TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Dünostendid Eestis arutelu
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=2398
8. leht 14-st

Autor:  Astrona [ 21.11.2008 11:44 ]
Teema pealkiri: 

Moss kirjutas:
Ma pakuks, et need protsendid just suurenevad võimsuse (või pigem siis mootoripöörete) tõustes. Igasugused jõud ja momendid on tavaliselt kiirusega ruutvõrdelises seoses.
Kiirusest ma ei rääkinud. Kui 100KW tuleb 20000RPM juures, siis jõudu ju praktliselt ei olegi, ja hammasrattaste hambad ei suru üksteise vastu nii tugevalt ja hõõrdumine väiksem. Samas kiiruse kasvades kasvab hõõrdumine - seega need natkue kompenseerivad teine teist - ehk KW on hea ühik kao% näitamiseks. Pakun, et sama võimsus 300Nm @ 1000RPM ja 200Nm@1500RPM juures on kaod suht võrdsed.

Aga mis tahtsin öelda, on kah see, et tegureid palju ja mootorivõimsus on vähe oluline - WHP loeb ja ei loe mitte number, vaid vahe eelmise mõõtmisega - ehk 1. mõõtmine näitab ainult võrdlust samas dünos käinud samaveolise masinaga.

dWHP :)

Autor:  zoom1 [ 21.11.2008 19:04 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
Samas kiiruse kasvades kasvab hõõrdumine


Oled sa selles kindel ja kuidas sa seda seletad?

Autor:  Astrona [ 21.11.2008 19:29 ]
Teema pealkiri: 

zoom1 kirjutas:
Astrona kirjutas:
Samas kiiruse kasvades kasvab hõõrdumine

Oled sa selles kindel ja kuidas sa seda seletad?

Hea point! Hakkasin sellele mõtlema, ja see on tõesti keerulisem teema :) Hõõrdumine kasvab küll samamoodi nagu veeretakistuski - lineaarselt - hõõrdumise energia ühe pöörde kohta on ikka suht konstantne - seega kao KW% ei muutu. Aga siin lisandub miljon muutujat. Jään parem vait. Mõtetu teema enivei. Markel käis mootoridünos, äkki on sinna kõrvale panna ta chassis-dyno.
http://www.superstang.com/horsepower.htmSiin on pikk jutt ja ikka selgust ei saa :)

Autor:  KaroK [ 15.12.2008 16:47 ]
Teema pealkiri: 

TTK veojõustendil nüüd ka esialgne koduleht.

Autor:  pilsner [ 29.12.2008 23:59 ]
Teema pealkiri: 

Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.

Autor:  Raceboy [ 30.12.2008 0:09 ]
Teema pealkiri: 

Arvestades, et auto on suhteliselt uus ja võiks ettenähtud võimsuse välja anda, tundub veermikukadu (30%) suurena. 4WD autodel, eriti FWD põhistel, ei tohiks see 20% ületada.

pilsner kirjutas:
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.

Autor:  pilsner [ 30.12.2008 0:20 ]
Teema pealkiri: 

Nõustun Sinuga Raceboy !
Samas ei tahaks uskuda, et 2.a. vana autol on kaduma läinud 20hj ja 30nm (kui 4wd kaduks arvutada 20%). Pigem dyno ise näitab lihtsalt natukene väiksemaid numbreid.

Raceboy kirjutas:
Arvestades, et auto on suhteliselt uus ja võiks ettenähtud võimsuse välja anda, tundub veermikukadu (30%) suurena. 4WD autodel, eriti FWD põhistel, ei tohiks see 20% ületada.

pilsner kirjutas:
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.

Autor:  Astrona [ 30.12.2008 0:43 ]
Teema pealkiri: 

pilsner kirjutas:
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.


Tsiteeri:
* STD or STP. Another power correction standard determined by the SAE. This standard has been stable for a long time and is widely used in the performance industry. Power is corrected to reference conditions of 29.92 InHg (103.3 kPa) of dry air and 60 F (15.5°C). Because the reference conditions include higher pressure and cooler air than the SAE standard, these corrected power numbers will always be about 4 % higher than the SAE power numbers.

Ehk siis kui sul STP näitab 5% rohkem, siis SAE standardis võid 1% otsa liita, kuna arvatavasti oli õhurõhk madal ja ruum soojem kui 15C. Iga auto on erinev, kui teisel mazdal teised ülekanded, siis spoolib ju teise kiirusega. Teised rehvid, võis olla väiksem kadu jne jne. Bensiin erinev, kapotialune temp, ajus detonatsiooni ajalugu - süütekorreksioon jne.
Mõlemad olid esivedu?

Autor:  Mihkel [ 30.12.2008 0:58 ]
Teema pealkiri: 

6 MPS on 4WD, 3 MPS on FWD.

Teguried on jah palju mis mõjutavad, juba sisselaske temp mõjutab päris palju.
Teadagi on enamus stock turbokatel vahejahuti suht kesine.

Autor:  Marko [ 30.12.2008 1:48 ]
Teema pealkiri: 

mazda 6 mps vahejahuti eriti naljanumber. sul võis sidur samuti läbi libiseda, selle masina põhiline probleem - graafikult saaks välja lugeda.

Autor:  Ragnar [ 30.12.2008 10:11 ]
Teema pealkiri: 

Marko kirjutas:
mazda 6 mps vahejahuti eriti naljanumber. sul võis sidur samuti läbi libiseda, selle masina põhiline probleem - graafikult saaks välja lugeda.


Sidur ei libisenud. Graafik oli kuju poolest identne MPS3 omaga ainult, et tulenevalt 4wd'st joonistus graafik välja natukene madalamal kui 3MPS puhul. Jah ja arvutasime ning tuligi välja, et 3mps'il nii jõudu kui väänet 11% TKTK stendis rohkem, aga nagu ütlesin identse kujuga kõverad. Lõpus enne piirajat oli mõlemal sellele mootorile tüüpiline "sakk" kõveras sees. Äkki pilsner viskab graafiku kah.

Autor:  pilsner [ 30.12.2008 13:08 ]
Teema pealkiri: 

Pilt

Ragnar kirjutas:
Marko kirjutas:
mazda 6 mps vahejahuti eriti naljanumber. sul võis sidur samuti läbi libiseda, selle masina põhiline probleem - graafikult saaks välja lugeda.


Sidur ei libisenud. Graafik oli kuju poolest identne MPS3 omaga ainult, et tulenevalt 4wd'st joonistus graafik välja natukene madalamal kui 3MPS puhul. Jah ja arvutasime ning tuligi välja, et 3mps'il nii jõudu kui väänet 11% TKTK stendis rohkem, aga nagu ütlesin identse kujuga kõverad. Lõpus enne piirajat oli mõlemal sellele mootorile tüüpiline "sakk" kõveras sees. Äkki pilsner viskab graafiku kah.

Autor:  Raceboy [ 13.01.2009 21:24 ]
Teema pealkiri: 

Täna käisime TKTK stendis 1992. aasta Porsche 911 Carrera 2 häälestamas. Enne VEMS'i paigaldust oli see auto seal tõmmanud 156kW rattast, nüüd saime 172 kW/298 Nm rattast.
Tehaseandmed on 184 kW/250 hj mootorist.

Võin aga suht kindlalt väita, et see düno näitab tegelikkusest mõnevõrra vähem. Millel see arvamus põhineb?

1. 150 kW rattast tähendaks 15% ülekandekao juures 240 hj. Seda on vähe, ja tagamootori/tagaveoga Porsche puhul (kardaan puudub, pmst sama, mis esivedu) arvestaks ülekandekaoks pigem 10% poole.

2. Mootor on läbi sõitnud veidi üle 100 000 km ja on tehniliselt täiesti korras. Lisaks, Porsche 911 mootorid koostatakse käsitööna ja kontrollitakse tehases mootoridünos igaüks järgi, et see vastaks vähemalt ettenähtud andmetele (ehk siis mootori jõud 250hj). Igal Porsche mootoril on vähemalt tehase lubatud andmed või rohkem.
Lisaks pole see mingi linnalegend, seda on mitmed oma silmaga näinud.

3. Konkreetne auto kiirendas sellesama TKTK V-Boxiga (GPS põhine seade, 100Hz refreshiga) mõõtes 0-100 km/h 5.9-6.0 s, mis tähendab, et 1375 kg-se tühimassiga auto ei suuda 235 hobujõu toel ja konkreetsel mudelil kasutatava Getrag G50 käigukasti ülekannetega sellist tulemus saavutada.
Kui keegi teab vastupidist näidet, ootan huviga.

4. Lihtsalt võrdluseks. Minu turbotatud Porsche 924 näitas 208 "Dynomaxi" hobujõudu ja 265 Nm rattast ja minu auto 0-100 km/h tulemus oli täpselt sama V-Boxiga mõõtes 6,2 s. 924-l on taga vaid käigukast, 911-l mootor. Minu 924 tühimass oli mõõtmise hetkel 1250 kg.

Ehk siis ei ole need "Dynomaxi hobujõud" midagi nii ulmselised.

EDIT: Sama autoga on plaanis millalgi täpselt samas seades ka Dynomaxis mõõtmas käia.

Autor:  KaroK [ 13.01.2009 21:30 ]
Teema pealkiri: 

Palju sisselaske temp. oli ?
Tavaliselt on seal dünoruumis päris soe.

Autor:  Raceboy [ 13.01.2009 21:31 ]
Teema pealkiri: 

KaroK kirjutas:
Palju sisselaske temp. oli ?
Tavaliselt on seal dünoruumis päris soe.


Oli pidevalt 38-45 kraadi. Vahepeal jahutasime ruumi hoides ust lahti, aga seda mitte tõmbe ajal.

EDIT: Dünograafik erinevate tõmmetega on siin. Nagu näha, siis kehvemaga on originaalaju :D Ühe jõnksu momendigraafikus saime siledaks, teist ei saanud ühegi väega. Resonance plate rakendub 5500 p/min.

Pilt

8. leht 14-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/