Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 18:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 26.10.2015 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.10.2012 1:22
Postitusi: 130
Küsimus teadjamatele, enda ja ka teiste harimiseks. Ehk võtab keegi vaevaks ja seletab lahti sellise teguri nagu vääne. Kuidas saavutatakse rohkem jne.

_________________
M50 stroker


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2015 8:22 
Eemal

Liitunud: 29.03.2015 19:39
Postitusi: 33
Asukoht: Tartu
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30

_________________
VCDS; KTS; OP-Com


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.10.2015 11:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Tqhq lingi all on moment tõesti puust ja punaselt ära seletatud. Turbotamise seisukohast võib lihtsustatult lisada, et rõhk (absoluutrõhk bar-ides) korrutab momendi väärtust. Ehk mootor, mis arendab vabalthingavana näiteks 200Nm, arendaks 1.0bar boostiga (2.0bar absoluutrõhuga) 400Nm. Aga tuleb ka arvestada, et turbomootori vääne ei ole saadaval koheselt (kuniks rõhk pole kõrge) ning samuti sõltub kõik pööretest - kui suurt max rõhku üldse turbo toodab vastavatel pööretel.

Turbomootori viivitusele vastupidine viitivituse-puudumine on elektrimootoritel ja nagu teame, on elektrimootoriga tegelikult linnavahel oluliselt mugavam sõita kui näiteks suure turboga turbomootoriga.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.10.2015 20:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
Pöördemoment ise on siis jõud korda pikkus (N • m)
Ehk siis meetrid on antud juhul kepsu suure otsa kaugus vända tsentrist (90* risti jõu suunaga)
Jõud aga tuleneb rõhust kolvi pinnale ja kolvi pindalast.
Rõhk tekib aga gaasi temperatuuri kasvust, mida siis tekitab kütus.
Kütusel aga on omapära, et te ei taha kuigi hästi põleda. Põleb hästi ainult teatud õhu ja kütuse massi suhtes. Ehk siis on piir ees kust kütuse lisamine ei anna soojust juurde, sest tal pole piisavalt hapniku et põleda.
Seega tõstes rõhku saab rohkem kütust ja õhku samasse ruumalasse mahutada, kuna kui kinnises anumas x grammi õhku kokku suruda, et tema ruumala väheneb 2 korda, siis selles samas väiksemas ruumalas on ikka veel sama x grammi õhku. Jah õhk kaalub!!! Õhul on mass!

Ei hakka praegu rohkem süvitsi arvutustesse minema aga iseenesest on pilt midagi sellist

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.11.2015 13:46 
Eemal

Liitunud: 11.09.2009 19:34
Postitusi: 63
Asukoht: Eesti
See rõhu ja pöördemomendi samal kõveral muutumine(suurenemine siis, mis meid ennekõike huvitab) on natuke liiga lihtsustatud lähenemine.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.11.2015 13:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
flm kirjutas:
See rõhu ja pöördemomendi samal kõveral muutumine(suurenemine siis, mis meid ennekõike huvitab) on natuke liiga lihtsustatud lähenemine.


tegelikut mitte väga.
sest täpselt nii ideaalis ka juhtuma peaks, KUI sa suudaksid sisselaske tempi peale turbot hoida sama, mis enne turbot.
siis jah. iga 1 bar mis sa üle laed, tõstab vl gaase ca.150 kraadi võrra või nii. see lihtsalt suurusjärk, millega arvestada võib.
kuum õhk on aga hõredam, seega samas kuupmeetris sama rõhu juures on vähem õhku (hapniku).

sellepärast ka temp andur sisselaskes.. et korigeerida temp järgi kütuse kogust.

ses suhtes et kui võtta teoreetiline olukord, kus mootor saab 1 või 2 bar täpselt sama niiskuse ja temp näiduga ning kõik muud muutujad mootoris jäävad samaks (täituvusaste jne) siis 1 bariga saab 2/3*X Nm ja 2 bariga X Nm
(ärgem unustagem , et 2 bar on 3 atmosfääri rõhku :-D )

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11