Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 23:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 14.10.2010 8:41 
Eemal

Liitunud: 08.06.2009 23:01
Postitusi: 31
Asukoht: tallinn
-->Iga õliga on võimalik mootor kotti lasta!?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.10.2010 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
no1 kirjutas:
-->Iga õliga on võimalik mootor kotti lasta!?
Teatud tingimustel, jah. Küsimus ongi, et mis õlidega on kotti laskmine raskendatud.

See vigastamine jääb ikkagi enamasti õlikoguse taha.
Kõrgemate pööretega ja seega ka õlirõhuga, pumbatakse rohkem õli pannist ära, aga alla valgub ikka samal kiirusel, või isegi, tänu valgumist mõjutavatele kiirendusjõududele, veelgi aeglasemalt, ja pump võib tõmmata õhku vahele ja õlirõhk langeb. Rõhk võib langeda ka mõne vigase regulaatori või õlipumba tõttu. 1. asjana tuleks hoida ära õlirõhu langemine või langenud rõhuga sõitmine.
* suurendada õlikogust
* * suurendada õlipanni mahtu ja taset (üle normi)
* sõita väiksemata pööretega (pigem madalalt rohkem boosti ja rahulikumad nukid jne)
* õlitaseme andur ja vastav pöörete piiraja
* * antud paarutamis-eelse õli-tasemega lastakse teatud rpm'ini
* * over-run settingud - a la 1-2sec oleks lubatud max rpm ka madala õli-tasemega
* õlirõhk vs rpm tabel ja sellest väljumisel süütekatkestus
* * näiteks kui 7000rpm peal peab 6bar olema, siis 5bariga ennatlikult juba katkestus
Kui ikka koguaeg on süütekatkestus, aga pannis õlitase on ok, siis juhil tekib juba paratamatu soov teist õli proovida või õlipump näiteks ära vahetada. Üldiselt tekib varsti soov saalesid vahetada ja vänta lihvida, et jälle rallida saaks.

2. asjana, kui kõrgel pöördel rõhu langemine on juba välistatud, tuleks valida selline õli, millega on määrimine ja rõhk hea.
Kuna raamatuid pole lugenud, siis äkki väike arvutus toob selguse :lol:
Piltlikult täisboostil vajutab gaas 100bar'iga kolbi (x55cm2 = 5.5t), mis läbi kepsu kandub vändale a la 10cm2 peale, ehk 5500kg/10cm2 = 550bar. Sel ajal kui see jõud avaldub õliava peale, pole 7bar õlirõhul lootustki sealt väljuda, õli pigem kolib tagasi vända sisse :) Tähtis on, et enne seda oleks kogu kael ilusti paksult õlitatud nii, et see 500bar ei litsuks veerand pöördega kogu õli kaelalt minema ja järgmise veerandiga juba kuivalt ei suruks.
Kui õli-rõhk polnud piisav, et selle aja jooksul kogu saalealune taas täita (voolu kogus on seoses rõhuga :) ), siis on selge, mis juhtub.
Paksem õli tekitab kõrgema õlirõhu kella näidu, aga sealt peab õli veel saaleni voolama, aga teatavasti rõhk toru ühes ja teises otsas sõltub toru takistusest (ja viskoossusest), ja õlitus-ava ise on juba suht suur takistus. Ideaalis võiks kõrge õlirõhk olla juba vedelama õliga, siis kindel et saaleni parema viskoossuse tõttu jõuab rohkem. Samas saalevahelt lendab see töötakti ajal ka kiiremini... Et kuivaks ei tõmbaks, siis oleks samas jällegi parem, kui seal oleks mingi korralik tökat, mis sealt välja ei lenda, ja mida piltlikult iga hoolduse ajal saalele määritakse jne :lol: kiireks läks...

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.01.2012 14:20 
Eemal

Liitunud: 10.03.2010 22:29
Postitusi: 82
Asukoht: Tartu
Mis õli soovitate ca18deti? Õlituse koha pealt raha kokku ei hakka hoidma ja hetkel vaatan Castrol Edge poole, kuid mille järgi valida täpsemat toodet? Mootoril tehtud kap remont ja õli pump on ka korralik, õlide koha pealt on teadmised suht kesised.. Tänud vastamast ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.01.2012 16:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Kõige parem õli on see, mille kohta sa maaletoojalt informatsiooni saad. Nende arvu eestis võid sa vist ühe käe sõrmedel ära lugeda, kes midagi teavad sellest, mida nad müüvad. Ma soovitaksin Bardahlit, Castrol tundub natuke overrated.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.01.2012 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Motul 6100 10W40 ja 8100 10W40 igapäevaautodes (esimene Porsches, teine A8-s), rinkamasinas 300V Le Mans 10W60.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.01.2012 1:10 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Tere,

Mootoriõli valimisel tuleb lähtuda siiski mootori kasutusotstarbest - tänav või ringrada, suvi või talv jne.

Ka siin foorumis olnud juttu CA18DET'i õlituse kohta.
Kui tahad pääseda õlitusprobleemidest, siis tuleb süsteemi pisut parendada.
Lisada õliradiaaator näiteks - see aitab hoida õli jahedamana ja suurendab õli kogust, mis CA'l on turbo/kiirestisõiduauto kohta närused 3,5 liitrit.

Tartus aitab selliste küsimuste korral Agito Performance
ag-performance.ee


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.01.2012 14:46 
Eemal

Liitunud: 10.03.2010 22:29
Postitusi: 82
Asukoht: Tartu
Auto jääb muidu tänavale ja käivitusi ei hakkaks miinuskraadidega tegema
Suurem jahutusradikas ja õliradikas on ka tulevikus plaanis, kuid hetkel hoiaks pigem õli taseme väheke üle maximumi.

Mõned õlid veel mis silma jäid
http://www.maardekeskus.ee/valvoline-vr ... -1879.html Kas valvoline õigustab ennast või kindlam 10eur juurde visata ja Edge kasuks otsustada?
http://www.maardekeskus.ee/mobil-1-peak ... -7929.html
http://www.maardekeskus.ee/gulf-racing- ... -1252.html
http://www.maardekeskus.ee/shell-helix- ... -p-53.html
Mis tähendab topelt ester tehnoloogia?, Aitäh!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.12.2023 13:33 
Eemal

Liitunud: 25.09.2008 20:01
Postitusi: 53
Asukoht: uugametsa
Tean, et vana teema, aga jäi silma väga häiriv asjaolu.

Siin üks kasutaja väitis, et 0W40 õli on 100 kraadi juures vedelam, kui 5W40 õli.

Siis ütlen harimiseks, et teine number, antud juhul 40 näitab õli viskoossust 100 kraadi juures.
40 lõpuga õlid peavad nõuete järgi kõik mahtuma teatud kitsasse vahemikku, mõõtmismetoodika ASTM D445 järgi on need numbrid üldjuhul 11-12 vahemikus, mõnikord ka üle 12.
Mida väiksem number, seda vedelam õli 100 kraadi juures.

Näiteks, kui võrrelda 0W30 ja 10W30 õli, siis tihti on 100 kraadi juures 10W30 õli hoopis veidi vedelam.
Näiteks 0W30 õli on 100 kraadi juures 11,2 ja 10W30 10,4, täpsed numbrid sõltuvalt täpsest õlist, aga enam-vähem nii see on.
Mõõtmismetoodika ASTM D445.

See, et ees on number 0 näitab õli viskoossust külmana ja ei mõjuta õli 100 kraadi juures.
0W ja 5W õlid on erinevad külmana, sealhulgas on 0W õli vedelam ka 40 kraadi juures, aga 100 kraadi juures on ta juba sama, ehk siis 0W40 ja 5W40 õlid on 100 kraadi juures laias laastus samad ja mingit klapiklõbinat kumbki põhjustada ei saa.
Kui üks õli põhjustab mootorile probleeme, siis on tegemist pigem erinevate õlilisanditega ja üks peseb mootorist mustust lahti ja paisutab tihendeid, mida eelmine õli sel moel ei teinud.
Neid probleeme muidugi korras mootoril ei eksisteeri, ka mitte siis, kui vahetad õlisorti.

Loomulikult tuleb alati jälgida, et ka muud õliklassi näitajad on tootja poolt lubatud, nagu a3/b3/b4 ja C2 C3 DPF filtrite jaoks jne.
Neid numbreid on veel.
nagu ka API klass peaks olema sobiv, kuigi ma ei tea, kui palju seda manuaalides kirjas on, vähemalt vanadel autodel.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11