Kas keegi teab rääkida kogemustest süsteemi kohta, kus on kompressor turbole abix
Teemaks tuli see sellepärast, et aitasin masulisi ostes Junsult see eeldatavasti 200SLK kompressor, mis peaks olema vist Eaton M45 perekonnast. Või mis
1. mõte oli küll väikse citroeni kolvid karterisse puhuda, aga see ei tundu nii huvitav, kui see CA18DET + GT35R kombo täiustamine. Et siis sõidaks tänaval ja aeglases kurvis kompressori abiga nagu korraliku 4-5L masinaga, aga sirgel näitaks juba 6-10L'se DOHC masina pöördemomenti.
1 kompressori point oleks toetada suuremat sorti turbot, mis muidu spooliks 0.2-2bar alles 4-5 või isegi 5-6000RPM vahel.
Peale selle, et enne igasugust turbo spoolimist on juba 1bar boost üleval (180 asemel 350Nm), algaks turbo spoolimine varem ja 1.5 ning loomulikult ka 2bar oleks palju varem kohal.
Kokkuvõttes võimsusekõveraalune pindala, sõidetavus, paraneks äratundmatuseni. Päris madalatel pööretel kasvaks võimsus ligi 100% kuni spoolimise alguseni, ning kogu spoolimise ajal oleks võimsust keskmiselt 50% rohkem.
Loodetavasti paraneb ka pidamine kui rõhk tõuseb sekungiga 1 bar pealt kahele mitte 0bar pealt 2bar peale.
2. point on selles, et enamus performance turbo-kompressorite graafik lõpeb PR 3-3.5 vahel, ehk teisisõnu on 1.9-2.4bar turvaliseks laeks.
Kompressorile ei tohiks olla probleemiks seda rõhku tõsta veel 50-100%.
3kg/m3 tihedune õhk ei erine palju 1.3kg/m3 õhust - hõredad mõlemad. Või kardab kompressor kõrgemat sisendrõhku
aga esialgu pole plaanis IC'd paigaldada turbo ja kompressori vahele ja kuumus kompressoris sisendis oleks juba päris-päris kõrge.
Tegelikult tuleks seda boosti tõstmise probleemi hakata lahendama siis kui tekib reaalselt vajadus ja tingimused selleks, aga spoolimise esile kutsmine on muidugi ahvatlev.
Veel ei tea isegi kuidas selle kompressori saaks roolivõimu kohale paigutada, aga esialgu tundub sinna lihtsaim, nii et turbo-kompressoris läheks otse rihm-kompressorisse. Seal muidugi kiirgab VL kollektor kah lähedal. Kui asi keeruliseks läheb, võib ju geneka kah rv asemele tõsta ja kompressori SL poolele, siis tuleks juba custom SL kolle teha ja huvi, seda asja ette võtta, kannataks
. Lihtsam oleks kompressorile väike veesärk tekitada või cooler T & C vahele panna.
Tegin kiired kalkulatsioonid
eaton m45 mapiga, et see kompressor peaks muidu mahult toitma mu mootori ära küll. Miks ei peakski, see 200SLK ongi vist 1.8 või 1.9 mootor. Effektiivsus on tal muidgi poole kehvem kui turbodel, aga selle peax lisa-IC'ga kõrvaldama.
Et effektiivsust maksimeerida, tuleks ta tööle panna nii, et kohe puhub 1bar (PR 2.0), aga lõpus kui turbo toodab, tuleks kompressorist mööda lasta, muudmoodi nii lihtsalt PRi alla lasta on keerulisem, ja turbo 3.5PR kahega korrutada kah ei taha (6bar), samas algul väiksema PRiga kompressorit käiates on kah jama. Ja WG'iga hoides näiteks turbost 0.7bar, et kompressorist väljuks 2.4bar, on lihtsalt ebaeffektiivne.
Tekib kohe paar tehnilisteoreetilist probleemi:
* Palju kannataks boosti järgnev kombo
Tava bensiiniga hakkaks vast 2-2.5bar juures isegi sellel mootoril deto piirama effektiivset süütenurka, kui surveaste sinna 8-9 vahele jätta, aga etanooliga oleks väidetavalt juba vähe vabam.
Võtaks abiks 2mm mls tihend (CR <8:1), 600x300x3" FMIC + 3" vesikuuler koos vee radikaga + vesipritse 340cc + etanool + wiseco + SPM + ARP + 1000cc pihustid + 2 benapumpa jadas + keraamika kaanes ja kolbidel + deto klapid ja KnockSense elektroonika + 400KPa KMS + 55mm jahutusradikas + õlijahutus radikas + korralik rahulik düno seadistus.
* Kuidas teha bypass kompressorist. 1. mõte on mingi giant-bypass-laadne bypass, mis kompressorile üle 1bari ette ande puhul tekitaks bypassi - bypass amen, ikkagi laupäeva õhtu.
Mida oleks veel vaja
:?::?::?::?::?:
* Kangemat süütepooli, kuna boost kõrge?
* >1000cc pihusteid, kuna etanool?
* kaanele plokile tihendamiseks o-ringid?
* kaane ploki koos hoidmiseks veel midagi - pikemad, jämedamad poldid?
* special väljalaske-klappe?
* pöörete piiraja 8500 pealt 7000 peale - mõeldes kepsudele?
Loodame, et sidur, kast ja differ kestab, ja tegeleme nendega peale purunemist. Mis veel:?:
EDIT:
* Plokkide mitte kestmine oli vist hülssidega alu-plokkide teema?
* õlitus kõrgel boostil tahab kah selle võrra kõrgemat õlirõhku?
Teooria järgi: pigem rohkem boosti ja madalamal pöördel, aga kas ikka on 2.4bar @ 8500 vähem turvaline kui 3.25bar@7000rpm.
Ja noh teine point on muidugi see, et tuleks võimsus ilma boostita üles ajada, soovitavalt ka pöördeid mitte väga kõrgele ajada.
Üldlevinud arvamuse järgi on tänavamasinatel kõrged max võimsuse pöörded juba 6500-7000, ja ...7500 juba väga kõrged. 1.1-1.3bar kõrge boost. Ja ...1.8 juba väga kõrge boost. Kui need kokku panna: 1.8bar @ 7500RPM 1.8L mootorisse , siis võiks saavutada ~500hp. Kui aga minna sammuke edasi 2.2bar @ 8000RPM, oleks tulemuseks juba ~625hp. Kui sellele veel teha ideaal nuki-süüte-segu seadistus, panna 10C võrra jahedam cooler ja VE'd tõsta veel 5%, tuleks vist ligi 700hj juba ära. 8500RPM annaks juba ~740hj ja 2.8bar ~880hj. Siia veel 150hj nitroshot peale ja ongi 1000hj käes
teoorias
ja siis keerame boosti 2 peale tagasi ja nitro müüme maha, et pidamist saavutada