Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 21:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 13:36 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
mart154 kirjutas:
oi internetitark oled sa küll.
enne kui kommenteerima hakkad, äkki turbotad ühe suure mootori ära kah? :)

Kui need "prohjektid" nii odavad ja lihtsad oleks, nagu sa räägid, palju neid turbokaid siis oleks???



Eestis käib asi teistpidi kui Rootsis. Seal tehakse tulemuse pärast, meil tehakse tegemise pärast. Isegi 400-500hp jaoks vahetatakse kolvid, kepsud + tuhat muud vidinat mootoris.

Vahe tuleb ka tooriku valimisest, ei hakata mingit riisiraketti aretama, kuna see on lihtsalt kallis. Valitakse kas volvo, bmw või siis näiteks põlatud MB - neil on lihtsalt tehasest juba väga kõvad jupid sees. Bling-bling pole sealsete tegijate seas just esmatähtis.

Lisaraha kulutadki turbotamise enda peale, mitte olemasoleva nõrga ploki tugevaks ehitamisele.

Kes on kiirem, see on tegijam, mitte ei ole mõõdupuuks kulutatud rahanumber.

Kasutatakse laiatarbe ajusid (VEMS, MS), mis on odavad ja igast otsast on oskusteave saadaval - elektroonika taha ei jää ju sisuliselt midagi.



Ma arvan, et sellel konkreetsel mootoril pole vaja mootori sisu vahetada mingi 500hp tarvis, vähemalt MB samalaadse mootori puhul ei tule, ega tolle aja BMW väga palju kehvem polnud.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
hents99 kirjutas:
Ma arvan, et sellel konkreetsel mootoril pole vaja mootori sisu vahetada mingi 500hp tarvis, vähemalt MB samalaadse mootori puhul ei tule, ega tolle aja BMW väga palju kehvem polnud.


See kehtib vaid juhul, kui mootor on hooldatud ja korras.
Kahjuks laiema silmaringiga inimesed ehk märkavad mis inimesed eestis üldsielt sellist BMW mootorit kasutatavate sõidukitega liiklevad ja mis korras need on.
Sellist mootorit omavate autode hinnaklass on hetkel juba väga väike ~15k eek tuuris ja paluks mitte eeldada, et 90% inimestest neid autosid ka korrlaikult hooldab.
Eestis kehtib kahjuks põhimõte, et kui auto ühekordne hooldus maksab rohkem kui auto turuväärtus, siis ainult idioot teeb selle hoolduse.
Konkreetsel autol võib mootor isegi heas korras olla aga kahjuks röntgen nägemist meil ilmselt kellegil pole.

Kui oled juba päris mitu projekti ehitanud hakkad asjadele sama pilguga vaatama mis Skandinaavia inimesed.
Muidugi see sõltub väga palju inimesest endast, minusuguseid ilmselt väga vähe. :)

Kurb fakt on see, et fakte käivad välja inimesed, kes neid oma nahal kogenud pole.
Ahjaa unustasin mainida, et me räägime ikka sellisest ehitusest, kus kapotti julgeb lahti ka rahvamassis tõsta, mitte ei püea häbenema.
Jällegi sõltub täiesti inimesest, et mida ta häbeneda oskab ja mida mitte ;)
Lihtsalt teistel inimestel võib kurb vaadata olla mõne ehituse kvaliteeti, mida ehitaja peab enda arust väga kvaliteetseks.

Ja lõpetuseks ärge unustage, et võimsuse kestvus ei ole ainult mootoris vaid ka ülekandedetailides ;)

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 14:47 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Jah, elementaarne, et kui mootorit tuunima hakatakse, on see kas kapitaalremonditud või heas korras.

Konkreetset mootorit ei tea, aga 600-seeria ei tundu just igapäevaautona, mis on kõvasti vatti saanud ja teisalt pole juhuauto, vaid pigem fänni auto, mida loogiliselt võttes on korralikult ka hooldatud.

Edit: Eks jah, foorumis pläkutamine on ajaraiskamine, aga vahetevahel tuleb tahtmine midagi tõestdada - aga jällegi on see ajaraiskamine.
Sorry minu poolt.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 16:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
hents99 kirjutas:
Konkreetset mootorit ei tea, aga 600-seeria ei tundu just igapäevaautona, mis on kõvasti vatti saanud ja teisalt pole juhuauto, vaid pigem fänni auto, mida loogiliselt võttes on korralikult ka hooldatud.

Kui ma kordan vana tõde ja sa seda kuulda võtad, siis pole see pläkutamine ega aja raiskamine, kõik sõltub sinust. ...
valdz kirjutas:
Üld tarkused mis õppisin. :)
*Igal tagajärjel on põhjus mis tuleb üles leida
*Alati ei saa aru mis on põhjus ja mis tagajärg.
*Eeldamine on kõigi p***se keeramiste ema.
*Asju ei tasu üleinsnseneerida. Kui põhimõte õige siis asjad töötavad.
*Mida rohkem asju dataloggid seda paremini öösel magada saad.

Lühidalt: Võid alustada kap-remondiga.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 16:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Mihkel eks sul on õigus, ma loomulikult eeldasin,et bmw-le on juppe saada. Eestis tundub tõesti olevat palju seda,et üleinseneeritakse asju vb mida poleks vaja....
aga 15k = 254kw mootor http://www.tqhq.ee/forum/viewboard.php?bid=11 ja nats juurde ja ongi 400kw käes :p ja juppe ka lademates saada.

ei venita ikka kuskilt seda 100k välja. ;)
Ma ise lootsin ka enda mootorist enamat muidugi btw. Aga vähemalt on safe ja igapäev sõidan enamvähem . :) see selleks, ma rohkem sõna ei võta.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 16:42 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
No offence, aga ma eeldan tõesti, et tegemist on korraliku mootoriga. Miks ei peaks olema?

MB puhul võib suht kindlalt eelduste peale mürki võtta. Kui spido number näitab kuni 300k km`i, siis ongi sissesõit tehtud ja paras aeg arendama hakata. Surved on kõik nii, nagu manual korras mootoril ette näeb.

Miks ei peaks see bmw puhul nii olema.

Astrona, sina vb oled harjunud mingi probleemse tehnikaga ja mootor käib lahti rohkem kui juhiuks - ei midagi isiklikku, paarist teemast on silma jäänud.

Ka kap remmi tehakse siis, kui seda vaja on, mitte et igaks juhuks käin "tehase koostatud tehnika" oma hea tava järgi üle.

Aga mis siin lahata, loodame, et varsti saab teemaalgataja auto üle vaadata ja plaani paika panna.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 17:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
hents99 kirjutas:
Astrona, sina vb oled harjunud mingi probleemse tehnikaga ja mootor käib lahti rohkem kui juhiuks - ei midagi isiklikku, paarist teemast on silma jäänud.
Kui sa pole probleemse tehnikaga ise kokku puutunud, siis peab veel ootama :) kuni turbo restrictorist saale killu leiad ja uut turbot lähed ostma. 350kw'ga hakkab mootor nägema ka kõrgemaid pöördeid jne kõik õlituse jms vead tulevad välja jne.
Mul opelite puhul oli kah et 400K sissesõidu lõpp jne, see ei täheneda automaagiliselt, et sul mootor ei vaja hooldust :), ega kapottil oleva märgi järgi ei saa ikkagi otsustada, mis seisus mootor on.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 18:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
kuna su alampiir oli 350kw siis seda sa ka 100k eest saad aga kestvuse arvelt. Ise teeks umbes nii, et alustaks ajust ja ajaks auto vabalthingavana korralikult sõitma. (Ma arvan et isegi 10k maksvast VEMSist piisab aga ise julgeksin ka MSi (5k) kasutada) korralik kaabeldus kummalegi 2k Sellega saad vast 170kw ja 330NMi kätte.
Siis võtaks ma ette plokikaane ja piirduks seal kerge portimise ja kokku ajamistega + uued juhtpuksid ja klappide ja pesade üle lõikamine või sisse lihvimine ja tööpinna üle lihvimine. Usun et miski 5-10k kanti peaks välja käima kui kodus võimalikud tööd ise ära teeks.
Alumises otsas kohustuslikus korras uued saaled ja ilmselt vaja ka lihvida (5k) kindlasti uued rõngad ja ketimajandus, tihendid jne (5k) aga suurim mure on neil 400k - pool milli sõitnud mootoritel kolbide ja silindritega kuna 2 mootorit mis laiali olen võtnud on liialt loksuvate kolbidega olnud (tolerantsiga lausa 16 sajandikku :-D ) Uute kolbide ega kepsude hinda ei oska pakkudagi mitte aga see on KRÕBE kui saaks korraliku stock komplekti siis julgeksin neid kasutada küll. Korralik väljalaske kollektor maksab rootsis 12k sekki aga usun et sama summa eest eekudes oleks tegijaid siingi. Sisselaske modiksin originaalist ringi (siiber teisele poole ja keskele ) Kindlasti vajad normaalset sidurit ja tagadiffrit.
turbost, pihustitest, coolerist, torudest jne klambriteni välja ma ei räägigi. Liialt ettenägematud hnnad kuna valida saab romulajuppidest uue kvaliteetkaubani.
Toorikuks oleks 155kw mootor parem. (1mm suuremad sisselaske klapid ja 1 ühik madalam staatiline surveaste)

Ainus mida sa tunned seljaga on NM ja seda saab sel mootoril ühe BARiga ohtralt olema kui vabalthingavanagi se number progeajuga kolme-poolesaja alla kisub ....kui heppa ka alla 400 peaks jääma siis 400hp nissaniga võrreldes hakkad naerma :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Viimati muutis jeff01, 16.06.2009 21:02, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 19:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Astrona kirjutas:
350kw'ga hakkab mootor nägema ka kõrgemaid pöördeid jne kõik õlituse jms vead tulevad välja jne.


Sellise suurusega mootori puhul pole pöördeid turbotamisel võimsuse saavutamiseks vaja absoluutselt lisada.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 21:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
kusjuures m30b34 mootori safe pööretepiiraja seisneb pehmetes klapivedrudes ja see mootor ei lähegi üle 6400 pöördesse :) Olen proovinud nii koha peal kui ka kolmanda käiguga.....jõudu jagub 6400 saavutamiseks aga sealt edasi mitte üks pööre. Veidi valus oli aga arvuti oli datalogima pandud ja selle järgi lasin 12s nii põhjas kui põhjas. (3.15 diffriga kolmas käik 180km/h @ 6400 RPM) Veidi ebameeldiv tunne kui istmest lahti vajud kuigi pedaal on põhjas :-D
Kangemate vedrude korral võidad pööret aga hakkad kohe nookureid vahetama kui seda koos vedrudega ei tee, kui vedrud ja nookurid vahetatud hakkad ettenähtust tihedamini ümarvõlle nukkvõllide vastu vahetama nii, et las ta parem jääb. Pole tõesti mõtet pööret tõsta.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.06.2009 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
see mootor ei lähegi üle 6400 pöördesse :)

Siis on hästi :) Tal siis vist liiga rasked klapid, et nii tugevate vedrudega, mis nukke treivad ja nookureid murravad, klapid ikka rippuma jäävad.
Ma pidasin muidu silmas seda, et kui muidu ollakse harjunud 2. käiguga 4-5sekundit gaasi põhjas hoidma enne kui piiraja hakkab tulema, siis pärast võib ootamatult 1-2sekundiga asi piirajas hakata käima, ja noh kui masin liigub paremini, siis vajutatakse ikka rohkem. Aga jah peale väikse (100kw/L) turbo paigaldamist ongi turvalisem see võimsus juba 4-5k vahel võtta ja piiraja võib 5k peale panna.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.06.2009 8:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
ehk on asi pigem selles et ühe nukkvõlli kohta on tal 12 klapi pinge :roll: Võin muidugi ka eksida.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.06.2009 15:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.10.2006 20:47
Postitusi: 541
Asukoht: tallinn/lähiümbrus
nu ma enda autu M30-l vahetasin ~3a tagasi nookureid. ~300k km sõitnud mootor, silindriseinad olid ideaalsed, nagu värskelt hoonitud. saaled said ka soetatud, aga kuna vanadel praktiliselt kulumismärke ei täheldanudki, siis ei hakanud ka neid vahetama. ainuke häda neil nookurite kulumine, ja kogu lugu.

ja mis ulmekallist hooldusest ikka saab juttu olla selle konkreetse kone puhul. kui regulaarselt õli vahetada ja tosool sees on/kuumaks ei aja, siis ei suuda ükski rullnokk seda laiali lasta.

pole jah ise ühtegi turbotanud, ega isegi näinud oma silmaga ühtegi turbotatud M30 kone, aga svenssonite turbofoorumid on täis neid, ja kestavad. 0,6-0,7 bar lausa originaaltihendiga.

_________________
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.06.2009 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Meil Reno mootorit ehitades käisid ka kaks M30 mootorit läbi.
Kumbki polnud just oma parimas nooruses.
Uuem E32-e pealt pärit M30 oli suht kulunud, saaled otsas ja õlipump oleks seest nagu sõda näinud.

Ehk siis alati taandub asi joppamise peale, kui tundmatut asja tegema hakkad.
Minu enda M10 on ka siiani tehasekonditsioonis ja remontimata, ka joppas, et väga hea mootori otsa sattusin.
Selles muidugi pidin ise enne veenduma, kui mootorile tõsise läbipesu ja tihendite vahetuse tegin.
Enamus M10 mootorid on juba õmblusmasinad.
Kes ei tea siis M10 on M30 mootor aga kaks silindrit on maha saetud.

Lisaks on M30 plokid erineva tugevusega/tugevdustega olemas.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.06.2009 16:33 
Eemal

Liitunud: 05.11.2006 19:39
Postitusi: 225
mida te enam jahute, teemaalgataja on juba loobunud. kõik mis ta tahtis on hinnainfo ja seda ei ole tulnud


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11