Ka nende moodsamate ...30 ja veel väiksema lõpuga õlide puhul räägitakse midagi soojusjuhtivusest vms, aga ma pole väga süvenenud. Ehk ilmselt pole ka väga loogiline väita, et näiteks Subaru esindus soovib 5W-30 õliga sinu mootorile kiiresti 1:0 ära teha või, et Motulil oma eespoolnimetatud toodetega sama mõte peas mõlguks ...
Mingi konks seal on ehk moodsate õlide puhul õlikile vastupidavus pole ilmselt otseses sõltuvuses kuumalt viskoosusnumbrist. See olekski see millel tahaks kusagilt kinnitust või seletust leida.
Tänavsõidumootoril väidetakse, et 70-80% kulumisest toimub justnimelt tänu külmkäivitusejärgsele viletsale õli määrimisomadusele. Seda just tänu sellele, et õli pole KÜLMALT piisavalt "peenikene", et jõuda kiiresti sinna, kuhu vaja. Pealegi see külmalt madal indeks vaevalt, et kuidagi mõjutab õli kuumalt omadusi, mis on teisega võrdne.
Seda ju korduvalt mõõdetud, et õli temp langeb, kui kasutada mõnda vinget racingõli ehk mida siin ikka kahelda. Igal asjal ikka oma konkreetne mõte, racingu jaoks racing õli, tänavasõiduks tänavasõiduõli ja vahepealseks tegevuseks mingi hübriid, mis pole ei selles ega teises maksimaalselt hea.
Mina tean ainult mõnda üsikut vingema osta tänavasõidumasinat, millele tehas või õlitootja soovitab n.ö. orginaalis kasutada suvalist (pool)racingõli ehk mingit 10W-60-et.
Mis neid külmalt või kuumalt omadusi siis veel kõige üldisemas plaanis õlikohta näitaks, kui mitte külmalt-soojalt viskoosusindeksid, selleks nad õlipotsiku peale ju kirjutatud ongi
Ehk vaevalt seal mingit varjatud loogikat peidetud on.
Muidugi, kui teha tänavasõitu mingi 500hj timmitud 2 liitrise mootoriga ilmselt enam see üldine loogika ei kehti
Näiteks Castroli Edge Sport 10W-60 ja muud sellised analoogid pole küll klassikalised racingõlid, vaid ongi mingid sellised hübriidid, mis kõlbavad nii sinna, kui tänna. Klassikalisel racing õlil pole üldse mingit põjust olla multiviskoosne.
Kui kuumalt (väga)kõrge viskoosus oleks igalpool ja alati kasulik, siis võiks mootoris kasutada ju hoopis mõnda käigukastiõli.