Tere kõigile.
Mainin igaks juhuks ära,et võin definitsioonidega eksida ja mõnda asja valesti nimetada.
Kuna ise ei ole väga hästi kodus,et kuidas täpselt töötab muutuva geomeetriaga turbo,siis sai kuulatud "nö" teadjaid ning tarku kes ütlesid,et pole probleemi selle tööle saamisega ja asi valmis tehtud .
Asi järgmine.Auto on võistlusmasin offroadis ja ei ole kasutusel tavaliikluses. Mootor on Nissani Patrol 3,3 TD millele tegime kapremondi ja mille kütusekogust suurendati pumba seadistamisega stendis 240 ccm3 pealt 360 ccm3 peale ehk ligi 50% rohkem kui tehas ette on näinud.
Kuna tegemist on vana põlvkonna mootoriga siis sai ka turbo vahetatud kaasaegsema vastu.Garrett 2556V.
Tegemist on muutuva geomeetriaga turboga mida kasutatakse BMW 3,0 tdi peal ja mida juhib minu teadmiste kohaselt vaakum ja aju.Meie aga vahetasime vaakumklapi rõhuga juhitava vastu.Sisselaske kollektorist sai veetud voolik klappi mis juhib nn.wastegate-i. Panime mootori ka esimest korda käima peale remonti ja gaasi andes lõi rõhu kohapeal kohe ca 3500 rpm juures 0,7 bar peale mida minuarust on selgelt palju.
Sõita pole veel proovinud ja hästi ei julge ka kuna hirm on ,et koormuse all tõuseb rõhk liiga kõrgeks ja mootor läheb laiali enne kui arugi saan.
Seega tahaks enne igasuguste katsetuste läbiviimist tarka nõu saada,et kuidas asi normaalselt tööle saada ,mootorit laiali laskmata.
Vana turboga ,enne remonti , lõi kohapeal gaasi vajutades ca 0,4 bar ja sõites oli max.kuskil 1,0-1,1 bar.
Vaja oleks ,et turbo tuleks järgi võimalikult vara ja max väände saaks kätte alla 2000 rpm ning pöörde tõustes ei tekiks mingeid anomaaliaid,kus pööre tõuseb aga jõud kaob vmt.Max rõhku ei taha üle 1,0 bari.
Asjaga on nagu ikka kiire,kuna tahaks masina järgmise nädala jooksul kokku saada ja mootorile sissesõidu teha,et jõuaks Klaperjahile võistlema.
Sai pikk ja keeruline jutt aga loodetavasti arusaadav.
Kui keegi on sellise kadalipu varem läbinud või oskab muudmoodi nõu anda oleks igati tänulik.
Hardo
5586865
hardom@hot.ee