Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 19:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 22.11.2010 6:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Sai tehtud väike katse audiga.(1.9tdi 81kw) Nimelt siis suvel väga palavate ilmadega muutus auto uimaseks ja otsustasin garaasist appi võtta suure koonuse.Koonusele suunasin igaltpoolt värsket õhku peale ning eraldasin kuumast ruumist.Peale seda kookisin lahti cooleri torustiku ning puhastasin õlist, pesin läbi cooleri nii seest kui väljast(ribid puhtaks kuna olid umbes). Sisselaske kolle võtsin maha ja rookisin puhtaks paksust õlist. Kui kõik see jama tagasi oli pandud siis vabastasin turbo õhu pealevoolu lõdvikust karterituulutuse otsa ning lõdvikule pime ette.Omast lollusest jätsin selle otsa lahti ülesse ja ei viitsinud pikendada stange alla ning sealt tulev aur ja õli rikkusi kliima rihma mis hakkas libisema.
Kui see kõik tehtud sai siis käivitades oli mootori urinat rohkem kuulda tänu koonusele aga minek paranes MÄRGATAVALT ning seda eriti maanteel. Mõistagi puhastasin ja hooldasin koonust nagu peab ja tihedamini veel kuna disla ahmib jubedalt õhku ja ei saa riskida ,et koonus hakkab sitta läbi laskma. Mingi aeg hakkas aga lekkima kõrgsurve pump ja sai tihendi komplekt vahetatud KARLA AUTOS Nendega oli väga meeldiv asju ajada. Seal keerati ka asjad paika uuesti nii nagu peab pumbal originaalis olema ja küttekulu vähenes linnas väga palju.

Hiljuti paigaldasin boosti kella, kuna vahest maanteel 100-150 kiirendades lükkas aju rõhu tagant ära ning tahtsin kellalt näha mis rõhuga toimub reaalselt. Boosti on 1.3 bar ja see ei kuku kuna linnas vahetab kast enne käigu ära(ei lase pöördeid piirajani) ja maanteel on trukk täiega taga.
Nüüd aga sügisel kehva ilma pärast panin orig filtrikopsiku,filtri tagasi ja see mis juhtus spooliga on väga nutune kuna seier on nagu moosi sees kinni ja venib 1.2 barini ehk 0.1bar vähem. Kahjuks ei viitsinud sisselaske tempi mõõta koonusega aga plaanis see siiski ära teha.Arvan,et kui kohe peale coolerit mõõta siis see vahe on päris suur võrreldes orig. filtriga.
Järgmiseks sammuks uurin välja,et palju se turbo suudab puhuda, et sealjuures ise ära ei lagune. Tuleb veel välja uurida palju see kütte kõrgsurvepump suudab survet taguda. Arvatavasti lähen CHIP-TUNIG teed aga enne peab neid põjalikumalt uurima.
Chippimisest veel niipalju,et kui koonus ja muu oli paigaldatud siis läksin tuttavaga joonele(lihtsalt huvist).Temal oli sama kone aga 85 kw ja juba chipitud(Eestis ja 3000eek.-) ning 120 000 oli vähem see auto sõitnud kui minu sahver. Kui kohalt start oli siis kiirendasin 150kmh välja ja konkreetne chipitud audi jäi ikka väga pikalt maha.Proovisime veel erinevatelt kiirustelt kõrvuti kiirendada aga sama lugu.

Oma Chipi või õigemini softi lasen üle kirjutada VKM is kuna olen kursis nende tööga ja tean,et sealt sitta ei saa.
Chippi peab veel aga mõtlema ,et äkki õnnestub saada selline soft, kus oleks juba kütuserõhu kaasaaitamisega arvestatud.
Tegelikut tahaks kombata selle mootori piiri ära orig turbo ja küttepumbaga kuid selleks peab diiselmootori hingeelu endale 100% selgeks tegma.
Siit siis üleskutse kodanikele kes on taoliste sigadustega juba tegelenud või suurtemategagi veel,et nad võiks endast märku anda siin teemas.
Lihtne on lugeda välismaiseid teemasi aga huvitavad rohkem kodumaised saavutused tdi mootoritega.


Viimati muutis 635Driver, 25.11.2010 17:28, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.11.2010 15:32 
Eemal

Liitunud: 25.09.2006 12:43
Postitusi: 62
vabandust ot pärast aga ei hakka uut teemat tegema, lihtsalt tahtsin küsida et kui juba chipi jutuks läks siis äkki keegi oskab head kivi soovitada e39 530td.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.11.2010 21:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Milleks sul üldse mingit kivi on vaja? Kas lihtsalt softi ei saa vahetada? Saadan sulle lingi ja vali välja oma auto ning köhi papp välja ja saad rammu juurde. Mõistagi võiksid ise need asjad selle firmaga läbi rääkida. Kui keegi tahab viriseda jälle ,et teen reklaami siis paraku on see ainus koht mida julgen soovitada oma kogemuste põhjal. www.vkmmotors.ee
Kõige lahjem e39 530d saab 115 Nm juurde ning 44 hp samuti.Seda väändelisa tunned sa päriselt ka juba, mitte aind brozüüril.
Kurb on aga see,et enamustele inimestele käib see üle jõu ning minnakse igasugu odava jama peale.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.11.2010 19:28 
Eemal

Liitunud: 27.03.2006 23:10
Postitusi: 29
Omajagu jõudu tuleb kindlasti suuremast coolerist juurde kuna see org. käkk ei toida üldse.Sai mõõtmised tehtud 16c väljas oli intake linnas sujuvalt 30-40c,maantel 100-110km/h 26c ja kui möödaminekut teha ja lasta 140-150km/h lendas temp 36c + tõusvas joones üles vahel nägin 45c ära. Proovisin ka maantelt kohe seisma jäädes 1.2.3.käik põhja ehks siis 26c sai 3.käigu lõpuks 45c .

_________________
Blacksunset


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.11.2010 12:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
No täpselt! Cooler tuleb kindlasti panna parem, kuna suvel kuumade ilmadega oli auto täiesti kinni, siis arvasin,et läpats ja õhku polegi mida hingata filtrist. Lasin autol täiesti maha jahtuda külmas garaazis ning võtsin cooleri üldse vahelt välja ja lühendasin nats trassi ka. Sõitsin linnast maanteele tasakesi ning korra tallasin täiesti põhja aga pikalt ei lasknud kuna coolerit polnud. Ütleme nii, et oli ikka küll mida hingata :) .
Eelsüüte küünlaga ei pea pressima seda kuuma õhku mootorisse:). Piisav soenemine toimub sisselaske koldes, mis asub väljalaske kolde peal.
Vabalt võib seda turbot jahutada paremini ning coolerit välja vahetada efektiivsema vastu, kuna suurendada pole väga mõtet.
Efektiivsem cooler voolab ka paremini.
Nüüd siis küsimus, et kas tasub siiselaske kolle ka eraldada kuumast väljalaskest ning teda eraldi õhuga jahutada????
Või mis juhtub diisliga suvel??
Ideeliselt kui paigaldada "chip tuning" siis sellega tõusevad need kuumused veelgi, sest rõhku ka tõstetakse sisselaskes.
Lubatud võimsus plus jahedam õhk mis vabalt peale antakse, mitte ei imeta läbi ussi.......i seda. Cooler voolab ka vabamalt ehk siis kogu selle point on, et spool kiireneb ja rõhk on nii vara taga ,et ise ka ei usu kellalt. Orig filtriga on kohutav sõita, kuna erksust pole ja mis teed selle uimase diisliga??
Parema softiga peaks olema kiirenduse vahe ikka hästi tunda, kuna võimsuselisa on päris suur.
Või on kellelgi softiga kogemusi???


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.11.2010 17:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
kuskilt on meelde jäänud, et chip tõstab turbo survet 1,9 bar peale, aga pole kindel.
Se geomeetriline turbi peaks kannatama survet puhuda ilusti üle 2 bar.
81kw pump peaks olema suhteliselt võimekas. oleneb mis jämedusega plunser on pumbas ka sees.
isiklikult arvan, et pumba taha küll asi ei jää, kui turbo hakkaks tulevikus ca. 2 bar. puhuma.

Siinsetel tegelastel rohkem kogemusi 1.9 diislitega.
http://foorum.vwklubi.ee/index.php


Kunagiaeg leitsin mingi teema netist, kus puhuti vanast 1.6 mootrist välja üle 300hp. Seal kasutati 81kw plokikaant ja 13mm plunsriga vw/audi pumpa ja loomulikult kompressorit ja turbot


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.11.2010 18:45 
Eemal

Liitunud: 27.03.2006 23:10
Postitusi: 29
Niipalju kui tdiclubi foorumit olen lugenud siis 81kw on 11mm pumbapea.Pannakse veel lisaks paagisisene pump pidi sama välja tegema kui oleks 12mm pumbapea, lõpupoole pidi juurde andma märgatavalt.Pannakse ka kütuse jahuti peale endal mõõtes 16c väljas näitas arvutiga tempi 54c ja kui tallama hakata hakkas tõusma.Kuna ta arvestab süütenurka ka kütuse tempist siis peaks jahutist ka kasu olema.Uuematel PD on juba tehasest kütuse jahuti vahel.

_________________
Blacksunset


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2010 9:53 
Eemal

Liitunud: 20.09.2006 11:38
Postitusi: 35
Asukoht: Tartu
Vaheta ka pihustid välja ning oleks nagu teine chip juures.
Ise olen teadmisi ammutanud siit: http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html Seal kirjas lihtwsamad ja mõnes mõttes ka ohutumad moodused midagi mootorist välja pigistamiseks.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2010 12:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Lihtsam oleks panna 85kw mootori pump ja pihustid, siis lasta selle 85kw mootori ajule ägedam soft peale.(peab uurima enne)
Enne kui üldse midagi tegema hakkan mõõdan silindrites surve ära ja siis saab juba edasi vaadata, kuna teab mis toimub.
Kindlasti tahan mõningad tihendid ära vahetada, kuna mulle ei meeldi ,et õli immitseb kuskilt välja.
Ja kui juba askeldama hakata vaatab üle mootori ja kasti puksid.
Tahaks enne pingis ära käija kui muudatusi hakkab tegema, siis selgub, et mis jõud üldse alles on võrreldes originaaliga. :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2010 12:20 
Eemal

Liitunud: 27.03.2006 23:10
Postitusi: 29
Millist 85kw sa mõtled?1.9 85kw on juba pd ja noid küll panna ei saa.

_________________
Blacksunset


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2010 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Kahjuks mitte jah.
Aga mis puudutab kütte jahutust, siis jah sisse saad sa rohkem kütust(kogus) kuid see on vaja põlema ka saada (rohkem õhku). Õhk aga ise ka jahedam sees, ning mis see kokku surudes teeb diislites. Osaliselt põlematta staff peab kuskilt välja ka saama.
Soome disla driftikal millel jõudu kõvasti, võetakse turbiin väga tihti maha ,et seda seest puhastada. Aga krt kes seda teab mis kompotiga vend sõidab, sest korsten otse ülesse kapotist tahmab ikka rõvedat moodi.
Ma pressin kat-i koos muu jooksuga varsti umbe. Peab vist panema suurema downpipe ja paha möödalaskmiseks klapi:):). :-D :-D
Peaks sumpa salongist läbi viima siis saab sooja ka kohe(Nali)

Kui panna lisa etteande pump, siis sellest lisa väga ei saa, kuid kõrgsurvel on palju lihtsam elada ja eks ta natuke toetab ka lõppu.
Kuid kui alguses lisa pump järgi, siis pressitakse ka pihustile rohkem selga ja mida ära ei tarbita madalal tööl ,siis see kütus saadetakse tagasi.
Kui tagasivool on kehva(standart mõõdud) siis kas hakkab läbi pressima kütet??? Ning mis on selle kütuse temp, kui ta on läbinud kõrgsurve pumba millesse pumbatakse kütust ette? Ehk oli ka kütuse temperatuuril mõju paagile??

Olen näinud juhtumit kus inimene paigaldas ise uue plastikust paagi Mersule (DIISEL), kuna vana(plekist) oli katki ja see paak oli võtta ning sobis ka päris hästi. Tulemuseks oli ikka päris lössis paak , mis oli alla vajunud servadest, sest kinnituseks oli üks vits keskelt.
Ehk oli ka kütuse temperatuuril mõju paagile??


Viimati muutis 635Driver, 25.11.2010 17:06, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2010 16:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Kui keegi arvas, et see turbo puhub 2 bar kanti, siis esiteks kuskilt maalt peab see turbo läbi imema palju õhku, kui aga filter jääb originaalis hätta, siis pole sealt mõtettut vägisi nõuda. Ja no eks kuskilt jääb ka korpus väikseks.
Ning kui suur on audi map?? Ja kui map on suur, siis üle ettenähtud rõhu ei luba aju niikuinii lasta, kui siis uues softiga natukene.
Sellest aga ei piisa, et tükid taga oleks. :-D :-D .
Tahan saada rohkem ehk siis peab välja uurima pumba täpse tootlikuse ja panema suuremad pihustid. Ainsaks varjandiks on minna Soome pinki kus siis progretakse orig ajust see power välja. Seda ,et kas kestab näeb pingis ära aga kui kaua vastu peab, seda ei tea keegi.
Lühikokkuvõtteks võime öelda, et Saksas proffide välja töödatud soft on piisavalt turvaline, et see mootor kestab kompleksena.
Kui aga panna hullu ja teha asi ära, et rohkem jõudu kui "chip" või soft, siis seda ma ei julge teha ilma, et mootor oleks lahti käinud.
Mina olen seda hooldanud hästi aga kurat teab mis enne mind on tehtud, kuigi ta otse saksast tuli ja hooldusest on natuke ülevaadet.
Neid olemasolevaid projekte( Saksas) ei saa ka 100 prossa uskuda. Ütlevad, et orig keps kuid tegelikult ikkagi vahetatud jne.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.11.2010 1:08 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Sa lõhud selle auto kasti ära,manuaal veel kannataks midagi.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.11.2010 10:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Mõtetut tööd mõtetu tulemuse nimel pole mõtet ette võtta.
Milleks näha vaeva ja raisata suhteliselt suur summa raha ? Mine osta parem endale uued riided või midagi.
Mootori lahtivõtmine,et tugevamalt turbotada - no kmaaan..mis odavprojekt see veel on ? Lased peale niipalju kui safe on ja nats rohkem ja küll ta sitt käib. Orignaal kepsud ja kolvid kannatavad väga hästi jõudu - põhiline on ikkagi õige tune. Siin eestit alustakse igat asja mootori lahtivõtmisega ja hullu remondiga ja pärast turboprojekti mootori taastamisega millegipärast........l

Miskipärast on mul koguaeg fiiling,et eestis tehakse asju valesti ja valest otsast pidevalt. See käib siis kõige kohta .

my 2 euros

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.11.2010 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Sinu seisukoht on siis selline, et laseme pimesi pähe ja on jube kihvt. Mootori surved silintrites mõõdan ära niikuinii ja kui vaja mõningaid tihendeid vahetada siis tuleb seda teha, mitte sõitta pähe keeratud mootoriga mis leemendab.

Seda kas on mõtet mõelda, et võibolla tahaks rohkem kui tava soft lubab pole vaja küll kritiseerida.
Fakt on see, et softi vahetus on odavam ja saab jõudu juurde päris palju, ning kui tahta edasi aretada sportlikust huvist , siis läheb juba kallimaks, kuid enne tuleb uurida, mitte kohe maha laita.
Mis puudutab minu riideid siis need on täiesti okeid. :-D Küll aga on see lause tulnud väga valest suust, Maik.
Kaks vatjanti. 1. soft peale mida tehakse siin. 2. käija Soomes profesionaali juures, kes kasutab ära orig aju ja teeb ise pingis softi, ehk saab rohkem jõudu kätte.
See kuidas kestma jääb on edaspidi näha. Kui aus olla siis ma ei ole väga õnnetu kui mootor vastu ei pea tehnilisest küljest.
Siin Tln. on neid mootoreid võtta küll ja veel.
Pealegi pole siin vaja rääkida ulmelistest kuludest, kuna tegu on lihtsa asjaga ja softi peale laskmiseks vaja kuni 1H aega.
Kui niikuinii käin vahest Soomes ,siis pole eriline vaev kuhugi pinki hüpata ja asi ära teha.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 47 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11