Turbo rõhupidavus

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

Tere,

Kindlasti on paljud teinud siin lekketeste oma sisselaskele ja omate rohkem kogemusi kui mina. Probleem järgmine, et kui teha turbole lekketest siis jookseb kõik õhk õli ärajooksu pidi minema, on see normaalne või mitte? Varem olen sisselaset alati läbi turbo survestanud ja pole sellist probleemi kohanud.
quattro was here
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

Vaatan, et lugejaid teemal on aga vastajaid mitte.

Tegin ühe demovideo ka kuidas asi käitub, kallasin õli äravoolu õli täis ja pumpasin külmale poole õhku ja õhk jooksis mulinal õli äravoolupidi minema. Kas see on normaalne turbode puhul või mitte?

https://www.dropbox.com/s/n9iilvevco8hp ... .14.22.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
quattro was here
Riho_
Postitusi: 3
Liitunud: 27.06.2013 11:28
Asukoht: Tartu

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas Riho_ »

Ei tohiks olla normaalne (pole 100% kindel, kuna ise pole nii proovinud) sest muidu oleks karteris päris korralik surve ja väga paju sisselaske rõhku läheks lihtsalt kaduma.
No eks turbo experdid siis kinnitavad või lükkavad ümber :) Ise olen siiski arvamusle, et ei ole normaalne, või panin täiega puuse.
Ega Sa ilmsalt mu postitusega nüüd targemaks vist ei saanud :-D
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

No vähemalt midagigi, aga jah, ise olen täpselt samal arvamusel Sinuga. Veel mõtlesin, et kas äkki mingi restrictor äravoolule oleks mõistlik? Et hoiab nagu äravoolul ka rõhku peal, hetkel on restrictor pealevoolul ja turbost ära jookseb üsna vabalt. Äkki on selles asi?

Kokkuvõttes ongi probleem selles, et turbo spoolib jube aeglaselt ja ei saavuta kuidagi soovitud rõhku.
quattro was here
Riho_
Postitusi: 3
Liitunud: 27.06.2013 11:28
Asukoht: Tartu

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas Riho_ »

No kui restrictor äravoolule panna siis on vist oht, et rõhu tõttu ei pruugi õlipump turbole piisavalt õli peale pumbata, kuna õhk surub vastu. Oleneb muidugi kui palju õlipump survet lööb sinna. On se turbo lahti ka võetud? Äkki on midagi valesti kokku pandud.
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

Turbo käis lätis renoveerimisel ja siis läks otse auto peale. Auto peal selgus, et rõhku ei tule ja saatsin turbo lätti tagasi. Tehti uuesti full rebuild, ehk siis vahetati ka võll ära ja probleem endine...
quattro was here
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas Raceboy »

Ei tohiks kindlasti mulisedes äravoolu joosta, selleks on ju eraldi tihendav seib (Split Ring Seal) otsapuksi küljes. Midagi igatahes peab valesti olema selles turbos. Kas on mõni detail nt paigaldamata jäänud vms...
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas KaroK »

Kui õli äravoolule piiraja paned, siis saad sõites endale kena "suitsukatte".
Lekkivast turbost hakkab õli sisselaskesse jooksma.
Turbol on midagi valesti.
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

Kirjutasin lätlasele ka, et selline asi jms ja sain sellise vastuse:

Hello,

But why you push air from that side??
Air wil be moveing other direction.
We have worket in turbo bussine for 15 years and at the moment are repairing 10-20 turbocharger every day. So it is 300 every month and more than 4000 each year. I think we should know what we do. And i think no one in that forums has seen so many turbocahrge in life.


This turbo is balanced and any issus we would see on equipment. Test like you do is uslles and i see this first time. It will push air like this almost in all repaired trubocharger as repair kit we place needs to have arround 0.1mm free space space.
quattro was here
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas Raceboy »

Hea põhjendus (asi ei saa vigane olla, kuna me oleme midagi aastaid teinud..) :)

Paraku 0.1mm split seal ringi vahest küll kahinal õhku ei tohi tulla. Ja turboautode sisselaskeid testitaksegi nii et turbo on ka ikka rõhu all.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
JunZuu1991
Postitusi: 15
Liitunud: 02.04.2010 23:04
Asukoht: saaremaa

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas JunZuu1991 »

siiski rõhk peaks mingilmääral kaduma ölitagasivoolust. see on siiski normaalne. kuna ma videot ei näe ss ei tea palju ta sul kaob.
Riho_
Postitusi: 3
Liitunud: 27.06.2013 11:28
Asukoht: Tartu

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas Riho_ »

JunZuu1991 kirjutas:siiski rõhk peaks mingilmääral kaduma ölitagasivoolust. see on siiski normaalne.
Mingilmääral tõesti aga se on väga vähe, kuna seda ei saagi ju täiesti ermeetiliseks, sest tegemist on ikkagi liikuvate osadega aga võrreldes sellega mis videos näha on siis on se siiski liga suur. Kui näiteks õlitus auk õli täis valada ja mõneks ajaks seisma jätta, siis valgub ka seal vaikselt (paari päeva jooksul) narukene õli kodadesse (ka tervel turbol). Selle väikese rõhu lekke hoiab karterituulutus kontrolli all.
Turbo peab ikka sisselaset survestama mitte karterit :) .

Leitsin mingi pildi sisemusest ka, peaks olema vist samasugune turbo (video järgi otsustades) anult väljalaske koda on natuke teine vist. Ehk saate aimdust mis võib seal lekkeid põhjustada.
Pilt
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

Antud turbo pole peale viimast rebuildi veel auto küljes käinud, äkki auto peal kui turbo kuumaks aetud, paraneb asi veidi? tasuks üldse hakata vaeva nägema? Asi saigi sellest tegelikult alguse, et peale esimest rebuildi kui tegin rõhutesti läbi turbo, siis kostus karterist mulinat ja rõhku ei hoidnud sisselaske torustik üldsegi. Proovisin sisselaset survestada peale turbot ja siis vajus 2 bari veidi rohkem kui minutiga nulli, mis on minu meelest üsna tihe ja okei.

See on loogiline, et veidi seda rõhku sealt lekib, aga see ei ole ju minu meelest kuidagi "veidi".
quattro was here
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas mth »

Proovisin ka enda vana turboga sama testi teha ja lekkis ta täpselt sama moodi. Ehk siis tundub, et see on normaalne.
quattro was here
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Re: Turbo rõhupidavus

Postitus Postitas ahto42 »

Sinu testimisviis ajab rõhu ka tiiviku taha, aga kui turbo töötab, siis suruvad labad ju õhu samast testaugust välja(sinna peaks ka väike hõrendus tekkima võlli poolt välja poole), kuni tulevad cooler ja mootor vastu, tekib takistus ja ka rõhk.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Vasta