TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

mondeo 2,0 tdi 2007 turbo jama JÄTKUB PÜSIkiirushoidjaga
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=35&t=15309
1. leht 1-st

Autor:  Sammalahabe [ 04.05.2016 21:51 ]
Teema pealkiri:  mondeo 2,0 tdi 2007 turbo jama JÄTKUB PÜSIkiirushoidjaga

Ford MOndeo MK4 D 2.0 96 kw 2007 linnas mäest ülesse kiirendades viskas korraga ette "engine malfunction" ning mootoril jõud kadunud, vaevliselt keerasin kõrvaltänavasse, suretasin mootori välja ootasin ja siis uuesti tööle. Vajutasin gaasi -pöörded läksid ilusti kuni piirajasse ning linna kiirusega sai samuti sõita- mingeid nähtusid ei ilmnenud ( viga ei näidanud converse +'il).
Maanteele- sõites mootori erksus kadunud, jõudu ei ole - 80'neni liikus enam vähem ok kuid 100'ni jube vaevaliselt ( nagu piiraja peal), ca 20-30 min sõidetud- mingit mõju polnud, kütusekulu normaalne.
...deem..mingi aja seisi masin ( no 2 tundi) ja vead kadunud- vabalt üle 100 km/h -ei mingeid probleeme.
Käisin Tartus Diselland'is ka ära - leiti viga P2263- räägiti midagi turborõhkudes, solenoidist ja et võiks voolikud üle kontrollida, aga remondi koha pealt jäädi vastus võlgu.
Info's jutt selline et :1) väsinud või olla turbo vaakumi juhtimise solenoid 2) võib olla kinni jäänud/jäämas turbo sisene õhuvoolu reguleerimise ajam (turbo muudetava geomeetria juhtlabad) ning et kui peale solenoidi vahetust viga jääb siis tuleb turbo lahti võtta ja ära puhastada-õlitada.
..ronisin laupäev kanalisse, kakkusin m.põhjakatte ära ja pilt oli kehvake- õline oli kõik, aga põhjakattel mingeid lekke märke ei olnud
( v.t. fotod http://nagi.ee/search/?q=mk4&searchtype=photos / otsingusõna MK4 /kasutaja Sammalhabe007 )
Intercoolerist ja turbo vahelise plastiku vahel kummi jubin (foto 4145, 2736 -kolmnurk) kas see võib lekke põhjustaja olla?
Turbo sisemus keerles vabalt.
Võtsin musta värvi plastikujubina ( seest oli puhas- midagi välja ei voolanud/tulnud) ning toru jupi lahti, puhastasin ära ning samuti põhja alt õlist puhtaks, toppisin ja keerasin kõik kokku tagasi ja tegin kiiremad ringid ja uuesti kanali peale, mingeid lekkeid ei paistnud.
Nädalake on sõidetud , kanali peale pole jõudnud et vaadata mis all toimub :(
Oleks kena kui keegi selle jutu kuidagi kokku võtaks et mis teha tuleks või soovitaks midagi.
Tänud juba ette

Autor:  Tairo [ 05.05.2016 19:56 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007

Jutu järgi tegu geomeetriaga seotud probleemiga.
Nagu info autos öeldi, vaakumimajandus üle vaadata, ega vookikud lahti/mõrased/vms ei oleks.

Kui need korras, siis vaadata üle geomeetriat liigutav solenoid/klapp - nimeta kuidas tahad. Võimaluse korral laena kellegi auto pealt, kui kohe uut osta ei taha/raatsi.

Kui teisega ka toimib, siis tuleb geomeetria puhtaks teha. Kuna pole fordide hingeeluga ülemäära kursis, siis on kindlam soovitada kohe turbo maha võtta, kuumakoda küljest, labade alune pind ära puhastada.

Kindlasti ei tohi kasutada liivapaberit/muud materjali kulutavat töömeetodit Selle asemel kalts/majapidamispaber ja brake cleaner. Hea oleks kui ka uued tihendid saaksid igale poole, mis lahti võtad.

Vähemalt volkswagenitel saab ka miskise mr muscle nimelise tootega puhastada egr torust vahtu sisse lastes, aga ei tea kas fordil on see võimalik. Samuti pole ise seda kasutanud, seega ei julge väga soovitada.


Õli kohta ei oska midagi kosta

Autor:  Sammalahabe [ 16.05.2016 9:58 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007

...ca poolteist nädalat sõidetud, viga pole ilmnenud, alt mootor jms õline peale pesu ei ole, mootor tõmbab ilusti ilma probleemideta (takistuseta) üle 100 ( tagant musta jms ei viska) . Voolikud üle kontrollitud /liigutatud.
..mida see asi endast ka kujutab (turbo puhastus) - https://www.youtube.com/watch?v=pAJSOsIbqyc

Autor:  juss [ 20.05.2016 8:22 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007

Õli ilmselt sisselaske torustikust lekkinud.
Olen huvi pärast oma Diislil kokku korjanud karteri tuulutusest tuleva õli, 10k km. tuli 200 ml. õli.
Mootori läbisõit 250k (pole keritud) Ja kusjuures see karteri tuulutuse õli ongi see probleem mis saab diislitel hukatuseks, kuna isegi lasin ühe laiali!

Autor:  Sammalahabe [ 29.01.2017 23:37 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007

...ja jama jätkus täiesti lambist jaanuari alguses2017 uuesti, algselt lasin vea kustutada, siis proovisõit - järsult gaasi sõitmisen ning viga tagasi . Auto tartu fordi sisse, otsiti viga ja leiti et segusiibri temp andur vaja vahetada, ok vahetati ära ja et nüüd asi korras.
kaks päeva hiljem vajutasin uuesti gaasi kiirenduseks ( no ei ole paarutaja ja pedaali tallaja ) ja jälle viga engine malfunc ja trnasmission servise req- jõud kadunud pöörded max 2,5, seisis 0,5 tundi ja ei midagi pöörded tõusevad kõik ok , MÜSTIKA
Panin uuesti fordikusse asja kirja näis millega üllatavad.
huvitav et autom kastiga tegu ja ei ole tüüpilisi vigasid -kolks, jõnke pöörete kõikumine...????

..lõpp tulem, jõuti selleni et turbo geomeetria võib hakata kinni jääma kuid ei pruugi, sest viga on ilmnenud üle pika aja? soovitati lapatsit anda maanteel ka :)
vot nüüd kratsin kukalt et mida teha- tartu pool kedagi olesk kes asja -puhastamise ette vütaks ja palju hinne oleks?

Autor:  Silver62 [ 30.01.2017 20:07 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007

Musta viskab kui viga sisse tuleb? Peaksid üle kontrollima ka kütuse rõhu reguleerklapi või kütuserõhu anduri. Justkui koormuse all lööb kütuse ülerõhu klapp lahti ja mootor jääb kütuse nälga. Siis ongi nii et suretad auto välja korraks ja proleem kadunud, nii kauaks kuni talda annad uuesti.

Autor:  Sammalahabe [ 04.02.2017 14:27 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007 (2017)

...mingit musta tagant ei viska, täna jälle mootorituluke põlema ja kõik sama jama sinna otsa.
..kas nüüd turbo või turbo vaakumi majandus ikkagi õhta poole minemas.
..pole eriti pädev element nende asjade peal, soovitage palun kedagi Tartus kes asja üle vaataks ja korda teeks?

Autor:  ahto42 [ 06.02.2017 22:00 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007

Serdna servis vb

Autor:  Sammalahabe [ 07.02.2017 19:53 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007 turbo jama LUKKU korras 070217

..neti lappamise tulemusena jõudsin Autodiagnostika OÜ Tartu Tähe 127
käisin seal kohal ja aeg tänaseks kirja sai . Viisin masina kohale 09.45 , ja läks kohe tegemisse.
Turbo võeti maha ning vahepeal anti teada, mis toimub ja mis plaanis, samuti käisin piilumas ja vaatamas mida tehakse :) :).
Turbo geomeertia oli kinni (tehti puhtaks) ning välja vahetati samuti turbo keskel see suur võll ( no ei tea mis selle jubina nimi on :shock: ) ning samuti oli mingi sõel ära võetud turbost ja õhtuks oli juba auto käes.
Esimesed ringid tehtud , selgus et metsik loom on tagasi antud, tõmme ja edasi minek hoopis midagi muud kui varem.
esialugu on kõik ok ja korras,
Tänud kõigile kaasa mõtlemast ja suunamast hea sõnaga.

Autor:  kotkas2002 [ 18.06.2017 1:34 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007 turbo jama LUKKU korras 070217

Palju remont maksma läks? Mu fordil sama jama, teab siis mis kulutusteks valmis olla.

Autor:  Sammalahabe [ 17.07.2017 17:15 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007 turbo jama LUKKU korras 070217

...tibake üle 400

Autor:  Sammalahabe [ 02.08.2017 21:12 ]
Teema pealkiri:  Re: mondeo 2,0 tdi 2007 turbo jama JÄTKUB PÜSIkiirushoidjaga

..jah jah, ning trall ja tants jätkub seoses turbo ja püsikiiruse hoidjaga koosluse jamaga.
...püsikiiruse hoidjat sisse lülitades ning +'i vajutades tõstab kiiruse ning -'st vajutades viskab hoidiku tagant ära, või siis püsikat sisse lülitades kaob see lambist ära. Kuna linnas eriti püsikat ei kasuta siis otsustasin remondi püsika osas ette võtta juulis 2017.
Fordikusse auto sisse 270717, et defekteerige mis püsikal viga- kas mingi plokk äkki, väike mats 51.- rahakoti pihta ning selgus et tuleks vahetada solenoid 1449602 (2xx euri) ( neid solenoide on muideks 2 tk. ) ja puhastada turbo geomeetria või võibolla vaja turbo vahetus??
Turbo puhastusest ja sisu vahetusest sõidetud kokku 3916 km.
Suundusin Autodiagnostikasse 020817 rääkisin mure ja vastutulelikud mehed lubasid korda teha.
Vahetati solenoid ning peale seda tõesti püsika sai sisse lülitada, kiirust +'iga tõsta kuid -'st vajutades viskas püsika välja (mitte ei vähendanud sõidukiirust).
Autodiagnostika laiutas käsi ning arupidamise järel arvati et tuleks vahetada rooli + ja - nupud?
Peale seda tegin 020817, 30 km sõidu ning sama keberjenks hakkas otsast peale ei saa sisse lülitada ja siis lambist jälle saab jne jne jne :x
Täiesti haige teema et kuidas turbo ja püsikas on teineteisest sõltuma pandud :x
Hakkasin nüüd siis rooli nuppe otsima Eesti ja Tartu pealt et katsetada.
ON äkki mingeid mõtteid kellelgi ?
Kaalun siis juba uue taastatud turbokompressori ostmist - kuid kas see jamad lõpetab?? ei oska enam kuskilt peale hakata.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/