Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 18:11

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K: kollektori torude pikkus
PostitusPostitatud: 21.09.2005 20:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
kui palju mõjutavad kollektori torude erinevad pikkused performancet?
turbo puhul peaksid kõik olema sama pikad vist?
leidsin sellise lahenduse ja kuna selle tegija peaks tegelema mingil norm tasemel sellega siis miks tal on vastavalt 1,3 ja 2,4 yhe pikkusega?

http://www.hyundaiperformance.com/forum ... hp?t=68132

panin sinna kah kysimuse üles aga uuriks mida siin arvatakse


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.09.2005 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
nagu seal vastati, vabalthingava puhul on see tähtsam, et nad ühepikkused oleks. Turbo puhul on tähtis, et need võimalikult lühikesed oleks.
See hakkab vaid LAG'i mõjutama, Mida suurem oma ruum(loe: lv.kolle) enne turbot, seda rohkem aega kulub, et sellesse ruumi surve sisse koguda, mis hakkaks läbi turbo madalama surve poole minema.
Ajad millest räägime on küll vöikesed, sest mootorist käib ikka räme kogus õhku läbi, kuid siiski midagi.
:idea:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.09.2005 22:25 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Tegelikult turbo-raamatud kirjutavad, et peavad ühepikkused olema, muidu tekitavad tagasi-survet. Nii olen lihtsalt lugenud, loogliliselt ei tohiks vahet olla, eks praktika näitab.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.09.2005 0:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
no katsetada ei taha eriti...konkreetsel kollel siis 2 toru võimalikult lyhikesed ja teised 2 veidi pikemad...vbl on niii parem siis :S


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.09.2005 7:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
See pole nii oluline. Mitmetel autodel on log-style väljalaskekollektorid, ning on ka mõõtmisi tehtud vastusurve osas. Midagi drastilist ei ole. Täiesti ühepikkuste peale on mõtet siis rõhku panna, kui plaan iga väiksemngi kui kadu elimineerida.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.09.2005 8:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Raceboy kirjutas:
See pole nii oluline. Mitmetel autodel on log-style väljalaskekollektorid, ning on ka mõõtmisi tehtud vastusurve osas. Midagi drastilist ei ole. Täiesti ühepikkuste peale on mõtet siis rõhku panna, kui plaan iga väiksemngi kui kadu elimineerida.


järeldus sellest siis, et täielikult ühepikkuste torudega kolled on ikka paremad...

ise arvasin et kui torud on yhepikkused siis võivad ntx pikema ja ja lyhema toru impulsid kokku sattuda ja se ei ole vist hea?
mingi illustratsioon sellest... :P

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.09.2005 15:04 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Kusjuures, oluline on ka torude läbimõõt ju, liiga suur ei ole hea ja liiga väike ei ole ka hea. Porsche väljalaske systeem on mõnes mõttes "haigelt" disainitud. Turbo asub väljalaske portidest ELUKAUGEL, proovingi hetkle selgusele jöuda kas kannataks veidi "mahtu" toru diameetir arvelt vähendada. Limiidi seab muidugi turbosse minevate avade pindala mille korrutis peaks vörduma minimaalse toru pindalaga, et ei tekiks pudelikaela effekti.

Max

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.09.2005 16:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
kui impulsse arvastada siis tavaliselt viiake kokku 1-4 ja 2-3 sest nendel vahel on impulsid harvema esinemisega. Kes viitsib ja suudab, kujutagu ette süütejärjekorra järgi silindritest tulevaid õhukoguseid, seega kui viia kokku 3-4 ja 1-2 siis satuvad samasse torusse väga lühikese aja jooksul. Kui 1-4, 2-3 puhul on see aeg pisut pikem, e. leebem. Samas kui teha paari kaupa(1-4 ja 2-3), siis peaks ka kauguseid vaatama, et nende ühenduskohas ei satuks ka impulsid samal ajal kokku. see millal impulsid kuhugi satuvad saab põhikooli füüsika(sagedused, laine pikkused, resonants jms) baasil välja arvutada.

Sa võid ju kolle mahtu torude läbimõõdu arvelt vähendada, kuid arvesta, et sealt siiski peab palju kuumasid gaase läbi mahtuma. Peenike toru võib kõrgematel pööretel takistuseks saada. Vägagi tihti on kolled sellised et enne turbot nö. lehter(pudelikael) millega toru läbimõõt turbole sobivaks tehakse. Kui see pudelikael on ühtlane ja mitte liiga lühike/järsk, siis ta teenib omad punktid gaaside kiirendamisega(suurema inertsi andmisega).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.09.2005 12:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 19:03
Postitusi: 236
Asukoht: Tallinn
ühepikkused torud annavad sulle pigem paremat dünaamikat kui midagi muud. Lühike vs pikk toru seab paika jõudluse madalal/kõrgel pöördel - vaata belli raamatus on sellest juttu. Läbimõõdu ja toru pikkuse arvutamise osas on netis olemas ka valemid - surfa ;)

_________________
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.09.2005 17:45 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Kollektori toru läbimõõdu määrab ikkagi suures osas väljalaskepordi läbimõõt ja saada olevate torude mõõt.

Soovitatavalt peaks kollektori toru olema natuke jämedam (lähim pordi diameetristjämedam torumõõt.

Fakt muidugi see, et enamikel kaheklapimootoritel on väljalaskepordi keskmine diameeter (ovaali korral suure ja väikese diameetri keskmine) kuskil vahemikus 32-40 mm. See tähendab, et igasugu 2-tollised torud on tarbetud.

Jämedam toru kui port ->anti-reverse efekt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.09.2005 16:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
tegelikult oleks vast õige kui valida toru sisemise ristlõike pindala järgi, et see oleks võrdne klappi ümbermõõdu ja tõusu korrutisega(e. selle kujutletava kardina pindalaga).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.09.2005 18:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
aga asi selles et mul 1.6 ja 2.0 moto pead on samad...väljalaske avad on sama diameetriga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.09.2005 18:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
aga miks sa siis vana kollet ei pane?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.09.2005 19:04 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Miq kirjutas:
tegelikult oleks vast õige kui valida toru sisemise ristlõike pindala järgi, et see oleks võrdne klappi ümbermõõdu ja tõusu korrutisega(e. selle kujutletava kardina pindalaga).


see kõik on teoorias õige, ainult et toru mõõdud määrab toru valmistaja ja isegi headerite firmad teevad kollektoreid saadaolevatest tüüpmõõtudest.

ühelgi seeriamootoril ei ole asjad nii üksühesed, et kardinapind=pordi ristlõikepind=kollektori sisemine ristlõige

ja enamikel mootoritel ei anna väljalaskepordi nüsimine ka suurt juurte

niiet toru mõõt võta väljalaskepordi järgi (16V mootoritel võta enne jupp prooviks ja tao see pordi kuju järgi sobivaks, siis näed kas mõõt sobib)

sisemõõt peaks olema tiba suurem kui pordil (samasugust reeglina ei saa)

see on 2 asja pärast

-pordi serv loob takistuse kollektorist tagasipeegelduvatele gaasidele (väldib reversit)
-kunagi ei õnnestu kollektori montaazil saada kõiki auke täpselt. seetõttu on riskivabam teha kollektori kanalid suuremad. täpselt võid need eneseusu pärast teha aga auto peal läheb see ikka 1-2 mm paigast ära ning tulemus on terav kollektori serv väljalaskegaaside teel.

see suuruse teema on eriti aktuaalne roostevabast kollektorite juures, mis veavad end ikka omajagu ära ja paisuvad rohkem kui mustast rauast


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.09.2005 19:32 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
:shock: kõik räägivad nii tarka juttu, kohe kade hakkab.

Mina olen aru saanud et kui kolle on lühike (väike) siis toimib madalatel pööretel paremini kuna täitub kiiremini. Kuid suurtel pööretel (ja ka suure ülelaade korral) on vaja et gaasi impulss silindrist väljudes kaoks ning kõik torud võimalikud ühtlaselt ühineksid (vastasel korral tahab nt ühest silindrist väljuv gaasivool teise silindrisse minna).

Parandage kui midagi valesti on. Tahaks ise ka selle kuldse tõeni jõuda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11