TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Millest tuleneb/sõltub vääne?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=14725
1. leht 1-st

Autor:  Cofy [ 26.10.2015 22:53 ]
Teema pealkiri:  Millest tuleneb/sõltub vääne?

Küsimus teadjamatele, enda ja ka teiste harimiseks. Ehk võtab keegi vaevaks ja seletab lahti sellise teguri nagu vääne. Kuidas saavutatakse rohkem jne.

Autor:  ROM [ 27.10.2015 8:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Millest tuleneb/sõltub vääne?

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30

Autor:  murjam [ 27.10.2015 11:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Millest tuleneb/sõltub vääne?

Tqhq lingi all on moment tõesti puust ja punaselt ära seletatud. Turbotamise seisukohast võib lihtsustatult lisada, et rõhk (absoluutrõhk bar-ides) korrutab momendi väärtust. Ehk mootor, mis arendab vabalthingavana näiteks 200Nm, arendaks 1.0bar boostiga (2.0bar absoluutrõhuga) 400Nm. Aga tuleb ka arvestada, et turbomootori vääne ei ole saadaval koheselt (kuniks rõhk pole kõrge) ning samuti sõltub kõik pööretest - kui suurt max rõhku üldse turbo toodab vastavatel pööretel.

Turbomootori viivitusele vastupidine viitivituse-puudumine on elektrimootoritel ja nagu teame, on elektrimootoriga tegelikult linnavahel oluliselt mugavam sõita kui näiteks suure turboga turbomootoriga.

Autor:  kilplane [ 31.10.2015 20:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Millest tuleneb/sõltub vääne?

Pöördemoment ise on siis jõud korda pikkus (N • m)
Ehk siis meetrid on antud juhul kepsu suure otsa kaugus vända tsentrist (90* risti jõu suunaga)
Jõud aga tuleneb rõhust kolvi pinnale ja kolvi pindalast.
Rõhk tekib aga gaasi temperatuuri kasvust, mida siis tekitab kütus.
Kütusel aga on omapära, et te ei taha kuigi hästi põleda. Põleb hästi ainult teatud õhu ja kütuse massi suhtes. Ehk siis on piir ees kust kütuse lisamine ei anna soojust juurde, sest tal pole piisavalt hapniku et põleda.
Seega tõstes rõhku saab rohkem kütust ja õhku samasse ruumalasse mahutada, kuna kui kinnises anumas x grammi õhku kokku suruda, et tema ruumala väheneb 2 korda, siis selles samas väiksemas ruumalas on ikka veel sama x grammi õhku. Jah õhk kaalub!!! Õhul on mass!

Ei hakka praegu rohkem süvitsi arvutustesse minema aga iseenesest on pilt midagi sellist

Autor:  flm [ 04.11.2015 13:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Millest tuleneb/sõltub vääne?

See rõhu ja pöördemomendi samal kõveral muutumine(suurenemine siis, mis meid ennekõike huvitab) on natuke liiga lihtsustatud lähenemine.

Autor:  kilplane [ 14.11.2015 13:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Millest tuleneb/sõltub vääne?

flm kirjutas:
See rõhu ja pöördemomendi samal kõveral muutumine(suurenemine siis, mis meid ennekõike huvitab) on natuke liiga lihtsustatud lähenemine.


tegelikut mitte väga.
sest täpselt nii ideaalis ka juhtuma peaks, KUI sa suudaksid sisselaske tempi peale turbot hoida sama, mis enne turbot.
siis jah. iga 1 bar mis sa üle laed, tõstab vl gaase ca.150 kraadi võrra või nii. see lihtsalt suurusjärk, millega arvestada võib.
kuum õhk on aga hõredam, seega samas kuupmeetris sama rõhu juures on vähem õhku (hapniku).

sellepärast ka temp andur sisselaskes.. et korigeerida temp järgi kütuse kogust.

ses suhtes et kui võtta teoreetiline olukord, kus mootor saab 1 või 2 bar täpselt sama niiskuse ja temp näiduga ning kõik muud muutujad mootoris jäävad samaks (täituvusaste jne) siis 1 bariga saab 2/3*X Nm ja 2 bariga X Nm
(ärgem unustagem , et 2 bar on 3 atmosfääri rõhku :-D )

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/