TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lisa??
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=35&t=8298
2. leht 2-st

Autor:  635Driver [ 26.11.2010 12:09 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

See kas kast peab või mitte on omaette teema ja isiklikult arvan, et peab. Kindlasti tuleks aga vaadata inimestel mida nad kasti sisse valavad.
Mina olen selle kastiga sõitnud 3aastat ja see on niimodi peksa saanud talvel kui suvel. Alustades siis pidur peal rõhu(1bar) üles ajamisest suvel ning talvel käikudega pidurdamisest ja ka vedamisest kuna pole eriti meeldiv, kui kast suvatseb ise käiku vahetada kurvis kiiruse järgi. :-D. Selle vältimiseks lülitame ikka ise käike. Ise käike valides on ka veel eelis, et saad sõidu ajal kasutada jalgpidurit kuid naftapressi pedaali järgi ei anna. Tavalises Drive asendis kaob jõud kohe ära nulli kui mõlemat pedaali näpid.
See kast on 123DNRP ja kestab, mitte nagu nn. +/- valitsaga kast, mis ei kõlba mitte kuhugi.

Autor:  anti555 [ 04.12.2010 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_209.pdf

Lingis muidu juttu 85kw pd mootorist aga natuke ka 81kw aga seal on 5 lehepeal graafik millekohta tekkis küsimus et mix NM nii kuradi alla kukkub.Millest see tingitud on?

Autor:  Astrona [ 06.12.2010 11:12 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

anti555 kirjutas:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_209.pdf

Lingis muidu juttu 85kw pd mootorist aga natuke ka 81kw aga seal on 5 lehepeal graafik millekohta tekkis küsimus et mix NM nii kuradi alla kukkub.Millest see tingitud on?

* pildi all on kirjas, et pihusti rõhud on kuni 2000 head-kõrged. Loen välja, et peale seda suurema tootlikuse juures pole pump enam nii rõhusuutilik. 2. pildi all mainitakse kah et pumbast sõltub päris palju.
* tüüpiline, graafik on moonutatud sellega, et 1. 100nm on sama kõrge kui ülejäänud 50nm sammud.
* masina, mille stock moment ja piiraja on nii madal, nukkvõllid pole mõeldud hingamist parandama näiteks üle 3000rpm.
* mis turbo seal on? Pakun, et max-nm punktis on ta oma max pööretel, ja effektiivsus juba suht nullis - pumpab kuuma. Sealt edasi lisandub tillukese turbiini pudelikael.
* katt ja sumpa võtab kah oma ampsu.
* kui natuke tõsta momenti ja kw jääb samaks, siis töökindlus eriti ei lange
Meenutab vana c20ne opeli mootori graafikut. Tol oli moment kah u. täpselt poolte pöörete peal, nagu ikka. Max-võimsus sama. 40% rohkem pöördeid ja kui see Nm tipp ära jätta siis 40% vähem momenti - õige ülekandega sama tõmme.

Autor:  anti555 [ 06.12.2010 19:09 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

Turbo on seal VNT15 ja kui arvutiga mõõta siis hoiab rõhku põhjapöördeni.

* pildi all on kirjas, et pihusti rõhud on kuni 2000 head-kõrged. Loen välja, et peale seda suurema tootlikuse juures pole pump enam nii rõhusuutilik. 2. pildi all mainitakse kah et pumbast sõltub päris palju.

Ju siis etteande pumba lisamine annabki lõpust juurde

Autor:  635Driver [ 08.12.2010 1:17 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

Kütust ja kõike muud kuhjaga lõppu juurde, küll see välja mahub ja kui ei mahugi siis küll see ühe suure pasa kokku keerab.:)
Dislal väänet miljon ja paneme parem kompressori mingi ägeda ülekandega, et see korralikult pöördesse keeraks end, väljalaske kolde teeme nii, et on tehtud :)

Autor:  Astrona [ 08.12.2010 2:38 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

Mind kohe tegelt huvitab see vana tarkus, et diiselmootoril on väänet... Minu arvates on see üks pullikaka.
Võtame näiteks 1990 Primera 2.0d väänet 131Nm. Sama aasta sama suurtel bensukatel on aga 168 või 186Nm. Kõige vingem D, mis leidsin oli VW SDI, 71Nm/L.
Vähegi ok vabalthingav bensukas arendab aga vähemalt 90Nm/L - vingematest ei hakka rääkimagi.
Põhimõtteliselt tõmbab bensukas oma väändega juba 50% koti pähe, ja laseb veel 50% pikemalt, kui disla vend otsib 4. käiku hakkab bensukal mõnus 2. käigu tõmme lõppema...

Loomulikult on see vale arusaam tekkinud sellest, et kui võimsust pole, siis midagi peab ju olema, ja noh väänet nagu oleks... Nõrkadel masinatel pannaksegi suured ülekanded, et jõudu saaks, aga see jõud lõppeb juba 30kmh pealt ära. Meenub 1 mu esimesi drag'itamisi, mina oma stockis 100kw (tol hetkel ehk 115kw) 2.0 bensukaga vastu 4wd Leon 1.9TDi, coolerid chipid boostid jutud ~140kw ja miljard väänet - pähe sai.
Teine asi on see, et turbo omadusi määritakse diislile pähe. No turbo diislil ongi palju väänet, aga kui palju tal võrreldes sama suure bensukaga on. Võiks võrrelda muidugi sama raskeid mootoreid, aga jätame siiski diislile mingi võimaluse, ja võrdleme kubatuuri alusel.
Carfolio.com list nm/L järgi.
TD top 100 algab 233Nm/L mersu 250CDIga ja lõpeb SAab 1.9 ja bmw 3.0 ning 3.5td'ega, millel 193Nm/L.
TBens Top 100 algab 288Nm/L, aga noh jätame paar erandit eest välja, siis alustame Evo'ga millel 237Nm/L ja Top 100 lõpetab Impreza, RS2 jms 183Nm/L.
Ehk siis praktiliselt võrdsed, vahe ongi natuke diisli kasuks umbes tema kõrgema ökonoomsuse/effektiivsuse jagu. Kusjuures, kaldun arvama, et need dislad seal on kõrgema boostiga kui need bensukad.
Pole põhjust rääkida, et diislil on väänet. See, et turbo annab väänet, on teine jutt.

Autor:  Maik [ 08.12.2010 13:10 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

krt minu td on suutnud manada keskmiseks küttekuluks preagu 17,5l/100 le a8 quattro 2,5l
väga karm-eriti kui kütte hinnda vaadata preagu . Varasemalt mäletan,et sai nagu krt 12-13l sajale hakkama .. tea kas peaks probleeme otsima? Sõidan küll pidevalt külg ees ja enamuse linnast nii,et vist äkki isegi norm..

samas , enamuse ajast moto külm. Maanteel näitab ikka mingi 8l kulu

Autor:  Astrona [ 08.12.2010 18:06 ]
Teema pealkiri:  Re: TDI orig filter VS. Koonus, igasugune muu võimsuse lis

Maik kirjutas:
krt minu td on suutnud manada keskmiseks küttekuluks preagu 17,5l/100 le a8 quattro 2,5l
väga karm-eriti kui kütte hinnda vaadata preagu . Varasemalt mäletan,et sai nagu krt 12-13l sajale hakkama .. tea kas peaks probleeme otsima? Sõidan küll pidevalt külg ees ja enamuse linnast nii,et vist norm *?
Chevy Van - umbes sama võimas (129kw) ja raske (18000kg), kah linnas ja kah enamus ajast pedaal põrandal - kulu pigem 25-30L/100km. Seega D on ikka öko :) offtopic ikkagi

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/