Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 21.10.2018 23:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 23.11.2015 21:40 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Autoks 1998.a VW Passat B5 ja mootoriks AFN
Varasemalt tehtud toimingud: puhastatud turbo geomeetria, vahetatud N75 ja EGR pimedaks tehtud, samuti eemaldatud EGRi liigutav klapp(N18 ?).

Mure selles, et auto puhub põhimõtteliselt igas asendis ülerõhku, hoolimata sellest, kui pikk VNT varras on. Mina olen sellest seni nii aru saanud, et mida pikem varras, seda vähem peaks rõhku tootma(youtube videotes vähemalt pöörete kasvades vähendatakse vaakumit-varras pikeneb). Hetkel on varras kõige pikemas asendis, aga endiselt puhub vcds-iga mõõdetult 1.3bar@3000rpm. Asja juures huvitav ka see, et kohapeal pöördeid andes hakkab VNT varras pikemaks minema alles peale 3000rpm,(arvatavasti sõites ka, kuid siis ei saa varda liikumist jälgida) peale seda hakkab mootor värisema(instinktist olen seni gaasi maha lasnud), hakkab valget suitsu ajama,pöörded langevad tühikäiguni, suitsemine lõpeb, väriseb 1-2sek ja töö normaliseerub. Kaabliga grupp 11 jälgides on sõites näha ka, et MAP duty cycle on üsna kesine (40-60%). Kas ta ei peaks kõrge rõhu puhul seda maha üritada saada, st duty cycle lakke minema? Ise pakuks, et keegi varasem omanik on ajus midagi ära surkinud. Kui tõenäoline see oleks?

Korra käis ka selline mõte peast läbi: Kas kõrge rõhk võib olla tingitud varasest/hilisest (vcds-iga vaadates retarded piiripeal)süütest? Internetist lugesin, et retarded ignition põhjustab kõrget EGT'd. Kõrge EGT-suurem rõhk? Või panen pange hetkel?

Mõtted liiguvad juba vaikselt geomeetria rõhuga liigutamise poole


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 24.11.2015 8:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 515
Asukoht: Põlva
Rõhku ikka mööda kellaga, mitte arvutiga, kuna arvutiga näed sama asja mida ajugi. Kellaga näed reaalset rõhku reaalses ajas!
Mis seisukorras on VNT liigutav klapp?
Puhasta suruõhuga vaakumvoolikud seest ja klapp.
VNT varda pikkus mõjutab kui kiiresti suudab aju ülerõhu maha tõmmata või õigemi reageerida. Vastavalt gaasipedaali asendile peaks ta hoidma sobilikku rõhku aga see peaks(VIST) jääma alla 0.9-1 bar.


Endal kogemus ASV mootoriga:

Kohapeal piirajasse laste lõi 1.9 bar rõhku, lõi mootori jubedalt lonkama, mis taastus ca. 10 sekundiga( ilmselt tõmmatakse küte maha ja keeratakse vb. ka süüdet)
Puhastasin geomeetria, kuna mingis asendis võttis kinni.
Kuida testisin kas varda pikkus on õige(turbo on vahetatud ja mitmes klapki juba peal):
Esimese käiguga tühikäigul sõites vajutasin gaasi põhja, reguleerisin varda pikkuse niimodi, et rõhk üle 1 bar. ei tõuseks, kuna kui isegi 1.2 bar tõusis suutsin vahel teatud olukorras aju avariisse ajada.
Algselt gaasi põhja vajutades ja piirajasse lastes näitas kell momendiks 1.5 bar. Muutsin lõpuks varda pikkus kolm ringi.

ASV igaljuhul hakkab klapivart liigutama nii kui gaasipedaali puudutad, kuna geomeetriat hoitakse ristises asendi, nii kui gaasipedaali puutud hakatakse labasi liikutama puhumis asendi poole vastavalt gaasivajutamise järgi. Kui saavutatakse vajatav rühk liigutatakse labad tagasi ristisesse asendisse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 24.11.2015 19:41 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Tsiteeri:
Rõhku ikka mööda kellaga, mitte arvutiga, kuna arvutiga näed sama asja mida ajugi. Kellaga näed reaalset rõhku reaalses ajas!

Kas aju siis ei peaks reaalset rõhku nägema? Plaan ongi teda ettenähtud rõhku hoidma saada, mitte rõhku tõsta aju kuidagi pettes :)
Või viitad sellele, et arvutiga vaadates tekib kerge viibe vms?

Tsiteeri:
Mis seisukorras on VNT liigutav klapp?

klapp on korras, liigub ühtlaselt, hoiab vaakumit


AFN mootor peaks jah 0.9 bar saama rõhku.

Kuhu poole varrast keerasid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 24.11.2015 19:47 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 280
Asukoht: Tallinn
Rõhku saab juurde näiteks nii http://pics.tdiclub.com/members/tdiNAPK ... Tuning.pdf

Boosty DC järgi vaadates (~4k rpm peal?) võiksid sa varrast vabalt väiksemaks liigutada.
http://uk-mkivs.net/topic/34834-vnt-tdi ... -problems/

Pihustusajastus küll midagi muuta ei tohiks.



Mõni tahab rõhku vähemaks saada, aga ma vaevlen oma AFN'iga et sõidab tehaserõhu ja -küttekogusega, ei taha chipi enam miskipärast omaks võtta :( :-D

_________________
https://www.facebook.com/estoniancarimport // http://www.eci.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 24.11.2015 20:27 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Tsiteeri:
Rõhku saab juurde näiteks nii http://pics.tdiclub.com/members/tdiNAPK ... Tuning.pdf

Kiirelt läbi sirvides tundub asi midagi evry mod'i laadset, läheb ainult MAPi pinnide vahele. Aga kui aju näeb, et rõhk koguaeg kena ilus tore on, kuidas ta siis lag'i (okei, väike turbo, seega lag minimaalne, aga ikkagi)vähendamiseks labasid koomale oskab tõmmata? või vastupidi, rõhu liiga suureks minnes(rohkem kui ise algul petta plaanisid) labasid "õieli ajab"? Kui geomeetria tavalise wg aktuaatoriga liikuma panna, siis veel.
Või pannakse asi nö jadamisi vahele, et näitab mingi kindla ühiku võrra vähem rõhku ajule?

Tsiteeri:
Mõni tahab rõhku vähemaks saada, aga ma vaevlen oma AFN'iga et sõidab tehaserõhu ja -küttekogusega, ei taha chipi enam miskipärast omaks võtta :( :-D

Kui vaevled, saad ise antud lingi abil tõsta ju, ja kütet saab ka ju täitsa juurde koputada(guugelda: hammer mod) :lol: . Rõhku tahaks lihtsalt kuidagi kontrollitavaks, kui korda saab siis tuleb hakata tõstmisele ka mõtlema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 26.11.2015 9:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 515
Asukoht: Põlva
Aju jah peaks reaalset rõhku nägema aga kas ta seda näeb seda ei tea ennem kui mehaaniline kell küljes.
Arvutiga vaadates tekib ka viivis, ja ei pruugi ka näha kui suurt ülerõhku tegelikult puhutakse.
Klapi vart keerasin vist pikemaks, kahjuks ei mäleta enam, kuna see oli juba ammu, kui tegelesin probleemiga.

Kui juba kapoti all nikerdad, pese õhulugeja ära, kuna iga mootori seiskamisega saab ta mingise koguse karteri tuulutusest tulevat õlitolmu.
Ise pesen teda vähemat korra aastas. Peale esimest pesu paranes mootori reageerimine gaasipedaalile tunduvalt ja ka turbo hakkas madalamalt toimeta.
Tutavalt golf 4 oli probleemiks kinni jääv geomeetri, peale õhulugeja pesu pole probleemi viimased 2 aastat enam olnud!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 26.11.2015 11:40 
Eemal

Liitunud: 16.10.2012 19:38
Postitusi: 58
Mul kunagi oli ka passatil liiga kõrge turborõhk ja lahendus oli uus rõhuandur.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 26.11.2015 16:45 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Tsiteeri:
Kui juba kapoti all nikerdad, pese õhulugeja ära,

Õhulugeja juba sügisel kontaktipuhastajaga puhtaks lastud. Tellisin eile kella ära ka, kui veab, saab nädalavahetusel tegutsema hakata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 09.12.2015 22:43 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Sai ühest nädalavahetusest kaks, aga nüüd sai kell külge ja tegin ühe kiire proovisõidu ka. Lähiajal proovin teha nii logi sellest, mis aju arvab, et toimub kui video sellest, mis kell näitab.
NB! Hetkel varras kõige pikemas asendis.
Kolmanda käiguga sirgel teel WOT 1500-4300 rpm,kuni tuli limp mode.
rõhk kasvas ühtlaselt kuni 1.3bar, seejärel langes ca 0.6 bar(u @3000 rpm), hakkas uuesti koguma kuni 1.5 bar, ja siis tuli juba limp mode. Kõik see juhtus WOT ajal.
Varasemalt ainult kaabliga logides läks graafik alati tõusva joonena, sellist kõikumist ei olnud.
Tundub, et MAP on õhtal, kuid uut kindlasti ei telli enne kui saab otsese võrdlusmomendi kella ja kaabli vahel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 12.12.2015 16:16 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Täna sai lõpuks kella ja MAP näite võrrelda; sai selgeks et MAP näitab õigesti, ilusti oli sama näit kellaga koguaeg. Aga imelik oli see, et kõik tundus toimivat: alguses läks rõhk küll ruureks, aga surus uuesti maha õige rõhu peale, hakkas küll hiljem tõusma, kuid selle süüks saab panna selle, et MAP duty cycle jooksis vara põhja, mis omakorda liigpika varda süü. Isegi limpi ei visanud. :shock: Aga eks seda ka tule katse-eksits meetodil paika ajada.
Panen logi üles ka, ehk oskab keegi veel midagi tarka kosta.
https://drive.google.com/file/d/0B3JndXb0JdN3d1B6ZWttU3FxV2s/view?usp=sharing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 13.12.2015 16:37 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Tegin täna ka mõned proovisõidud, ja sai selgeks, et varras oli siiski liiga lühike mitte liiga pikk. Ilmselt siiski polnud varras enne kõige pikemas asendis. :oops: Päris ideaalne veel ei saanud, aga juba kannatab sõita. :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 14.12.2015 14:07 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Kui lonkama ajab korraks pöördesse lastes siis peab vnt piiraja kruvi pikemaks keerama,liiga lyhike tekidab overboosti ja mootor hakkab lämbuma ka,puterdab ja tahmab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 14.12.2015 18:47 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Tsiteeri:
Kui lonkama ajab korraks pöördesse lastes siis peab vnt piiraja kruvi pikemaks keerama,liiga lyhike tekidab overboosti ja mootor hakkab lämbuma ka,puterdab ja tahmab.


Mina sain sama effekti kui keerasin varrast pikemaks, põhimõtteliselt teeb sama asja ju- geometria hoob ei tule nii "üles".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 21.12.2015 22:04 
Eemal

Liitunud: 29.06.2014 16:58
Postitusi: 21
Palju peab rõhk olema 1,9 96kw diislil, 1,4 bar?

_________________
e30 328 turbo(433hp&570nm)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Passat B5 overboost
PostitusPostitatud: 22.12.2015 21:13 
Eemal

Liitunud: 29.10.2015 18:40
Postitusi: 14
Eeldan, et kõik 96 kw tahavad sama palju rõhku. Kiire guugeldus AVF mootori kohta ütleb, et 1,35 bar. aga vast 1,4 sobib ka veel täitsa.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11