TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

torukollektor teha roostevabast või metallist?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=9121
1. leht 3-st

Autor:  sidam2 [ 13.06.2011 16:26 ]
Teema pealkiri:  torukollektor teha roostevabast või metallist?

küsimus on selles kumbast teha. flantsi välja lõikamine ja materjal on tasuta aga ei oska valida millest teha :)

Autor:  eclipse [ 13.06.2011 19:51 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

mustast.

Autor:  sidam2 [ 13.06.2011 23:23 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

aga miks mustast on parem kui roostevabast?
tahaksin ise teha ka selle kollektori, punktin algul kinni. ja pärast laseks kuskil tig keevitusega üle korralikult lasta.
on kellelgi mingeid näpunäiteid kollektori valmistamiseks ?

Autor:  hents99 [ 13.06.2011 23:54 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Tee muidugi roostevabast, see ju kordades ilusam. Soovitaks SAE 3xx seeriast midagi.

Väike asjalik näpunäide ka : punktides kokku ja pärast ringe keevitades peaks arvestama ligipääsetavusega ja sellega, et arvatavasti kisub ka kõveraks.

Autor:  gena [ 14.06.2011 10:57 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Enamus Eestis müüdavatest a la 10€ põlv roostevabadest pole happekindlad, ehk siis kuumust saades mädanevad ikka ära, niiet pointless, kui sa ei taha kulutada 22€ põlve peale (mida ei kulu sinna 1-2 tükki) siis soovitan mustast teha, mina tegin mõttetu kulutuse kunagi oma autol... Vanas rahas kogu väljalase rv (Ainuüksi elemendid ja materjal 7k eek) ja pool aastat hiljem eest ots kuni sukani ikka ussitas. Mõistlik on kollektor ka lindiga üle keerata, seda enam tekib küsimus milleks see roostevaba? Läbi lindi seda ju ei näe...

Autor:  hents99 [ 14.06.2011 11:27 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

gena kirjutas:
Enamus Eestis müüdavatest a la 10€ põlv roostevabadest pole happekindlad, ehk siis kuumust saades mädanevad ikka ära, niiet pointless, kui sa ei taha kulutada 22€ põlve peale (mida ei kulu sinna 1-2 tükki) siis soovitan mustast teha, mina tegin mõttetu kulutuse kunagi oma autol... Vanas rahas kogu väljalase rv (Ainuüksi elemendid ja materjal 7k eek) ja pool aastat hiljem eest ots kuni sukani ikka ussitas. Mõistlik on kollektor ka lindiga üle keerata, seda enam tekib küsimus milleks see roostevaba? Läbi lindi seda ju ei näe...


Oleneb, kuidas keevitada, mul pole ükski roostevaba sumpa või kollektor(N/A, mitte turbokolle loomulikult) ussitama hakanud. Kõige harilikum SAE 304 teras, torukolle puhul pole eriti vahet, kas on happekindel või mitte.
Aga nagu laiem enamus, vähemalt siin foorumis, valib materjali vms väljanägemise järgi.

Autor:  gena [ 14.06.2011 11:28 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Correct!
Pidasin antud juhul jah silmas ülelaetud autot, kuna foorum antud autodele mõeldud... Vabalthingava puhul muu teema... Materjali valik on jah rohkem silmade kui mõistuse teema meie maal.


hents99 kirjutas:
gena kirjutas:
Enamus Eestis müüdavatest a la 10€ põlv roostevabadest pole happekindlad, ehk siis kuumust saades mädanevad ikka ära, niiet pointless, kui sa ei taha kulutada 22€ põlve peale (mida ei kulu sinna 1-2 tükki) siis soovitan mustast teha, mina tegin mõttetu kulutuse kunagi oma autol... Vanas rahas kogu väljalase rv (Ainuüksi elemendid ja materjal 7k eek) ja pool aastat hiljem eest ots kuni sukani ikka ussitas. Mõistlik on kollektor ka lindiga üle keerata, seda enam tekib küsimus milleks see roostevaba? Läbi lindi seda ju ei näe...


Oleneb, kuidas keevitada, mul pole ükski roostevaba sumpa või kollektor(N/A, mitte turbokolle loomulikult) ussitama hakanud. Kõige harilikum SAE 304 teras, torukolle puhul pole eriti vahet, kas on happekindel või mitte.
Aga nagu laiem enamus, vähemalt siin foorumis, valib materjali vms väljanägemise järgi.

Autor:  taxu [ 14.06.2011 17:25 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Mul juhtub all olema sumpajooks, mis muidu on mingist roostevabast, aga ühendusflantsid on geeniused lõiganud 10mm paksusest mustast. Paari aastaga on flantidest paar millimeetrit maha roostetanud.
Mustast tehtud kollet võib lasta ka kroomida katta korrosjoonikindluse tõstmiseks- pole üldse kallis. Turbokal ei või seda siis aga enam linditada, muidu läheb ta pinnatemp nii kõrgeks, et kroomi alla kantav vask sulab üles ja voolab koos kroomiga maha.

Autor:  Maik [ 15.06.2011 21:42 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Mul on terve summuti ja kolle rv-st tehtud, kahjuks firma nime ei tea..aga see nn. tulekindel ? rv oli.. materjal maksis mingi 4k kanti ma usun nii,et kuidas 7k ära tuli ? Mul veel topeltjooksud ja v8 ?

All on olnud 2 suve(talvel ei sõida) ,riiet pole ümber ja ei mädane kuskilt.

Autor:  gena [ 15.06.2011 22:35 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Flantsid, põlved, tord, laserlõikus, falntside jaoks rv plaat, reso, lõpupütt, natuke liitmist ja ega tuleb kokku küll... Turboga autol neid flantse ka jagub seal, põhja all oli ka flants ühendus enne reso et asju paigaldada annaks.


Maik kirjutas:
Mul on terve summuti ja kolle rv-st tehtud, kahjuks firma nime ei tea..aga see nn. tulekindel ? rv oli.. materjal maksis mingi 4k kanti ma usun nii,et kuidas 7k ära tuli ? Mul veel topeltjooksud ja v8 ?

All on olnud 2 suve(talvel ei sõida) ,riiet pole ümber ja ei mädane kuskilt.

Autor:  Astrona [ 16.06.2011 11:14 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Kas ei võiks osta paar näiteks CA'le mõeldud poleeritud roostevaba kollektorit - toormaterialiks. Erinevates kuulutustest mainitakse SUS321 või SUS304.
Kui ma ei eksi siis seal on 1000+ kraadi jagu põlvesid. R6 jaoks peaks piisama kahest R4 omast, ja ei kulu 7K materiali peale.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Silvia-S13-180SX-CA18DET-Manifold-Header-Top-Mount-/120292292626

Mäletan, et ise ostsin 130$+transa

Autor:  hents99 [ 16.06.2011 12:22 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Astrona kirjutas:
Kas ei võiks osta paar näiteks CA'le mõeldud poleeritud roostevaba kollektorit - toormaterialiks. Erinevates kuulutustest mainitakse SUS321 või SUS304.
Kui ma ei eksi siis seal on 1000+ kraadi jagu põlvesid. R6 jaoks peaks piisama kahest R4 omast, ja ei kulu 7K materiali peale.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Silvia-S13-180SX-CA18DET-Manifold-Header-Top-Mount-/120292292626

Mäletan, et ise ostsin 130$+transa



Hind Hiinas 63USD

Autor:  rst [ 16.06.2011 14:08 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Turbomootoriga autole, mis hakkab kasutama ka launch oleks soovitav teha kollektor ikkagi mustast metallist. Esiteks on see tunduvalt odavam ning teiseks vastupidavam. Kui selle autoga pidevalt sõidetakse siis ei lähe see kolle ka inetuks roostekäkkiks kätte. Mingi 2.6mm seinaga kollektoriga ma arvan, et võib kasutatada isegi ALS, ilma et midagi hullu juhtuks. Need hiina kollektorid on minu arust küll "natukene" saast, sest vähemalt audi rida 5 puhul peab neid keevitama enam vähem iga kvartal, et ei lekiks. Lisks kui launchi lasta neile, siis on suht ruttu mõrad sees. Ülejäänud summuti osa võib loomulikult teha ning soovitakski pigem teha roostevabast. Asi jääb tunduvalt kergem ja kui TIG'iga lastud, siis ka ilusam. Aga kõik see on pelgalt minu arvamus. :)

Autor:  Astrona [ 16.06.2011 16:10 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

rst kirjutas:
Turbomootoriga autole, mis hakkab kasutama ka launch oleks soovitav teha kollektor ikkagi mustast metallist. Esiteks on see tunduvalt odavam ning teiseks vastupidavam. Kui selle autoga pidevalt sõidetakse siis ei lähe see kolle ka inetuks roostekäkkiks kätte. Mingi 2.6mm seinaga kollektoriga ma arvan, et võib kasutatada isegi ALS, ilma et midagi hullu juhtuks. Need hiina kollektorid on minu arust küll "natukene" saast, sest vähemalt audi rida 5 puhul peab neid keevitama enam vähem iga kvartal, et ei lekiks. Lisks kui launchi lasta neile, siis on suht ruttu mõrad sees. Ülejäänud summuti osa võib loomulikult teha ning soovitakski pigem teha roostevabast. Asi jääb tunduvalt kergem ja kui TIG'iga lastud, siis ka ilusam. Aga kõik see on pelgalt minu arvamus. :)

Mul tekkisid kah mõned mõrad flantsi juurde, aga mul oli sinna T4 asemele T25 flants istutatud ja seega kõik seinad kokku poole lõigatud jne ja süüdistasin seda tegevust. Kasutasin toda siis ~5000km s.h. nägi ka boosti 2.4bar ja vastusurvet ~4bar. s.h. ka 12.0s sõidu ajal. Olen kohanud kohalikest 4x kallimatest kollektorite kohta olen kuulnud, et neil kah iga 3. vajab garantiid :) Seega kõige hullem pole. Eriti kui kohe näiteks 2000eek jagu ülekeevitada.

Kui see kolle on hiinas 63usd, siis siin flantside müügiga saaks juba raha tagasi, ja material oleks tasuta. Bisnesplän, osta Hiinast stuffi, lammutada siin laiali ja müüa toormaterialina kallimalt maha :lol:

Autor:  hents99 [ 17.06.2011 0:30 ]
Teema pealkiri:  Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Astrona kirjutas:
Kui see kolle on hiinas 63usd, siis siin flantside müügiga saaks juba raha tagasi, ja material oleks tasuta. Bisnesplän, osta Hiinast stuffi, lammutada siin laiali ja müüa toormaterialina kallimalt maha :lol:


Kunagi sai isegi selle peale mõeldud, hinnad on seal uskumatult odavad. Kuigi noh, flants ei maksa ka kohapeal laseris lõigatuna midagi (põhiteema on joonise koostamine, aga selle eest ei maksa Eestis ammugi keegi mitte midagi).

Samas hiina kolle seinapaksus on ka ca 1mm. Kuigi võiks/peaks olema 2mm RV puhul. Kõige odavam kolle, mis ma nägin oli mingi Honda blaa blaa blaa integra oma. 50USD.
Torude mõttes mingid SBC torukolled - 58USD.

Pulli pärast järgmise tellimusega võtan mingid kolled ja lahkan. Seni olen teiste omasid vaid näinud ja vahel lappind.


Hiinast saab ka korralikust materjalist kollektorit, selle eest tuleb lihtsalt maksta, ja rohkem kui 60USD. Selles mõttes pole midagi hullu, ise tuleb mees olla ja küsida, mida täpsemalt, seda parem, siis ka saab hea asja.

Aga seniks edu kollektori valmistamisel. Mina teen üldiselt mustast materjalist 2.6mm seinapaksusega ja keevitan TIG`iga, nii Eestis, kui ka Rootsis. Sealpool käib huvitavamat tehnikat ja paksema rahakotiga omanikke, kes lasevad nt korralikust roostevabast (inconel 625) kollet teha (Chevy Indy V8 vormel nt), viimast ei saand ise teha, seda tegi tuttav, sest selle keevitamine on omaette kunst võrreldes tavalisema roostevabaga.

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/