Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 17:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 02.12.2005 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Tere kõigile,

Tekkis niisugune küsimus, olen küll otsinud/lugenud/uurinud aga...

NA mootorist laadimisega mootoriks ümberehitamisel on üks tähtis tegevus väljalaske kanali järeleaitamine - portimine. Tean et head NA mootori kaaned voolavad xxxcfm intake ja 75% exhaust.

Mis on parim protsent turbolaadimise korral?


Portimise ülepingutamisel peaks voolavus kiirus vähenema ja sellega turbo lag suurenema...


Kui eksin, parandage :)


Tervitades,
valdz


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2005 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
hea teema :) olen ise väga palju selle peale mõelnud ja proovinud infot otsida

kahjuks ei oska ise täpseid andmeid öelda vaid tean ainult et jah suurendamine ei ole alati eesmärk, sest äiksemas kanalis on õhu liikumis kiirus suurem (muidugi sõltub õhukogusest)
ise tehes on kergem, mõtekam ära võtta valu jäägid, mis on takistuseks.
Käisin alles vaatamas õhte porditavat kaant...
voolavuspingiga kuidagi vaadati ja mõõdeti mis kohti on vaja järele aidata jne..

on palju ka räägitud et sisselase peaks jääma veidi kare et õhk ja kyte seguneksid...kas se käib ka selle kohta mis on enne pihustit? seal ju segunemist ei ole veel...või tuleb õhk liikuma panna?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2005 23:11 
Eemal

Liitunud: 08.05.2005 17:42
Postitusi: 119
Asukoht: tallinn
minu arusaama järgi pole seal pritsungiga autodel küll migit suurt vahet kas on kare või sile pind sisselaskes, pihusti ise juba pihustab kütust rohkem pilvena laiali sisselaskesse ja kütus ja õhk saavad piisavalt hästi omavahel nö segatud. kui ma nüüd millegagi väga puusse panin siis parandage mind palun.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 13:32 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Sisselaske pordid võib ju vabalt ära poleerida, laetavatel mootoritel.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 14:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
panter kirjutas:
on palju ka räägitud et sisselase peaks jääma veidi kare et õhk ja kyte seguneksid...kas se käib ka selle kohta mis on enne pihustit? seal ju segunemist ei ole veel...või tuleb õhk liikuma panna?



Selle kohta on arvamusi nagu kirjusid koeri :)

Minu arvamius on siiski et ise ei suuda kanalit nii perfektselt portida et keeriseid ei tekiks üldse (seda võibolla suudavad ainult programmeeritavad x-axis freespingid). Poleerimisest tulenev kasu on niivõrd väike (+1% cfm) et see töö aeg on mõtekam kulutada kuhugi mujale. Aga on endal plaanis teha kunagi katse selle kohta. PS: kui kellegil äkki on blokikaas millel on üks kanal poleeritud ja teine mitte saaksime selle katse kohe ära teha...

PS: Enda kaane sisselaske port - peale portimist klaasipritsitud.

Pilt


Aga teemast ka natuke.

Hetkel on blokikaas porditud ja uute roostevabade klappidega (8 valve) 42,5mm intake ja 36exhaust. Rääkisin ühe soome ehitajaga ja temal mootoris 42mm intake ja 42mm exhaust :shock:
Voolavus oli 170hj intake ja 180hj exhaust. Mul hetkel 170hj intake ja 75% exhaust (ehk siis 127hj).

Kas turbomootoritel üldiselt on suuremad väljalaske klapid kui NA mootoritel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 15:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
kas sul on võimalus kuskil voolavust mõõta? mul on olemas kaas mis ylearune ja sobiks katsetamiseks! Anna vbl ps teel märku...

Üks asi on pordi poleerimine, aga tehakse ka teatud määral suuremaks algust..lõpupoole peab ta ikka vist kitsamaks kokku jooksma?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 16:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
panter - saatsin PS'i


Jah ma mõtlengi portimine ja poleerimine kaks erinevat asja.

Portimine - kanali kuju muutmine + valamis jääkide/teravate nurkade eemaldamine.

Poleerimine - peale portimist kanali läikima ajamine :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 18:06 
väljalaske kanalid mõtekas poleerida, tahm ja muu sitt ei jää siis eriti kinni, sisselaskel poleerimine on igasugune miinus.
esiteks õhk ei liigu kunagi hästi mööda siledat pinda, igasugune hästi minimaalne pinnakaredus tekitab väikeseid keeriseid pinna ligidial ja seetõttu saab suurem õhumass mööda neid vabamalt "veereda"
teiseks ka valmis kütusesegu ladestub siledale pinnale üli hästi ja hakkab lõpuks mööda seina tilkadena kambri poole liikuma.


Üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 21:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
To Hylas: olen ise ka sedamoodi mõelnud, üks hea point on väljalaske poleerimisel veel - kuumus peaks halvemini blokikaande imbuma.

PS: Kas oled ise näinud mõnda mootorit peale xxxxkm kui väljalase on poleeritud? Ise kahjuks pole ja huvitaks just see kui hästi seda pahna pordi pinnalt eemale hoiab...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 22:00 
olen näinud, üldiselt oli pilt tahamane nagu ikka aga vahe oli selles et näpuga irdus se üsna hästi (rohkem nagu tolm), mitte polnud kõvasti kinni põlenud nagu tavaliselt, muidugi eelnev poleerimine polnud eriti peegliks vaid pigem hästi siledaks lihvitud.


Üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2005 22:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
mudugi se kirjeldamine et bensiin tilgana lõpuks kuhugi kukub on veidi imelik...vbl sa ei mõelnud päris nii, aga veidi imelik tundub et sinn amidagi seinale ladestuma jääb :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.12.2005 16:14 
Eemal

Liitunud: 29.11.2004 18:39
Postitusi: 31
Asukoht: Saue
panter kirjutas:
mudugi se kirjeldamine et bensiin tilgana lõpuks kuhugi kukub on veidi imelik...vbl sa ei mõelnud päris nii, aga veidi imelik tundub et sinn amidagi seinale ladestuma jääb :)


Ladestub ikka ja see on juba suht ammutõestatud värk võidusõidus, minuteada.
Füsa õppejõud rääkis ka kunagi loengus, et gaasid voolavad paremini kui esineb kerge pinnalähedane turbulents.

_________________
eks näis mis tulevik toob...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.12.2005 16:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
MossOpel kirjutas:
panter kirjutas:
mudugi se kirjeldamine et bensiin tilgana lõpuks kuhugi kukub on veidi imelik...vbl sa ei mõelnud päris nii, aga veidi imelik tundub et sinn amidagi seinale ladestuma jääb :)


Ladestub ikka ja see on juba suht ammutõestatud värk võidusõidus, minuteada.
Füsa õppejõud rääkis ka kunagi loengus, et gaasid voolavad paremini kui esineb kerge pinnalähedane turbulents.


ladestumine on üks asi aga tilk teine
mina võtsin seda sõna kui kõige otsesemas tõlkes...ma ei kujuta ette lihtsalt kuidas on kytusel aega ladestuda yheks tilgaks...saaks aru kui seinad on õrnalt niisked vms kytusest aga se aint arvamus kuna ei ole ise sõiduajal pordi sisse vaadanud... :)

proovin leida väheke inffi selle kohta..kui kellelegi on lugemismaterjali siis palun jagada..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.12.2005 11:30 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Selle sisselaske poleerimise/mittepoleerimise kohta selline näide

võta üks tükk nr 60 liivapaberit ja üks tükk klaasi

esimene vastab karedale kanalile, teine poleeritule

lase kummagi peale üks suurem veetilk

siis näed, mis vahe on :idea:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.12.2005 11:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
rookie kirjutas:
Selle sisselaske poleerimise/mittepoleerimise kohta selline näide

võta üks tükk nr 60 liivapaberit ja üks tükk klaasi

esimene vastab karedale kanalile, teine poleeritule

lase kummagi peale üks suurem veetilk

siis näed, mis vahe on :idea:


kuna mul ei ole tööjuures võtta liivapaberit siis äkki tahad ära seletada?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11