Olen eluaeg diislite peal olnud ja polnud ise enne twinscrollist midagi kuulnud, kuniks sõber mulle ühte sellist juhuslikult tutvustas (bensukal siiski). Nüüd viimased pool aastat on mind see twinscroll mõte painama jäänud ja olen lugematul arvul tunde twinscrolli kohta uurinud. Paraku pole ühtegi diiselsõidukit sellises seades silma jäänud. Mõttes ise mõlgub too asi bemmi m57d30 peale aretada, ehk siis rida 6, kus orikas tigu on vnt juhtimisega. Paraku aga pole ühtegi twinscrolli millel vnt juhtimine. Internetist leidsin küll mingise warnerbros fööni, millel dokumentatsioonis variable twinscroll, aga see refereerib rohkem nagu sellele, et madalalt lastakse kõik gaasid ühest labapaarist läbi ja kui tootlikud juba piisav, siis silindrid eraldatakse ning lastakse kahest "scrolist". Jutu kokkuvõtteks, kas diisli puhul twinscroll üldse juurde anda võiks? Ja kui jah, siis kui võrd märkimisväärselt? Tõenäoliselt sellise turbo puhul tuleks kasutada ka wastegate. Kas see võiks hoopis jõudlusele hoobi anda? Muidugi võiks selle 3L väljalaske otsa üldse kaks väikest (näiteks 1.9 passati) vnt turbot panna, kuid twinscrolli eelis oleks kompaktsus ja väiksem ehitamine.
|