TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Turbolaadimine vs port flow.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=765
5. leht 5-st

Autor:  valdz [ 07.09.2006 15:18 ]
Teema pealkiri: 

altz kirjutas:
Ja milleks ta hea on? individual vs. single? Pinda on rohkem võrreldes ühe suurega?


Siin ka sellest juttu.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=197&postdays=0&postorder=asc&start=30

Autor:  forsin [ 21.09.2006 20:51 ]
Teema pealkiri: 

ragz kirjutas:
Taavi kirjutas:
Mida keegi malmist tehase väljalaske kollektori portimisest teab? USA-s on vähemalt SR20DET mootori ehitajad jõudnud järeldusele, et aftermarket torukolled hakkavad KÕIK pragunema, ainult hind paneb paika millal. Seega on hakanud levima tehase kollektori portimine, mis pidi päris arvestatavaid tulemusi andma.


ma ei tea kuidas teiste autodega on, aga fiatil ja lancial mõranevad nii 16v turbo kui ka 20v turbo konede originaal malmist vl. kolled suht tihti. nii juhtus ka minu originaal kollektoriga. peale portimist on see originaal kollektor ju veel õrnem.

tee korralik karteri kaitse ja siis ei lenda punaselt hõõguva väljalaske kolde peale ämbritäis vett poriloigust ja jääb kolle ellu.

Autor:  jeff01 [ 29.12.2008 22:03 ]
Teema pealkiri: 

Lugesin selle teema läbi aga justkui ei leidnud vastust oma küsimusele.
Mitmes kohas oli kirjas et kui kaas voolab näiteks 210 cfm siis reaalselt võib mootor olla ka poole nõrgem ja see ei määra midagi. Mida ma aga teada tahtsin oli see, et kui kaaned voolavad 210cfm siis kas se on maksimum mida mootor nende kaantega vabalthingavana suudab?

Autor:  TõnuriCCE [ 08.01.2009 11:35 ]
Teema pealkiri: 

ei ole.
See oli ka siin tekstis kirjas, et kui kollektorid on korralikult häälestatud, saab lisavõimsust resonantsist.
Täpset valemit muidugi ei tea, mille järgi seda teoreetilist võimsust arvestatakse.
hingamisel ju nuka tõusu kõrgus ja kiirus ja laius jne mängivad ju kaanest läbivoolavuses suurt rolli. kuidas see on valemisse pandud ei tea.
aga sisse ja väljalaset seal valemites pole arvesse võetud minu teada

Autor:  ivar [ 09.01.2009 0:40 ]
Teema pealkiri: 

Kas see valem üldse arvestab mootori muid omadusi või on lihtsalt nii, et igale cfm-le vastab mingi kindel hj?
Mulle on jäänud mulje, et see viimane variant, sest mitmel pool räägitakse voolavusest hobujõududes, aga ei mainita mis tingimustel.

Autor:  pr8 [ 26.03.2009 20:45 ]
Teema pealkiri: 

Voolavuse ja max hj suhe on teatud määral olemas, aga see sõltub paljudest muudest asjadest.

Kiire vastusena, et enam-vähem kokkusobivatest juppidest tehtud asja kohta kasutab üks düno ja flowbenchi kõrval elaja koefitsienti 0.285 per silinder, ehk siis Jeffi toodud 210 cfm korral 4-sil puhul 240 hj, V8'l siis 420 jne.

Mõistagi on flow benchi pideva vaakumi ja tegelikult mootoris toimuva vahel "pisut" erinevusi. Üldiselt on märksõnaks voolukiirus ja sobiva sagedusega võnked. Muidugi on ka voolukiirusel piir ees, tuleb choke ja selle vältimiseks peab ristlõiget suurendama.

Viimasel ajal kasutatakse juba wet flow'd, ehk pihustatakse kütusele vastava erikaaluga vedelikku, et näha, mis tegelikult toimub ja vastavalt edasi toimetada. Tulemuseks on parem segu ilma "kuiva" voolavust suurendamata.

http://rehermorrison.com/techTalk/40.htm

http://www.darinmorgan.com/wetflow.htm

Pikkuse rusikareegel oli vist 86400 (või 84600 ??) jagatud max väände pööretega ehk kui see on näiteks 6000, siis 86400/6000 on 14.4 tolli ehk 37 cm. See siis port+runner. Nagu näha, suht pikk, mis kapoti alla eriti ei mahu.

Natuke lugemist:
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ction.aspx

Autor:  Raceboy [ 26.03.2009 20:53 ]
Teema pealkiri: 

Selleks võetakse sisselaske resonantsi 3. või 4. laine, kuna 1. astme puhul on väga vähe autosid, millel sisselase kapoti alla ära mahuks.

5. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/