E36 M52B28 turbotamine
E36 M52B28 turbotamine
Tere,
Tekkis huvi ära turbotada oma BMW E36 M52B28 142kw, sai mõnda aega tagasi juhuse tahtel saadud üks turbokolle ka, täpsemalt siis tegi ta koostööd Holset HX40 Superiga, kuid ise olen natuke uurinud ja nõu küsinud ning plaan võtta HX35 Super, seejuures siis soovikski natuke nõu ülejäänu suhtes, ehk siis mingit listi mida kõike oleks vaja kokku osta et saaks hakata edasi tegelema. Olen natuke foorumis tuhninud ning leidsin ka kaks set-i, mida võiks kaaluda, kui kellegil soovitusi ja midagi pakkuda võib ka julgelt kohe kirjutada! Allolevad siis mõeldud M50B25 kohta.
Basic selle mootori puhul:
* Programmeeritav aju
* 3,5mm Cometic
* ARP kaanepoldid
* Sidurivahetus asisemas vastu (Orig. ei pea si**agi)
* Turbo 400hp kanti(võiks olla sisese WG'ga kui esimese setupi
peale liiga palju raha panna ei taha või pole võimalik)
* Suurem radiaator
* Intercooler
* Suuremad pihustid
* Väljalaskele sisselaske nukvõll
* Uus bensiini pump (walbro või 044)
* ~50mm bov
Step2:
* Programmeeritav aju
* 2,8L Strokeriks tegemine
* H-Profiil kepsud
* Sepis kolvid
* 3,5mm Cometic
* ARP kaanepoldid
* Väljalaskele sisselaske nukvõll
* Sidurivahetus
* Turbo 650HP kanti (Holset HX40Super) + Väline WG
* Summutisüsteem 3"
* Racing veepump
* Audi 115R Süütepoolid
* ~75mm BOV
* Intercooler
Tekkis huvi ära turbotada oma BMW E36 M52B28 142kw, sai mõnda aega tagasi juhuse tahtel saadud üks turbokolle ka, täpsemalt siis tegi ta koostööd Holset HX40 Superiga, kuid ise olen natuke uurinud ja nõu küsinud ning plaan võtta HX35 Super, seejuures siis soovikski natuke nõu ülejäänu suhtes, ehk siis mingit listi mida kõike oleks vaja kokku osta et saaks hakata edasi tegelema. Olen natuke foorumis tuhninud ning leidsin ka kaks set-i, mida võiks kaaluda, kui kellegil soovitusi ja midagi pakkuda võib ka julgelt kohe kirjutada! Allolevad siis mõeldud M50B25 kohta.
Basic selle mootori puhul:
* Programmeeritav aju
* 3,5mm Cometic
* ARP kaanepoldid
* Sidurivahetus asisemas vastu (Orig. ei pea si**agi)
* Turbo 400hp kanti(võiks olla sisese WG'ga kui esimese setupi
peale liiga palju raha panna ei taha või pole võimalik)
* Suurem radiaator
* Intercooler
* Suuremad pihustid
* Väljalaskele sisselaske nukvõll
* Uus bensiini pump (walbro või 044)
* ~50mm bov
Step2:
* Programmeeritav aju
* 2,8L Strokeriks tegemine
* H-Profiil kepsud
* Sepis kolvid
* 3,5mm Cometic
* ARP kaanepoldid
* Väljalaskele sisselaske nukvõll
* Sidurivahetus
* Turbo 650HP kanti (Holset HX40Super) + Väline WG
* Summutisüsteem 3"
* Racing veepump
* Audi 115R Süütepoolid
* ~75mm BOV
* Intercooler
Re: E36 M52B28 turbotamine
400 hp jaoks pole sul arpi ega metalltihendit küll vaja.
Progeaju-pihustid-küttesüsteem kõige tähtsam osa.
siis kestab vabalt. Endal kestis stock rauaga ja tihendiga 388kw rattast kenasti.
Progeaju-pihustid-küttesüsteem kõige tähtsam osa.
siis kestab vabalt. Endal kestis stock rauaga ja tihendiga 388kw rattast kenasti.
E36 322T r5>344T, E38 740 BIT, SAAB 9-5Aero, E36 320T, 2JZ, 328T
Re: E36 M52B28 turbotamine
Võiksid umbes paika panna, mis jõudu lähed püüdma.
600hp jaoks tuleb kütusesüsteem ümber teha - jämedamad torud, vahepaak vms. 400hp ongi umbes stock süsteemi piir (suuremate pihistitega ofc).
Niipalju, kui kokku olen puutunud Holset HX35 ja HX40 turbodega M50-M54 mootoritel, on miskipärast HX35 olnud alati poolkõva. Loomulikult toimib ja toodab rõhku ja vabalthingavaga ei võrdle, kuid HX40ga võrreldes kustub hoopis varem, omamata minu hinnangul paremat spooli (mõlemad tulevad jõulisemalt 4+krpm).
Ehk ca 600hp jaoks on minu hinnangul HX40 hea turbo, kuid väiksema numbri jaoks ma kasutaks mõnda paremini spoolivat turbot kui HX35.
Hea asja saamiseks ära isegi mõtle kasutada hiinakaid juppe, eriti oluline, et korralikud oleksid pihustid ja wastegate.
400hp nimekirjast saad radiaatori-vahetuse maha tõmmata. Toimib stock süsteem ka. Kui peaksid elektrilise ventilaatori panema (pole kohustuslik), ei tohi panna jõuetut hiinakat.
600hp jaoks tuleb kütusesüsteem ümber teha - jämedamad torud, vahepaak vms. 400hp ongi umbes stock süsteemi piir (suuremate pihistitega ofc).
Niipalju, kui kokku olen puutunud Holset HX35 ja HX40 turbodega M50-M54 mootoritel, on miskipärast HX35 olnud alati poolkõva. Loomulikult toimib ja toodab rõhku ja vabalthingavaga ei võrdle, kuid HX40ga võrreldes kustub hoopis varem, omamata minu hinnangul paremat spooli (mõlemad tulevad jõulisemalt 4+krpm).
Ehk ca 600hp jaoks on minu hinnangul HX40 hea turbo, kuid väiksema numbri jaoks ma kasutaks mõnda paremini spoolivat turbot kui HX35.
Hea asja saamiseks ära isegi mõtle kasutada hiinakaid juppe, eriti oluline, et korralikud oleksid pihustid ja wastegate.
400hp nimekirjast saad radiaatori-vahetuse maha tõmmata. Toimib stock süsteem ka. Kui peaksid elektrilise ventilaatori panema (pole kohustuslik), ei tohi panna jõuetut hiinakat.
Lauda nitro
Re: E36 M52B28 turbotamine
Mis kütusetorustik seal algselt eksisteerib, et 400hp piiriks kujuneb? Kelle või mille piir?
Isiklikult ei tea kedagi, kellel selline asi oleks kunagi takistuseks jäänud...reaalselt. Ka üle 1000hp tegevad mootorid...e36/30 jne...skandinaavia on selliseid täis...
Kui soovitud jõud mõistlikult eesmärgiks, siis ma isiklikult tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.
Kui euroopa premium automark, siis võiks ikka tipp-inseneride ees austust üles näidata.
...aga see mu isiklik arvamus...netitarkuste alusel, praktikasse pole vist jõudnud.
Isiklikult ei tea kedagi, kellel selline asi oleks kunagi takistuseks jäänud...reaalselt. Ka üle 1000hp tegevad mootorid...e36/30 jne...skandinaavia on selliseid täis...
Kui soovitud jõud mõistlikult eesmärgiks, siis ma isiklikult tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.
Kui euroopa premium automark, siis võiks ikka tipp-inseneride ees austust üles näidata.
...aga see mu isiklik arvamus...netitarkuste alusel, praktikasse pole vist jõudnud.
Re: E36 M52B28 turbotamine
hents99 kirjutas:Mis kütusetorustik seal algselt eksisteerib, et 400hp piiriks kujuneb? Kelle või mille piir?
Pole täpsemalt uurinud, aga rohkem vist ei saa pump paagist kätte vms. Igatahes ilma vahepaagi vms lahenduseta tavaliselt üle 500hp ei tule, kütust lihtsalt ei tule peale piisavalt.
Kirjuta palun konkreetsemalt - mis on tilulilu ja millele oleks vaja tähelepanu pöörata. Selle jaoks ju teema tehtud ongi, et saada konkreetset nõu ja arutelu.hents99 kirjutas:... tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.
Lauda nitro
Re: E36 M52B28 turbotamine
Ega mul konkreetse kombo ehitamisega kogemust pole...aga noh näiteks alustades mootori komponentide vahetusega...ma arvan, et ca 200lph pump on originaalis olemas.murjam kirjutas:hents99 kirjutas:Mis kütusetorustik seal algselt eksisteerib, et 400hp piiriks kujuneb? Kelle või mille piir?
Pole täpsemalt uurinud, aga rohkem vist ei saa pump paagist kätte vms. Igatahes ilma vahepaagi vms lahenduseta tavaliselt üle 500hp ei tule, kütust lihtsalt ei tule peale piisavalt.
Kirjuta palun konkreetsemalt - mis on tilulilu ja millele oleks vaja tähelepanu pöörata. Selle jaoks ju teema tehtud ongi, et saada konkreetset nõu ja arutelu.hents99 kirjutas:... tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.
100hp/silinder euro mootorist pole küll mingi probleem originaalmootorile.
10.5 surveaste kuni 1 bar boostiga peaks piisavalt palju turvalist jõudu tegema.
Vist oli m50 mootor 10.5 surveastmega....kunagi sai ka s50 motost 10.8 cr ja hx50 comboga 620+hp dünos bensuga....680hp juures oli deto ilmnemist....
Stock avamata mootor....
Ma küll rohkem Mersudega kokku puutund, aga bemmimehed räägivad, et Mersu mootor pidi igast asendist halvem olema... ja 100hp silindri kohta tundub igati turvaline, isegi mõned jaapani mootorid saavad hakkama.
Millest ma lähtun(sest raha ülearu raisata pole ja enamus juppegi teen seepärast ise, mis vaja vahetada) on see, et ära paranda enne kui katki läheb või on kindel teave, et peab vahetama...
Inglise keeles oli paremini öeldud: “if it ain't broke don't fix it”
Ma kohati ei saa aru, kas projekti eesmärk on raha kulutada või mootorist jõud kätte saada?
Sellist teemaalgatust lugedes saame aru, et küsija ise ei tea ka.
Mitte paha pärast, aga soovitaks üldise mootori tuunimise algteadmised selgeks teha, siis ei tekiks neid teemasid....vaid oleks konkreetsed küsimused.
Nagu loed, siis arvamused on seinast seina. Kogemused erinevad.
Mõnel toimib, teisel mitte...kuigi samad jupid. Keda uskuda jne.
Näiteks mina olen enamus asju risti vastupidi normaalsele tavale teinud, mõni asi on õnnestunud, mõni mitte....üle standardi on riskid enivei.
Re: E36 M52B28 turbotamine
Tänud hea tagasiside eest ning praeguste nõuannete, ise olen mõelnud miski 350-400kw maksimaalselt tõmmata välja, ehk jääb siis sinna 450-550hp vahele ehk see.
Esialgu alustaks siis turbost, jätaks valikusse HX35 Super/HX40, pihustite osas oskab keegi midagi soovitada mis kvaliteetne ja hinnapoolest mõistlik? Progeaju ka kindlasti vajalik asi ning mis hetkel sellise seti puhul oleks hea? Mida täpsemalt veel võiks üle vaadata ja mida juurde osta sealt nendest asjadest edasi? Turbo, pihustid, progeaju.
Esialgu alustaks siis turbost, jätaks valikusse HX35 Super/HX40, pihustite osas oskab keegi midagi soovitada mis kvaliteetne ja hinnapoolest mõistlik? Progeaju ka kindlasti vajalik asi ning mis hetkel sellise seti puhul oleks hea? Mida täpsemalt veel võiks üle vaadata ja mida juurde osta sealt nendest asjadest edasi? Turbo, pihustid, progeaju.
Re: E36 M52B28 turbotamine
Mina soovitan pihustiteks uusi Bosch 0 280 158 117, megaodavad ja toimivad normilt. Kütuselatti peab nendega ca 1cm madalamale tooma ja pistikud on ka teised.
Lauda nitro