TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Turbo rõhupidavus
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=12147
1. leht 2-st

Autor:  mth [ 10.09.2013 10:02 ]
Teema pealkiri:  Turbo rõhupidavus

Tere,

Kindlasti on paljud teinud siin lekketeste oma sisselaskele ja omate rohkem kogemusi kui mina. Probleem järgmine, et kui teha turbole lekketest siis jookseb kõik õhk õli ärajooksu pidi minema, on see normaalne või mitte? Varem olen sisselaset alati läbi turbo survestanud ja pole sellist probleemi kohanud.

Autor:  mth [ 08.10.2013 18:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Vaatan, et lugejaid teemal on aga vastajaid mitte.

Tegin ühe demovideo ka kuidas asi käitub, kallasin õli äravoolu õli täis ja pumpasin külmale poole õhku ja õhk jooksis mulinal õli äravoolupidi minema. Kas see on normaalne turbode puhul või mitte?

https://www.dropbox.com/s/n9iilvevco8hp ... .14.22.mp4

Autor:  Riho_ [ 08.10.2013 19:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Ei tohiks olla normaalne (pole 100% kindel, kuna ise pole nii proovinud) sest muidu oleks karteris päris korralik surve ja väga paju sisselaske rõhku läheks lihtsalt kaduma.
No eks turbo experdid siis kinnitavad või lükkavad ümber :) Ise olen siiski arvamusle, et ei ole normaalne, või panin täiega puuse.
Ega Sa ilmsalt mu postitusega nüüd targemaks vist ei saanud :-D

Autor:  mth [ 08.10.2013 19:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

No vähemalt midagigi, aga jah, ise olen täpselt samal arvamusel Sinuga. Veel mõtlesin, et kas äkki mingi restrictor äravoolule oleks mõistlik? Et hoiab nagu äravoolul ka rõhku peal, hetkel on restrictor pealevoolul ja turbost ära jookseb üsna vabalt. Äkki on selles asi?

Kokkuvõttes ongi probleem selles, et turbo spoolib jube aeglaselt ja ei saavuta kuidagi soovitud rõhku.

Autor:  Riho_ [ 08.10.2013 20:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

No kui restrictor äravoolule panna siis on vist oht, et rõhu tõttu ei pruugi õlipump turbole piisavalt õli peale pumbata, kuna õhk surub vastu. Oleneb muidugi kui palju õlipump survet lööb sinna. On se turbo lahti ka võetud? Äkki on midagi valesti kokku pandud.

Autor:  mth [ 08.10.2013 20:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Turbo käis lätis renoveerimisel ja siis läks otse auto peale. Auto peal selgus, et rõhku ei tule ja saatsin turbo lätti tagasi. Tehti uuesti full rebuild, ehk siis vahetati ka võll ära ja probleem endine...

Autor:  Raceboy [ 09.10.2013 9:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Ei tohiks kindlasti mulisedes äravoolu joosta, selleks on ju eraldi tihendav seib (Split Ring Seal) otsapuksi küljes. Midagi igatahes peab valesti olema selles turbos. Kas on mõni detail nt paigaldamata jäänud vms...

Autor:  KaroK [ 09.10.2013 11:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Kui õli äravoolule piiraja paned, siis saad sõites endale kena "suitsukatte".
Lekkivast turbost hakkab õli sisselaskesse jooksma.
Turbol on midagi valesti.

Autor:  mth [ 09.10.2013 15:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Kirjutasin lätlasele ka, et selline asi jms ja sain sellise vastuse:

Hello,

But why you push air from that side??
Air wil be moveing other direction.
We have worket in turbo bussine for 15 years and at the moment are repairing 10-20 turbocharger every day. So it is 300 every month and more than 4000 each year. I think we should know what we do. And i think no one in that forums has seen so many turbocahrge in life.


This turbo is balanced and any issus we would see on equipment. Test like you do is uslles and i see this first time. It will push air like this almost in all repaired trubocharger as repair kit we place needs to have arround 0.1mm free space space.

Autor:  Raceboy [ 09.10.2013 15:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Hea põhjendus (asi ei saa vigane olla, kuna me oleme midagi aastaid teinud..) :)

Paraku 0.1mm split seal ringi vahest küll kahinal õhku ei tohi tulla. Ja turboautode sisselaskeid testitaksegi nii et turbo on ka ikka rõhu all.

Autor:  JunZuu1991 [ 09.10.2013 20:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

siiski rõhk peaks mingilmääral kaduma ölitagasivoolust. see on siiski normaalne. kuna ma videot ei näe ss ei tea palju ta sul kaob.

Autor:  Riho_ [ 09.10.2013 22:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

JunZuu1991 kirjutas:
siiski rõhk peaks mingilmääral kaduma ölitagasivoolust. see on siiski normaalne.

Mingilmääral tõesti aga se on väga vähe, kuna seda ei saagi ju täiesti ermeetiliseks, sest tegemist on ikkagi liikuvate osadega aga võrreldes sellega mis videos näha on siis on se siiski liga suur. Kui näiteks õlitus auk õli täis valada ja mõneks ajaks seisma jätta, siis valgub ka seal vaikselt (paari päeva jooksul) narukene õli kodadesse (ka tervel turbol). Selle väikese rõhu lekke hoiab karterituulutus kontrolli all.
Turbo peab ikka sisselaset survestama mitte karterit :) .

Leitsin mingi pildi sisemusest ka, peaks olema vist samasugune turbo (video järgi otsustades) anult väljalaske koda on natuke teine vist. Ehk saate aimdust mis võib seal lekkeid põhjustada.
Pilt

Autor:  mth [ 09.10.2013 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Antud turbo pole peale viimast rebuildi veel auto küljes käinud, äkki auto peal kui turbo kuumaks aetud, paraneb asi veidi? tasuks üldse hakata vaeva nägema? Asi saigi sellest tegelikult alguse, et peale esimest rebuildi kui tegin rõhutesti läbi turbo, siis kostus karterist mulinat ja rõhku ei hoidnud sisselaske torustik üldsegi. Proovisin sisselaset survestada peale turbot ja siis vajus 2 bari veidi rohkem kui minutiga nulli, mis on minu meelest üsna tihe ja okei.

See on loogiline, et veidi seda rõhku sealt lekib, aga see ei ole ju minu meelest kuidagi "veidi".

Autor:  mth [ 18.10.2013 9:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Proovisin ka enda vana turboga sama testi teha ja lekkis ta täpselt sama moodi. Ehk siis tundub, et see on normaalne.

Autor:  ahto42 [ 18.10.2013 10:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Turbo rõhupidavus

Sinu testimisviis ajab rõhu ka tiiviku taha, aga kui turbo töötab, siis suruvad labad ju õhu samast testaugust välja(sinna peaks ka väike hõrendus tekkima võlli poolt välja poole), kuni tulevad cooler ja mootor vastu, tekib takistus ja ka rõhk.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/