Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 29.03.2024 13:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 08.09.2010 17:00 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Aga millist õli soovitada turbodiislile, mille rõhku tõstetud(0,6 pealt 0,9 peale) ja cooler paidaldatud. Läbisõit u 220 tuh.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.09.2010 19:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
ahto42 kirjutas:
Aga millist õli soovitada turbodiislile, mille rõhku tõstetud(0,6 pealt 0,9 peale) ja cooler paidaldatud. Läbisõit u 220 tuh.


Tõenäoliselt sõidab su auto nii poolsündi kui ka täissündiga ja tõenäoliselt on need mõlemad ka lubatud. Kuna talv on tulekul siis minu soovitus oleks täissünt. Tootja valid oma rahakoti järgi ja julgen väita, et enamus tootjaid, kes asja ka oma nime all müüb on kasutatavad. Hoidu pakendajatest nagu mannol, king oil, car lube jne. Viskoossused saad valida vaid proovimise teel ja seda oleks hea teha nii, et hoiad terve õlivahetusvälba jooksul ka õlisurve manomeetrit taga. Saad hinnata õli kvaliteeti ka selle järgi, palju ta välba lõpuks survet on langetanud.

Kui nii ei viitsi siis pane see mis ette nähtud :-D
Anna mulle täpne automark ja aasta, ma vaatan järgi mis professorid selle kohta kirjutanud on.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.09.2010 7:38 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Nissan Primera P11 2.0 TD CD20T

Mõtlesingi, et mis viskoossus näitajatega.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.09.2010 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
ahto42 kirjutas:
Nissan Primera P11 2.0 TD CD20T

Mõtlesingi, et mis viskoossus näitajatega.


Sinu autol sõltub tehase soovitus aastaarvust.
Kuni aastani 2005 toodetud bensiini- ja diiselmootoritele on põhinõudeks ACEA A3/B3 ja kasutada võib viskoossusi SAE 5W-30, 5W-40 või 10W-40. Läbisõiduga 150 000 km ja rohkem sobivad paremini poolsünteetilised või kui oled täissündile truu siis peaks hakkama juba reaalselt 100c viskoossusi võrdlema sest üle 150 000 sõitnud mootoritel on õlisurve odavama otsa õlidega juba liiga väike. Enne 1996 a. toodetud vanadesse diisel-mootoritesse võib julgelt kallata mineraali
Alates 2006 diiselmootorites, milles DPF filter, on nõudeks ACEA C3 -07

NB mark nagu 5w40 või või 10w 40 ei näita otseselt viskoossust vaid klassi ja lisaks margile mängib siin veel suuremat rolli nõue mida autotootja on õlile ette näinud.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.09.2010 15:32 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Minu mootor on 96-2001

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.09.2010 17:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Talve tõttu soovitan täissünti.
Diisli tõttu soovitan Diislile mõeldud (Paremate pesuomadustega) õlisid
Läbisõidu järgi soovitan loobuda kütusesäästlikest vedelõlidest ja kasutada 5w40 õli. Kui mootor normaalses korras siis normaalse tootja 5w40 on sinna küllalt hea. Vahetusvälp võiks olla muidugi väiksem kui tehase soovitatud 20k. Mõistlik oleks ikka mitu tiiru maakerale peale teinud autodel 10k tagant õli vahetada isegi kui sert lubab longlifena kasutada.....veel tihemini tuleb muidugi vaid kasuks.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.09.2010 22:13 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Mul tehas näebki 10tkm tagant vahetust. Pm on tegu Sunny/vana Primera 55kw mootoriga. 96 a pani tehas turbo ja elektroonilise peaga pumba juurde ja sai 66kw.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.09.2010 10:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Okei, äkki räägid midagi ka minu mootori kohta, mis õli sisse kallata:

1994 Nissan 200SX S14 SR20DET mootor.

Mootor teatavasti originaal enam ei ole, õlipump on uus. Sooviks teada kas peale sissesõitu kallata sisse 60 või 50 lõpuga õli.
Peaks olema selline õli, millega kannatab ka tänaval liigelda, mitte ainult rajal peeneks lasta.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.09.2010 12:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Motary1 kirjutas:
Okei, äkki räägid midagi ka minu mootori kohta, mis õli sisse kallata:

1994 Nissan 200SX S14 SR20DET mootor.

Mootor teatavasti originaal enam ei ole, õlipump on uus. Sooviks teada kas peale sissesõitu kallata sisse 60 või 50 lõpuga õli.
Peaks olema selline õli, millega kannatab ka tänaval liigelda, mitte ainult rajal peeneks lasta.


On sul õlirõhu manomeeter küljes? Oleks lihtsam nõu anda, kui tead oma auto õlisurvet koomalt tühikäigul miski konkreetse õliga.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.09.2010 15:13 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
Ka nii mõnegi oma 5W-40 õli tituleerib mõni tootja kütusesäästlikuks.
Ka võib nii mõnestki välismaisest margifoorumist lugeda kategoorilisi väiteid sellekohta, et tänavasõitu tegevale autole on 10W-60 õli selgelt liiast, peenestamine teine lugu.
ma arvan, et tänavasõiduautole, mis ka vahest "paugutab" on 5W-50 kõige parem universaalõli suveks-talveks. -20 kraadise külma juures on 10W- ... nii paks, et parimast kaitsest mootorile külmkäivitusel rääkida pole küll mõtet.
Viletsamatel-robustsematel 10W-60-tel (loe odavamatel) ja tänavasõiduks mittemõeldutel ongi see omadus, et tänavasõitu tehes ei lähe see õli piisavalt soojakski, et tagada maksimaalseid määrimisomadusi. Ehk piltlikult öeldes sõidaks nagu koguaeg poolkülma mootoriga õli ja selle määrimisomaduste seisukohalt.
See on erinevate tootjate puhul ka õlipotsikul kirjas. Castroli Edge Sport 10W-60 lubatud tänavasõiduks kasutada, 10W-60 TWS-i aga mitte. Valvoline lubab oma 5W-50 ja 10W-60 (kusjuures see on poolsünteetiline erinevalt 5W-50 mis on täissünteetiline)kasutada tänavasõiduks, Addinol aga oma 10W-60 mitte.
Ehk see pole sugugi nii ühene ja lihtne, et suvalistes oludes ja suvalises turbomootoris on 10W-60 parim õli ja ilmselt on see ka mootoriti erinev, kui kõrgeks õli temperatuur seal erinevates oludes üldse läheb. Pealegi mõne kaaseagsema mootori puhul puudub vist enamusel 10W-60-tel ka vastav tootjasertifikaat või ka üldine nõutav kvaliteediklass.

Pealegi pole see soojalt viskoosusnumber enam päris üheselt mõistetav nagu see oli ~10 aastat tagasi. Praegu näiteks Motul pakub isegi õli margeeringuga 0w-20, mida kõlbavat panna suvalisse tänavasõidumootorisse ilma, et määrimisomadused seejuures kuidagi kannataksid, sest õlikile tugevus vastab tavalise ...-40 õli omale jne.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.09.2010 16:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Ilus jutt küll aga kõrvalt vaadates jääb mulje, et see number mis pakendil ilutseb (10w40 või 5w40) ongi sinu jaoks see, mis teeb õli talvel paksuks ja suvel vedelaks. :)

Selle, kas õli on igapäevasõiduks või mitte määrab ära õli tootja või pakendaja antud ala kliimat silmas pidades. Minu kasutatav 20w50 mineraal pole näiteks euroopa turu pakendi järgi tava autode aastaringne õli vaid extra thick summer season oil kuid sama tootja sama õli müüakse ka aafrika turul regulari nime all :p

Kui vaadata kas õli ka talveks sobiv on tuleks jälgida hangumis temperatuure.
Tooksin ühe reaalse näite, mille õigsust võid lihtsalt kontrollida.

Gulf racing 5w50 õli hangumistemperatuur on 39 kraadi
Gulf Formula RNX 5w30 hangumistemperatuur on 33 kraadi
Samamoodi 33 on see ka Formula EFE 5w30nel ja 5w30 max supremel

Kui võtta aluseks paksemad ja odavamad õlid siis näide on siin:
Mineraal 15w40 Gulf MAX Plus hangumistemp on 33 kraadi
Poolsünt 10w40 Gulf TEC Plus hangumistemp on 30 kraadi

Saad aru kuhu poole ma tüürin?

Nissanile talveks täissünti soovitada oli muidu iseenesest õige ja klassiga ei pannud sa kah puusse. Veidi oleks vaieldav aga see, et racing õli mootoris soojaks ei saa :) Mul muidugi teadmised kogemused ses osas vaid õhkjahutusega kuid minu väide on see, et racing õlid on viskoossemad ja nende pumpamisel soojenevad nad mehhaanilise töö tulemusena enam kui vähem viskoossed. Samamoodi on nende soojusjuhtivad omadused mõnevõrra paremad kui tavaõlidel.

Gulfi õlidest mu enda lemmik ja põhiline müügiartikkel on muidu 10w60 õli mis tõesti talveks liiga paks ja hangumstemperatuur vastab mineraali omale (33 kraadi)

Huvitavad tehnilised näitajad on ka tihedus temperatuuril 15C ja viskoossuse index

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.09.2010 12:38 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
Ka nende moodsamate ...30 ja veel väiksema lõpuga õlide puhul räägitakse midagi soojusjuhtivusest vms, aga ma pole väga süvenenud. Ehk ilmselt pole ka väga loogiline väita, et näiteks Subaru esindus soovib 5W-30 õliga sinu mootorile kiiresti 1:0 ära teha või, et Motulil oma eespoolnimetatud toodetega sama mõte peas mõlguks ...
Mingi konks seal on ehk moodsate õlide puhul õlikile vastupidavus pole ilmselt otseses sõltuvuses kuumalt viskoosusnumbrist. See olekski see millel tahaks kusagilt kinnitust või seletust leida.
Tänavsõidumootoril väidetakse, et 70-80% kulumisest toimub justnimelt tänu külmkäivitusejärgsele viletsale õli määrimisomadusele. Seda just tänu sellele, et õli pole KÜLMALT piisavalt "peenikene", et jõuda kiiresti sinna, kuhu vaja. Pealegi see külmalt madal indeks vaevalt, et kuidagi mõjutab õli kuumalt omadusi, mis on teisega võrdne.
Seda ju korduvalt mõõdetud, et õli temp langeb, kui kasutada mõnda vinget racingõli ehk mida siin ikka kahelda. Igal asjal ikka oma konkreetne mõte, racingu jaoks racing õli, tänavasõiduks tänavasõiduõli ja vahepealseks tegevuseks mingi hübriid, mis pole ei selles ega teises maksimaalselt hea.
Mina tean ainult mõnda üsikut vingema osta tänavasõidumasinat, millele tehas või õlitootja soovitab n.ö. orginaalis kasutada suvalist (pool)racingõli ehk mingit 10W-60-et.
Mis neid külmalt või kuumalt omadusi siis veel kõige üldisemas plaanis õlikohta näitaks, kui mitte külmalt-soojalt viskoosusindeksid, selleks nad õlipotsiku peale ju kirjutatud ongi :)
Ehk vaevalt seal mingit varjatud loogikat peidetud on.
Muidugi, kui teha tänavasõitu mingi 500hj timmitud 2 liitrise mootoriga ilmselt enam see üldine loogika ei kehti :) Näiteks Castroli Edge Sport 10W-60 ja muud sellised analoogid pole küll klassikalised racingõlid, vaid ongi mingid sellised hübriidid, mis kõlbavad nii sinna, kui tänna. Klassikalisel racing õlil pole üldse mingit põjust olla multiviskoosne.
Kui kuumalt (väga)kõrge viskoosus oleks igalpool ja alati kasulik, siis võiks mootoris kasutada ju hoopis mõnda käigukastiõli.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.09.2010 17:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Ar21 kirjutas:
Mis neid külmalt või kuumalt omadusi siis veel kõige üldisemas plaanis õlikohta näitaks, kui mitte külmalt-soojalt viskoosusindeksid, selleks nad õlipotsiku peale ju kirjutatud ongi :)

Selles osas sa just mööda panedki sest enamasti pole pakendil viskoosusindexeid vaid klass millesse ta kuulub kuid klassijaotused on kohutavalt laiali valguvad ja 1 õli võib eri tootjail olla nii 10w30 kui ka 10w40. 10 või 5 seal ees ei näita täpselt seda kui vedel või paks ta külmalt on ja tagumine number ei näita seda sama asja kuumalt mitte. Tõin sulle ju hea näite mineraali ja poolsündi näol eelmises postituses.

EDIT: Lugesin veelkord ja märkasin, et räägid üldises plaanis....seega sul on õigus kuid mu viimane näide on suht omapärane või mis.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.10.2010 15:03 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
Lõppude lõpuks tuleb kõrgforseeritud mootori puhul ilmselt mängu ka see moment, et kuumalt liiga "peenikese" õli halbade määrimisomaduste tõttu mootori kulumine on suurem, kui külmalt liiga "paksu" õli kehvade määrimisomaduste tõttu kulumine. Aga kust see piir mis millal kasulikum on, täpselt läheb on sellise hübriidkasutuse puhul, et sõidan tänaval ja vahest teen ka "ekstreempaugutamist", ilmselt suht raske kindlaks teha.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.10.2010 17:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Ar21 kirjutas:
Lõppude lõpuks ... Aga kust see piir mis millal kasulikum on, täpselt läheb on sellise hübriidkasutuse puhul, et sõidan tänaval ja vahest teen ka "ekstreempaugutamist", ilmselt suht raske kindlaks teha.
No täpselt. Ja mis tähendab "kasulikum"?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11