TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=10570
1. leht 1-st

Autor:  Mardo [ 05.06.2012 22:55 ]
Teema pealkiri:  Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

http://www.youtube.com/watch?v=5iBJMHYJ ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=zTXxA0ib6Wc

Pole kindel, et seda niimodi nimetatakse aga usun, et saate aru mida taga ajan :)
Kas ja kes eestis seda üldse teeb?

Tänud

Autor:  KaroK [ 06.06.2012 10:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Täiesti niimoodi nimetataksegi.
Seda saab täiesti ise teha, kui leiad treiali, kes selleks vajaliku juraka valmis treib.
Jurakas peab täpselt õiges mõõdus ja sirge olema, muidu pole suurt mõtet asjal :-D
Edasi aitab vaba aeg ja miskine sooveldus/lihvpasta.

Puurimine on pisut keerulisem protseduur ja seda iga mees teha ei saa.

Autor:  Mardo [ 06.06.2012 12:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Just selles ongi asi, et vaba aega eriti pole ja teenus tuleks osta.
Ma arvan, et alustan mõõtmisest ja veendun sellise ettevõtmise
vajalikkuses...

info antud tegevuse(hoonimine) kohta oleks teretulnud ja äkki kellelgi
selline töö kuskilgi tehtud. Mis on kõver vända liin ja mida võib lugeda
sirgeks, ennekõike oleks huvitatud mõõtudest ja kuidas mõõta.

Mootoriks on M50B25 ehk sis 141kw 2,5L kolakas(plokk)
Pilt

Autor:  jeff01 [ 07.06.2012 9:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Kunagi ammu ammu tehti ca18deti mootor vist teppani juures veidi lihtsama töörista abil mis kohapeal valmis tehti.
Mootorid millega mina tegelen on alumiiniumist või magneesiumist ja nende töötlus on kordades lihtsam kuid magneesiumplokid vajavad line honingut iga 100 000 km järel....plokk ei lähe mitte kõveraks vaid löögid tambivad materjali kokku. Tulevikus teen selleks 30se stoki ja otsast laagritega lendtera mille kasvõi akutrelliga läbi lükkab. Erinevalt malmplokist on al ja mg plokkidele ka 4 remonti väljapoole saalesid 0,5mm sammuga. Malmploki puhul võetakse veidi maha raamipakkude / ploki kontaktpinnast ja hoonitakse pmt vaid sajandikke kuni kümnendik ehk.
Kuna seda vaja on? arvan, et kui vända kõverus + ploki kõverus kokku juba poole vajalikust õlikile paksusest välistab.....ma arvan et peaksid treima täpse võlli mõõdus mis su plokk peaks olema või paar sajandikku alla (konsulteeri pädeva treialiga) ja kui alguses käib see ideaalselt ringi siis võtad prooviks veidikene igalt pakult maha....lõikad iga paku koha alla väikse akna soovelduspasta jaoks ja ajad seda võlli muudkui ringi ja keerad raamipakke järjest peale......See võiks olla kohe näha kust ja kui võrdselt ta võtma hakkab......Lõpptulemus võiks olla üleni haljad kaelad ja palju kergemalt ringi käiv väntvõll......See siis selline kodukootud variant mida teenusena ilmselt sisse osta ei saa.

Autor:  junsu [ 07.06.2012 12:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Madara tänaval plokikaasi remontiv ettevõte peaks täitsa tegelema selle asjaga. Tallinnas siis.

Autor:  Jaan [ 14.06.2012 1:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

jeff01 kirjutas:
kuid magneesiumplokid vajavad line honingut iga 100 000 km järel....

Mis autodel nii kehv välp on? Enese harimise mõttes huvitab.

Autor:  mart154 [ 14.06.2012 6:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Põrnikalised, Jaan.

Autor:  KaroK [ 14.06.2012 10:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Raamlaagri pesad on 65mm ?
2,5 liitrise ploki vändaliini hoonimmisega saaks Agito Performance Tartus vast järgmisel nädalal aidata.

Mõõtmisest niipalju:
Paned hoonimise palvanka vändaliini ja keerad pakkusid kinni ja vaatad, kuidas ringi käib.
Vaatad, kuidas pasta toimel pinnad muutuma hakkavad.
Kui väga mõõdust ära ei ole, siis piisab pakkude liitepindade lihvimisest, vajadusel saab uued pakud panna või peale keevitada või kui päris reissingpilli teha, siis terasest uued pakud teha malmkärakate asemele.

Autor:  Mardo [ 18.06.2012 22:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Okay, tuleb Agito Performance külastada ja uurida veel.
Kuna mootori kokku panekuga läheb kiireks siis tuleks plokk
ühe päevaga korda saada.

Puhkus algab 28.07, peale seda on 4 vaba nädalat mil saab selle mootori ehitusega tegeleda.
Hoonitud peab saama esimesel nädalal kindlasti ja tegemata ka väga ei tahaks jätta.

Autor:  Rainer44 [ 23.06.2012 15:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Mardo kirjutas:
Okay, tuleb Agito Performance külastada ja uurida veel.
Kuna mootori kokku panekuga läheb kiireks siis tuleks plokk
ühe päevaga korda saada.

Puhkus algab 28.07, peale seda on 4 vaba nädalat mil saab selle mootori ehitusega tegeleda.
Hoonitud peab saama esimesel nädalal kindlasti ja tegemata ka väga ei tahaks jätta.


Et siis pole teada kuidas mõõta ja veel vähem kas on kõver plokk aga ometi on vaja tegeleda asjaga, mille tegemisel võib midagi ka mõõdust välja minna ja milleks endal aega pole?
See on piisavalt levinud mootor et võtta lihtsalt uus plokk toorikuks kui peaks kõver olema mis on väga väheusutav kui mootor on senini käinud ja pole vändakaelad erinevalt kulunud.
Minule piisab täiesti kui panna vänt ilma otsatihenditeta sisse uute õlitatud saaledega ja kui peale raamide pingutamist käib kergelt pole nagu mõtet üle mõelda?

Autor:  Mardo [ 25.06.2012 1:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Vända liini puurimine/hoonimine kes-kus?

Tean kuidas mõõta ja plokk mõõdetud, kõik on sirge ja hea, midagi hoonima ei pea.
Aega pole, et uus plokk võtta ja uuesti puurimisse viia + tasapinnalihv ja muud tegemised.
Võibolla jah kui ma ehitaks ~500hp tehase juppidega mootorit sis ei pööraks väga tähelepanu
sellisele väiksele asjale. ;)

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/