Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 20:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 02.03.2011 14:39 
Eemal

Liitunud: 04.01.2006 14:16
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Tere kaasvõitlejad

Oman ühte Datsunit, millel mootoriks td42 ehk siis 4,2 liitrine diisel ja vabalthingav. Auto on aastast 1999 Y61 Patrol
Kuna sellel mootoril tehasepoolt antud vaid 92kw, siis erilist meeletut püssi sellest loota ei ole.
Aga teiselpool maakera, ehk siis Austraalias keeratakse igasuguseid kaalikaid nendele kapotialla.
Teema teen siia sellepärast, et siin paari muu huvilisega oleme otsustanud seda mootorit järele aidata.
Eesmärgiks ei ole valmistada hullupööra rehvipõletajat ega kiirenduse pilli. Pigem madalalt hea väändega autot, et käru vedamisel ei peaks pidevalt käigukangiga rapsima.
Olen tuhninud igalpool foorumites ja ammutanud hulganisti infot, aga kardan, et asja valmistegemiseks jääb ikkagi kogememustest ja teadmistest puudu.
Esiteks, mille järgi peaks valmia turbo?
Kui palju peaks keerama peale pumpa ehk siis kütusekogust?
Millele peaks veel tähelepanu pöörama turbo paigaldamiseks?
Plaanis oleks panna mootorisse puhuma ca 0,6-0,8 bari
Hetkel olen asjaga nii kaugel, et olen kokkukeevitanud custom made väljalaske kolektori, millel puud veel flants turbo kinnitamiseks.
Kollektor tehtud netist leitud andmete järgi.
Üks küsimus tekkis, et mismoodi saab kollektori seest läbisulanud keevituse jäägid kätte?
Ehk on kellegil mingeid helgeid ideid selles suhtes
Lisan ka paar pilti:

Pilt

Pilt

Pilt

Sorry, kehvade piltide pärast

Kui leidub kedagi, kes nõus heade nõuannetega aitama, siis igasugune abi teretulnud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 02.03.2011 20:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Hea oleks võtta mõne sama kubatuuriga diisli turbo. Turbo valikut saab ka luurata ju näidis projektidelt. Enda nägemus on turbo diislil geomeetriline turbo, kuna sellega ei hakka lõpp ära kaduma kui kütet piisavalt peale jaksab tulla.
Eks kütte juurde keeramine ole katse eksitus meetod. Ka ilma turbota peaks abi olema kütte juurde keeramisest, kui piisavalt täpselt seda teha.
Kas näidisprojektidel on ka pandud kolbidele õlijahutus, kui originaalil seda pole?
Tavaliselt on turbo üks pisemaid asju mida turbotamise puhul tehakse mootoriga.
Ise eemaldasin läbisulanud keevitus jäljed kohe töö käigus, ennem uue jupi kinni keevitamist. Muidu käib kollektori seest freesimine suruõhu "käbiga".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 03.03.2011 9:26 
Eemal

Liitunud: 04.01.2006 14:16
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Geomeetriaga turbo ei oleks paha mõte, kuigi :oops: ma pole siiani aru saanud, mismoodi ilma ajuta seda juhtida saaks
Õlijahutus kolbidele on alla 95 aasta mootoritel, uuematest ma ei olegi aru saanud, kas on või ei ole.
Samas Austraallased kirjutavad, et võib ka uuemaid mootoreid turbotada, aga siis just mingi kuni 12 psi (0,8 bar).
Vanadele mootoritele väänatakse 14-20psi( 1,0-1,4 bar) kuklasse. Loomulikult on mõni mees sellest mootorist ka jagu saanud.
Näidisprojektidele on paigaldatud Garrett GTR3076R ja GT32R turboid.
Enamuses kirjutatakse, et külm pool võiks olla 70-76mm ja kuum pool 56-64mm.
Ma saan aru, et mida väiksem kuum pool, seda madalamalt vedama hakkab?
Ehk oskab keegi jagada, mis analoogsete mõõtudega vile mõnel sõiduautol peal on. Või peab just sama kubatuuriga masina pealt vile võtma?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 03.03.2011 13:08 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Kas mootoril on õhulugeja peal? Kas gaasipedaal on trossiga või on elektrooniline.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 03.03.2011 14:17 
Eemal

Liitunud: 04.01.2006 14:16
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
see kõige tavalisem ja lihtsaim diisel mootor, et siis mootori peale läheb neli juhet:
Termoandur
Suretus (pumba klapp)
Õlirõhu andur
Krt üks oli veel, aga ei tule meelde. aa eelsüüteküündlad

Ehk siis ei mingit õhulugejat ja gaasipedaal on trossiga


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 03.03.2011 15:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Geomeetrilist turbot on võimalik panna juhtima nii vaakumiga kui ka ülerõhuga.
Krt nn. rikastusklapiga pumpaga pole probleemi geomeetrilist või mis iganes turbot peale panna.
Ilmselt sellel mootoril pumbal pole ka võimalik paigaldada lisavidinat mis keerab kütet juurde vastavalt turbo poolt toodetud ülerõhule. Siis vist oleks õige paigaldada selline turbo mis on nn. nõrk turbo, et mis pole eriti suutlik. Et turbo puhub oma max rõhkul alles mootori ca. 3000rmp juures. Et turbo rõhku tõuseb suht paraleelselt mootori pööretege.
Näiteks: Golf 2 1,6 TD 44 kw on ilma rikastuseta pump ja turbo suuda puhkuda 0.8 ülerõhku 4000rmp juures.
Samas ka golf 3 1.9 TD 55 kw on pumba ja turbo suhteid vähemalt 3 eri varjanti.
Mida suurem mootori pööre seda rohkem suudab ka turbo puhuda, pump on tavaline.
Samas on ka sama turboga ka rikastusega pumba, et mida suuremat rõhku turbo toodab selle järgi keerab pump kütet juurde.
Kolmas varjant mida mina tean on, et ca. 1500rmp. juures tuleb turbo taha ja puhub 0.65 at. ülerühku. Pumba rikastusklapp annab äkiliselt kütet juurde.

Kuigi jah diislitel piiratakse pöörded küttega siis poleks eriti hea, et mingil momendil rõhu alla mootorile kütet väheks jääks, kuna teatud diislitel on omane liigse kütte puudumiselt kolbide sulamine.

Põhimõtteliselt jah, et midagi pisem kuum pool seda madalamalt veab aga samas hakkab see sama kuum koda suurematel pööretel takistama kuna gaasid ei mahi läbi sealt enam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 03.03.2011 16:21 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Üks variant on mingi servo segukruvile leiutada äkki, mis teatud rõhu juures segukruvi keerab.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 04.03.2011 9:53 
Eemal

Liitunud: 04.01.2006 14:16
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Proovin nädalavahetusel süveneda rohkem pumba keeramise võimalustele.
Kolektori lõikan samuti uuesti juppideks, et keevituse läbisulamised siledaks saada.
Saatsin ka Austraaliasse Turboglidei meili, et natuke arutada nende kitist, mida nad müüvad.
Austraaliast öeldi hinnaks 2000 EUR + transport 469 AUD
Turboglide kit sisaldab kolektorit, turbot, voolikuid, kinnitusi, väljalasketoru ja turbot ennast.
Hetkel oleks huvitatud 5 sama mootoriga autoomanikku selle mootori järgiaitamisest.

Jutt siis sellisest koplektist:

http://www.turboglide.com.au/turbochargers/td42nissan.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 06.03.2011 21:12 
Eemal

Liitunud: 12.01.2006 19:10
Postitusi: 39
uuri kõigepealt enda kütuse pumba kohta,et mida seal tuunida saab ja kuidas kütust juurde saab.
See on kõige suurem mure,diisli jõud tuleb kütusest,mitte ainult õhust ja armastusest :)

_________________
Dodge ram cummins
Ford sierra cosworth


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 06.03.2011 22:21 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Muutuva geomeetria saab ka trossiga tööle saada, sest kruiisides oleks hea kui labad oleks puhke asendis.

http://www.vwdiesel.net/forum/ seal otsingusse VNT või VGT ja siis saad teemasi lugeda.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 13.03.2011 13:38 
Eemal

Liitunud: 04.01.2006 14:16
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Teisipäeval läheb masin Diislikeskusesse.
Vahetatakse ära üks tihend pumbas ja siis vaatame ka muud võimalused pumba peal üle.
Pihustiotsad sai samuti Inglismaalt tellitud :)
Turbo valikuga olen ikka kimbatuses.
Tellisin veel Austraaliast ühe raamatu, milles td42 mootorite hingeelu lahti kirjutatud nii turboga, kui ka ilma turbota mootorid.
Originaalis on td42T ja td42Ti mootoril Garreti ja Hitatchi HT18-2;HT18-3;HT18-5 marki turbod.

Ütleme nii, et eeltöö jätkub :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 13.03.2011 23:05 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
juss kirjutas:
Kuigi jah diislitel piiratakse pöörded küttega siis poleks eriti hea, et mingil momendil rõhu alla mootorile kütet väheks jääks, kuna teatud diislitel on omane liigse kütte puudumiselt kolbide sulamine


Ajad sassi natuke,mida vähem kütet seda jahedam mootor,mida rohkem seda rohkem sulanud kolbe ja pooleks kepsusi,kõik on vastuolus bensukatega va backpressure ja egt,need mõjuvad sarnaselt.

Kui sa suudad välja uurida mis pumpa nissan kasutab,kui bosch ve siis vbla saan aidata,olen hübriidpumpasi nendest ehitanud,saab kasutada alates 1,3 kuni 6l diislitel,enda autole tegin pumba kus turbo rikastus on ca 2x suuremaks tehtud,see vähendab väiksel pöördel gaasi vajutades tahma.

Väljalaske kolle disain on sul paha,aga madala pöörde mootor ja madal rõhk sobib ehk sellega,ise pean sellise minema viskama,kasutan hetkel 1,8bar rõhku ning mootori temp kipub üle keskmise kui palju tallata,korralik torukolle ehk aitab ja suurem turbo.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 13.03.2011 23:44 
Eemal

Liitunud: 04.01.2006 14:16
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
http://www.turboglide.com.au/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=86&CFID=73248653&CFTOKEN=22250583

Kollektori idee sain sellelt leheküljelt+ siis veel Austraalia tegelasi, kes jagasid lahkelt infot kollektori valmistamise kohta.
Eesmärgiks ei ole ehitada dragsterit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 14.03.2011 10:49 
Eemal

Liitunud: 24.07.2006 12:25
Postitusi: 598
Asukoht: Tartu
Mõtlen, et kas VW pumba süsteemi ei anna sinna külge aretada, et vastavalt rõhule tõstab kütet. See pärast mõtlengi, et võiks olla rõhupeal töötav servo, nagu nendel pumpadel on.

_________________
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nissan td42 turbotamine
PostitusPostitatud: 14.03.2011 23:10 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
bmw 2,4 mehaanilised pumbad rikastavad ka vastavalt rõhule segu,reguleerida annab pea kõiki vajalikke parameetreid,kui huvi siis üks töötav isend jääb üle.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 44 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11