Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 30.04.2024 23:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 8:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Minu soovitus on "paksude" õlide korral lasta ALATI mootor soojaks enne kui pöördeid ületühikäigu tõstad.

Juhtus nädalavahetusel nimelt nii, et auto sai omale kõik ueed saaled ja uue õlipumba. Vänt kontrolliti, tasakaalustati ja kaelad poleeriti...lisaks sai ka plastigaugega üle kontrollitud. Kuna päev pidi tulema kuum sai sisse 20w50 mille 100c viskoossus oli 18. Esimene sõit sai "mingil põhjusel" tehtud külma mootoriga....väike boxis käimine, lineupi veeremine (Kõik kokku ca 2 minutit) ja siis 5000rpm lauch ja 8000 rpm shifting.

Ühe sõidu tulemusena saaled rikutud...kolisema ei hakanud loomulikult aga õli oli sel momendil veel nii paks et saalede välisservu pmt ei määrinud ja need on haljad.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 8:26 
Eemal

Liitunud: 08.06.2009 23:01
Postitusi: 31
Asukoht: tallinn
Miks keegi Shelli(helix ultra 5w40) õlisid ei kasuta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 9:09 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Mina kasutan :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 10:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kui ma ei eksi siis Shell on pakendaja nagu ka Statoil ja mõlema pakendaja õlid tulevad LOTOS Group tehasest. Lotos pole kehv õli aga tean inimesi kes on seal tehastes ekskurssioone läbi viinud ja teavad, kuidas se edasi müümise asi toimib. (Ostetakse "lahtiselt" odavamat kuid nõutud klassile vastavate parameetritega õli, tehakse paarisaja protsendiline juurdehindlus ja müüakse oma nime all maha) Usun et shelli ja statoili huvitab mis õli nad reaalselt müüvad aga kui võtta samasugune King audio edasimüüja siis temal on savi mis asja ta ostab ja oluline on vaid odav hind et saaks kääri panna.

Loo moraal on see, et kasutan ise sama tehase enda nime alt müüdavat LOTOS õli ja jätan vahepealt välja ilusate pudelitega pakendaja ja maksan oluliselt vähem. NB! Lotos õlisid saab minult :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 11:05 
Eemal

Liitunud: 08.06.2009 23:01
Postitusi: 31
Asukoht: tallinn
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... 96&view=50
253000+km sõidetud Shelli 5w40 helix ultraga(Algusaastatel mingi mobili täissünt). Pöörded küündivad sinna 6k/rpm, kuid mitte üle lubatud kiiruse :burn


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Minu soovitus on "paksude" õlide korral lasta ALATI mootor soojaks enne kui pöördeid ületühikäigu tõstad
Paksemate õlidega kaasnevad tihtipeale ka külmemad küünlad, millega ei pruugi üldse peale käivitust korralikku tühikäiku ollagi (võinoh kui 1700rpm külmkäivitus tühikäiguks ei loe). See et sul servad haljaks tõmbas on pigem ikka 8000rpm süü, ja et üle tühikäigu ei tasu on ikkagi ju liialdus.
Kui sa juba oma müüdavat õli natuke maha teed, siis võiks seda juttu isegi uskuda. Kui klientuur juba olemas, äkki võtad endale tootevalikusse ka mõned saale-brandid :lol:

Mingi mõte tekkis, et kui sul 8000 oli liig, siis 6000 oleks võind muretult lasta. Mul näiteks õlirõhukell on nagu tahhokaga jäik-ühenduses, mis tähendab et 6000 peal on rõhk poole suurem kui 3000 peal, nagu ka mootori kiirus. Ehk siis iga saale-meetrikohta on sama palju õlisurvet. Probleem on aga selles, et 2x kõrgema rõhuga on voolavus ainult 41% kõrgem, ja rõhu tõustes pööretega jõuab "saalemeetrile" aina vähem õlivoolu peale.
RPM = Ruins Peoples Motors = Ärge paarutage :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 12:38 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Jeff, Verraaridele pannakse siis sisse midagi muud või sedasama (pakendil lehvib ju ilus kleeps, et sellega sõidavad spartivnai mashõnõ)?
Ma pole mingi Shelli pooldaja, niisama küsin. Vahepeal mõtlesin Castruli peale üle minna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2010 13:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
olen 100% kindel et päris vormel 1 selle õliga ei sõida aga ferrari kui tänava auto pole ju midagi utoopilist oma mahlade poolest.
See mis pakendi peal kirjas on odavatel tootjatel tihti jama ja edasimüüjatel reeglina jama sest selle vastu ei vea ühtegi hagi välja. (Proovitud..... võimatu)
Võta huvipärast näiteks MANNOLi pakend ette. Võin sulle tõlkida serte mis seal numbriliselt peal kirjas on ja näed, et see hulgimüügis alla 30.- liiter vastab 25000 õlivahetusvälbale ja sobib kübemefiltriga autodesse :-D

Kui astronaga sellest saalejamast edasi rääkida siis 9500 rpm sooja mootoriga saalesid ära ei lõhkunud. Auto tühikäik on ~1400 rpm.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.07.2010 2:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Mis õli rahvas sissesõiduks soovitab kasutada? Teatavasti täissünteetilisest tuleb kaugele vaadata, aga ma ei ole samas ka kindel, kas bensiinijaamades müüdavat 4l 230.- õli ka kasutada mõistlik oleks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.07.2010 19:49 
Eemal

Liitunud: 27.03.2005 20:28
Postitusi: 30
Liqul Moly 5w50 civic 1.6 sohc vtec paras suvel kärutada talveks 5w40

Osad räägivad et mineraal õliga sisse sõitu teha aga tundub jube kahtlane, ise plaanin korralikku pool-sündiga sisse sõidu ära teha


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.07.2010 22:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Tasub endale selgeks teha mineraal ja sünteesõlide erinevused / sarnasused.Vähemalt mina olen nii aru saanud, et sissesõiduks mineraal vägagi OK kui keegi sissesõiduks just täis õlivahetusvälpasid ei pea.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.07.2010 22:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Olen esmakäivituseks kasutanud võimalikult odavat mineraalõli ja siis esimese 500km läbimiseks väheke kvaliteetsema firma mineraali.
Koormust mootor selle 15min sissetöötamise jooksul enivei ei saa, seega raha pole mõtet niisama maha visata.
Esimese 500km õli võiks vähe kvaliteetsema tootja oma in-case olla aga lolliks ei ole ka mõtet minna.
Mingi 300.- eek kanku mineraal õli on väga hea esimeseks sõiduks.

Konkreetsetest markidest ise kasutanud KingOil-i mineraali esmakäivituseks ja Sheli/Mannolit esimese 500-1000km läbimiseks.
Iseenesest oleks kindel valik esmasõitudeks ilmselt Valvoline Turbo mineraal, mis on odav ja võiks nagu piisavalt hea selleks otstarbeks olla.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.07.2010 9:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Eestis tehakse jah esmakäivitused rahulikult, samas kui mujal maailmas nimetatakse seda koguni "break-in" iks ja see toimub kõrgendatud pöördel vähemalt töötemperatuuri saavutamiseni (2000-4000 RPM ja 90C) Ehk on see seepärast, et meie combod ei sisalda reeglina tuliuut nukkvõlli koos uute vedrudega??

Mihkli nimetatud õlide järjestus on kah enamvähem õige.
King oil seal ees on vist suurim crapi pakendaja, kellel on tohutult tooteid kuid kes ise mitte midagi ei valmista. (PS tööriistad kannatavad isegi miskit kriitikat) kvaliteet võib siiski vahepeal ka šiguli õlile sarnaneda sest igasugune lisakulu mida laborid nõuavad on odava hinna nimel välistatud. Mannol on seal vahepeal selline teema et kuna pakend kannatab kõike, siis kõik sertifikaadid on loomulikult olemas olgugi, et liitrihind on alla 30.- ja see pole lihtsalt võimalik. Pakendi peal piltlikult Zdelano v Germaani. Shell tuleb minu teada Lotos Groupi tehasest ja seega kvalifitseerub sinna Statoili õli kõrvale. Ise julgeks sellest alates juba rahuliku südamega sõita nähes teades millist vaeva on selle tehase poolt nähtud, et saada vastavus sertifikaatidele ja sellele lisaks ka autotehaste soovitused (Ei ole nii, et autotehas soovitab vaid castroli) Tõsi küll igale Castrolile pole antud rubriigist vastet aga neid vasteid on teiste odavamate tootjate poolt olemas küll. Selle kohta on koostatud Tartu Ülikooli professorite poolt väga korralikud ja mahukad kokkuvõtted enamlevinud automarkide kohta....et mis õlid mis aastatel, mispärast, mis vastab, keda tehas soovitab, mis serdile vastab jne. Kahjuks ei tohi neid levitada.

Kui ma ei eksi siis Pärtli mõte kusagil teemas oli selline, et õli kvaliteedi pärast autod kindlasti ei sure...pigem omanike vigadest. Vähemalt mina usun teda ja arvan et kui õli on valitud õige (Olenemata tootjast) ja õli on puhas (Vahetatud tihemini kui ette nähtud) siis ei tohiks ka probleeme olla kui kogu muu õlitussüsteem laitmatult töötab. Selle erandiks tean üht õlimarki mida autopoodidesse aastaid tagasi vihaga letile löödi ja väga tihti aga ei tea kas oli see praak seeria võimiskit muud ma ei tea.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.07.2010 21:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.10.2005 20:12
Postitusi: 289
Asukoht: Tartu
noh jah , selle üle võib vaielda.
Firma õlid sisaldavad kõiksugu lisasid mis lagundavad ja seovad endaga mustuse. Odava otsa õlil seda ei ole ja kõik ladestub mootori nurkadesse.
Minu arvamus on see et õli pealt ei ole kunagi mõtet kokku hoida. See eiole tead mis suur summa võrreldes moto enda ehitusega.
Esimeseks käivituseks paned odava õli, mille jaoks??? et puhastaks kõiksugustest jääkidest ja siis sõiduks uus või mis. Aga kui see õli seda ei tee siis ka ei näe ju pointi.

_________________
WWW.FASTIME.EE
Kõik vajalik kiireks sõiduks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.07.2010 22:01 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Uuel motol pole vast mustust, mida lagundada. On ainult metallitükid, mida endaga kaasa viia. Seda teen ma pakun et iga vedelik.
Ma täpselt ei mäleta, kuidas asjad olid, aga praegu tuleb meelde nii, et sünteetik on liiga libe vms ja sellega sisse sõitmine rikub rohkem (rõngad ei istu ilusti?) kui kasu olla saab.
Võis nii olla? Ma püüan juttu leida.

E: http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Allpool Viewer's Questionsi all.

E2: kui eelpool postitaja mõtles muidugi odava ja kalli vahel just erinevaid õlitüüpe :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 76 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11