Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 29.03.2024 1:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Racing cat Laki autos.
PostitusPostitatud: 31.05.2010 18:07 
Eemal

Liitunud: 21.12.2004 1:26
Postitusi: 172
Asukoht: tallinn
Teab keegi öelda kas antud FIA nõetele vastav toode piirab 2.9 Turbomootori hp-sid või nagu toote kodulehel kirjutab, et soodustab heitgaaside liikumist.
ja
Kas antud toode võtab ka müra vähemaks?

_________________
Turbo auto


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.06.2010 14:20 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
Ma pakuks, et 2,9 liitrisele turbomootorile jääb see kat ehk veidi väikeseks oma võimekuse poolest. Takistuse kohapealt oleneb ilmselt suuresti, mis mõõdus sul summutitoru on.
Mingit takistust tekitab katalüsaator ikka võrreldes decat variandiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 14:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 11:51
Postitusi: 342
Asukoht: Tln 53 814 024
ÜV'l sellega normi ei saa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 15:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
eclipse kirjutas:
ÜV'l sellega normi ei saa.
Kas ma olen valesti aru saanud.
Lugesin kunagi, et kat võeti kasutusele selleks, et saaks ka lahjema seguga sõita. Lahja segu küll vähendab süsinik ühendeid (CO, CH), aga tekitab rohkem lämmastik-ühendeid, seega oli vaja katalüsaatorit, mis lammutaks lämmastik-ühendid.
Kas ülevaatus punktides on nüüd NOx-mõõtmisvahendid kah olemas?
Või lammutavad tänapäeva kat'id ka süsinik-ühendeid?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Astrona kirjutas:
Kas ma olen valesti aru saanud.
Lugesin kunagi, et kat võeti kasutusele selleks, et saaks ka lahjema seguga sõita.
Kas ülevaatus punktides on nüüd NOx-mõõtmisvahendid kah olemas?


Katalüsaatorid võeti kasutusele eelkõige sellepärast, et summutist väljapaisatavaid kahjulikke heitmeid vähendada, sõltumata katalüsaatorite muudest plusspunktidest...

NOx mõõtmised on juba pikka aega toimunud. Mul tekib sellest johtuvalt küsimus, et millal sa viimati kuskil ülevaatuspunktis oma autoga käisid? :-D

Aga käisin just hiljuti ühe autoga, millele sportkatid alla läksid, ülevaatusel ja pärast pooletunnist sättimist vastas auto kehtestatud heitgaasinõuetele nii tühikäigul kui kõrgendatud tühikäigul (~2000 p/min).

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 15:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Isiklikust kogemusest ühe Mazda 6 MPS'iga siis ÜV'l oli CO 3 korda üle lubatu selle katiga. Iseasi kas õli-suitsetav turbo sellele kuidagi kaasa aitas.
Samas Amperist Martin rääkis, et ühele ST Focusele oli seesama katalüsaator pandud ja läks täiesti puhtalt ÜV'lt läbi.
Mazda loo saab järgi kontrollida nüüd kui uus turbo külge saab.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 15:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Raceboy kirjutas:
Aga käisin just hiljuti ühe autoga, millele sportkatid alla läksid, ülevaatusel ja pärast pooletunnist sättimist vastas auto kehtestatud heitgaasinõuetele nii tühikäigul kui kõrgendatud tühikäigul (~2000 p/min).
Enne kattide vahetust oleks ilma sättimata läbi läinud? Ilma kattideta poleks sama sättimisega heitgaase paika saanud?

EDIT: ühe x20xev mootoriga korraliku stock-katiga läks kah 10min torude puhtaks laskmist, enne kui CO 2 pealt 0.2 peale kukkus.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 16:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Astrona kirjutas:
Raceboy kirjutas:
Aga käisin just hiljuti ühe autoga, millele sportkatid alla läksid, ülevaatusel ja pärast pooletunnist sättimist vastas auto kehtestatud heitgaasinõuetele nii tühikäigul kui kõrgendatud tühikäigul (~2000 p/min).
Enne kattide vahetust oleks ilma sättimata läbi läinud? Ilma kattideta poleks sama sättimisega heitgaase paika saanud?

EDIT: ühe x20xev mootoriga korraliku stock-katiga läks kah 10min torude puhtaks laskmist, enne kui CO 2 pealt 0.2 peale kukkus.


Enne kattide vahetust oleks läbi läinud (on varemgi läinud), aga originaalkatid (16a vanad) vahetasin parema läbilaskevõimega (100cpi) kattide vastu.

Ilma ei saa, kuna raske on ilma katalüsaatorita saavutada CO näitu alla 0.5, NO näitu alla 200ppm ja lambda näitu vahemikus 0.98-1.020, kõike korraga.
Eraldi sai kõik normi piiresse, aga korraga mitte.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 23:03 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 130
Asukoht: L-Virumaa
Ma arvan, et NO all pidasid sa silmas HC näitu :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.06.2010 23:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
JLKK kirjutas:
Ma arvan, et NO all pidasid sa silmas HC näitu :)


Jah, sry.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.06.2010 1:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Kas NO'd siis ikkagi üldse mõõdeti?

Vahepeal harisin end veel: on 2-way ja 3-way katid, millest siis viimased võitlevad ka NO'ga, ja peaks vist levinuimad olema.
Aga põhimõtteliselt, lahjendades segu 15.4'ni CO ja CH kaovad ära, ja tuleb NOx peale. Kui katt ainult selle ära võtab, peaks olema ok. CH tapab ju kati ära, see tähendab põlemata kütust, ja see sulataks pika peale kati kokku - selleks siis closed-loop nagu vist loodigi.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.08.2010 11:30 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
Katalüsaator saab ainult teatud piirides hetgaaside puhastamisega hakkama. pakuks, et kui heitgaaside puhtus ilma katita ei vasta ilma katita auto normidele, siis ei saa ka kat hakkama nende heitgaaside katiga auto normidele vastavusse viimisega. Ehk mootor peab korras olema ja küttesegu "normaalsetes" piirides.
Antud Lakis müüdava sportakatiga saab heitgaasid ülevaatuseks täitsa korda, kui mootor muidu korras on ja mootori kubatuur vastab kati võimekusele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Racing cat Laki autos.
PostitusPostitatud: 06.09.2010 22:24 
Eemal

Liitunud: 12.10.2007 15:08
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Need asjad on tegelikult veel pisut keerulisemad. Kui segu on natuke lahja, siis NOx tõuseb kiiresti ja hakkab siis taas langema. Kusagil 30% lahjema segu korral (umbes 19 võrreldeis stoihhomeeriga 14,7) on NOx taas minimaalne ning hakkab uuesti tõusma. Seda effekti kasutatakse ära lean-burn mootorites.
Mõned aastat tagasi kui ülevaatlusel käisin mõõdeti NOx sisaldust Paavli tn. tehnoülevaatuse punktis. Hiljem pole näinud, et keegi mõõdaks. Kui heitgaasid väga mööda ei ole, siis aitab etanooli lisamine kütusele. Piisab suhteliselt väikesest kogusest (10-15%), et heitgaaside numbrilisi väärtusi pea 2x vähendada.

_________________
Peugeot 406


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Racing cat Laki autos.
PostitusPostitatud: 07.09.2010 0:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
ahto kirjutas:
Kui heitgaasid väga mööda ei ole, siis aitab etanooli lisamine kütusele. Piisab suhteliselt väikesest kogusest (10-15%), et heitgaaside numbrilisi väärtusi pea 2x vähendada.

Vot selle soovituse peaks kuskile üles kirjutama. Endal gaasid täpselt piiri peal ja iga aasta ülevaatusel peab tükk aega meelitama, et õiged numbrid kätte saada.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Racing cat Laki autos.
PostitusPostitatud: 07.09.2010 8:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
ahto kirjutas:
Kui heitgaasid väga mööda ei ole, siis aitab etanooli lisamine kütusele. Piisab suhteliselt väikesest kogusest (10-15%), et heitgaaside numbrilisi väärtusi pea 2x vähendada.
Vot selle soovituse peaks kuskile üles kirjutama. Endal gaasid täpselt piiri peal ja iga aasta ülevaatusel peab tükk aega meelitama, et õiged numbrid kätte saada.
Kui ma ei eksi,siis USAs isegi vinguti, et tavakütuselgi oli juba 10% etanooli sees.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11