TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

K: kui kasutada kitsamaid kepse?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=8144
2. leht 2-st

Autor:  Mihkel [ 18.10.2010 21:56 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

taxu kirjutas:
Alumiiniumkeps paisub rohkem kui teras/malmvänt, seega kuumalt on too vahe veel väiksem.

Kepsud on ju üldjuhul ikka terasest, eriti antud mootori kontekstis.
Lihtsalt juhin tähelepanu, kui sul mõte ehk vääratas. Sisuline mõte jääb muidugi samaks.

Olen täheldanud, et H-profiil kepsudega tuleb see lõtk ka veidi suurem kui tehase kepsuga.
Huvitav kas see on kogemata nii juhtunud või siiski asja pärast ja meelega tehtud.

Autor:  taxu [ 19.10.2010 0:04 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

Sry jah, kolvid küll alust, aga kepsud tõesti mitte.

Autor:  Veuks [ 20.10.2010 0:20 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

19mm ja 0,4mm paisumist milline metall seda teeb.Palju on kolvi ja silindri vahe kylmalt.Ja töötemperatuur.

Autor:  Veuks [ 20.10.2010 0:43 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

Veel ka see,kui kepsu kylgedel oleks vaid 6likile,vahetub 6li saale ja vändakaela vahel vaid mootori seistes.

Autor:  taxu [ 20.10.2010 15:46 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

Veuks kirjutas:
Veel ka see,kui kepsu kylgedel oleks vaid 6likile,vahetub 6li saale ja vändakaela vahel vaid mootori seistes.

No see kummagil küljel 0,2mm vahet pekski olema küllaldane, et õli sealt kaudu liikuma pääseb. Paisumise osas jah eksisin. Aga kui nüüd vahet oluliselt suurendada, siis pääseb ehk õli juba liiga vabalt välja ja õlirõhk saale all langeb? Või tahad öelda, et sellise seadega võiks muretult sõita?

Autor:  Veuks [ 20.10.2010 19:26 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

Jah see on ka ainuke asi mis probleeme v6ib tekitada.6lisurve v6ib langeda.Aga kui arvestada Mihkli öeldut et H-profiil kepsud on kitsamad kui originaalid.Miks seal peaks surve langema.
Ka enda autol kasutusel tugevad kepsud,kahjuks ei m66tnud laiust enne sisse panekut.Juhul kui ka need peaks olema kitsamad pole enda auto 6lisurves mingeid langusi.
Sellest kaks aastat möödas ja päris kindel pole aga sellegi poolest saale oli kitsam kui keps.

Autor:  taxu [ 20.10.2010 20:46 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

Kes tahab oma mootoris selliseid katseid läbi viia, siis minugi poolest. Lihtsalt ise sellist asja ei teeks. Mõtlen siis mootoris, mida praktilistel eesmärkidel kasutan.
Otsisin ka netist natuke ja väidetavalt üle 0,7mm külgkliirensitga on keps juba prügikastikaup.

Not Enough Connecting-Rod Side Clearance

This one can stop you cold. Connecting-rod side clearances don't get the attention they deserve. Remember, rod journals are the hottest spot in your engine short of exhaust valves, stems, and seats. Oil temperatures in this area can run upwards of 400-450 degrees F. This is why rod side clearances are critical to engine survival. They should be 0.015-0.025 inch. Rods become a throwaway at 0.028 inch side clearance. Oil is not only a lubricant, it is a coolant. Clearances that are too tight limit oil flow off the bearings, which limits cooling.


Seda vända ja kepsu vahelist pilu kasutatakse ka veel kolvi ja silindri (!) õlitamiseks, kuna sealt pritsib õli korralikult välja. Kui pilu liiga lai, siis enam ei pritsi vaid valgub.

Autor:  Astrona [ 23.10.2010 20:27 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

taxu kirjutas:
Kes tahab oma mootoris selliseid katseid läbi viia, siis minugi poolest. Lihtsalt ise sellist asja ei teeks. Mõtlen siis mootoris, mida praktilistel eesmärkidel kasutan.
Otsisin ka netist natuke ja väidetavalt üle 0,7mm külgkliirensitga on keps juba prügikastikaup.
Mõõtsin just CA'l SPM kepsuvahed <0.7mm (0.7mm leht läks jõuga vahele)

Autor:  Ringo [ 10.11.2010 12:53 ]
Teema pealkiri:  Re: K: kui kasutada kitsamaid kepse?

Siinmail liigub üks 944T, kus kasutatakse PO kepsu. Kepsude paksus kolvi sõrme juurest sama mis originaal kepsul, al osa aga kitsam kui orginaalis. Kui kellegil huvi võin hiljem kepsu mõõdud ja tolerantsid öelda, peast ei mäleta. 16000km muretult läbitud. Mootorit lahtates ei olnud mingit märki, et midagi valesti oleks.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/