Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 25.04.2024 5:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 206 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.11.2008 11:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Moss kirjutas:
Ma pakuks, et need protsendid just suurenevad võimsuse (või pigem siis mootoripöörete) tõustes. Igasugused jõud ja momendid on tavaliselt kiirusega ruutvõrdelises seoses.
Kiirusest ma ei rääkinud. Kui 100KW tuleb 20000RPM juures, siis jõudu ju praktliselt ei olegi, ja hammasrattaste hambad ei suru üksteise vastu nii tugevalt ja hõõrdumine väiksem. Samas kiiruse kasvades kasvab hõõrdumine - seega need natkue kompenseerivad teine teist - ehk KW on hea ühik kao% näitamiseks. Pakun, et sama võimsus 300Nm @ 1000RPM ja 200Nm@1500RPM juures on kaod suht võrdsed.

Aga mis tahtsin öelda, on kah see, et tegureid palju ja mootorivõimsus on vähe oluline - WHP loeb ja ei loe mitte number, vaid vahe eelmise mõõtmisega - ehk 1. mõõtmine näitab ainult võrdlust samas dünos käinud samaveolise masinaga.

dWHP :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.11.2008 19:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 833
Asukoht: Tartu
Astrona kirjutas:
Samas kiiruse kasvades kasvab hõõrdumine


Oled sa selles kindel ja kuidas sa seda seletad?

_________________
CA18DET best et 11.1s 205kmh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.11.2008 19:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
zoom1 kirjutas:
Astrona kirjutas:
Samas kiiruse kasvades kasvab hõõrdumine

Oled sa selles kindel ja kuidas sa seda seletad?

Hea point! Hakkasin sellele mõtlema, ja see on tõesti keerulisem teema :) Hõõrdumine kasvab küll samamoodi nagu veeretakistuski - lineaarselt - hõõrdumise energia ühe pöörde kohta on ikka suht konstantne - seega kao KW% ei muutu. Aga siin lisandub miljon muutujat. Jään parem vait. Mõtetu teema enivei. Markel käis mootoridünos, äkki on sinna kõrvale panna ta chassis-dyno.
http://www.superstang.com/horsepower.htmSiin on pikk jutt ja ikka selgust ei saa :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.12.2008 16:47 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
TTK veojõustendil nüüd ka esialgne koduleht.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.12.2008 23:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 19:20
Postitusi: 30
Asukoht: Tallinn
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 0:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Arvestades, et auto on suhteliselt uus ja võiks ettenähtud võimsuse välja anda, tundub veermikukadu (30%) suurena. 4WD autodel, eriti FWD põhistel, ei tohiks see 20% ületada.

pilsner kirjutas:
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 0:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 19:20
Postitusi: 30
Asukoht: Tallinn
Nõustun Sinuga Raceboy !
Samas ei tahaks uskuda, et 2.a. vana autol on kaduma läinud 20hj ja 30nm (kui 4wd kaduks arvutada 20%). Pigem dyno ise näitab lihtsalt natukene väiksemaid numbreid.

Raceboy kirjutas:
Arvestades, et auto on suhteliselt uus ja võiks ettenähtud võimsuse välja anda, tundub veermikukadu (30%) suurena. 4WD autodel, eriti FWD põhistel, ei tohiks see 20% ületada.

pilsner kirjutas:
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 0:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
pilsner kirjutas:
Sai ka ära proovitud TKTK dyno Mazda 6 MPS-ga.
Numbrid tunduvad suhteliselt reaalsed:
147.6kw/291.7nm rattast
Tehasenumbrid saan kätte siis, kui kadudeks arvutada 30% (260hj/380nm).
Võrdluseks oli 3 MPS tõmmanud 11% rohkem väänet kui minu auto (esivedu).
Kas keegi võiks öelda, mida kujutab endast STP Corrected Wheel Power?
STP Corrected Wheel Poweri real on minu numbrid 5% võrra kõrgemad.


Tsiteeri:
* STD or STP. Another power correction standard determined by the SAE. This standard has been stable for a long time and is widely used in the performance industry. Power is corrected to reference conditions of 29.92 InHg (103.3 kPa) of dry air and 60 F (15.5°C). Because the reference conditions include higher pressure and cooler air than the SAE standard, these corrected power numbers will always be about 4 % higher than the SAE power numbers.

Ehk siis kui sul STP näitab 5% rohkem, siis SAE standardis võid 1% otsa liita, kuna arvatavasti oli õhurõhk madal ja ruum soojem kui 15C. Iga auto on erinev, kui teisel mazdal teised ülekanded, siis spoolib ju teise kiirusega. Teised rehvid, võis olla väiksem kadu jne jne. Bensiin erinev, kapotialune temp, ajus detonatsiooni ajalugu - süütekorreksioon jne.
Mõlemad olid esivedu?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 0:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
6 MPS on 4WD, 3 MPS on FWD.

Teguried on jah palju mis mõjutavad, juba sisselaske temp mõjutab päris palju.
Teadagi on enamus stock turbokatel vahejahuti suht kesine.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 1:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.02.2005 17:43
Postitusi: 760
mazda 6 mps vahejahuti eriti naljanumber. sul võis sidur samuti läbi libiseda, selle masina põhiline probleem - graafikult saaks välja lugeda.

_________________
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 10:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Marko kirjutas:
mazda 6 mps vahejahuti eriti naljanumber. sul võis sidur samuti läbi libiseda, selle masina põhiline probleem - graafikult saaks välja lugeda.


Sidur ei libisenud. Graafik oli kuju poolest identne MPS3 omaga ainult, et tulenevalt 4wd'st joonistus graafik välja natukene madalamal kui 3MPS puhul. Jah ja arvutasime ning tuligi välja, et 3mps'il nii jõudu kui väänet 11% TKTK stendis rohkem, aga nagu ütlesin identse kujuga kõverad. Lõpus enne piirajat oli mõlemal sellele mootorile tüüpiline "sakk" kõveras sees. Äkki pilsner viskab graafiku kah.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.12.2008 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 19:20
Postitusi: 30
Asukoht: Tallinn
Pilt

Ragnar kirjutas:
Marko kirjutas:
mazda 6 mps vahejahuti eriti naljanumber. sul võis sidur samuti läbi libiseda, selle masina põhiline probleem - graafikult saaks välja lugeda.


Sidur ei libisenud. Graafik oli kuju poolest identne MPS3 omaga ainult, et tulenevalt 4wd'st joonistus graafik välja natukene madalamal kui 3MPS puhul. Jah ja arvutasime ning tuligi välja, et 3mps'il nii jõudu kui väänet 11% TKTK stendis rohkem, aga nagu ütlesin identse kujuga kõverad. Lõpus enne piirajat oli mõlemal sellele mootorile tüüpiline "sakk" kõveras sees. Äkki pilsner viskab graafiku kah.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.01.2009 21:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Täna käisime TKTK stendis 1992. aasta Porsche 911 Carrera 2 häälestamas. Enne VEMS'i paigaldust oli see auto seal tõmmanud 156kW rattast, nüüd saime 172 kW/298 Nm rattast.
Tehaseandmed on 184 kW/250 hj mootorist.

Võin aga suht kindlalt väita, et see düno näitab tegelikkusest mõnevõrra vähem. Millel see arvamus põhineb?

1. 150 kW rattast tähendaks 15% ülekandekao juures 240 hj. Seda on vähe, ja tagamootori/tagaveoga Porsche puhul (kardaan puudub, pmst sama, mis esivedu) arvestaks ülekandekaoks pigem 10% poole.

2. Mootor on läbi sõitnud veidi üle 100 000 km ja on tehniliselt täiesti korras. Lisaks, Porsche 911 mootorid koostatakse käsitööna ja kontrollitakse tehases mootoridünos igaüks järgi, et see vastaks vähemalt ettenähtud andmetele (ehk siis mootori jõud 250hj). Igal Porsche mootoril on vähemalt tehase lubatud andmed või rohkem.
Lisaks pole see mingi linnalegend, seda on mitmed oma silmaga näinud.

3. Konkreetne auto kiirendas sellesama TKTK V-Boxiga (GPS põhine seade, 100Hz refreshiga) mõõtes 0-100 km/h 5.9-6.0 s, mis tähendab, et 1375 kg-se tühimassiga auto ei suuda 235 hobujõu toel ja konkreetsel mudelil kasutatava Getrag G50 käigukasti ülekannetega sellist tulemus saavutada.
Kui keegi teab vastupidist näidet, ootan huviga.

4. Lihtsalt võrdluseks. Minu turbotatud Porsche 924 näitas 208 "Dynomaxi" hobujõudu ja 265 Nm rattast ja minu auto 0-100 km/h tulemus oli täpselt sama V-Boxiga mõõtes 6,2 s. 924-l on taga vaid käigukast, 911-l mootor. Minu 924 tühimass oli mõõtmise hetkel 1250 kg.

Ehk siis ei ole need "Dynomaxi hobujõud" midagi nii ulmselised.

EDIT: Sama autoga on plaanis millalgi täpselt samas seades ka Dynomaxis mõõtmas käia.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Viimati muutis Raceboy, 13.01.2009 21:31, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.01.2009 21:30 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Palju sisselaske temp. oli ?
Tavaliselt on seal dünoruumis päris soe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.01.2009 21:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
KaroK kirjutas:
Palju sisselaske temp. oli ?
Tavaliselt on seal dünoruumis päris soe.


Oli pidevalt 38-45 kraadi. Vahepeal jahutasime ruumi hoides ust lahti, aga seda mitte tõmbe ajal.

EDIT: Dünograafik erinevate tõmmetega on siin. Nagu näha, siis kehvemaga on originaalaju :D Ühe jõnksu momendigraafikus saime siledaks, teist ei saanud ühegi väega. Resonance plate rakendub 5500 p/min.

Pilt

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 206 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11