TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Turbolaadimine vs port flow.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=765
4. leht 5-st

Autor:  jk [ 13.03.2006 17:22 ]
Teema pealkiri: 

Palju juttu, vähe villa. Tahaks ikka lõpuks mõne valemi ka saada kuidas kindlaks teha, et kaan on piisava voolavusega või hakkab kaan piirama. Konkreetne näide elust:

Fretsi teemast http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=19&start=45
frets kirjutas:


Mida siin teemas sõna võtnud isikud siis sellest portimisest arvavad? Paljuks Mazda standardkaan kõlbab? Milleks porditud? Mis nukka on vaja kasutada, et portitud kaant ära kasutada?

Autor:  henri [ 13.03.2006 17:54 ]
Teema pealkiri: 

kustutatud

Autor:  Fos [ 14.03.2006 9:11 ]
Teema pealkiri: 

henri kirjutas:
Mina kahtlen et portimisega on võimalik spoolupi ja lagi vähendaa, pigem suurendab ta neid. Samas kindlasti võidad tippvõimsuses, ehk siis rohkem on/off stiilis.


Portimisega on võimalik spoolupi kiirendada ja lagi vähendada, kuigi ma ei mõista, mis mõtet on kahte asja korraga välja kirjutada - kirjeldavad sama protsessi. Portida tuleb õigeid asju, kaane portimine ei mõjuta kindlasti nii palju, kui väljalaske kolde ja turbo sisselaske portimine.

Autor:  henri [ 14.03.2006 15:27 ]
Teema pealkiri: 

Fos kirjutas:
henri kirjutas:
Mina kahtlen et portimisega on võimalik spoolupi ja lagi vähendaa, pigem suurendab ta neid. Samas kindlasti võidad tippvõimsuses, ehk siis rohkem on/off stiilis.


Portimisega on võimalik spoolupi kiirendada ja lagi vähendada, kuigi ma ei mõista, mis mõtet on kahte asja korraga välja kirjutada - kirjeldavad sama protsessi. Portida tuleb õigeid asju, kaane portimine ei mõjuta kindlasti nii palju, kui väljalaske kolde ja turbo sisselaske portimine.


Portimise teemal ei ole mul enam midagi lisada, eks vaata et tõestasin endalegi et on kasulik, kuigi ei poolda seda.

Aga kas spoolup ja lagi vahe ei ole selles et üks näitab mis pööretel turbo rõhku hakab puhuma ja teine kirjeldab kui kaua võtab aega turbol rühu kogumiseks tema kõige "magusamas" piirkonnas?

Autor:  Ragnar [ 14.03.2006 18:13 ]
Teema pealkiri: 

henri kirjutas:
Fos kirjutas:
henri kirjutas:
Mina kahtlen et portimisega on võimalik spoolupi ja lagi vähendaa, pigem suurendab ta neid. Samas kindlasti võidad tippvõimsuses, ehk siis rohkem on/off stiilis.


Portimisega on võimalik spoolupi kiirendada ja lagi vähendada, kuigi ma ei mõista, mis mõtet on kahte asja korraga välja kirjutada - kirjeldavad sama protsessi. Portida tuleb õigeid asju, kaane portimine ei mõjuta kindlasti nii palju, kui väljalaske kolde ja turbo sisselaske portimine.


Portimise teemal ei ole mul enam midagi lisada, eks vaata et tõestasin endalegi et on kasulik, kuigi ei poolda seda.

Aga kas spoolup ja lagi vahe ei ole selles et üks näitab mis pööretel turbo rõhku hakab puhuma ja teine kirjeldab kui kaua võtab aega turbol rühu kogumiseks tema kõige "magusamas" piirkonnas?


täpselt nii ongi.

Autor:  Audiophile [ 16.04.2006 11:30 ]
Teema pealkiri: 

Portimisega võib ka spoolupi täiesti peeti keerata ja seda tehakse just väljalaske kanalit näppides. Need kes teemat 100% ei jaga, soovitan jätta väljalaske kanal puutumata.

Markus

Autor:  rookierice [ 01.09.2006 15:19 ]
Teema pealkiri: 

Aga lisaks portimisele on võimalik valida ka paljude aftermarket sisselasete hulgast. Vabalthingaval mootoril annab maksimaalse võimsuse lühike ja "otse" sisselase, aga turbomootoril on ikkagi mõtekam pikemate runneritega (ja kahjuks suurema takistusega) kaas, mis madalaid ja kõrgeid pöördeid "aitab"? Ehk siis ei ole mõtet hj liigselt taga ajada vaid üritada seda pööretevahemikku "enne turbot" palju uppida?
Kaks lihtsat näidet EFI kaantest, millest üks on lühike ja karpakaane baasil.
http://www.mrturbo.co.za/completemanifold.jpg ja sinna peale tuleb siis kohe throttle body
http://www.pacificaperformance.com/imag ... 500003.jpg

Kui karpa asukohale seguklappi mitte panna, vaid see ikkagi veidi kaugemale viia, kas siis midagi muutub? (peale selle, et response tibake aeglustub). Kas madalate pöörete jaoks on oluline sisselaske suur mahtuvus või peab kindlasti igal silindril pikk oma kanal olema? :roll:
Aitäh!

Autor:  Kuuno [ 01.09.2006 16:24 ]
Teema pealkiri: 

maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...

Autor:  rookierice [ 01.09.2006 16:36 ]
Teema pealkiri: 

Kuuno kirjutas:
maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...

Sa praegu panid peast? Ma tsiteerin enda Max Boosti
"Here, it is sufficient to say that higher-speed engines will tend toward shorter intake runners. Low-speed and mid-range torque generally shows gains from longer runners. Turbo applications will generally find best results with long runners, which provide a broad, flat torque curve at low speeds, while the turbo keeps the top end strong."
Samas on aftermarket kaante tootjad stangile küll pikemad runnerid pannud kõrgematele pööretele. Näiteks 12"runneritega on nagu stock, 12.2" idle-6500 ja 13" oli 1500-7500, eks nad erinevatel tootjatel erinevad ka, aga ikkagi. Mulle ei meeldi nende puhul nende sees olev 180kraadi pööre, mis ei saa ju ometi kasuks olla aerodünaamiliselt (upper manifold),samuti tuleb õhk paremalt poolt sisse, aga võiks tulla otse eest (tulevikus). Lisaks kõigele kaalub ka see efi variant päris palju, aga karburaatori variandist saab ainult alumisest osast suurepäraseid asju ehitada, vähemalt seda tehakse ja tihti. Iseasi on muidugi suur auk keskel vs 8eraldi, et efi kaane alumisel osal on kõik "runnerid" samapikad, kui ülemine osa leiutada, siis saaks mingi kompromissi runnerite pikkuse ja voolavuse vahel ehk, mahtu peaks igal juhul seguklapi ja klappide vahele kõvasti jääma?
Max Boost "Individual runners from a plenum are useful design features" Kas ühes torus tekib impulside tõttu rohkem keeriseid? :roll: Ja mida kaugemal klappidest on ühenduskoht, seda vähem see mõjutab?
Kas enne pihustit võib sisselase olla päris sile? Paljudel võidusõitjatel (mitte ainult veerandmiil) on ju iseleiutatud sisselase, raceboy-l pole ka ka eriti karestatud piltide järgi.
oeh, neid küsimusi on rohkem kui paar :oops:

Autor:  Kuuno [ 01.09.2006 16:53 ]
Teema pealkiri: 

rookierice kirjutas:
Kuuno kirjutas:
maximum boostis oli mingi selline lause:for turbocharged engines it is good to us short runners as it keeps bottom good and turbo keeps high end up...


Sa praegu panid peast?


my bad ja tglt kyll..
mõtlesin kas vaatan järgi, aga suht kindel olin endas niiet nii mööda hoopiski sai :S

Autor:  altz [ 01.09.2006 18:34 ]
Teema pealkiri: 

Minu küsimus küll tõrvatilk meepotis kuid mis asi on ITB? :roll:
intake....midagi?

Autor:  Miq [ 01.09.2006 20:07 ]
Teema pealkiri: 

Individual Throttle Body!
"I" suhtes võin eksida, aga idee on sama - iga silindri jaoks eraldi siiber.

Autor:  valdz [ 01.09.2006 22:50 ]
Teema pealkiri: 

Miq kirjutas:
Individual Throttle Body!
"I" suhtes võin eksida, aga idee on sama - iga silindri jaoks eraldi siiber.


Siin hea artikkel homemade ITB :shock:

http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

Üks pilt ka.
Pilt

Autor:  altz [ 02.09.2006 0:23 ]
Teema pealkiri: 

Ja milleks ta hea on? individual vs. single? Pinda on rohkem võrreldes ühe suurega?

Autor:  henri [ 03.09.2006 21:43 ]
Teema pealkiri: 

altz kirjutas:
Ja milleks ta hea on? individual vs. single? Pinda on rohkem võrreldes ühe suurega?


erksus, karmi nukkvõlliga mootoritel ühtlasem tühikäik

4. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/