Einoh, mu uudne meetod on ikka konkurentsitu
Ei pea klapikambrikaane tihendamisega jälle mässama hakkama jne rääkimata sellest, et ei pea seda maha kitkuma. ja selle käigus veel karterituulutus voolikuid näiteks vigastama ja sellele aega raiskama
Selleks ajaks kui saad tõukureid mõõtma hakata on mootor juba natuke jahtunud ja klapivahed kah teised. Ja külmast peast võiks ideaalis klapivahed olla erinevad, et soojast peast oleksid võrdsed, kuna keskmised saavad rohkem sooja ja paisuvad erinevalt.
Vabalthingavate pöörete tõustes peaks nukke keerama hilisemaks. Aga turbokal jah tundub point olevat varasemaks keeramisel. Kuna 5. takti mille vabalthingava väljalaske inerts tekitab pole, ja selle asemel hoopis kõrgenenud vastusurve.
Kunagi mõõtsin 316ˇ Opeli hüdrokate karmeima nuki reaalse tõusu. Nimelt ~360kraadi oli klapp pesast väljas, ramp (1. mm) oli 20-25 kraadi avamisel ja sulgumisel.
Too nuki tootja andis seadistamiseks näiteks mm'id ette palju mõlemad klapid tdc lahti peavad olema (oli mingi 2.2mm vms - päris hull).
Japsi nukid on antud LCA järgi, ehk nuki keskkoht peab niimitu kraadi olema TDC ajal. Nii stock CA kui 270deg tomei puhul oli see IN110 ja EX115.
Su soovitatud 0.6mm on siis praktiliselt see rämp, ja TDC toimuks siis vaid läbi susistamine nuki klapile ligimeelitamine ja alles TDC läheb jõuga klapi avamiseks. "Makes sense". Kas VL klapi paneksid kah 0.6mm peale? Nuka-kaardi järgi peaks see 115 tähendama seda, et VL TDC mm on tiba väiksem.
Mingit takti pikemaks keerata, siis sel alati ka vastunäidustus. Näiteks VL avamisega viivitades töötakti venitada tekitab suurema vastusurve väljalasketakti ajal, mis röövi otsesel KW'sid. Kuskil on õige punkt. Sele vastu ei aitaks isegi elektrooniliselt juhitav klapimehhanism.
See, ülelombi, meetod, et pordi mahu järgi midagi hinnatakse on natuke lahtine - see kehtib ainult antud kaane tüübi kohta. Kaaned on erineva suurusega, ja kust maalt port lõpeb? Ühel kaanel on pordi otsas ka n.ö. 4cm sirget SL kanalit, teisel 1cm jne...
Aga huvitav lugeda, kui tuleb infi peale! Arvan, et sel teemal tasub natuke pikemalt peatuda.