Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 04.06.2024 12:34

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 15.09.2010 22:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
Seesama all olev mõõde(scrub or pivot angle radius) peab võimalikult null olema.
Kui mu pilti vaatad, siis hetkel on 2 võimalust nullimaks saada.
a) suurema positiivse offsetiga velg
b) ratta diameetrit suurendada
No sul kodutöö vist tehtud... mitte nagu mul. Siia listi tuleks siis vist veel lisada
c) lühem vedru
Peene värk, kuna ratta diameetrit muudab juba ka rehvirõhk ja vedrukõrgust taguballast.

Manualist leidsin vaid 2 huvitavat tagusilla numbrit: Camber -1.4...-0.4kraadi ja vedru jäikus 2kg/mm. Esisilla kohta oli isegi kingpin antud ~13kraadi, aga see ei puutu asjasse. Pigem võiks Bluebirdi esisilla võtta, aga jäikuse, suht hea kuulsuse, ja laoseisu :) järgi otsustanselle kasuks: S13 tagasild:
Pilt

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.09.2010 23:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Primeral on üks tähtis asi puudu, engine cradle. Vähemalt kiirotsing netis andis, et iga pulk on eraldi kere küljes ja kõik.
Ehk primera esisilla kasutamisel tuleks üks autonina koju veel tassida. Samas ma kahtlen, et su SX-i diffri asemele kogu mootorimajandus koos fwd kastiga ära mahub.
Ahjaa, ideaalis peaksid poolteljed ühepikkused olema, ehk mootori tagant välja peaks olema stub-shaft. Vähendab torqe-steeri mis tekib tänu nurkade erinevusele. Spooliga pole probleemi, ilma on.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.09.2010 9:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
Primeral on üks tähtis asi puudu, engine cradle. Vähemalt kiirotsing netis andis, et iga pulk on eraldi kere küljes ja kõik.
Ehk primera esisilla kasutamisel tuleks üks autonina koju veel tassida. Samas ma kahtlen, et su SX-i diffri asemele kogu mootorimajandus koos fwd kastiga ära mahub.
Ahjaa, ideaalis peaksid poolteljed ühepikkused olema, ehk mootori tagant välja peaks olema stub-shaft. Vähendab torqe-steeri mis tekib tänu nurkade erinevusele. Spooliga pole probleemi, ilma on.

No tal on nii, et mootori pikkuse jagu on 1 telg loomulikult diffrist rummuni mõõtes pikem, aga see pikem on konkreetse kronsa ja laagripukiga mootori küljes, ja ei seda ei peagi nagu pooltelje osaks arvestama ja nurga all olevate telgede pikkuse erinevus peaks suht väike jääma. See ongi äkki su stub-shaft. Oleneb muidugi kuidas vasak-parem asetus jääb. Assi otsad on vaja niikuinii nuputada ja üritan siis seda silmas pidada, kui paigutamiseks läheb.
Ega ma ei loodagi, et see mootor sinna silla sisse diffri asemele mahub, aga kuna otseselt kurvimasinast pole juttu, siis võib see ka vist tiba kõrgemale jääda.
Bluebirdi esisillakasutamisel oleks siis ainus point, et ei peaks poolasse hakkima. Küll aga peab siis rooliotsad kinni panema, tagant rohkem lisa-jäikust tekitama. Mootori kinnitused tuleb paratamatult puuriga siduda. Kui oleks see "häll" siis tolle peaks ikkagi kuhugi kinnitama. Muidugi saaks selle siis madalamale asetada.
Teoorias võiks tagusilla-raami siis maale lähemale asetada, kui just rattakalle väga muutuma ei hakka...

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.09.2010 10:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Astrona kirjutas:
No tal on nii, et mootori pikkuse jagu on 1 telg loomulikult diffrist rummuni mõõtes pikem, aga see pikem on konkreetse kronsa ja laagripukiga mootori küljes, ja ei seda ei peagi nagu pooltelje osaks arvestama ja nurga all olevate telgede pikkuse erinevus peaks suht väike jääma. See ongi äkki su stub-shaft. Oleneb muidugi kuidas vasak-parem asetus jääb.

Jah, seda mõtlesingi. Endal on asetus just selle järgi pandud, et kasti küljes olev pooltelje flants ja laagripuki juures olev oleksid võrdsetel kaugustel ratstest, ehk siis ühepikkused poolassid.
Mootori kõrguse kohapelt pead vaatama seda, et kiirenduse ajal poolassid võimalikult otse oleksid. Tuleta koolifüüsikast vektorid meelde, ning loe kokku mitu % jõudu kaduma läheb, kui kiirenduse ajal 5 kraadi jõutelge keeratakse kasti juures, ja 5 kraadi tagasi rattalaagri juures.
See kõik on ideaal, ning paratamatult ei saa igas kompotis nii hästi, aga püüdlemise suund peaks selline olema.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.09.2010 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
Mootori kõrguse kohapelt pead vaatama seda, et kiirenduse ajal poolassid võimalikult otse oleksid. Tuleta koolifüüsikast vektorid meelde, ning loe kokku mitu % jõudu kaduma läheb, kui kiirenduse ajal 5 kraadi jõutelge keeratakse kasti juures, ja 5 kraadi tagasi rattalaagri juures. See kõik on ideaal, ning paratamatult ei saa igas kompotis nii hästi, aga püüdlemise suund peaks selline olema.
Ma see tund puudusin :badgrin:
Aga on selge, et kui liigend peab liigendama, siis on tal oma kadu, ja kogu see kadu üritab seda liigendit ka lõhkuda, ja esiveolise poolteljed ongi selle poolest suuremal võimsusel kuulsad.
Kuna poolteljed ei tule mootori alt vaid pigem külje pealt, on 1 variant näiteks mootor vähe viltu keerata. Õlivõtt ja tagasivool tuleks siis ülevaadata/ümber-teha - ülejäänd võiks nagu seda lubada.
SL-kollektor tuleks nagu tagaluugi poole alla poole keerata. Praeguseks on teooria juba liiga kaugele jõudnud, ootame praktika järgi...

Tsiteeri:
5. Sõiduki veoskeem peab säilima originaalne.
6. Sõidukil tohib kasutada kas originaalset või sama margi teiste mudelite käigukaste
http://www.auto24.ee/used/757788Tagamootoriga tagaveoline... Kui sinna veel Fiati mootor ja kast panna, siis võiks vist ABC klassis sõita. Lihtsalt jäi silma, mitte et ma toorikut vahetada plaaniks. Ooot, jeff, su põrnikal peaks kah stock veoskeem olema?
EDIT: Kas on nii, et kui mootor asub tagapool tagusilda, siis surub ta kiirendades rohkem tagurattaid ja kui ta on eespool tagusilda, siis surub esirttaid vastu maad?
EDIT2: Ise küsin, ise vastan: Lihtustamiseks eeldame, et mootor kere suhtes ei liigu ja on ilusti vertikaalis, veo-teljed on ideaalselt otse tagurataste vahel. Siis väntvõll koos oma inertsiga asub tagusillast ees pool - kuigi vahet pole :) Kiirendades tahab SL-pool mootorist liikuda rataste ja mootori pöörlemisele vastupidises suunas ja mootor "soovib liikuda" oma inerts-momendiga tagaluugi poole ja peaks väänama nina üles poole. Ja see ei sõltu väga sellest mis nurga all ta on. BBC'ga saaks ideaalis ka neutraali peal wheelie teha :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.09.2010 18:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Vastujõu rakendumie punkt on differentsiaalis. Selleks näiteks 4-link vedrustus irs-i puhul mõtetu (jah, seda saaks teha, kui kasutada de-dion sarnast talasilla lahendust ümber mootori keeratuna). 4-link kasutab just seda vastujõu rakendumise koha muutmist.
Kunagi ise sellesse ämbrisse astusin kulutades lugematuid tunde dual lateral link suspensioni uurimisele, ehk kuna see on 4-lingile väga sarnane kui ühenduskohti rohkem teha. Siis käis kolks peast läbi, et puudub ju jõud mis rattalaagri pealmist osa rattale vastupidises suunas üritaks keerata.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.09.2010 16:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Mõte pole surnud, lihtsalt muud asjaajamised käsil, aga....
Väikeste sugulaste kohta leiab rohkem kui AX kohta: Pole ka kuulnud et keegi Bluebirdi kasti või CA mootor oleks taha tõstnud.
That's almost what i'm talking about.




EDIT:
Midagi leidsin, AX RWD
kutt ehitas 2a cossi mootori ja tagusilla peale, ahmis tööd juurde, et ikka kõik täielik oleks, ja lõpuks kadus, väidetavalt perekondlike tragöödiate tõttu. Suht tüüpiline keiss.
EDIT1:
Tsiteeri:
R5 1.4 liter 4 cylinders same engine Original carburetor with nitrous.the time on 1/4 mile 12.00sec @ 209km/h
FWD 440hj

Hea teada fiati kohta:
Tsiteeri:
In Germany its known as
"Fehler in allen Teilen"
"defects in all parts"

Renault 5 Turbo II MR lahendus
Pilt
Pilt

EDIT 3:
Kõige sarnasem projekt: Väike, RWD, 400hj.
RWD Polo 10,3s http://vimeo.com/8520271 Diisel Pauer

EDIT 4:
Too peaks olema siis ATTESA automaat kast+vahekast
Pilt

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.09.2010 10:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Mõte vaikselt liigub ja ei teagi, kes seda kõike teostada jõuab. Eks masinaehitajale ongi sügis siuke petlikult optimistlik :) Igastahes, peaksin algatuseks keevituse-kiirkususe võtma.
Teiseks plaanin projekti kahte järku ajada, niiet vahepeal on nagu projekt valmis, et ei läheks nii nagu enamasti.
Kolmandaks: Parem 1 kõva kui 2 poolkõva :)
Citroen AX
1# 400hj FWD 750kg
* Sunny või BB GTI FWD LSD kast, teljed, püstakud, mootorikinnitused jne Citroeni kerele
* CA18DET 7500RPM ~400hj: CP, spm, jun vedrud, hks 256 nukid, reg-nukirattad, hüdrorõukurid, hiina kollektor, GT2876R.64, 2.5" FMIC, 2.5" IC torud, BOV, FPR, MBC, MS I, 4x615cc, kerged rihmarattad, SPEC st3 sidur. ~1.5-2.0bar
Valmimine: 2011 talv-kevad :)
2# 400hj FWD + 550hj RWD 950kg (siis kui punasel SX'il kere mahakandmisele läheb :lol:)
* S13 tagusild taha
* turvapuur (osaliselt toruraam)
* Sunny või BB FWD kast + teljed (custom) taha, mootorikinnitused jms custom
* CA18DET 8500RPM ~500hj: Wiseco, spm, tomei vedrud, tomei 270 nukid, hks reg-nukirattad, meh-tõukurid, custom kollektor, GT35R.82, 3" FMIC küljele, 3" L-IC, 3" IC torud, BOV, FPR, EBC, KMS MP25, 4x ~825cc, kerged rihmarattad, ORC409D sidur. suurem TB, 1.8-2.5bar
Testimine 2011 sügis
Valmimine 2012 kevad

* Kõigi rataste poldivalem 4x114.7
* tagumine mootor ilma geneka ja starterita
* ühine: toitesüsteem, siduri-piduri-gaasi-ajamid, osaliselt elektrisüsteem
* Ees 3.5:1 taga 4.0:1 differ
* Võib kaaluda ka ühtist turbo-, IC- ja summutisüsteemi
Kuna säästuprojekt :lol:, siis ei hakka teist kaant ju kah +1000rpm jagu ümber tegema. Diffritega peaks mõlemad õigesse pöördevahemikku saama. 1 variant on ka sidur ja kast elektro-mehhaaniline teha, aga see on n.ö. omaette projekt. Üldiselt kuna kubatuuri probleemi siis enam niipalju pole, pole ka vaja mootoreid RPM ja boostiga piinata. Kui viimast võtta, võiks ju ka 2x700hj, aga see pole väga odav - lihtsam 2x400hj ja äkki kestab kah. Ja kui see ~1000hj/t maha kah saab panna, siis see ongi me libesõidu-radade piir :lol:
Eks näis mis mõtteid homne toob :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.09.2010 10:40 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Astrona kirjutas:
Mõte vaikselt liigub ja ei teagi.....

Nii vara hommikul purjus ? :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.09.2010 11:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Mina ei süveneks praeguses staadiumis üldse mootori täpsesse konfiguratsiooni. Tee kere, sillad valmis, viska mootor peale ning pane ülekandeajam paika. Sinnamaani jõudes enam projekti pooleli ei jäta ning leiad aega ka mootoriga tegeleda!
Pane veoskeem ja mootori asetus plaanis ikka kõigepealt paika. Ümber tuleb teha tohutult niiehknaa, mina üritaks ikka tagaveoliseks teha, keskmootoriga või eesmootoriga - miks viimane variant üldse kaalumisel pole olnud?

Jaksu!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.09.2010 12:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
KaroK kirjutas:
Astrona kirjutas:
Mõte vaikselt liigub ja ei teagi.....
Nii vara hommikul purjus ? :-D
Tegelt ongi asi selles et ammu pole võtnud... On t'heldatud aktiivsust aju sellistes piirkondades, mis muidu on puhkeasendis. Kontrollmehhanism, mis halbu mõtteid pikalt saadab, suudab aga kontrollida poolt aju. Teine pool peksab vabalt segast :)
murjam kirjutas:
Mina ei süveneks praeguses staadiumis üldse mootori täpsesse konfiguratsiooni. Tee kere, sillad valmis, viska mootor peale ning pane ülekandeajam paika. Sinnamaani jõudes enam projekti pooleli ei jäta ning leiad aega ka mootoriga tegeleda!
Pane veoskeem ja mootori asetus plaanis ikka kõigepealt paika. Ümber tuleb teha tohutult niiehknaa, mina üritaks ikka tagaveoliseks teha, keskmootoriga või eesmootoriga - miks viimane variant üldse kaalumisel pole olnud?

Ma ei süvenegi mootorisse, see konf on lihtsalt olemas ja testitud vaja lihtsalt taastada. Hiljem võib seda muidugi vajadusel muuta, näiteks ka ette GT35R, aga ei usu et on vaja.
Veoskeem ongi paigas FWD. Hiljem võib panna RWD lisaks :lol: Vahepeal saab teada, kui tihti need kastid ja teljed lendavad, ja vajadusel nuputab mootori otsa kõvema ülekande.
Esimootoriga tagaveoline??? Mul on see juba olemas ju :lol:, tal taga ~500kg. Citroeni tagumine osa kaalub 250-300kg, olen näinud 100hj bike projekte AX peal, kus kuni 100ni on ainult 1 suur suitsemine. Pakun, et pigem 400-450kg FWD peab isegi paremini, aga lootus on, et see GT28 kombo on piisav, et mootoriga asemel peaks pidamisega tegelema, aga sams pole mõtet FWD ajal sildasid väga timmida.
1. Sunny kohale vedada ja kõigepealt citroen ja sunny ära hakkida
2. B12/U12 esisild paigaldada - mõõdukalt keevitamist, ja mõtekas võib olla juba tiba laiema silla, raskema mootori jne tõttu püstakute asemel üldse torudele mõelda.
3. roolisüsteem (kas stock või nissani oma)
4. mootori- ja kastikinnitused keevitada ja mootor ja kast kogu täiega peale, (mille sidur, kaas, alumine pool jne vajab hetkel remonti)
5. juhtmestik s.h. aju oma (1 variant on algul KMS'iga proovida, kuna seal seade olemas, ja minna MSi peale siis, kui kahte aju juba vaja (või kui leiab odavalt teise kmsi).)
6. Auto otse veerema saada - ehk esisilla kinnitused peavad olema regullitavad.
0. Ja enne seda tuleb garaaziga tegeleda et kõigeks selleks üldse ruumi oleks...
FF paigutuse mõte on selles, et projekt ei tunduks lõpmatult pikk... vähemalt ülekande osa on bolt-on, kui esisild on paigas. Esisilla vahetus ehk üldse sunny asemel citroeni valik seisneb selles, et Sunny tuleks 200-250kg raskem, ja veerand tonni on minu jaoks motiiv.

EDIT:
Õpetlik video: AX lõhub põhimõtteliselt tangi ära :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.09.2010 23:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Vahepeal sai Sunny GTI ront õuele veetud, et siis nagu sealt esisild võtta, kast ja assid jms võtta.
Kohale sõit tekitas aga uusi mõtteid... Ta küll stockis 320kg raskem kui AX, aga kui arvestada AX all Sunny amorte +5kg, käändtelgesid +5kg, hõõtsasid, +5kg, suuremate rataste +15kg, pidureid +15kg, poolasse +15kg, kasti +15kg, mootorit +35kg, radikas jms +25kg,siis oleks kaaluvahe juba vaid 185kg, ja kui AX sama jäigaks teha, siis mingi 170 jääkski vahe, mis on dragil ideaalpidamisega ~0.3-0.4sek, reaalselt võibolla seda vahet polegi, siis meenub kohe see töö, mis selle kõige istutamiseks kulub...
Et kui Sunny üldsegi ette võtta, jääks margi truuks, AX jääks terveks, vähem tööd esisillaga, ja ka Sunny taguosa on sobivam S13 tagusilla jaoks.
Siit küsimus, et kui GTI'l on oma <100kw'ga juba pidamisega tegemist, siis mis juhtub, kui tagant kah lükatakse ja nina märksa kõrgemale tõuseb? Et võibolla polegi võimalik raja esimesel poolel eest rohkem kui 200nm maha panna ja kaoks ära esi-mootori turbotamise mõte (või siiski on mõte, kui viimase 4-5sek jooksul saab mingi 15-20% powerit juurde). Meenub Ilmars... ei tea palju tal eest maha jõuab. Ausalt, pole 4wd teemat uurinud...

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.09.2010 20:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
meenub mattmust corrado :ohshit have you seen it?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.09.2010 23:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
meenub mattmust corrado :ohshit have you seen it?

Otseselt mitte, aga siin neid mattmustasid ikka liigub. Nu mul sx'ilgi oli kapott ja taguluuk mati aerokaga lastud :)

Võtsin kataloogi ette ja vaatasin et mootor kaalub ikka päris palju...
Et kui võtta sunny, mis stockis kaalub juba rohkem kui mu SX, panna sellele SX'i turbod värgid, siis ta juba 100kg raskem. Aga kui see võimsam on taga ja ees veel 100kw lisaks, siis ikkagi tuleb hj/kg tiba kehvem, mille võiks kompenseerida 4wd vs rwd. Ees peab vähemalt 170hj olema kui sunny juba -50kg kergendada, et üldse SXiga võrrelda. Aga suurema vaevaga samaväärset pole nagu mõtet teha... Pidin midagi valesti arvutama :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.10.2010 7:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Astrona kirjutas:
jeff01 kirjutas:
meenub mattmust corrado :ohshit have you seen it?

Otseselt mitte, aga siin neid mattmustasid ikka liigub. Nu mul sx'ilgi oli kapott ja taguluuk mati aerokaga lastud :)


Siis ei tea sa millest ma räägin, räägin sellest lätlaste corradost, mis otsekastiga ~60-80m wheelspini näitas raadil.....kahjuks vaid 1 korra. Kustumatu mulje.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11