Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 0:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.09.2006 15:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
altz kirjutas:
Ja milleks ta hea on? individual vs. single? Pinda on rohkem võrreldes ühe suurega?


Siin ka sellest juttu.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=197&postdays=0&postorder=asc&start=30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.09.2006 20:51 
Eemal

Liitunud: 05.03.2005 12:45
Postitusi: 40
Asukoht: ---
ragz kirjutas:
Taavi kirjutas:
Mida keegi malmist tehase väljalaske kollektori portimisest teab? USA-s on vähemalt SR20DET mootori ehitajad jõudnud järeldusele, et aftermarket torukolled hakkavad KÕIK pragunema, ainult hind paneb paika millal. Seega on hakanud levima tehase kollektori portimine, mis pidi päris arvestatavaid tulemusi andma.


ma ei tea kuidas teiste autodega on, aga fiatil ja lancial mõranevad nii 16v turbo kui ka 20v turbo konede originaal malmist vl. kolled suht tihti. nii juhtus ka minu originaal kollektoriga. peale portimist on see originaal kollektor ju veel õrnem.

tee korralik karteri kaitse ja siis ei lenda punaselt hõõguva väljalaske kolde peale ämbritäis vett poriloigust ja jääb kolle ellu.

_________________
---


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.12.2008 22:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Lugesin selle teema läbi aga justkui ei leidnud vastust oma küsimusele.
Mitmes kohas oli kirjas et kui kaas voolab näiteks 210 cfm siis reaalselt võib mootor olla ka poole nõrgem ja see ei määra midagi. Mida ma aga teada tahtsin oli see, et kui kaaned voolavad 210cfm siis kas se on maksimum mida mootor nende kaantega vabalthingavana suudab?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.01.2009 11:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
ei ole.
See oli ka siin tekstis kirjas, et kui kollektorid on korralikult häälestatud, saab lisavõimsust resonantsist.
Täpset valemit muidugi ei tea, mille järgi seda teoreetilist võimsust arvestatakse.
hingamisel ju nuka tõusu kõrgus ja kiirus ja laius jne mängivad ju kaanest läbivoolavuses suurt rolli. kuidas see on valemisse pandud ei tea.
aga sisse ja väljalaset seal valemites pole arvesse võetud minu teada

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.01.2009 0:40 
Eemal

Liitunud: 10.09.2005 21:47
Postitusi: 398
Asukoht: Harjumaa
Kas see valem üldse arvestab mootori muid omadusi või on lihtsalt nii, et igale cfm-le vastab mingi kindel hj?
Mulle on jäänud mulje, et see viimane variant, sest mitmel pool räägitakse voolavusest hobujõududes, aga ei mainita mis tingimustel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.03.2009 20:45 
Eemal

Liitunud: 06.01.2008 19:21
Postitusi: 168
Asukoht: Tallinn
Voolavuse ja max hj suhe on teatud määral olemas, aga see sõltub paljudest muudest asjadest.

Kiire vastusena, et enam-vähem kokkusobivatest juppidest tehtud asja kohta kasutab üks düno ja flowbenchi kõrval elaja koefitsienti 0.285 per silinder, ehk siis Jeffi toodud 210 cfm korral 4-sil puhul 240 hj, V8'l siis 420 jne.

Mõistagi on flow benchi pideva vaakumi ja tegelikult mootoris toimuva vahel "pisut" erinevusi. Üldiselt on märksõnaks voolukiirus ja sobiva sagedusega võnked. Muidugi on ka voolukiirusel piir ees, tuleb choke ja selle vältimiseks peab ristlõiget suurendama.

Viimasel ajal kasutatakse juba wet flow'd, ehk pihustatakse kütusele vastava erikaaluga vedelikku, et näha, mis tegelikult toimub ja vastavalt edasi toimetada. Tulemuseks on parem segu ilma "kuiva" voolavust suurendamata.

http://rehermorrison.com/techTalk/40.htm

http://www.darinmorgan.com/wetflow.htm

Pikkuse rusikareegel oli vist 86400 (või 84600 ??) jagatud max väände pööretega ehk kui see on näiteks 6000, siis 86400/6000 on 14.4 tolli ehk 37 cm. See siis port+runner. Nagu näha, suht pikk, mis kapoti alla eriti ei mahu.

Natuke lugemist:
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ction.aspx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.03.2009 20:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Selleks võetakse sisselaske resonantsi 3. või 4. laine, kuna 1. astme puhul on väga vähe autosid, millel sisselase kapoti alla ära mahuks.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11