Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 22:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 11.06.2012 19:15 
Eemal

Liitunud: 11.06.2012 16:44
Postitusi: 3
Tere,
Minu küsimus selline et kus saaks õppida eesti keeles või siis inglise keeles turbode paigaldust jne.
Olen ise 1 kursuse autotehnik,;) Ja soov oleks öko pillile peale aretada turbo et edasiminek oleks etem. tegu on umbes sellise masinaga http://eng.auto24.ee/used/746942
tänud igasuguse abi eest :help :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.06.2012 20:02 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Antud masinale on kõige otstarbekam bolt-on peale visata 1.6 83kw mootor. Saad inimese moodi mineku ja normaalse küttekulu. Neid mootoreid on ka PM igalt poolt saada, muidugi tasub korralik otsida.
1.8 103kw mootorit on Eestist sama hästi kui võimatu leida. Kui just ise avariid pealt ei näe ja sulas lehvitama ei lähe.

Turbo süsteemi kohta, antud mootorile, 1.3 55kw, ei ole see mõtekas. Puudub õhukoguse lugeja, on jagaja pealt töötav, 10:1 surveaste, võimsuse võit väike jne. Hiljaaegu remontisin ühe sellise 1.3 Lanceril ära, ning minek on kordades parem, kui enne oli. LS siis 170K km.

Ise ka 1. kursuslane olnud ja neid mõtteid mõelnud, kuid soovitan, jõua 3.ndale kursusele, siis tead autodest si*aks rohkem, ning turbosüsteemi mõistmine tuleb iseenesest.

:)

Edit: Lisaks, know-how sellise auto turbotamise kohta on nn puudulik. Kuigi turbosüsteem on põhimõttelt sama mis iganes Mitsu pealt.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.06.2012 21:51 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Tegelikult ei ole ju vahet, kas on mitsu või mõni muu auto.
Turbotamise know-how kehtib iga masina puhul.

Esmalt peaks alustama sisepõlemismootori üldisest ehitusest, termodünaamikast, ringprotsessidest jne.
Mööndustega sobib kasvõi 60'ndatel Kalju Aleksiuse kirjutatud "Sisepõlemismootorid"

Olen ka näinud sellist raamatut:
Ivand, J. Sisepõlemismootorid. Tallinn 1955
Pilt

Väljamaa keeles Heisler, H. Advanced Engine Technology. London 1995
Pilt

Lisaks tasub lugeda muud sisepõlemismootorite ja mootorijuhtimise alast kirjandust:

Bosch "Gasoline-Engine Management"
Pilt

Ja nüüd alles turbotamisest :
Üks tuntud ja piisavalt hea raamat on Corky Bell'i "Maximum Boost"
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.06.2012 22:24 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Palun, ärge soovitakse IGANENUD teooriaid tänapäevaste autode juurde.

60-ndatel peale karburaatori muud ei olnud. Ei teatud progretavast ajust midagi, veel vähem lairiba lambdast.
Jah, loe see 60-ndate raamat läbi, kui oled eriline võhik, noo ikka eriline. Saad vähemalt ajalugu teada. Mis moodi kolb üles-alla käib, mis asi on bensiin 76, 2 karpaga mootor jne.

Tänapäevaste autode juurde kuulub kasvõi wikipedia. PDI, HDI, Common rail (ka bensukad), mono ja täispritse, GDI (FSI), TFSI.
NA ja turbo mootorite erinevused-sarnasused. See, et 30a tagasi oli olemas mehaanilise pritsega turbomootor, seda fakti võid ajaviiteks teada, kuna nagu nii 99.9% siinsetest ei ole sellist asja ise oma silmaga näinud-katsunud (mina olen).

Kui tahad konkreetselt ÜHTE väljavalitud mootorit turbotada, siis tee selgeks selle mootori töö, nii elektri-kui mehaanilises vallas. Mis kuidas töötab, kuidas aju mida loeb, mida on juurde vaja, et üldse turbo külge kruvida.
Võta need magamata ööd ning tee see selgeks. Hakka näiteks siinsete lugejate autode teemasid läbi lugema. Kuigi mitsusid siin peale 1-2 pole. Need ka juba eelnevalt turbokad.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.06.2012 22:25 
Eemal

Liitunud: 11.06.2012 16:44
Postitusi: 3
tänan teile :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.06.2012 23:16 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
mitsu_manic kirjutas:
Palun, ärge soovitakse IGANENUD teooriaid tänapäevaste autode juurde.....

Arvad, et bensiin põleb niivõrd teistmoodi, et üldse ei ole sellest raamatust midagi lugeda ?
Kas sellel teemaks olnud Mitsul on otsepritse või progeaju või elektropneumaatiline klapiajam või muutuva pikkusega sisselaketrakt või mõni muu enneolematu lisa ?
Kütusesegu moodustamine on arenenud, samamoodi põlemiskambri kuju ja detailide materjalid, kuid nendest lugemiseks tõin näiteks ka uuemaid raamatuid.
Soovitan siiski lugemist alustada sisepõlemismootori põhitõdedest.

Neid foorumitarku on piisavalt, kes teavad, et Supra mootorist peaks 900 hobujõudu tulema, kui rekka turbo peale panna.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.06.2012 7:07 
Eemal

Liitunud: 11.06.2012 16:44
Postitusi: 3
mitsu_manic kirjutas:
Palun, ärge soovitakse IGANENUD teooriaid tänapäevaste autode juurde.

60-ndatel peale karburaatori muud ei olnud. Ei teatud progretavast ajust midagi, veel vähem lairiba lambdast.
Jah, loe see 60-ndate raamat läbi, kui oled eriline võhik, noo ikka eriline. Saad vähemalt ajalugu teada. Mis moodi kolb üles-alla käib, mis asi on bensiin 76, 2 karpaga mootor jne.

Tänapäevaste autode juurde kuulub kasvõi wikipedia. PDI, HDI, Common rail (ka bensukad), mono ja täispritse, GDI (FSI), TFSI.
NA ja turbo mootorite erinevused-sarnasused. See, et 30a tagasi oli olemas mehaanilise pritsega turbomootor, seda fakti võid ajaviiteks teada, kuna nagu nii 99.9% siinsetest ei ole sellist asja ise oma silmaga näinud-katsunud (mina olen).

Kui tahad konkreetselt ÜHTE väljavalitud mootorit turbotada, siis tee selgeks selle mootori töö, nii elektri-kui mehaanilises vallas. Mis kuidas töötab, kuidas aju mida loeb, mida on juurde vaja, et üldse turbo külge kruvida.
Võta need magamata ööd ning tee see selgeks. Hakka näiteks siinsete lugejate autode teemasid läbi lugema. Kuigi mitsusid siin peale 1-2 pole. Need ka juba eelnevalt turbokad.



Srry ega ma nii võhik ka pole et ei tea mis on sisepõlemismootor ja mis on vahe diislil ning bensiinikal. Turbo tööpõhimõtet ma jagan aga teema selles et ma ei tee nendel mootori tüüpidel vahet mida te siin näiteks tõite ja olen siit samast fooriumist lugend ka mingi temperatuuride kohta jne;) see on võõras maa mulle;) et milline raamat või neti lehekülg need mulle selgeks teeks;) tundute päris pädev sel teemal;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.06.2012 8:50 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Maximum boost by Corky Bell


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.06.2012 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
KaroK kirjutas:
Neid foorumitarku on piisavalt, kes teavad, et Supra mootorist peaks 900 hobujõudu tulema, kui rekka turbo peale panna.

Päeva nael :D

_siim_ kirjutas:
Maximum boost by Corky Bell

Ei ole ise lugenud kuid hakkama olen saanud.

Teemasse ka, kui tahad harjutada võta mingi tarbetuna seisev auto mille peal katsetada, mitte igapäevaliikur. Loe ja uuri mis internetis kirjutatakse (näiteks mingeid projekte jälgi ja uuri sõnade/asjade tähendusi) ja õpi teiste vigadest. Kogemused tulevad ajapikku.

IvarR

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.06.2012 23:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Minuarust on siin päris hästi ja palju kirjutatud lahti asju,

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32

mina pidin seda kunagi korduvalt lugema,et saada aru ,et ma ei saa aru, eksole :burn

ei ole siiani eestis ühtegi paremini ja pikemalt kirjutatud lehte näinud btw.. ja kui usaka otsas lõpetad on ju ka ainult hea :D

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.06.2012 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
IvarR kirjutas:

Teemasse ka, kui tahad harjutada võta mingi tarbetuna seisev auto mille peal katsetada, mitte igapäevaliikur. Loe ja uuri mis internetis kirjutatakse (näiteks mingeid projekte jälgi ja uuri sõnade/asjade tähendusi) ja õpi teiste vigadest. Kogemused tulevad ajapikku.

IvarR


õigus.

ka mina alustasin ilma midagi lugemata. vaatasin kõrvalt kuidas teised oma mootoreid laiali lasid ja see tundus mulle huvitav, nii et võtsin ka asja ette.
arvestada tuleb sellega, et kui nullist turbotama hakkad, siis alguses laseb kindlasti seal midagi laiali. ega teiste laialilastud mootorid sulle endale kogemuseks ei ole. ikka ise peab laiali laskma, et meelde jääks.

mida ma öelda tahan on see, et ära väga kiindu sellesse esimesse mootorisse. ja proovi võimalikult odavalt asi ära teha (mõistuse piires odavalt!).
ehk siis mingeid ilu ja nipsasju ei ole mõtet ostma hakata. aga kriitilisem tehnika mida saab tihti ka teiste projektide peal kasutada tasuks osta nii korralik kui rahakott lubab (FPR, progeaju jne.)

teemasse ka:

mina arvan, et selles 60'date raamatus on kindlasti ka selliseid asju kirajs, mis ka kogenud mootorimeestele on teadmata või lihtsalt huvitav. see on natuke vähene teadmine, et kolvid käivad nõka-nõka ja klapid teevad klõpa-klõpa. seda raamatut ise pole uurinud aga seal on ka kindlasti arvutustega välja toodud mis mille jaoks hea on. stiilis kuidas sõltub kolvi läbimõõdust ja kolvikäigust jõud/vääne, kuidas pöördesse läheb jne. kui selliseid asju arvutada oskad, siis jah, ilmselgelt pole vaja seda 60.a raamatut lugeda aga me kõik peame alustama ju kusagilt. sest seni kuni tullakse foorumisse küsimustega et kuidas surveastet arvutada, seni usun, et see raamat on sinna ikkagi põhjusega pandud.
mina toetan esimest raamatute valikut mis KaroK välja pakkus.

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.06.2012 19:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
mitsu_manic kirjutas:
See, et 30a tagasi oli olemas mehaanilise pritsega turbomootor, seda fakti võid ajaviiteks teada, kuna nagu nii 99.9% siinsetest ei ole sellist asja ise oma silmaga näinud-katsunud (mina olen).

Pool Eestit on K/Ke-Jetronic meh.pritsega pille täis, see küll nüüd mingi ilmaime ei ole või meenutus eriti vanast ajalooraamatust. :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11