Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 2:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 28.07.2011 8:41 
Eemal

Liitunud: 05.11.2006 10:04
Postitusi: 22
Asukoht: Viljandi
On olnud mõnel antud asjaga kokku puuteid?Pean silmas diisli valdkonda.K[vimeo][/vimeo]


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.11.2011 10:28 
Eemal

Liitunud: 07.09.2011 11:59
Postitusi: 154
Uurisin ise ka teema kohta ja oleks huvitatud kommentaaridest/kogemustest.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.11.2011 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Konkreetse asjaga pole kokupuuteid aga oma diislile olen küll vett sisse söötnud.
Mul sõi ta ca. 5L 100km kohta ja kusjuures mineku vahe oli tunda.
Kuigi jah mina ei ajanud minekut taga vaid ajasin kinni põlenud kolvirõngaid lahti(mis ka õnnestus)
Endal oli pandud kapoti alla pudel millest siis voolik tuli välja ja jooksis õhupuhasti ja turbo vahele, kus siis oli kanüüliga vesi juhitud läbi lõdviku ja mootor ise imes vett peale.
Aga selle vaba peale imemis süsteemiga on jama, et ta ei jakksa eriti imeda, kasutada sain ainult 0,5L pudelit, mis oli siis pandud sellisele kõrgusele, et kui mootor käima panna hakkas imeme aga kui seisma jätta, siis valgus vesi tagasi pudelisse, aga kui proovisin sama asja teha 1,5L pudeliga, siis selt ei jaksanud mooto enam piisavalt vett välja imeda.

Aga eks kindlasti ole sellest Water/Methanol Kitist abi, saab põlemiskambri ilusti puhtaks ja põlemistemperatuur madalamaks(juurdeaidatud diislid kipuvad ikka kuumaks minema)

Tuttavaga oleme sellisest asjast juba aastaid unistanud, et oma igapäeva naftapresse seestpoolt puhastada ja sõita :car


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.12.2011 23:29 
Eemal

Liitunud: 18.02.2010 14:02
Postitusi: 28
Asukoht: Tartu
juss kirjutas:
Endal oli pandud kapoti alla pudel millest siis voolik tuli välja ja jooksis õhupuhasti ja turbo vahele, kus siis oli kanüüliga vesi juhitud läbi lõdviku ja mootor ise imes vett peale.


Kuidas selline asi turbole ka mõjub? :o


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.12.2011 15:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Mis sel turbol ikka selle vee peale õelda, saabki puhtamaks,ega vett kallata ämbriga sisse vaid pigem tulgutatakse ja peale turbot võiks olla ta suht ilusti aurustunud. Karterituulutuse kaudu käib nii kondents kui ka õliaurud turbost läbi ja omajagu sõitnud diislitel on ikka see sisselase jubedalt õline.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.12.2011 15:34 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Veetilkki on päris raske ja 100k pööret tegevale ideaalilähedaselt tasakaalustatud tiiviku peale...
Kui saaks vett enne turbot pilveks teha, siis ma julgeks heal juhul sellist trikki teha.

_________________
ECI


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.12.2011 18:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Eks see veetilk mööda seinu sinna turbo poole veereb. mina olen enda mootorist läbi ajanud ikka mitukümend liitrit vett ja selle ajaga ei juhtunud midagi, muidugi mul pole super hüper turbot mis teeb 100k pööret, vaid tehasest paigaldatud näss, mis on 350k+ km. läbi sõitnud.
Cooleriga diislil nagunii ei saa kasutada varjanti, et ta vett imeks läbi turbo, kuna coolerista tuleks nagunii vesi välja juba mööda seinu "voolate". Kui aus olla ega isegi ei tea kas minul ta jõudis mootorisse auruna või roomas ka nööda seinu, loodan, et ikka aurustus peale turbot.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.12.2011 11:56 
Eemal

Liitunud: 18.02.2010 14:02
Postitusi: 28
Asukoht: Tartu
Kas peab selle protseduuri jaoks turbo järgi olema kindlasti? Muidu suunaks õhufiltrist õhu otse kollektorisse ja nt. WG stutsist kannatab juba vett normaalselt oste kollektorisse pihustada. kui kollektor piisavalt kuum on siis ei tohiks vesi kondenseeruda ka.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.01.2012 12:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Isegi väga peene udu pole aur - tegemist on helikiirusel sadava vihmaga - ja ega piisk ei tea, et ta ülesanne pole kompressorirattast molekule välja taguda. Turbol on udu sisse tõmbamisega märksa kehvem tunne kui lennukil läbi pilve lendamisega.

Kui võtad õige suurusega turbo ja sellest maksimumi (2-3bar), siis ma ei usu, et üle kuuaja saaks ringi paugutada ilma, et tiivik juba kare poleks. Ja kui maksimumi ei võta, siis ei näe ma sel vesipritsel mõtet (v.a. kui just coolerit ei saagi paigalda jne)
Tüübid paigaldavad turbo ette düüsile raami ja lasevad udu kompressori-ratta keskelt läbi, kus laba kiirused oluliselt väiksemad.
EDIT: parandasin kirjavead

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.10.2012 0:26 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Olen küll kollanokk siin foorumis, kuid oma kogemus on olemas selle vesi/metanool kitiga.

Nimelt sai siis selle aasta kevadel selline pull ära tehtud, meisterdasime enda kiti. (näpunäiteid ja ideid võtsime netist). Peale sai kit paigaldatud 2.5 tds mootorile millele oli paigaldatud 2.4 pump ja nipet näpet togitud, et dynos andis (täpselt enam ei mäleta) vist 360Nm rattast.
Esialgne kit sai tehtud Bensiini mootori pihustite latist. Võeti rida nelja pihusti latt, sai sisselaske kollektori külge pandud, pumbaks oli bochi 044 kütuse pump.(max 6 bari)
Vee ja metanooli segu sai algul uisapäisa võetud tuuleklaasi vedelik - ikka kõige kangem mis kevadel võtta oli (-36) oli veel see mis sisaldas metanooli. Süsteem sai prooviks lihtsalt lüliti alla pandud (töötas siis kui tahtsid)....TULEMUS - ilge si.. no tõesti lihtsalt uputas mootori üle. Järgnevatel päevadel sai vähendatud seda vee hulka mootoris. Algul 2 pihustit jäi tööle, hiljem üks ja ikka uputas üle. Sellest kogemus.... bensiini pihusti ei suuda piisavalt tolmuks lüüa.

Stage 2 sai ka välja aretatud. Nimelt avastasime Golfi mootorit uurides, et sellel on külmkäivitus pihusti. No vot need on mashkad. Läbilaskvus umbes 100cc ja pihustab ikka jummala tolmuks. Piirdusime ühe pihusti paigaldamisega ja see sai paigaldatud u. 30 cm enne sisselaske kollektorit. (kõik muu oli sama ainult pihusti muutsime) No see juba andis isegi põhja kellaga sõites juurde, kuid kes viitsib ennast põhjalikumalt harida mida sisaldab tuuleklaasi vedelik siis see saab aru, et see on igavene si.. ja kuna katsetusi tehti öösel siis ei saanud kuskilt puhast metanooli ka võtta.

Stage 3 oli selline, kuna sai endale selgeks tehtud, et metanool sisaldab vähem energiat kui etanool siis (sõbral oli pakkuda) lasime puhast E85 sealt pihustist mootorisse.
Vahe oli suur u. 180 km/t kiiruse saavutamiseks 100km/t kulus 2,3 sekundit vähem. Tartust Võrupoole sõites kardan, et tollel õhtul nii mõnigi lux auto omanik imestas kuidas kolmene must bemm lendas neist mööda.

TULEMUS: oli see, et nagu teada tuntud bemmi R6 mootor ikka on siis kaane tihend läks umbes 30 minutiga.
Soovitus: see on sõbralik ja enda kogemusest, ärge nähke vaeva, Vesi/metanool annab ikka bensiini mootoritele juurde, (seal kus on probleeme tembiga ja detonatsiooniga). Tdi tuunimiseks kasutage paremat chipi, perfomace nukka (nukas on väga palju kinni), suuremaid pihusteid ja suuremat (mootsamat, sest olgem ausad need tehase viled ei ole mõeldud high perfomanci jaoks) vilet ja palju muud saab ära teha nii, et mootorit ei pea lahti ka võtma.

OT kuid ikkagi
Enda kogemus on R5 Tdi tuuninguga. 88Kw ja 260Nm saadi mehaanilise pumbaga (11 mm plunser ja tehase pihustid) 120Kw ja 400Nm. Kuid väände graafik on jubedalt kehv, peale 3000rpm langeb räigelt maha. (nukas kinni)

Kui kellegil on ideed vaja, et mida ikkagi peale aretada siis pange propaani pihusti mootorile Kick down lüliti alla.... ja jagage enda kommentaare/kogemusi


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.10.2012 11:18 
Eemal

Liitunud: 12.01.2006 19:10
Postitusi: 39
kui diisel on aetud juba kurjaks nii,et põlemis temp laes siis on mõtet kasutada ja aretada,annab väga palju juurde.
Niisama madala rõhuga ja väikse kütuse kogusega pole jah vist mõtet vaeva näha.
Pole veel täpselt endale seda selgeks teinud,et öelda mis sul valesti läks,aga talvel peab asja uurima hakkama ja suveks enda pillile peale aretama mingisuguse kiti,kui raha on siis võib ka sellise komplekti osta kohe http://www.snowperformance.net/product.php?pk=62
Ameerikas täitsa töötab ja kasutavad paljud neid.

_________________
Dodge ram cummins
Ford sierra cosworth


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.10.2012 23:44 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Esimene asi mis valesti läks oli see, et me ei kasutanud puhast vett ja metanooli vaid me kasutasime tuuleklaasi vedelikku (koosneb veest,metanoolist ja mingitest seep ainetest). Teine asi mida kiirelt ja garaasi all olevatest vahenditest ei suutnud teha on see, et meil pihustas kogu aeg sama koguse vett silindrisse, kuid tegelikult peab seda elektrooniliselt juhtima (nagu nendel vingematel snow performance kittidel on) vastavalt koormusele.

Teine asi mis tasub endale selgeks teha on ainete energia sisaldus. Metanool on etanoolist kehvema kütteväärtusega ja etanool alandab põlemis tempi ka. (võtke näited bensiini mootoritelt). Vett kasutatakse metanooli aktiivsuse vähendamiseks. Kuid kõige raskem osa on see, et paigaldada juhtimine mis suudaks vastavalt koormusele anda suraka mingit lisa ainet.

Võib ju NOSi ka lasta mootorisse, kuid sellega ei vähenda tempi vaid suurendab seda kordades, kuid jõu lisa on ka suurem.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.10.2012 16:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
phyl kirjutas:
Võib ju NOSi ka lasta mootorisse, kuid sellega ei vähenda tempi vaid suurendab seda kordades, kuid jõu lisa on ka suurem.

Täiesti vale jutt ja ainuüksi nitro laskmisest sinna mingit erilist jõulisa ei tule. Kütust ka vaja.

Metanoolipritse paigaldatakse ikka peale turbot, et ta aurustuks ja jahutaks ning kui asi normaalselt seades siis ei juhtu mitte midagi.
Klaasipesuvedelikku võib ka julgelt kasutada, aga ikka kvaliteetset asja, mitte poest suvalist ostetud...

Kõik oleneb alati kogusest, mida sinna lasta. Väike kogus ei muuda põlemiskambris toimuvat eriti, vaid ainult viib IAT mõistuse piiridesse tagasi.
Minu arvates diislil selle otstarbega ongi mõtekas kasutada - et õhku jahutada. Siis ei ole vaja ka mingeid coolereid ja asju leiutada.

Ise kasutan Aquamist HFS-3 komplekti, kuid see on mõeldud pigem bensukale, sest võetakse pihusti pealt sagedus ning selle sageduse järgi pritsitakse ka metanooli.
Ma arvan, et diislile sobiks hästi mingisugune selline kit, millel on 0-5V sisend kontrolleril ja siis see sisend õhulugeja peale ühendada. Siis on ka pritsekogus vastavalt voolavusele kasvav.
Muidugi päris ideaalne see ei tule, kuna õhulugeja pinge ja õhukoguse sõltuvusgraafik ei ole lineaarne, aga parem ikka, kui ainult rõhuanduriga asja juhtida, kus sama rõhu juures antakse 1500 pöörde peal ja 3000 pöörde peal ühepalju peale.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.10.2012 21:00 
Eemal

Liitunud: 11.09.2009 19:34
Postitusi: 63
Asukoht: Eesti
Metanooli keemistemp on madalam ja keemisenergia(või kuidas iganes seda nimetati) suurem, ehk aurustumiseks kulub rohkem energiat=soojust ehk metanool jahutab paremini kui etanool. Kütteväärtusega pole siin absoluutselt mitte midagi pistmist. Sellisel juhul võiks bensiini või diislit pihustada. Vastavalt boostile hakkab temp tõusma, ehk vee/met segu kogus võiks kasvada samas taktis. 3000 rpm üksi ei ütle midagi. Uputamine on mõttetu. Kui pole piisavalt temperatuuri, siis ei ole ka erilist jahutusefekti ja vajadust mingi veepritse järgi.
Diislitel on anyways võimalus kasutada hoopis propane injection kite, mis samuti suhteliselt egt-d alla toovad.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.10.2012 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
flm kirjutas:
Vastavalt boostile hakkab temp tõusma, ehk vee/met segu kogus võiks kasvada samas taktis.

Ei ole täiesti õige.

Temp hakkab tõusma rohkem mitte sellest, mis on hetkel turbokompressori p-väärtus, vaid pigem õhu hulgast.
Ning metanooli on vaja pritsida vastavalt õhu hulgale, mis antud torust läbi läheb ja oluliselt vähemal määral sõltuvalt rõhust.
Mootor on õhupump. Surve seal juures on ainult vastupanu mõõt, mis ei ütle kuigi palju.

Kui sul on 1500 RPM-i juures 2 atti ülerõhku ning 3000 RPM-i juures samuti 2 atti, siis rõhupõhise kontrolleriga pritsid sa täpselt samapalju metanooli mõlemal juhul.
Konstantse täituvusega mootori puhul (ideaalis) tarbib mootor aga 3000 RPM-i juures kaks korda rohkem õhku.
Mida enam, turbokompressori kaardi peal oled sa ka oluliselt kaugemal paremal, mille tõttu efektiivsus langeb ning õhku hakatakse rohkem kuumutama.
Ehk siis samasuguseks jahutusefekti saavutamiseks on sul 3000 RPM-i juures vaja umbes kaks korda rohkem metanooli ja vee segu.

Kui sa juhid asja puhtalt rõhuga, siis on kõik risti vastupidi. 1500 RPM-i pealt tuleb täis laks sisse ning mida kaugemale piiraja poole, seda kuumemaks hakkab asi minema.
Kui aga metanooli juhitakse voolavuse põhiselt, siis on IAT konstantne.

Võin ka illustratsiooniks mõne pildi panna, kuna päris palju kogemust ka praktikas, mis antud teooriaga kaasas käib :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 57 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11