TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Uue turbo/koja soovitusi vajaka.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=5924
1. leht 2-st

Autor:  Fog [ 21.06.2009 14:56 ]
Teema pealkiri:  Uue turbo/koja soovitusi vajaka.

Niisiis sai Nightracel oma praegune vurr piirini puhutud (actuator lahti, varras traadiga kinni tõmmatud).
Tulemuseks oli 14psi ainult. Välja puhus selle PR-iga ~340 obest mootorist(lõppkiiruse järgi 300 rattast, tomaat).

Praegune külm pool on võrreldav T04E .46 trim-iga.

Variant oleks vahetada ka ainult külm pool. Igatahes peab lahenduse leidma kahe nädalaga.

Kui teine vurr külge panna, siis peab tal olema T3 kuumaosa flants ja sisene WG.

Uus vurr/külmakoda võiks olla võimeline tootma 425hp @ 2,5PR

Autor:  Fog [ 22.06.2009 12:59 ]
Teema pealkiri: 

Kuna mingit vastust eriti ei tulnud, tellisin usast ühe kapsa ära. Loodetavasti jõuab paar päeva enne järgmist etappi kohale.

Autor:  Mihkel [ 22.06.2009 23:49 ]
Teema pealkiri: 

Mis looma tellisid?

Autor:  Fog [ 23.06.2009 0:06 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel kirjutas:
Mis looma tellisid?

Jälle "hiina ime" ehk ebay GT2876R

Kuigi tegelikult mõõtude järgi tundub olevat hoopis:
GT2871R turbiin http://www.atpturbo.com/root/maps/images/gt28rsturbine.gif
GT2876R kompressor http://www.atpturbo.com/root/maps/images/gt2540rcompress.gif


Igatahes peaks parem saama kui eelmine hiina ime. Kusjuures imekombel oli see eelmine "t3t4" täpselt selline nagu kirjeldatud "supports up to 350hp" ning minu puhul sai 300hp vastu maad pandud läbi tomaatkasti. Enda arvutuste kohaselt ~340 mootorist.

Uus peaks suutma suurusjärgus 430 vastu maad panna mis peaks selle inetu elektrimootoriga peletise turvakaare piirile viima.

Autor:  Fog [ 26.06.2009 23:29 ]
Teema pealkiri: 

Nii, nüüd on küll nõu vaja.

Nimelt siis jõudis see teine hiina ime kohale, ning sai mõlemad kõrvuti lahti võetud, mõõdetud ja mõeldud.

Esiteks mõned andmed:
Vana:
Turbiin: Minor: 56mm, Major: 65mm, Trim: 0.76, AR: 0.63
Kompr: Minor: 51mm, Major: 76mm, Trim: 0.46, AR: 0.50

Uus:
Turbiin: Minor: 46mm, Major: 53mm, Trim: 0.76, AR: 0.82
Kompr: Minor: 54mm, Major: 70mm, Trim: 0.60, AR: 0.70

Ja oleks võimalus vahetada ainult külm osa(hunnikus vähem aretamist), ehk tekitada turbo:
Turbiin: Minor: 56mm, Major: 65mm, Trim: 0.76, AR: 0.63
Kompr: Minor: 54mm, Major: 70mm, Trim: 0.60, AR: 0.70

Kas see oleks oluliselt halvem kui terve "uus ime" vahele panna.

Probleem on selles, et uue flants on T2 (vana T3), keskosa tahab vesijahutust(vana mitte) ning kuumaosa väljund on GT tüüpi(vana T3 ford 5bolt) ehk peaks terve hunniku kraami vahetama ja aretama, kuid järgmine etapp on põhimõtteliselt ukseees.

Kas külmaosa ratta vahetamise järel tuleb kapsas uuesti tasakaalustada?
Kui jah, siis kes ja kus seda eestis teeks?.


P.S.
"compressor map"-id oleksid mõõtude järgi umbes sellised(netist otsitud +-1mm sama ar ja trim)
Vana: http://www.turbocharged.com/catalog/com ... /Fig12.gif
Uus: http://www.turbocharged.com/catalog/com ... s/Fig7.gif

Autor:  Raceboy [ 26.06.2009 23:45 ]
Teema pealkiri: 

Tuleb kindlasti tasakaalustada, kui mistahes pöörlevat detaili on kas vahetatud või ratta asendit muudetud.

Autor:  Fog [ 26.06.2009 23:55 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Tuleb kindlasti tasakaalustada, kui mistahes pöörlevat detaili on kas vahetatud või ratta asendit muudetud.

Kes seda Tallinna kandis teeks ja mis raha see umbkaudu maksab?

Autor:  mart154 [ 26.06.2009 23:59 ]
Teema pealkiri: 

BR Turbol vist on vahendid olemas.

Iseasi, kas nad seda... krhm... imet... näha tahavad :)
Minul kogemused selle kohaga puuduvad.


Jaak Kuul teeb kah. Kontakte kiiruga ei leidnud, samas väga ei julge soovitada kah seda kohta. Halvad kogemused(lähvad kiiresti laiali tema remonditud asjad).

Autor:  Fog [ 27.06.2009 0:11 ]
Teema pealkiri: 

mart154 kirjutas:
BR Turbol vist on vahendid olemas.

Iseasi, kas nad seda... krhm... imet... näha tahavad :)
Minul kogemused selle kohaga puuduvad.


Jaak Kuul teeb kah. Kontakte kiiruga ei leidnud, samas väga ei julge soovitada kah seda kohta. Halvad kogemused(lähvad kiiresti laiali tema remonditud asjad).

Selge, BR oli vist sõjamäe uulitsas, peab sealt läbi astuma koos selle imega.

Muu kohapealt võiks ka mõni targem sõna võtta. Endale ei anna eriti rahu see turbiiniosa suuruse erinevus. Selle kohta pole ka netis midagi eriti kirjas peale AR-i mõju. Trimist ja rattamõõdust vaikitakse.

Autor:  mart154 [ 27.06.2009 2:32 ]
Teema pealkiri: 

Ma pole küll väga nüüd süvenenud, aga kas sul mitte polnud mure, et kuum pool väikeseks jäi?

Nüüd tahad suuremat külma poolt panna ja kuum samaks jätta?



I'm a bit confused :)

Või on lihtsalt iga hinna eest vaja mõni kümnendik maha raiuda ajast? :)


PS... "normaalsete" turbode puhul on nii, et vee lahtijätmine ei põhjusta eriti midagi hullu. Kui kiire on, siis lükka see nimekirja lõppu :)

Autor:  Fog [ 27.06.2009 9:55 ]
Teema pealkiri: 

mart154 kirjutas:
Ma pole küll väga nüüd süvenenud, aga kas sul mitte polnud mure, et kuum pool väikeseks jäi?
Nüüd tahad suuremat külma poolt panna ja kuum samaks jätta?
I'm a bit confused :)


Asi selles, et ma pole kuskilt otsast kindel et uus rohkem läbi laseb.

Kui numbreid vaatad, siis on näha, et Uue kapsa turbiini ratas on kõvasti väiksem(65->53 major) kui vana kuid sama trim-iga.
Seega tekib minul küll küsimus, kas see ikka voolab rohkem VL gaase.
Koda on küll .82 vana .63 vastu kuid füüsiliselt väiksem tänu ratta väiksusele. Lisaks veel uue T25 flants millest eriti midagi läbi ei mahu.

Mõned liiga suured pildid!
turbiinirattad
turbiinikojad

Autor:  Mihkel [ 27.06.2009 13:09 ]
Teema pealkiri: 

Naljakas on see, et tiiviku mõõtude järgi on ju uus turbo lahjem kui vana?
A/R üksi mõjutab IMO suht vähe.

Autor:  Fog [ 27.06.2009 15:09 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel kirjutas:
Naljakas on see, et tiiviku mõõtude järgi on ju uus turbo lahjem kui vana?
A/R üksi mõjutab IMO suht vähe.

Täpselt sama mõte oli minul alguses.

Samas hiljem süvenesin sellesse keemiasse, ning päris nii see pole.
Kuum koda on kohe kindlasti vähemvoolav uuel, kuna kõik parameetrid on suhteliselt samad, kuid ratas väiksem. Ratta kaldenurgad jmt tunduvad samad olema. Samas mõjub VL gaaside moment väiksema diameetri peale, ehk kogu turbot liigutatakse väiksema momendiga. See aga suurendab flow-d ning ka lag-i. Samas võib see ratas lihtsalt liiga vähe jõudu külmale poolele liigutada, et kompressor midagigi toodaks.

Külm koda seevastu on esiteks suurema minor(see mida otsast näeb)-iga ning samas väiksema majoriga mis peaks tähendama talupojamõistuse järgi väiksemat pressure-ratio-t kuid suuremat flow-d.

Eks nende numbrite mõtlemine midagi reaalset rajal korda ei saada. Keegi peab see jänes olema, kes konkreetselt ära proovib asjad, seega on hetkel juba uue kapsa külm koda ja ratas vana kapsa küljes ja ka autoküljes muude asjade paika seadmiseks.

Sai just ka ehituspoes käidud, ning filtri jaoks tavaline ventilatsiooni 90 kraadine 100mm põlv ostetud (90eek vs hiina 4" 300eek vs korralik alu 4" põlv 700eek).

Puudu on veel 4" filter, 3"->2,5" 90* lõdvik ja 4" otse lõdvik. Pärast seda saaks mingit katsetust teha.

P.S. Mõlemad kompressorirattad on eraldi balanseeritud, ehk balanseerimisjäljed tiivikute tagaküljel.

Autor:  zoom1 [ 27.06.2009 19:04 ]
Teema pealkiri: 

Soovitaks teha teema lugejate autode alla? :)

Autor:  Mihkel [ 27.06.2009 21:57 ]
Teema pealkiri: 

Elu on üldiselt näidanud, et mida suurema mõõduga tiivikud, seda suurem flow.
Enamjaolt võrreldakse asju kompressori induceri ja turbiini exduceri järgi, nagu silma jäänud on.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/