TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Turbo diisel vesijahutusega probleem
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=35&t=6815
1. leht 1-st

Autor:  miku89 [ 06.01.2010 21:38 ]
Teema pealkiri:  Turbo diisel vesijahutusega probleem

Nii alustaks sellest siis autoks Mazda, alguses oli probleem võttis õli ja ikka korralikult, sõites ei suitsenud, sai turbo remonti viidud ja peale pandud järgmiseks probleem turbo vesijahutusega, jäi silma vahelt tilkuma sai pehmemad vask seibid vahele pandud ja jäi pidama, nüüd sõites kõik on ok aga tagant hakkas musta suitsu viskama ? Milles võiks viga olla...

Autor:  Astrona [ 07.01.2010 10:47 ]
Teema pealkiri: 

Ise arvad, et on vesijahutusega probleem? Mul pole küll diislit olnud, ja ei tööta autode alal, aga must suits viitab rikkamale segule (ka bensukatel), ja ei kujuta hästi ette, kuidas see veega seotud saaks olla.
Teoreetiliselt, kui kõik "kasutamata õhk" sai enne turbost tulnud õli põletamiseks raisatud, võis lambda näha, et segu on rikas, ja keeras siis segu lahjemaks, nii et üldse ei tahmanud. Nüüd kus õli enam hapnikku ei hävita, peaks lambda nägema vaba hapnikku ja keerama segu rikkamaks.
Aju võtab tehase settingu, siis mingi settingu enda vanast õpitud tarkusest ja siis korrigeerib seda vähehaaval lambda näitu arvestades. Remondi käigus käis arvatavsti ka aju maas. Ja algatuseks peaks ajud hoidma rikkamat segu, kuni lambda abiga suudavad selle aja jooksul õigeks keerata... Võimalik, et pead lihtsalt ühe pika otsa tegema.
1 variant on veel see, et millegi pärast hoiab nüüd turbo kõrgemat rõhku ja seepärast rikastab, ja tahmab. Kahtlaselt head minekut pole tunda?
Nüüd suitseb ikka sõidu ajal?

Autor:  moilo [ 07.01.2010 11:24 ]
Teema pealkiri: 

Ei tea küll täpselt mis autoga tegu, kuid vaevalt sel üldse lambda on. Diislitel üldjuhul ei ole lambdat, on vaid kaasaegsetel commonrailidel ja sedagi mitte kõigil. Kui aga tegu on mõne eriti vana masinaga võib mure olla lihtsalt liiga madalas rõhus. Mootorisse pritsitakse teatud kogus kütust, kuid hapnikku selle põletamiseks on liiga vähe (liiga madal rõhk). Nimelt ei ole vanematel diislitel tavaliselt aju ja osad ´arvutavad´ vajaliku kütusekoguse lihtsalt vastavalt pööretele ja gaasipedaali asendile. Kuna remonditi turbot, siis soovitan sealt ka viga otsida.

Autor:  miku89 [ 07.01.2010 22:35 ]
Teema pealkiri:  mazda

tegu mazda mpv 2003 läbisõita ka 300000 km jahtusvedelikuga on kõik ok aga see on kahtlane et panin täis normi õli sisse ja 80 km hiljem oli miinimum sees, et siis 100km/1L õli, asi äkki selles et mootor juba nii hõre või ehk asi hoopis õlirõngastes !!!

Autor:  Maik [ 07.01.2010 23:05 ]
Teema pealkiri:  Re: mazda

miku89 kirjutas:
tegu mazda mpv 2003 läbisõita ka 300000 km jahtusvedelikuga on kõik ok aga see on kahtlane et panin täis normi õli sisse ja 80 km hiljem oli miinimum sees, et siis 100km/1L õli, asi äkki selles et mootor juba nii hõre või ehk asi hoopis õlirõngastes !!!


no mis sa ise arvad...

turbo remont, võtab palju õli... see sinu õli käib turbost läbi ja ongi kõik.

võta turbo lahti ja õhutorud,peaks näha olema,igalpool õli täis nagunii.
Alles lasime siin pere vitol vahetada turbo - tunnused samad ,võttis õli ja kui lõpuks väga perses turbo juba oli siis tuli tagant musta suitsu ka nii mis kole.

300 000 on mootori sissesõiduks paras.

Aga muidu : jumala hea probleemi ja teema tekitus - sellest,et midagi õli ka julmalt võtab, sellest esimeses postis mitte sõnagu.... :lol:

Autor:  miku89 [ 07.01.2010 23:39 ]
Teema pealkiri:  Mazda

sorry unustasin mainida et turbo lõdvikud on puhtad see tekitab suure küsimuse et kuhu ta siis kaob ? ainuke võimalus rõngad siis ikkagist ?

Autor:  miku89 [ 15.01.2010 8:50 ]
Teema pealkiri:  mazda

sai siis pea maha võetud ja kolvid ka välja, 1 püta kolb oli omadega õhtal ja õli rõngad sammuti, tore on see et 8000.- uus kolb ja rõnga kompl 9000.- :lol:

Autor:  Astrona [ 15.01.2010 16:52 ]
Teema pealkiri:  Re: mazda

miku89 kirjutas:
sai siis pea maha võetud ja kolvid ka välja, 1 püta kolb oli omadega õhtal ja õli rõngad sammuti, tore on see et 8000.- uus kolb ja rõnga kompl 9000.- :lol:

Kas aftermarket kolbe ei saa tellida, need peaks olema 5-10K koos rõngastega.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/