flm kirjutas:
See rõhu ja pöördemomendi samal kõveral muutumine(suurenemine siis, mis meid ennekõike huvitab) on natuke liiga lihtsustatud lähenemine.
tegelikut mitte väga.
sest täpselt nii ideaalis ka juhtuma peaks, KUI sa suudaksid sisselaske tempi peale turbot hoida sama, mis enne turbot.
siis jah. iga 1 bar mis sa üle laed, tõstab vl gaase ca.150 kraadi võrra või nii. see lihtsalt suurusjärk, millega arvestada võib.
kuum õhk on aga hõredam, seega samas kuupmeetris sama rõhu juures on vähem õhku (hapniku).
sellepärast ka temp andur sisselaskes.. et korigeerida temp järgi kütuse kogust.
ses suhtes et kui võtta teoreetiline olukord, kus mootor saab 1 või 2 bar täpselt sama niiskuse ja temp näiduga ning kõik muud muutujad mootoris jäävad samaks (täituvusaste jne) siis 1 bariga saab 2/3*X Nm ja 2 bariga X Nm
(ärgem unustagem , et 2 bar on 3 atmosfääri rõhku
)
_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two"