid kui nüüd esiratas ülesse tõsta, siis enam tagasilla lukk ei aita, masin seisab kohapeal ja esiaratas käib vabalt ringi... mis peaks tähendama et vedu jaotatakse 0/100, 100/0?
Kusjuures V8 audidel on ka taga juba torsendiffer ja lülitit enam polegi ja sama peaks olema ka kõige uuematel.
Suuremalt jaolt käib minu jutt praegu siis alla 1994a masinate kohta, sest uuematega pole kokkupuudet olnud.

_________________
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.12.2004 19:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
4WD dynomiseks on vaja 4WD pinki. Miks muidu inimesed müüvad oma 2wd pinke maha, et 4wd pinki osta?

Ja uuematel Audidel ei ole minu teada taga torsenit. On tavaline lahtine differ ja veojõudu jagatakse läbilibiseva ratta pidurdamisega.

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.12.2004 19:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 14:17
Postitusi: 423
Asukoht: Tallinn
See viimane asi on jah täiesti võimalik, sest topitakse ju elektroonikat masinattesse aina rohkem ja rohkem ning seal seesama hakkabki seda asja toimetama.

_________________
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.12.2004 0:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 18:45
Postitusi: 109
Asukoht: Tallinn
Torsendiffer jaotab veojõudu normaalolukorras 50:50 ning on võimeline muutuma kuni 25:75 või 75:25. Torsendiffer ehk pöördemomendi tundlik differ vajab toimimiseks aga pöördemomenti mõlemal poolel, seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast. Vana Coupe Quattro on ses suhtes hea masin, et tal on 3 avatud difrit, millest keskmine ja tagumine on manuaalselt lukustatavad, st. ainus võimalus, et auto ei liigu paigast on see kui maad puudutab ainult 1 esiratas. Kõigil muudel juhtudel läheb lukus difritega auto liikvele. Näiteks mul läks ükskord esimese pooltelje ots puruks ja auto jäi seisma - panin keskdifri lukku ja sõitsin tagaveolise Audiga :) parandusse...

_________________
Liikurid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.02.2005 9:31 
Eemal

Liitunud: 09.02.2005 10:23
Postitusi: 6
Silwer kirjutas:
Ja uuematel Audidel ei ole minu teada taga torsenit. On tavaline lahtine differ ja veojõudu jagatakse läbilibiseva ratta pidurdamisega.


Tere,

natsa offtopic aga mitte eriti, kui huvitab millised 4WD skeemid on läbi aegade VW-Audi masinatele pandud, siis siin on inffi:

http://www.daniil.dds.nl/skoda/vag-4wd-types.html

kristjan


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.05.2005 21:48 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Joel kirjutas:
... seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast...


See jutt on küll BS. Torsen on jah torque sensing see tähendab et jõud kantakse rattale millel on parem pidamine. Et kui ühe ratta üles tõstad siis see ratas mis maas on, hakkab vedama. Kui ülestõstetud ratas ringi käib on tegu avatud difriga, mis on enamustel autodel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.05.2005 23:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 14:17
Postitusi: 423
Asukoht: Tallinn
godzila kirjutas:
Joel kirjutas:
... seega kui 1 ratas õhku tõsta (eeldusel, et nii esi- kui tagadiffer on avatud), siis ei liigu auto kuhugi ja keerutab seda ühte ülestõstetud ratast...


See jutt on küll BS. Torsen on jah torque sensing see tähendab et jõud kantakse rattale millel on parem pidamine. Et kui ühe ratta üles tõstad siis see ratas mis maas on, hakkab vedama. Kui ülestõstetud ratas ringi käib on tegu avatud difriga, mis on enamustel autodel.

Sa natuke mõtle oma jutu üle ikka järgi või uuri maad enne kui tõukama kukud. Oman nimelt ise Audi B4 quattrot millel on keskel torsen differ ja kui sa ükskõik mis ratta õhku tõstad seisab auto lihtsalt kohapeal. Tagaratta puhul aitab difrilukk, kuid esiratta puhul pole muud kui mängi ise piduriga kui just veojõukontrolli pole.

_________________
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.05.2005 16:57 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Mnjah et töötada saaks peavad mõlemad rattad veerema, seega tekitasin järjekordselt segadust. Vähemalt enam ma oma viga ei korda.

Torseni kohta http://www.flashoffroad.com/features/Torsen/Work/torsen_works.htm

Head lugemist. Kui vaja võin tõlkida ka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.05.2005 18:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
Natuke erinevate LSD kirjeldusi ja võrdlusi:
http://kmhafer.datsun510.com/Subaru.htm ... what%20are

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 103 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11