TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

turbo + kompressor = Twin-charging
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=6864
1. leht 2-st

Autor:  Astrona [ 17.01.2010 3:20 ]
Teema pealkiri:  turbo + kompressor = Twin-charging

Kas keegi teab rääkida kogemustest süsteemi kohta, kus on kompressor turbole abix :?:
Teemaks tuli see sellepärast, et aitasin masulisi ostes Junsult see eeldatavasti 200SLK kompressor, mis peaks olema vist Eaton M45 perekonnast. Või mis :?:
1. mõte oli küll väikse citroeni kolvid karterisse puhuda, aga see ei tundu nii huvitav, kui see CA18DET + GT35R kombo täiustamine. Et siis sõidaks tänaval ja aeglases kurvis kompressori abiga nagu korraliku 4-5L masinaga, aga sirgel näitaks juba 6-10L'se DOHC masina pöördemomenti.

1 kompressori point oleks toetada suuremat sorti turbot, mis muidu spooliks 0.2-2bar alles 4-5 või isegi 5-6000RPM vahel.
Peale selle, et enne igasugust turbo spoolimist on juba 1bar boost üleval (180 asemel 350Nm), algaks turbo spoolimine varem ja 1.5 ning loomulikult ka 2bar oleks palju varem kohal.
Kokkuvõttes võimsusekõveraalune pindala, sõidetavus, paraneks äratundmatuseni. Päris madalatel pööretel kasvaks võimsus ligi 100% kuni spoolimise alguseni, ning kogu spoolimise ajal oleks võimsust keskmiselt 50% rohkem.
Loodetavasti paraneb ka pidamine kui rõhk tõuseb sekungiga 1 bar pealt kahele mitte 0bar pealt 2bar peale.

2. point on selles, et enamus performance turbo-kompressorite graafik lõpeb PR 3-3.5 vahel, ehk teisisõnu on 1.9-2.4bar turvaliseks laeks.
Kompressorile ei tohiks olla probleemiks seda rõhku tõsta veel 50-100%.
3kg/m3 tihedune õhk ei erine palju 1.3kg/m3 õhust - hõredad mõlemad. Või kardab kompressor kõrgemat sisendrõhku :?: aga esialgu pole plaanis IC'd paigaldada turbo ja kompressori vahele ja kuumus kompressoris sisendis oleks juba päris-päris kõrge.
Tegelikult tuleks seda boosti tõstmise probleemi hakata lahendama siis kui tekib reaalselt vajadus ja tingimused selleks, aga spoolimise esile kutsmine on muidugi ahvatlev.
Veel ei tea isegi kuidas selle kompressori saaks roolivõimu kohale paigutada, aga esialgu tundub sinna lihtsaim, nii et turbo-kompressoris läheks otse rihm-kompressorisse. Seal muidugi kiirgab VL kollektor kah lähedal. Kui asi keeruliseks läheb, võib ju geneka kah rv asemele tõsta ja kompressori SL poolele, siis tuleks juba custom SL kolle teha ja huvi, seda asja ette võtta, kannataks :). Lihtsam oleks kompressorile väike veesärk tekitada või cooler T & C vahele panna.
Tegin kiired kalkulatsioonid :) eaton m45 mapiga, et see kompressor peaks muidu mahult toitma mu mootori ära küll. Miks ei peakski, see 200SLK ongi vist 1.8 või 1.9 mootor. Effektiivsus on tal muidgi poole kehvem kui turbodel, aga selle peax lisa-IC'ga kõrvaldama.
Et effektiivsust maksimeerida, tuleks ta tööle panna nii, et kohe puhub 1bar (PR 2.0), aga lõpus kui turbo toodab, tuleks kompressorist mööda lasta, muudmoodi nii lihtsalt PRi alla lasta on keerulisem, ja turbo 3.5PR kahega korrutada kah ei taha (6bar), samas algul väiksema PRiga kompressorit käiates on kah jama. Ja WG'iga hoides näiteks turbost 0.7bar, et kompressorist väljuks 2.4bar, on lihtsalt ebaeffektiivne.

Tekib kohe paar tehnilisteoreetilist probleemi:
* Palju kannataks boosti järgnev kombo :?:
Tava bensiiniga hakkaks vast 2-2.5bar juures isegi sellel mootoril deto piirama effektiivset süütenurka, kui surveaste sinna 8-9 vahele jätta, aga etanooliga oleks väidetavalt juba vähe vabam.
Võtaks abiks 2mm mls tihend (CR <8:1), 600x300x3" FMIC + 3" vesikuuler koos vee radikaga + vesipritse 340cc + etanool + wiseco + SPM + ARP + 1000cc pihustid + 2 benapumpa jadas + keraamika kaanes ja kolbidel + deto klapid ja KnockSense elektroonika + 400KPa KMS + 55mm jahutusradikas + õlijahutus radikas + korralik rahulik düno seadistus.
* Kuidas teha bypass kompressorist. 1. mõte on mingi giant-bypass-laadne bypass, mis kompressorile üle 1bari ette ande puhul tekitaks bypassi - bypass amen, ikkagi laupäeva õhtu.

Mida oleks veel vaja :?::?::?::?::?::?:
* Kangemat süütepooli, kuna boost kõrge?
* >1000cc pihusteid, kuna etanool?
* kaanele plokile tihendamiseks o-ringid?
* kaane ploki koos hoidmiseks veel midagi - pikemad, jämedamad poldid?
* special väljalaske-klappe?
* pöörete piiraja 8500 pealt 7000 peale - mõeldes kepsudele?
Loodame, et sidur, kast ja differ kestab, ja tegeleme nendega peale purunemist. Mis veel:?:

EDIT:
* Plokkide mitte kestmine oli vist hülssidega alu-plokkide teema?
* õlitus kõrgel boostil tahab kah selle võrra kõrgemat õlirõhku?

Teooria järgi: pigem rohkem boosti ja madalamal pöördel, aga kas ikka on 2.4bar @ 8500 vähem turvaline kui 3.25bar@7000rpm.
Ja noh teine point on muidugi see, et tuleks võimsus ilma boostita üles ajada, soovitavalt ka pöördeid mitte väga kõrgele ajada.
Üldlevinud arvamuse järgi on tänavamasinatel kõrged max võimsuse pöörded juba 6500-7000, ja ...7500 juba väga kõrged. 1.1-1.3bar kõrge boost. Ja ...1.8 juba väga kõrge boost. Kui need kokku panna: 1.8bar @ 7500RPM 1.8L mootorisse , siis võiks saavutada ~500hp. Kui aga minna sammuke edasi 2.2bar @ 8000RPM, oleks tulemuseks juba ~625hp. Kui sellele veel teha ideaal nuki-süüte-segu seadistus, panna 10C võrra jahedam cooler ja VE'd tõsta veel 5%, tuleks vist ligi 700hj juba ära. 8500RPM annaks juba ~740hj ja 2.8bar ~880hj. Siia veel 150hj nitroshot peale ja ongi 1000hj käes :) teoorias :lol: ja siis keerame boosti 2 peale tagasi ja nitro müüme maha, et pidamist saavutada :)

Autor:  jeff01 [ 17.01.2010 10:26 ]
Teema pealkiri: 

Kompressor konditsioneeri siduriga järelt ära kui turbo boostib :)

Autor:  hents99 [ 17.01.2010 12:31 ]
Teema pealkiri: 

jeff01 kirjutas:
Kompressor konditsioneeri siduriga järelt ära kui turbo boostib :)


MB kompressoritel peaks olema sidur küljes.

Autor:  635Driver [ 17.01.2010 12:32 ]
Teema pealkiri:  heissa

Just,saab ka läbi aju juhtida seda kombot.Kui kompressor on nt.1,5 bar täis lajatanud ja sealt edasi suudab trbo juba rõhku üles toota annab ajust rõhu järgi kompressorile käsu ,et ära enam kaasa vura. :-D Tehniliselt ma täpselt ei tea kas mingi magnetklapiga,siduriga vms.peaks toimima saama selle.Soomes väidetavalt sõidab üks sellise lahendusega rallit millel 1700 rpm 1.7bar rõhku ja sealt kuskilt edasi turbo peale.Tegemist oli mingi Evoga.
Astrona sul kompressori jaoks seal ruumi on küll jah vabalt aga mõtle enne välja enda jaoks millist projekti teha tahad ja arvesta ,et kevad kohe kohe uksetaga. :-D

Autor:  Astrona [ 17.01.2010 12:55 ]
Teema pealkiri: 

jeff01 kirjutas:
Kompressor konditsioneeri siduriga järelt ära kui turbo boostib :)
Nii need siduriga kompressorid töötavadki.

Aga kui kompressor imeb läbi turbo-kompressori, mis esialgu seisab või käib aeglaselt, kas turbo pole siis nii suureks takistuseks, et kompressor ei tekitaks eriti boosti? Näiteks PR2.0 puhul, kui sisendiks on -0.3bar väljuks sealt +0.4bar. Eriti ei usu, kuna turbomootor hingabki ju läbi turbo enne kui viimane tööle hakkab. Kui jadasse panna ei saa läheb asi veel keerulisemaks. Pealegi jadas aitab kompressor teist kompressorit otseselt õhuvooluga käima tõmmata.

Mõeldes hiigel-bypassilemeenus vana klapiga AFM, mis mul kapis LE-Jetronicu aegadest vedeleb. Too 50x50mm ehk samas suurusjärgus turbo-kompressori väljundiga. Paneks selle kompressroriga paralleeli nii, et kui kompressori sidur ühendab tolle lahti, siis automaagiliselt avaneks too AFM klapp. Samas olemasolevad vahendi on enamasti bs. Tuleks ikka mingi solenoid-õhuklapiga juhtida seda bypassi, nii, et max boosti pealt hakkab kompressorist sujuvalt mööda laskma. Sest näiteks kui 2bar pealt lükata rihmaratta-sidurit, siis turbo kompressor toodab alles 1bar ja lülituse ajal käiks mõnus jõnksakas läbi.

Autor:  635Driver [ 17.01.2010 13:18 ]
Teema pealkiri:  hme

http://www.youtube.com/watch?v=zwZsZlIl ... re=related

Autor:  Astrona [ 17.01.2010 13:46 ]
Teema pealkiri:  Re: hme

635Driver kirjutas:
http://www.youtube.com/watch?v=zwZsZlIlnCE&feature=related
Ilusad pildid.
Aga ma ei saand aru, miks tal GT40't vaja on, kui masin toodab vähem kui GT35r.
Tsiteeri:
Power: Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm
Torque: Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm

Paistab, et see kompressor pole spoolimist väga kiirendanud. Samuti ei loe siit välja seda kompressori funktsiooni... et tal oleks >450Nm 1500-4000rpm vahemikus. Tundub, et nii kompressor kui turbo on tal mõlemad liiga suured.

Autor:  IvarR [ 17.01.2010 14:00 ]
Teema pealkiri:  Re: hme

Astrona kirjutas:
635Driver kirjutas:
http://www.youtube.com/watch?v=zwZsZlIlnCE&feature=related
Ilusad pildid.
Aga ma ei saand aru, miks tal GT40't vaja on, kui masin toodab vähem kui GT35r.
Tsiteeri:
Power: Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm
Torque: Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm

Paistab, et see kompressor pole spoolimist väga kiirendanud. Samuti ei loe siit välja seda kompressori funktsiooni... et tal oleks >450Nm 1500-4000rpm vahemikus. Tundub, et nii kompressor kui turbo on tal mõlemad liiga suured.


Hilmerson-i Manta mootor on meelega kõrgetele pööretele aetud. Rajasõidus tal madalamal jõudu vaja polegi ning eesmärk oligi ühtlane number kõrgel pöördel.

IvarR

Autor:  635Driver [ 17.01.2010 14:01 ]
Teema pealkiri:  heis

Sellesuhtes küll jah ,et alumist otsa ikkagi eriti ei toeta se kombo.
Tema Torque: Max. 706Nm at 4900rpm il ja ::
Power: Max. 578Hp at 6300rpm pole mingi eriline ime näitaja.Võiks tunduvamalt madalamal RPM. olla need NM ja HP
Kuid arvestades mis aastal se projekt tehtud on ei saa peale kiidusõnade midagi öelda. :-D

Autor:  ahto42 [ 17.01.2010 14:54 ]
Teema pealkiri: 

Siin foorumis oli üks Lada Bi-turbo(udune-ivar) lahendusega, seal oli isegi päris hea skeem tehtud, aga kahjuks pole selles teemas pilte enam.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... c&start=45
Igatahes mingeid klappe juhtis suurem turbo, ja mingeid väiksem.
Vist oli nii, et väiksem turbo tekitatud boost juhtis siibrit mis jagas gaasid suurema ja väiksema vahel.(algasend ainult väike turbo, ja lõppasend suur turbo, vahepeal suunas mõlemisse). suurem vist juhtis üldboosti. Krt ei mäleta enam hästi.
Mu jutu mõte oli selles, et see skeem oleks aitand natuke sinu mõttele kaasa. Äkki ivaril on see skeem veel kusagil alles.
[/quote]

Autor:  hents99 [ 17.01.2010 18:44 ]
Teema pealkiri: 

MB 3.0 turbodiisleid tehakse kompressor+turbo. Kuna turbo on tavaliselt tsipa suurem kui originaalis (Tavaliselt Holsetit põhjamaades HX40-HX60), siis on vaja alt otsast juba mingit jõulisa, mis ülemise otsani toetaks. Eaton M90 ja M112 kasutatakse.

Minu plaan oleks pigem tõesti ühe väikse turbo lisamine alumise otsa tarbeks.

Autor:  Astrona [ 18.01.2010 0:07 ]
Teema pealkiri: 

hents99 kirjutas:
Minu plaan oleks pigem tõesti ühe väikse turbo lisamine alumise otsa tarbeks.
Jah see oleks effektiivsem, aga see pole see. Siis tuleb juba kompressoriga võrreldes kollektor, downpipe, õlitus, jahutus ümber teha. Aga noh turbo puhul pole vaja rihma-rulliku probleemidega tegeleda ja effektiivsus kõrgem, ja võiks vesi cooleri ära jätta. Samas väike turbo ei toetaks eriti suurt turbot, kui sooviks rohkem boosti kui suur turbo võimaldab.

200hj kompressor tuleb 1.8 mootoril appi vist juba 1000rpm peal, kui 200hj turbo veel ei saa aru, mis toimub. Samas, ega kiirendusel niikuinii on boost juba enne pidamise tekkimist pidevalt taga. Aga fooritagant 1000rpm pealt startides võiks mingi toetus olla küll, aitaks ka kardiradade aeglastes kurvides.
Selle "kompressorist möödalaske klapi" saaks siduda WG ja boost kontrolleriga.

Loen siin, et 5bar F1 masinatel keevitati plokikaas ja plokk peale kvalifikatsiooni kokku. Ehk siis karta on, et see lüli on 1 nõrgemaid. Mul praegugi tekkis mingi kaane tihendus probleem ja boost oli üldiselt 1.8-2bar, aga kogemata käis ka mõned korrad 2.4 peal vms ja abiks oli juba ARP + Cometic. Pole veel lahti võtnud, aga kollektori alt hakkas aurama ja veelõdviku lõi kah lõpuks kõvaks ära. Loodetavasti piisab ülevaatamisest puhastamisest ja korralikult uuesti pingutamisest.

Autor:  Aigo [ 18.01.2010 8:23 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
hents99 kirjutas:
Minu plaan oleks pigem tõesti ühe väikse turbo lisamine alumise otsa tarbeks.

...1000rpm pealt startides võiks mingi toetus olla küll, aitaks ka kardiradade aeglastes kurvides.
Selle "kompressorist möödalaske klapi" saaks siduda WG ja boost kontrolleriga.



mismõttes kompressorist möödalaske klappi? et nagu mingi aju kaudu juhitav klapp mis lõpetaks kompressori töö kui turbo puhuma hakkab?

sry ei saanud päris aru, kuid kas mitte uutel mesa diislitel millel kompressor ja turbo, neil mitte kompressoril mehhaaniline sidur pole? Sest ju õhk on selline loom mis läheb sinna kuhu kergem minna ja seega jookseks ju rõhk kompressorisse tagasi kui turbo suuremat rõhku puhuma hakkab. Siduri eesmärk ongi kompressorit koguaeg rakkes hoida, et mitte lasta sellisel nähtusel juhtuda, et tekiks kompressoris "surge" aga see muidugi juhul kui ühendad enne coolerit kompressori ja turbo Y toruga kokku.

sry kui ma ise valesti aru sain.

Autor:  ahto42 [ 18.01.2010 11:32 ]
Teema pealkiri: 

Mõeldud ikka seda, et turbo puhutud õhk kompressorist mööda läheks, kuna see takistaks õhuvoolu.

Autor:  Raceboy [ 18.01.2010 12:35 ]
Teema pealkiri: 

Näitena unustati ennist tuua üks kompressor+turbo kombo eredamaid tähti, Lancia Delta S4: http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4

Pilt ka:
Pilt

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/