Soovitage küünlaid.

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Soovitage küünlaid.

Postitus Postitas Astrona »

Mis küünaldega te oma üle 1.5bariste boostidega sõidate?
Mainige ära ka säde-vahe (gap).

Mul on tunne, et see NGK -7 lihtsalt ei tööta mul puhtalt, kui on üle 250Nm/L.
Kontrollisin poolid üle, säde on võimas... ilma küünlata juba 12V peal tulistab 15mm tulekera.
Küünlad on suhteliselt kenad väikse roosaka alatooniga helepruunid (üle 1000km pole ühegagi sõitnud).
Vahed on 0.6mm peal.
Ühtegi signaali vahele ei jääta (logisin signaali juhtmest).
Segu oli viimastel testmistel ~12.1-12.8:1.
Pihustid on 1.1bar 6500RPM avatud ~50% - (1.5bar 8000rpm 75%).
Vahelejätmise ajal tuleb summutist valjem kiire "põrin", ehk kütus jõuab summutisse, aga ei kogune seda palju, kuna valjut paukumist ei ole nagu katkise süütepooliga. On "kuidas-kunagi", u. nagu 40'st paugust süttib ühtlase põrinaga 15-20, kunagi 4 järjestikku pauku vahele ei jäta. Võimsus langeb kas 66, 50 või 33% peale, kunagi ei lange päris nulli. Küünlad on peale seda kõik ühe sugused - pole nähtav, et oleks mõne küünla viga.
Kui boosti rohkem keerata siis võib vahelejätmine minna nii tugevaks, et küünlad nagu läheks märjaks - igatahes peale seda töötab paar sekundit 2 pütaga, siis kuni 20 sekundit veel 3 pütaga.
1.0bariga ei jäta kunagi vahele. 1.1-1.2 üldiselt jätab hetke on aga mingi ilmaga on olnud ka puhas.
1.3bar tuleb juba peaaegu iga kord kiire ~0.3s vahelejätmise periood kõrgemal (~7300) pöördel ja peale seda tõmbab kuni 8300ni tugevamalt kui 6300-7300 vahel - aga peale 3. tõmmet võib tõmmata juba suurema lörina sisse.
1.5bar'iga võib 6500 lüüa sellise lörina sisse, et 7500 on mõned küünlad märjad terve 20s. Kui 2. käiguga pressida, siis 3. käik hakkab nii löristama, et piirajani ei jõuagi. 1.3bar halvima lörina puhul pressib ikka sealt läbi.
Üle 1.5bar nagu väga hullemaks ei saagi minna, kuna boost ei tahaga väga tõusta, kui mootor ei käi :) Igastahes kui spooli lõpus veerandgaasi peale tagasi lasta, enne kui vahele hakkab jätma, hoides boosti ~1-1.4 vahel siis astub korralikult edasi.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Soovitage küünlaid.

Postitus Postitas Astrona »

Tänud! Sain läbi PSide piisavalt tagasisidet.
Valisin siiski Lääne foorumite soovituse BR8ES. Ehk ilma P täheta - mis tähendab siis, et madalam elektrood pole nii sügaval silindris.

Kuna enne oli bpCr7es, ja nüüd C tähte polnud ja 15mm padruni asemel 21mm kasutada ei saanud, siis oli päris huvitav :)

Käivad paremini, ei tea kas sellest, et teised olid juba pauku näinud või niisama paremad. Külmalt ei puterda midagi (nagu IQ24 tegi), seega teinekordki.
ARS Motors kaudu ~3€/tk
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
sm. pelle
Postitusi: 59
Liitunud: 21.01.2007 20:53
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Soovitage küünlaid.

Postitus Postitas sm. pelle »

Kirjutage ikka siia ka siis :)
Endal sama mure aga mootor teine, MB m103 3.0, hetkel küünlad veel tehaseomad :oops:
Kuskil 1.0bar kandis hakkab vahele jätma, vast mitte nii hullult kui astronal aga siiski.
MB 300CE turbo '88
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Soovitage küünlaid.

Postitus Postitas mitsu_manic »

Kas kehv küünla partii või mingi muu jama?

NGK BPR7ES küünal (tehase poolt) on max 30km sõitu.
NGK BPR7EIX iriidium , 500km sõitu, nende puhul oli segu natuke rikas veel.
Mõlema puhul 0.5 bari boosti, säde vahe 0.7mm

EDIT: läksid uuesti samad iriidiumid. Vaatab, mis saab.
Vasta