Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 15:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 28.03.2012 2:27 
Eemal

Liitunud: 28.03.2012 1:43
Postitusi: 4
Tere! Oleks abi vaja järgmise murega, ehk on siin sellel teemal pädevaid inimesi, kes oskavad aidata. Nimelt oleks tarvis mõõta auto kütuse kulu ühe tarkvara arenduse raames. Kütusekulu peaks olema reaalajas jälgitav ning andmeid peaks ka olema hiljem võimalik vaadata/analüüsida- ehk siis peaks tekkima mingi graafik või andmed mida graafikusse sisestada. Mõtted on liikunud siiamaani erinevates suundades. Esmalt kõige algelisem mõte oli mõõta kütuse peale-ja tagasivoolu vahet ning selle abil kütuse kulu arvutada. Kuid tehniliselt seda päris raske teha, et ka tulemused täpsed oleksid. Samuti pole võimalik salvestada täpseid andmeid, et neid hiljem töödelda.
Teine mõte liikus juhtajust vajaliku info välja lugemise poole. Uurisin veidi VAG-COM kohta ning jäi silma, et selle abil kütusekulu täitsa võimalik reaalajas näha. Küll aga tekkis küsimus, mis kujul need andmed kuvatakse ja kas kuskilt on võimalik hiljem ka mingi graafik saada? Samuti on neid kaableid ja tarkvara VCDS päris mitu erinevat varianti, ehk oskab keegi kes asjaga kokku lähemalt kokku puutunud, millist kaablit ning softi versiooni selliseks toiminguks vaja läheb?
Nagu aru saan siis VAG-COM on VAG grupile mõeldud OBD-II pistikust lugemise tarkvara. Seega tõenäoliselt on olemas ka sarnane asi teistel automarkidel, ehk oskab keegi midagi paremat soovitada, väga hea oleks kui samaaegselt kütusekulule saaks kuvada ka mootori pöördeid ja kiirust. Ehk on kellelgi vastavad seadmed isegi olemas, seljuhul võib kindlasti teada anda. Kõik ideed on teretulnud, kuna endale on autode juhtelektroonika veel päris võõras.

Martin


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.03.2012 14:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Audi ja Volkswagen klubi liikmetel on väga paljudel need seadmed olemas. Endalgi on . Usun,et kütust mõõdeti vist gramm/sekundites ? Ei mäleta muidugi.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.03.2012 22:15 
Eemal

Liitunud: 28.03.2012 1:43
Postitusi: 4
Märkasin ka ise VW klubis, et seal neid aegajalt müüakse ning päris paljusel olemas. Kuid tegin teema seetõttu, et ehk oskab keegi täpsemalt rääkida, mis infot ajust kätte saab ning millises formaadis see on. Siin tundub päris palju asjalikke tegelasi koos olevat, kes mootori juhtimisest teavad. Proovin lähiajal ise ka VCDS katsetada, kuid pole eriti kindel kas õige softi sain. Ehk kellelgi mingeid ideid veel?



Martin


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.03.2012 10:44 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
See OBD logger on vast kõige lihtsam variant.
Saaks muidugi mingi teistsuguse seadmega( salvestav mitme kanaliga ostsilloskoop, Megasquirdi baasil ehitatud datalogger, võidusõidu datalogerid jne) mõõta ja salvestada pihusti lahtiolekuaegasid, mootori pöördeid, sõidukiirust ja siis nendest arvutada.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.03.2012 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
KaroK kirjutas:
... mõõta ja salvestada pihusti lahtiolekuaegasid, mootori pöördeid, sõidukiirust ja siis nendest arvutada.

Kütuse rõhku tuleks siis ka reaalajas mõõta. Sõltub muidugi, kui täpseid andmeid tahetakse.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.03.2012 19:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Mootori juhtaju teab kütuse kulu vägagi täpselt - kindlasti tasub lasta see juhtajul arvutada, mitte lisada eraldi andur jne.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.04.2012 0:38 
Eemal

Liitunud: 28.03.2012 1:43
Postitusi: 4
Kütusekulu mõõtmise probleem sai lahendatud, kuid on veel üks probleem, mis vajaks lahendamist. Kütusekulu siis saab edukalt mõõta VCDS softiga, mis on mõeldud VAG gruppi kuuluvate autode diagnostika tegemiseks. Küsimus aga millele ma ei suuda siiamaani internetist vastust leida puudutab aju erinevate parameetrite muutmist sõidu ajal. Täpsemalt huvitab püsikiiruse hoidja kontrollimine sõidu ajal. Ma tean, et uuematel VW/Audidel käib kiirusehoidja juhtimine läbi mootori juhtaju. Kuid kas kuidagi läbi diagnostika pistiku on võimalik midagi ka muuta, auto kiirust, kiirusehoidjat sisse/välja lülitada? Kas selline asi on teoreetiliselt võimalik või on aju ehitatud tehase poolt kinniseks ja antud võimalused ära blokkeeritud? Tean, et softi hetkel selle jaoks olemas pole, kuid kui antud võimalus on vabaks jäetud siis tõenäoliselt saaks selle luua. Teine asi mille leidmisega on probleeme on aju ehituse skeemid. Kas on võimalik mida sellist ka internetist leida või on tegemist autotootjate poolt salastatud infoga? Ehk keegi oskab soovitada mõnda saiti või programmi kust võiks leida infot mootori juhtajude kohta, andme edastus protokollid, kontrollerite ehitus, kuidas info on kodeeritud jne. Või ehk teate kedagi, kes suudaks mu küsimustele vastata. Tänud ette! :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.04.2012 12:07 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Oli ükskord TKTK dünos selline mees, kes suutis Audi aju ümber kirjutada.
Lõuna-Eestist ta tuli ja pidavat käima üle maailma Audisid seadistamas.
Kui keegi on kursis, kes see oli ja viitsib midagi tema tegemistest kirjutada, siis oleks ka endal huvitav teada/lugeda.

Üldjuhul on need softid salastatud, sest nendega teenitakse raha.
Kõige keerulisem on ilmselt andmerägastikust õiged tabelid üles leida.
Saabimehed arendavad "open source" softi ja ka bmw'le vb leiaks netist, lisaks olen kuulnud, et teatud tüüpi GM'i ajudele saab ka hõlpsasti ligi.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.04.2012 18:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.07.2005 21:52
Postitusi: 110
Asukoht: Tallinn
KaroK kirjutas:
Oli ükskord TKTK dünos selline mees, kes suutis Audi aju ümber kirjutada.
Lõuna-Eestist ta tuli ja pidavat käima üle maailma Audisid seadistamas.
Kui keegi on kursis, kes see oli ja viitsib midagi tema tegemistest kirjutada, siis oleks ka endal huvitav teada/lugeda.

Üldjuhul on need softid salastatud, sest nendega teenitakse raha.
Kõige keerulisem on ilmselt andmerägastikust õiged tabelid üles leida.
Saabimehed arendavad "open source" softi ja ka bmw'le vb leiaks netist, lisaks olen kuulnud, et teatud tüüpi GM'i ajudele saab ka hõlpsasti ligi.


Äkki see http://prj-tuning.com/


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.04.2012 9:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Mismoodi see püsikiiruse hoidja muutmine puutub antud teema topicusse ?

GM ajusid on tõesti paljusid lihtne muuta,alates mingist 2003 aastast reaalajas seadistatavad.
Saabi ajusid kirjutakse tallinnas vabalt ümber.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.04.2012 17:45 
Eemal

Liitunud: 28.03.2012 1:43
Postitusi: 4
Ei puutugi otseselt, lihtsalt kütusekulu mõõtmise probleem sai lahendatud. Kuid tekkis veel küsimus aju ehituse ja ümberkirjutamise kohta. Ei tahtnud lihtsalt selle jaoks eraldi teemat teha.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.04.2012 11:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Autotootjate ajude skeeme sa suht kindlasti ei saa kuskilt.
Megasquirti progetava aju skeemi saab täitsa tasuta koos juppidega ja muid selliseid open-source lahendusi..

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.04.2012 18:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
Maik kirjutas:
Autotootjate ajude skeeme sa suht kindlasti ei saa kuskilt.

BS

http://members.rennlist.com/pbanders/ecu.htm
http://www.canbushack.com/blog/index.php

Sarnaseid projekte on netis veel, umbes üks miljon.

_________________
Vineda Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.04.2012 11:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Tegin kunagi taolise asja ise PIC protsessori baasil. Aga noh see natuke suurem töö.
Sisendiks abs ja pihustisignaal. Konstant pihusti suurus, kiire-arvutus ja bingo. Kui huvi, võin skeemid ja võibolla isegi ka mingi softi leida.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11