TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Racing cat Laki autos.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=7559
1. leht 2-st

Autor:  Ints [ 31.05.2010 18:07 ]
Teema pealkiri:  Racing cat Laki autos.

Teab keegi öelda kas antud FIA nõetele vastav toode piirab 2.9 Turbomootori hp-sid või nagu toote kodulehel kirjutab, et soodustab heitgaaside liikumist.
ja
Kas antud toode võtab ka müra vähemaks?

Autor:  Ar21 [ 01.06.2010 14:20 ]
Teema pealkiri: 

Ma pakuks, et 2,9 liitrisele turbomootorile jääb see kat ehk veidi väikeseks oma võimekuse poolest. Takistuse kohapealt oleneb ilmselt suuresti, mis mõõdus sul summutitoru on.
Mingit takistust tekitab katalüsaator ikka võrreldes decat variandiga.

Autor:  eclipse [ 02.06.2010 14:22 ]
Teema pealkiri: 

ÜV'l sellega normi ei saa.

Autor:  Astrona [ 02.06.2010 15:39 ]
Teema pealkiri: 

eclipse kirjutas:
ÜV'l sellega normi ei saa.
Kas ma olen valesti aru saanud.
Lugesin kunagi, et kat võeti kasutusele selleks, et saaks ka lahjema seguga sõita. Lahja segu küll vähendab süsinik ühendeid (CO, CH), aga tekitab rohkem lämmastik-ühendeid, seega oli vaja katalüsaatorit, mis lammutaks lämmastik-ühendid.
Kas ülevaatus punktides on nüüd NOx-mõõtmisvahendid kah olemas?
Või lammutavad tänapäeva kat'id ka süsinik-ühendeid?

Autor:  Raceboy [ 02.06.2010 15:46 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
Kas ma olen valesti aru saanud.
Lugesin kunagi, et kat võeti kasutusele selleks, et saaks ka lahjema seguga sõita.
Kas ülevaatus punktides on nüüd NOx-mõõtmisvahendid kah olemas?


Katalüsaatorid võeti kasutusele eelkõige sellepärast, et summutist väljapaisatavaid kahjulikke heitmeid vähendada, sõltumata katalüsaatorite muudest plusspunktidest...

NOx mõõtmised on juba pikka aega toimunud. Mul tekib sellest johtuvalt küsimus, et millal sa viimati kuskil ülevaatuspunktis oma autoga käisid? :-D

Aga käisin just hiljuti ühe autoga, millele sportkatid alla läksid, ülevaatusel ja pärast pooletunnist sättimist vastas auto kehtestatud heitgaasinõuetele nii tühikäigul kui kõrgendatud tühikäigul (~2000 p/min).

Autor:  Ragnar [ 02.06.2010 15:49 ]
Teema pealkiri: 

Isiklikust kogemusest ühe Mazda 6 MPS'iga siis ÜV'l oli CO 3 korda üle lubatu selle katiga. Iseasi kas õli-suitsetav turbo sellele kuidagi kaasa aitas.
Samas Amperist Martin rääkis, et ühele ST Focusele oli seesama katalüsaator pandud ja läks täiesti puhtalt ÜV'lt läbi.
Mazda loo saab järgi kontrollida nüüd kui uus turbo külge saab.

Autor:  Astrona [ 02.06.2010 15:52 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Aga käisin just hiljuti ühe autoga, millele sportkatid alla läksid, ülevaatusel ja pärast pooletunnist sättimist vastas auto kehtestatud heitgaasinõuetele nii tühikäigul kui kõrgendatud tühikäigul (~2000 p/min).
Enne kattide vahetust oleks ilma sättimata läbi läinud? Ilma kattideta poleks sama sättimisega heitgaase paika saanud?

EDIT: ühe x20xev mootoriga korraliku stock-katiga läks kah 10min torude puhtaks laskmist, enne kui CO 2 pealt 0.2 peale kukkus.

Autor:  Raceboy [ 02.06.2010 16:05 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
Raceboy kirjutas:
Aga käisin just hiljuti ühe autoga, millele sportkatid alla läksid, ülevaatusel ja pärast pooletunnist sättimist vastas auto kehtestatud heitgaasinõuetele nii tühikäigul kui kõrgendatud tühikäigul (~2000 p/min).
Enne kattide vahetust oleks ilma sättimata läbi läinud? Ilma kattideta poleks sama sättimisega heitgaase paika saanud?

EDIT: ühe x20xev mootoriga korraliku stock-katiga läks kah 10min torude puhtaks laskmist, enne kui CO 2 pealt 0.2 peale kukkus.


Enne kattide vahetust oleks läbi läinud (on varemgi läinud), aga originaalkatid (16a vanad) vahetasin parema läbilaskevõimega (100cpi) kattide vastu.

Ilma ei saa, kuna raske on ilma katalüsaatorita saavutada CO näitu alla 0.5, NO näitu alla 200ppm ja lambda näitu vahemikus 0.98-1.020, kõike korraga.
Eraldi sai kõik normi piiresse, aga korraga mitte.

Autor:  JLKK [ 02.06.2010 23:03 ]
Teema pealkiri: 

Ma arvan, et NO all pidasid sa silmas HC näitu :)

Autor:  Raceboy [ 02.06.2010 23:16 ]
Teema pealkiri: 

JLKK kirjutas:
Ma arvan, et NO all pidasid sa silmas HC näitu :)


Jah, sry.

Autor:  Astrona [ 03.06.2010 1:56 ]
Teema pealkiri: 

Kas NO'd siis ikkagi üldse mõõdeti?

Vahepeal harisin end veel: on 2-way ja 3-way katid, millest siis viimased võitlevad ka NO'ga, ja peaks vist levinuimad olema.
Aga põhimõtteliselt, lahjendades segu 15.4'ni CO ja CH kaovad ära, ja tuleb NOx peale. Kui katt ainult selle ära võtab, peaks olema ok. CH tapab ju kati ära, see tähendab põlemata kütust, ja see sulataks pika peale kati kokku - selleks siis closed-loop nagu vist loodigi.

Autor:  Ar21 [ 19.08.2010 11:30 ]
Teema pealkiri: 

Katalüsaator saab ainult teatud piirides hetgaaside puhastamisega hakkama. pakuks, et kui heitgaaside puhtus ilma katita ei vasta ilma katita auto normidele, siis ei saa ka kat hakkama nende heitgaaside katiga auto normidele vastavusse viimisega. Ehk mootor peab korras olema ja küttesegu "normaalsetes" piirides.
Antud Lakis müüdava sportakatiga saab heitgaasid ülevaatuseks täitsa korda, kui mootor muidu korras on ja mootori kubatuur vastab kati võimekusele.

Autor:  ahto [ 06.09.2010 22:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Racing cat Laki autos.

Need asjad on tegelikult veel pisut keerulisemad. Kui segu on natuke lahja, siis NOx tõuseb kiiresti ja hakkab siis taas langema. Kusagil 30% lahjema segu korral (umbes 19 võrreldeis stoihhomeeriga 14,7) on NOx taas minimaalne ning hakkab uuesti tõusma. Seda effekti kasutatakse ära lean-burn mootorites.
Mõned aastat tagasi kui ülevaatlusel käisin mõõdeti NOx sisaldust Paavli tn. tehnoülevaatuse punktis. Hiljem pole näinud, et keegi mõõdaks. Kui heitgaasid väga mööda ei ole, siis aitab etanooli lisamine kütusele. Piisab suhteliselt väikesest kogusest (10-15%), et heitgaaside numbrilisi väärtusi pea 2x vähendada.

Autor:  taxu [ 07.09.2010 0:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Racing cat Laki autos.

ahto kirjutas:
Kui heitgaasid väga mööda ei ole, siis aitab etanooli lisamine kütusele. Piisab suhteliselt väikesest kogusest (10-15%), et heitgaaside numbrilisi väärtusi pea 2x vähendada.

Vot selle soovituse peaks kuskile üles kirjutama. Endal gaasid täpselt piiri peal ja iga aasta ülevaatusel peab tükk aega meelitama, et õiged numbrid kätte saada.

Autor:  Astrona [ 07.09.2010 8:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Racing cat Laki autos.

taxu kirjutas:
ahto kirjutas:
Kui heitgaasid väga mööda ei ole, siis aitab etanooli lisamine kütusele. Piisab suhteliselt väikesest kogusest (10-15%), et heitgaaside numbrilisi väärtusi pea 2x vähendada.
Vot selle soovituse peaks kuskile üles kirjutama. Endal gaasid täpselt piiri peal ja iga aasta ülevaatusel peab tükk aega meelitama, et õiged numbrid kätte saada.
Kui ma ei eksi,siis USAs isegi vinguti, et tavakütuselgi oli juba 10% etanooli sees.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/