Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 17:35

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 28.08.2010 6:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
regullitav nukaratas või nukiratas - heal lapsel mitu nime. Otsisin antud teemat ja ei leidnud, seega teen uue, et siis teema oleks olemas.

Ütleme nii, et ärkasin sellise kahtlase mõttega (nädal aega puhkusel ja autoga tegelenud, no juhtub :lol:)... Nukireguleerimise meetod, millega ei pea nukki maha võtma, isegi klapikambrikaant mitte. Ma ei tea kas ma olen vähe lugenud ja kuulnud, aga mõte tundub kas nüüd idee, aga hea mõte ikka. Nimelt meetodist:
Ütleme, et vaja SL nuki avanemishetk timmida 10kraadi enne ü.s.s.
* Mootor 1# üss keerata
* 5. käik sisse
* küünal maha ja kompressori ots küünla auku
* võtta sisselaskest 1 lõdvik lahti, et oleks kuulda kui klapi vahelt vihiseb
* kompressor tööle
* kuulata, kas vihiseb (eeldusel et klapid peavad)
* * kui ei, SL klapp on suletud, siis survetakti lõpp ja keerata mootorit 1 ring edasi
* SL klapp on avatud, õige üss, keerata mootrit natuke tagasi, kuni klapp täpselt sulgub, ise sisselaskest kuulates
* nuki reguleerimise poldid lahti keerata ja nukkvõll fixeerida
* keerata mootor 10 kraadi e.ü.s.s.
* keerata kinni nuki regullimise poldid
Bingo!
või mis?

Väljalaske puhul peaks keegi teine samal ajal siis summutist kuulama või heade stetoklappidega kuulama VL kolle pealt, või siis vedad peene voolik summutisse, et saaks üksi tehtud.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.11.2010 0:21 
Eemal

Liitunud: 05.03.2005 12:45
Postitusi: 40
Asukoht: ---
Turbokatel seadistatakse nukkasid vaid ühte moodi , keeratakse kolb üles ja siis koos sajandiku kellaga tõukurilt mõõtes keeratakse sisse laske nukkvõlli nii et hakatakse klappi avama ja nukk on tõuganud S. klappi lahti näiteks 0,57 mm. siis keerad reguleeritava nukka ratta kinni.jne....

Kompressoriga lolli mängida ei ole mõtet, et teada saada kuna klapp avatakse. heal juhul saad teada ~kolm sajandikku avamis algus momendi,
sest esimest ühte millimeetrit loetakse klapi avamis kiiruseks ja peale esimest millimeetrit loetakse klapp avatud. ja nii ka kõikjal nuka müügi tabelites.
Vabalt hingava mootori turbotamisel on reg.nuki rattad häda vajalikud juhul kui motol on kaks nukkvõlli , muidu olukordades ikka teisi nukke vaja.
Klapi avanemis kiirus võib olla kümne kraadiga 1mm või nagu mõnel vanal vene masinal 60 kraadiga 1mm ,seal klapid susisevad enamus ajast,
ja klapi avamis kiirus võib olla nagu kuvaldaga laks klapile ja klapp lendab ise eest ära kaugele lahti enne kui nukk talle järgi jõuab .
Ja samas korralik klapiavamis esimene millimeeter tiomub ~20 hüdrokal tavaliselt ~30 graadiga ja klappi tõugatakse iga kraadiga topelt kiirendades kuni ~klapp on lahti 3 mm sealt edasi avanemis klapi kiirus muutub ühtlaseks umbes 9 kraadiga 1 mm lahti poole.

Ja klapp loetakse avatuks alles peale esimest mm ja mõõda seda sajandiku kellaga tõukuri pealt ja vända ette liimi mall 360 kraadi siis saad teada oma moto õhu hinge elu.
Lisaks turboka kaanel vaja tekitada teist moodi õhu kanalid ploki kaande, nihkes suhtega välja kõigest näiteks 1100 mm2 ja sisse (S 2,2 audlkuni 1400 ja uutel TT audidel 4 klappi + pihusti otse kolvile on sisselaske kanal nukiga kuni 1800 mm2
Teades kaane läbi voolavusi saab need õhu kubatuurid spets nukkidega õigeks ajada. lisaks hoida pikana töö takti mis toodab otseselt KW-sid ja projekteerida pikaks neljataktilise moto (viienda takti ehk turbo tõuke takti). Ainult nii on võimalik saada raud mis toodab kubatuur X 3 kuni X 5 hp tootev mootor ,
Ja praegu on küllaga liikvel turbo kompressor tiivikuid mis suudavad imetava õhu välja puhuda neli atmosfääri kõrgema survega , seega tee moto ja tarbi seda.

Turbo inimesena saad ise ka aru et kuni 120 hp liitrist tootvad honda mootorid mis raiskavad seal juures 75 liitrit sajale bentsu on jama ja nõrguke, õige turboka kõrval.
Võrdluseks honda kaante fänn on eestis olemas temalt saad teda vabalt hingava honda kaane voolavus suhted sisselaskel ja väljalaskel need erinevad vaid kuni max 20 %ja kogu hingamine peab muutuma koos pööretega, Heal turbokal peaks keerama mõlemad nukid koos varasema poole vastavalt pöörete tõusuga (nagu vanad jagajad,)

_________________
---


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.11.2010 12:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Einoh, mu uudne meetod on ikka konkurentsitu :lol: Ei pea klapikambrikaane tihendamisega jälle mässama hakkama jne rääkimata sellest, et ei pea seda maha kitkuma. ja selle käigus veel karterituulutus voolikuid näiteks vigastama ja sellele aega raiskama :)

Selleks ajaks kui saad tõukureid mõõtma hakata on mootor juba natuke jahtunud ja klapivahed kah teised. Ja külmast peast võiks ideaalis klapivahed olla erinevad, et soojast peast oleksid võrdsed, kuna keskmised saavad rohkem sooja ja paisuvad erinevalt.

Vabalthingavate pöörete tõustes peaks nukke keerama hilisemaks. Aga turbokal jah tundub point olevat varasemaks keeramisel. Kuna 5. takti mille vabalthingava väljalaske inerts tekitab pole, ja selle asemel hoopis kõrgenenud vastusurve.
Kunagi mõõtsin 316ˇ Opeli hüdrokate karmeima nuki reaalse tõusu. Nimelt ~360kraadi oli klapp pesast väljas, ramp (1. mm) oli 20-25 kraadi avamisel ja sulgumisel.
Too nuki tootja andis seadistamiseks näiteks mm'id ette palju mõlemad klapid tdc lahti peavad olema (oli mingi 2.2mm vms - päris hull).
Japsi nukid on antud LCA järgi, ehk nuki keskkoht peab niimitu kraadi olema TDC ajal. Nii stock CA kui 270deg tomei puhul oli see IN110 ja EX115.
Su soovitatud 0.6mm on siis praktiliselt see rämp, ja TDC toimuks siis vaid läbi susistamine nuki klapile ligimeelitamine ja alles TDC läheb jõuga klapi avamiseks. "Makes sense". Kas VL klapi paneksid kah 0.6mm peale? Nuka-kaardi järgi peaks see 115 tähendama seda, et VL TDC mm on tiba väiksem.
Mingit takti pikemaks keerata, siis sel alati ka vastunäidustus. Näiteks VL avamisega viivitades töötakti venitada tekitab suurema vastusurve väljalasketakti ajal, mis röövi otsesel KW'sid. Kuskil on õige punkt. Sele vastu ei aitaks isegi elektrooniliselt juhitav klapimehhanism.

See, ülelombi, meetod, et pordi mahu järgi midagi hinnatakse on natuke lahtine - see kehtib ainult antud kaane tüübi kohta. Kaaned on erineva suurusega, ja kust maalt port lõpeb? Ühel kaanel on pordi otsas ka n.ö. 4cm sirget SL kanalit, teisel 1cm jne...

Aga huvitav lugeda, kui tuleb infi peale! Arvan, et sel teemal tasub natuke pikemalt peatuda.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.11.2010 15:29 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Forsini postitusele lisaks, et nukke ei "kraadita" vaid turbomootoritel nii, vaid ka vabalthingavatel ja see on ainuke viis seda õigesti teha.
Ega turbomootor füüsiliselt ei erine vabalthingavast, tegelikult ei erine üldse.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11