Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 19:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 27.12.2011 20:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
tere, turboklubi foorumlased. kuna kaks vana teema edasi arendamist vastukaja ei leidud otsustasin uue teema teha. loodan et keegi ei hakka pahandama, et ammu läbi nämmutatud teema. jutt siis jälle 2,5l 93a 51kw-sest jõuetust ja uimasest transiti diislist. hakkame aga jälle turbotama. mõttetu teema et osta turbomootor jne. kindlasti mitte see maksab 2 minu bussi. mootor iseenesest ok.näita vaid pool põõret võtit ja käib kui kell. ainult uimane ja vahest jõuetu kui kuskilt ristmikult vähe kiirmini minema vaja saada. kütte kulu on ka kuidagi suurevõitu.12l/100km ise kahtlustan et äkki on küte nii maha keeretud, et sellepärast minna ei jaksa ja pidevalt lapatsit andes kruvib üttekulu lakke.seda arvan sellepärast, et ülevaatusel olid heitgaaside näidud ülevaatajate sõnul imeväiksed olnud. olid jah.
nii nüüd mõtlesin siis fõõni vahele panna, pikalt seedisin ja uurisin ja puurisin seda foorumit siin läbi ja lõhki, kui ikka jäid mõned küsimused õhku. loodan, et siin äkki mõned pädevamad ja asjaga rohkem kodus olevad tegelased mind vähe oma tarkuse ja nõuga aidata suudaksid.
Pilt
nii siis on mootor selline nagu pildil 1 ja 2. samuti on sellel sisselaskes segu siiber, või kuidas seda
nimeadagi.siiber sinisega tähistatud ja seda avav varras kollasega. seega tekib küsimus kas turbo
korral on vaja blowoff klappi või ei? samas kui jätta välja see klapp, mis pildil 2 punasega tähistatud
jääks välja ka siiber, sest klapi tagant käib see klapi ja siibriga kolle jupp otsast ära. see tehtud ja bovi
arvatavasti vaja ei ole. probleem järgmine. turbo valmidusega küttepump, millele oleks pildil 3 olev membraan.
jõuame tagasi pildi 1 ja 2 juurde, kus pumbal on peal olemas membraan.pildil1 tähistatud punasega. kuid asi
selles et puudub vaakum vooliku väljavõte mis peaks minu arvates sisselaske kollektori minema.pildil 3 sinine.
ja mida reguleeritakse pildil 3 olevast punase noolega näidatud kruvist?ka pildil 1 ja 2 pumbal on tegelikult seal
kruvi olemas ja mõlemal pumbal membraanid ja sisu sama. mõte liikus sinna suunas, et mul on olemas pump,
nagu pildil 3. kui võtan sealt vaakumi väljundiga kaane ja kruvin oma pumba peale, kas hakkaks pump õieti
tööle ja turbo rakendudes rohkem kütet peale andma.oli ka kuskil link, kus oli jutuks ka rõngast membraani
all.nägin.olemas.mis pidi piiraja olema ja selle eemaldamisel pidi rohkem kütet peale saama. kui tõsi see jutt võib
olla?turboks valisin tagasihoidliku k16, et varm puhuma hakkaks.eks andke teada kui arvate et 2,5l jaoks lahja
nagu ma aru saan siis pildil 3 kollasega näidatud on kütte peale keermis kruvi. olen unustanud kumb kumba pidi
oli. kinni on kütet juurde ja lahti on maha? ma ei tea kui segane see jutt tuli aga ehk teadjad mehed said aru
mida mõtlen. kui ei küsige, kui jah siiis palun õpetage. lisan veel niipalju et tegu on boschi pumpadega ja mõlemad
nii turboka kui ka see mis peal on ühe ja sama koodiga.
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.12.2011 20:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
ah ja unustasin päris ära, et kui suur või mis mõõtu cooler oleks sellele mootorile k16 turbo puhul piisavalt tõhus vahele pista?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.12.2011 17:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
tundub, et tuleb ikka ise midagi kokku kruvida ja omal nahal kõik lapsehaigused ka läbi põdeda. kuna see buss on mul tähtis igapäevaliikur, siis niikaua kui see mul laiali on pole mul millegagi liikuda, seega pole erilist aega siin hetkel passida ja oodata, millal kellegil mõni hiilgav või hea mõte või nõuanne meelde peaks tulema. :(


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.12.2011 19:58 
Eemal

Liitunud: 07.09.2011 11:59
Postitusi: 154
Pumbal piisaks ka kaanevahetusest, et see stuts saada miskaudu survega membraani liigutab, siis saaks mingil määral asja toimima, kuid kõige suurema efekti annaks siiski õige turbodiisli pump, kuna neil peaks olema erinevad pihustussurved, see nimelt endal läbi proovitud, kui sõitsin varemalt diisli pumbaga ja pärast õige paigaldamist ei suutnud ära imestada, et mismoodi tegelikult asi liikuma peaks, lisaks sain ka küttekulu alla. Pump oli sama, boschi toodang ja ka kuppel peal samasugune nagu piltidel näha. Pildil nähaoleva sinise noolega märgitud voolikusse läheb surve sisselaskekollektorist ja kuna sul ilmselt vaakumiga juhitav, mille voolik peaks minema sinisest noolest allpool oleva pimeda asemele, siis saab need lihtsalt ringi tõsta.
Cooleri kohapealt niipalju, et ei ole mõtet ilmselt suurusega üle pingtada, vaid lähtuks sellest mis võimalik ette ära mahutada, kuna ilmselt katusele seda ei paigaldaks ja kapotiall ei paistnud ka eriti ruumi olema, pigem on tähtis, et oleks tagatud vaba õhu pealevool.
Rõnga membraani alt eemaldamine annab kütet rohkem peale, kui rõhk on taga, kuid on ka endal seal ilusti alles ja ei tunne, et oleks puudust küttest. Turbo on piisav ,kuna miskeid meeletuid atmosfääre sellele nagunii lagipähe lajatada ei oleks mõistlik. Lisaks vaja veel teha turbole rõhu reguleerimise võimalus, kui on sisese wastegatega, siis vähe lihtsam teostada, kui pole klappi, siis ilmselt vaja välist wg,
kuna kui turbo pidevalt maksimumi puhub, siis see kompott kaua ei kesta.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.12.2011 0:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
no vat see on juba mehe jutt. hea et viitsisid süveneda. turbo on sisese wg-ga. kuid peenike toru tuleb wg küljest külma koja külge. pihustitega selline lugu, et plaanis oli need kontrolli saata ja lasta väheke survet tõsta. kuid nagu ma aru olen saanud, et kui survet tõsta on vaja süüte nurka ka varasemaks kruttida. need pildid on tegelt illustreerivd ja mitte otseselt minu autoga seotud. kuid täpselt samade asjadega on tegu. seal viimasel pildil selle sinisega tähistatud vaakumi all olev pime. on ka teisel pumbal pime. kuid transitil ei ole seal pimedat vaid sealt läheb peenike toru mõõda pumba külge alla ja kinnitub pumba küljele allosas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.12.2011 0:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
coolerit mõtlesin kasutada 2,5 tdi boxeri oma. see just mahuks nippa-neppa suure radika kõrvale ja sisse-välja otsad jäävad ilust ülesse teineteise kõrvale. aga siin on soodsalt pakkud olnud ka1,9 audide omi, mõõtude poolest klapiks kuidagi, kuid otsad teine teisel pool. väga jama polekski, kuid kui efektiivne see audi oma oleks? äki jääb väikseks. ei taha küll uskuda aga


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.12.2011 13:15 
Eemal

Liitunud: 07.09.2011 11:59
Postitusi: 154
Mida lühemalt ja lihtsamalt saad õhu toimetada läbi kuuleri kollektorisse, seda parem. Seega ideaalis võiks olla turbo ja kolle avad kuuleri omadega vastamisi, et saaksid lühikeste torujuppidega asja ühendatud. Ja kuuleriga lõpmatuseni kilowatte juurde ei saa, seega mingit lahmakat ei ole ilmselt mõtet panna. Tähtsam oleks, et väike radikas saaks hästi jahutatud, kui pigem suur radikas kapotiall soojas oleks.
Esialgu katsu see turboga tööle saada ja siis vaata miski radikas sinna ette, kuna selle aretamine on sealjuures üks lihtsamaid töid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.12.2011 17:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
ok, seda olen aru saanud jah, et mida lühem tee seda parem. pigem vaevab mind see pumba ja segusiibri teema. kuna enamus diisleid ilma siibrita, arvan et võin oma oma ka minema visata. ja uue otsa teha. poleks mingit bovi vaja, ja sellest heitgaaside tagasisuunajsat saaksin siis ka lahti. ei kujuta ette küll mida ja kui palju see heitgaaside sisselaskesse tagasisuunamine muudab aga iseenesest on see asi töötanud. pole ilma selleta proovinud ja ei tea vahet kommenteerida. kuid olen ennegi näinud, et need minema visatud. ei tea kas olid omadega läbi või ei. teisalt vaja veel karteri tuulutus minema juhtida ja mingi paak teha, sest see õli mis läbi selle sisselaskesse tagasi läinud on ikka meeletu. kolle päris nõgine. peaks vist puhtaks pesema, õhul siis kergem liikuda???


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.12.2011 19:56 
Eemal

Liitunud: 07.09.2011 11:59
Postitusi: 154
Puhtaks pesemine päästab tossamise eest ja endal mul karterituulutus just samal põhjusel eraldatud ja teine filter otsa pandud. kui segusiibril mingit elektroonikat taga ei ole, siis ei ole seda ilmselt vaja ja heitgaaside juhtimine vajalik vaid roheliste jaoks, mitte mootori paremaks töötamiseks. Seal liigub ju kuum õhk, mis oleks vaja kollektorist eraldada.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.12.2011 22:22 
Eemal

Liitunud: 22.06.2010 19:27
Postitusi: 18
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kui turbotad siis otsi omale turboka pihustid ja pump, saad kõige parema tulemuse vähema ajakuluga. Vabalthingaval pumbal väiksem töörõhk, lühemad delivery valve vedrud, turbo pumbal pikemad. Saab ka väga edukalt vabalthingava pumba ümber teha. Pihustitega sama lugu, saab ümber teha aga milleks. Diislil sisselaskesse klappi vaja pole, kuna pöörete muutumine toimub küttekogusega, mitte õhuga. Mida vabam õhu liikumine nii sisse-, kui väljalaskes seda parem. EGR viska minema. Kui turbo peal siis vaja süütemoment varajasemaks reguleerida, plungeri tõus nii 0,95 mm peale. Mis parameetritega see K16 sul on?

_________________
Powered by diesel
Volvo 940 2,4 TIC 100 kw/308 Nm @ wheel
Volvo S60 2,4 D5 134 kw/477 Nm @ wheel
Volvo V70 2,5 TDI
Toyota Hilux 2,4 D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.12.2011 1:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
"turboka pump" == sellel loomal ju Lucas Epic. See pole eriti lihtne variant retrofittida.
Ja sisselaske drossel on 85hp turbo transitil täiesti olemas, kasutatakse koos egr-iga, ehk egr lahti ja samal ajal värske õhk koomale.


amazon86 kirjutas:
Kui turbotad siis otsi omale turboka pihustid ja pump, saad kõige parema tulemuse vähema ajakuluga. Vabalthingaval pumbal väiksem töörõhk, lühemad delivery valve vedrud, turbo pumbal pikemad. Saab ka väga edukalt vabalthingava pumba ümber teha. Pihustitega sama lugu, saab ümber teha aga milleks. Diislil sisselaskesse klappi vaja pole, kuna pöörete muutumine toimub küttekogusega, mitte õhuga. Mida vabam õhu liikumine nii sisse-, kui väljalaskes seda parem. EGR viska minema. Kui turbo peal siis vaja süütemoment varajasemaks reguleerida, plungeri tõus nii 0,95 mm peale. Mis parameetritega see K16 sul on?

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.12.2011 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
sellele konel on siiski boschi pump. vanal mootoril oli lucas. buss 91a. mootor kkast ja tagasild 93a omad. sai ringi visatud kuna õige mootor hakkas vaikselt "poegima". lucasel polun sed klappi ka peal. ja plokis polnud turbole õlikanalit nagu sellel mootoril. nägin ühte turboka klapiga pumpa, mis oli sama markeeringuga nagu minu oma, kuid millele kaan teistsugune, et siis ilma vaakum väljunditta. jah oleks lihtsam võtta kohe tehase kolle koos turboga pump ja pihustid, aga milleks? esiteks läheks see paraja summa maksma ja teiseks pole neid osi niimoodi varnast võtta. olen mingi aasta päevad otsinud. et kui kohu kola koos, aint paika kruvida. aga ei. mis seal ikka. katsuks siis olemasolevad vidinad omavahel harmooniasse saada. mida sa nende turbo parameetrite all mõtled? lugesin küll selle kohta, kuid ei meenu. mõõte w? sisselase, väljalase ja sooja-külma koja mõõdud w? või n üle mõõta. erg viskan igatahes minema. ja gaasiklapi ka. need ainult segavad.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.12.2011 17:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2011 14:34
Postitusi: 18
teeks siis teemasse ühe suure PARANDUSE ei tea miks ma selles k16-s nii kinni olen aga tegu siiski K14 TURBOGA. pärit 2,3d 73kw frontera pealt.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.01.2012 0:15 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 0:10
Postitusi: 5
vabalthingava transiti surveaste on nii kõrge, et see ei kannata turbotamist.
edu siiski :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.01.2012 10:02 
Eemal

Liitunud: 07.09.2011 11:59
Postitusi: 154
Kas neil diislitel mitte kõigil see kõrge ei ole. Mul oli mälu järgi vist 22:1. Ei tahaks uskuda, et sellel nüüd palju kõrgem.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11