TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW 635CSI 1987 3.5 160 KW
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=5880
1. leht 3-st

Autor:  breyton [ 11.06.2009 19:38 ]
Teema pealkiri:  BMW 635CSI 1987 3.5 160 KW

Tere

Kas siin olijad annaksid infod kelle poole peaks pöörduma et sellisele BMW mootorile turbo peale ehitada millel oleks jõudu ca 350-400 kw ja mis ei läheks esimese sõiduga puruks kohe .

Mart

Autor:  breyton [ 11.06.2009 19:39 ]
Teema pealkiri: 

mootor 3.5 R6 160 kw

Autor:  Mihkel [ 11.06.2009 19:41 ]
Teema pealkiri: 

Tuleb õigeid komponente kasutada lihtsalt.
Sellist eesmärki püstuitades tuleks ka mootori kapitaalremont ära teha, kui ka kestvust ootad.

M30B35 modifitseeritud variandi turbotamiskogemus olemas, hetkel tagasihoidliku boostiga mootorist 400kw.

Autor:  breyton [ 11.06.2009 20:42 ]
Teema pealkiri: 

Kas kellegil on ka viitsimist lisada siia info mis jupid vahetada on vaja üksipulki kõik asjad nii mootoris kui ka (tagasild , käigukast , sidur)
ja ka mingit hinna infot.

See päris palju palutud tegelikult aga ehk kellegil on viitsimist :D

Tänades

Mart

Autor:  jeff01 [ 11.06.2009 22:54 ]
Teema pealkiri: 

Et mootor saaks hea ja tihe tuleks sisse panna uued kolvid (400kw tarbeks juba pigem sepiskolb...) Et kindlam oleks peaks sees olema ka normaalsed kepsud (usun et kuni 300kw ehk elab üle ka stock keps ja kolb aga keda se minu uskumine kotib) Väntvõll loomulikult järgmisesse remonti ja uued saaled, kontrollida tema sirgust ja kuigi se pole BMW R6 mootoritel probeemiks võib ju kindluse mõttes kontrollida üle ka vändakanali (kahjuks või õnneks on need mootorid juba 300-500k sõitnud ja kõik annab järele.....mitte vaid otseselt kuluv asi. Uusi kepsu ja raamipolte ei pea vist meelde tuletama. Otsid korraliku ühe massilise hooratta ja lased sellel pinna pingis üle enne kui vihasema siduri külge keerad ja komplekti tasakaalustamisse viid. Kontrollid üle õlipumba ja vahetad õlipumba ketiratta ja keti uute vastu (Kui su mootoril on siis ka õlipumba ketitald) Väntvõlli ketiratas pane samuti uus, nagu ka nukkvõlli oma ja nukka vedav kett, jooksusiin ja pingutustald. Suures osas peaks alumise otsaga kõik olema et se pauk vastu võtta ja käigukastini kanda.

Kuipalju ja mismoodi sa kaant teed on su oma asi, mida vähem raha sinna paned seda suuremat rõhku pead oma tulemuse jaoks kasutama :)
Tegelikult peab sellise asjaga alustama hoopis sellelt poolt, et tuleb küsida: "Kui palju sa kulutada plaanid?" ...siis ehk teab umbkaudu
pakkuda mida selle eest saab.

300-400kw on tegelikult selline jõud et sul peab selleks miski vajadus olema :-D tänaval ja tänavarehviga sa seda ju maha ei pane. Tänavarehviga elab selle jõu üle ehk korras stock (keskmise korpusega) differ.

Autor:  hents99 [ 11.06.2009 23:03 ]
Teema pealkiri: 

Mul on su kontaktid olemas, tulen mõnipäev läbi ja räägime. Sul on ju kaks teist tugeva mootoriga autot, mida võiks teha. Eelkõige seda punast :)

Võtan sinuga ühendust.

Autor:  breyton [ 12.06.2009 12:33 ]
Teema pealkiri: 

mõtled seda punast sec560?? see las seisab :D
aga tahan 635 väga head tulemust ja eelarve oleks 100 000.-

Mart

Autor:  junsu [ 15.06.2009 23:04 ]
Teema pealkiri: 

M30B34 mootori alumine ots kannatab svenssonite praktika põhjal hea seadega ligi 1000hp

Autor:  Astrona [ 15.06.2009 23:49 ]
Teema pealkiri: 

Eero Pesur vist tegi ühe sellise projekti, mille omanik on kasutaja Respeckt. Uuri neilt.

Autor:  patrik [ 16.06.2009 8:36 ]
Teema pealkiri: 

breyton kirjutas:
mõtled seda punast sec560?? see las seisab :D
aga tahan 635 väga head tulemust ja eelarve oleks 100 000.-

Mart

selle eest saad suht säästu projekti. kui ise teha ja mootorit mitte lahti võtta siis hädaga veab välja
korralikud mootorijuhtimised maksavad vähemalt kolmandiku sellest summast ja kui ise midagi ei kavatse teha siis töörahaks maksad veel üksjagu. siis nagu jääks raha vaid turbo ostuks.
kõrge hp projekti juurde kuulub ka veermiku ümberehitus muide

aga no vahest hea unistada ka

Autor:  Astrona [ 16.06.2009 10:42 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 635CSI 1987 3.5 160 KW

breyton kirjutas:
Tere
Kas siin olijad annaksid infod kelle poole peaks pöörduma et sellisele BMW mootorile turbo peale ehitada millel oleks jõudu ca 350-400 kw ja mis ei läheks esimese sõiduga puruks kohe .
Mart
350kw 3.5L mootorist pole ju nii suur nõudmine, et kõik ümber peaks ehitama. Me ei räägi ju remonti vajavast mootrist?
100K'ga on üle keskmise säästuprojekt kui ise kõik teha.
40K'ga paar tuhat sõitnud turbo + õli vee torud voolikud + väljalase + cooler + cooleri torustik.
30K paksem kaanetihend, suuremad pihustid, benapump, kasutatud standalone aju.
10K eest veel tihendeid, õhufilter, WB, EGT.
1bar'ist peaks piisama ja laiali läheb alles 2. sõiduga ;)

Üle jäi veel 20K - mis võib kaduda ka nipet-näpet peale, aga selle raha eest saab äkki kaane hingama ja siis piisab üldse 0.7bar'ist.
Sellele lisanduvad veel tööriistad garaazirendid dünoskäigud rehvid jms - sama palju juurde, enne kui võib öelda et valmis on.

Autor:  mart154 [ 16.06.2009 10:48 ]
Teema pealkiri: 

oi internetitark oled sa küll.
enne kui kommenteerima hakkad, äkki turbotad ühe suure mootori ära kah? :)

Kui need "prohjektid" nii odavad ja lihtsad oleks, nagu sa räägid, palju neid turbokaid siis oleks???

Autor:  Maik [ 16.06.2009 11:05 ]
Teema pealkiri: 

mina sain 340kw ca 35k eest (kallis bov ega a/f kell pole kumbki otseselt vajalikud-seega neid summale juurde ei loe) . :roll:

100 000 eest saab nagu ...oipljää mis masina minu peas juba :-D
aga noh, mida mina ka teisalt turbokatest tean. :)

Autor:  Mihkel [ 16.06.2009 12:04 ]
Teema pealkiri: 

Vaadake, Astrona ja Maik-i viga on selles, et nad ei saa aru, et BMW vanakooli mootoritele ei ole tükke jalaga segada nagu maailma kõige tuunitumatele mootoritele CA18DET ja Corvette LS mootorid.
BMW-le pead otsima palju asju tikutulega taga kui customit teha ei taha ja kui jupi leiad, siis on ilmselt ka hind haruldusele vastav.

Kõik on tehtav ja summad on väga varieeruvad olenevalt sellest kui palju sa ise kogu süsteemist jagad.

Jutuks oleva endise Laki Tuningu 635 Turbo projekt ei ole IMO just kestvuse etalon.
Mina oma hetke kogemustega teeks seal nii mõnedki lahendused ringi.
Auto elektrisüsteemist ei hakka rääkimagi.

Kellel on vähegi suurem kogemus ise mootorite turbotamisel (mitte vaid seadistamisel vaid konkreetselt lahenduste ehitamisel), saab ilmselt aru, et lõppkokkuvõttes taandub kõik sellele, et paljude inimeste tehtud tööd ei saa usaldada ja kõik tuleb ikkagi ise üle käia/kontrollida.
Kahjuks minu kogemustest puudutab see viimasel ajal just mootori komplekteerimise poolt.
Tahad korraliku ja kestvat asja saada, siis on tarvis ikka kogu asi nullist komplektselt üle vaadata.
See ei tähenda kohe 50k eest kepsude/kolvide ostmist vaid ka originaal kulumaterjalide välja vahetamist.

200sx-i motoori juppe kingitakse juba EBay-s suht aitähh eest, kuna neid on mujal maailmas lihtsalt nii palju.
Üheks näiteks R6 BMW-ga võrdlusel võiks tuua tuntud firma kepsud/kolvid 200sx ~12k eek koos transa ja tolliga eestisse,
BMW R6 mootoril 30K+ eek euroopast ostes (odavate kepsudega), kuna USA-st saab 99% aint custom tellimusega sinna midagi,
kui tegu ei ole just S52/S54 või M50/M52 mootoriga, turbotamise poolelt siis.

5.7L stockis 257kw mootorist 83kw lisaks võtta kompressoriga 35K eest pole just mingi eriline raketiteadus, normaalne oleks ikka vähemalt 400kw sealt saada.
Mina sain näiteks 1.8 77kw mootorist ~30k eek eest ~100kw juurde. :-D

Autor:  Astrona [ 16.06.2009 12:47 ]
Teema pealkiri: 

Ärge nüüd ärrituge kohe.
mart154 kirjutas:
oi internetitark oled sa küll.
enne kui kommenteerima hakkad, äkki turbotad ühe suure mootori ära kah? :)
Kui need "prohjektid" nii odavad ja lihtsad oleks, nagu sa räägid, palju neid turbokaid siis oleks???
100K polegi nii odav ju :) Selle raha eest saab sama jõudlusega terve s13 masina jaapanist tellida :lol:

Pealegi lugesin ju ette et 2. sama palju läheb veel, et asi töötaks.
Kui nõuded kasvavad, et tahaks et üldse laiali ei lähe, siis loomulikult on kallim, aga mainis nagu et 1. pauguga ei läheks :) Ja kui hiljem tahad juba raudselt ÜLE 350kw siis hinnad kah juba teised - kuskilt maalt on vaja kolvid kepsud vahetada ja plokk jms tuhandikuga üle mõõta.
1. asjana võiks panna mootori vabalthingavana 180-200kw peal hingama. Ja kui on vähe siis võibolla piisab juba 0.5bar'ist.
Astrona kirjutas:
Me ei räägi ju remonti vajavast mootrist?
See tähendab, et elektrisüsteemi ei pea ümber ehitama hakkama, rääkimata ploki lahti võtmisest või muude tüüpvigade kõrvaldamisest. Kui praegu sidur ei luba drag-slikiga startida, siis võiks selle vea kah enne turbotamist kõrvaldada, ja kui siis lendab kaste diffreid, siis see pole kah turbo süü ja ei pea kohe seda turbotamise projetki kuludesse keerama. Kui aga masin pole ideaalses korras, siis enne jah sinna mingi 50k investeerida.
junsu kirjutas:
M30B34 mootori alumine ots kannatab svenssonite praktika põhjal hea seadega ligi 1000hp
svenssonite praktika eestis toimib hästi kui numbrid 2ga jagada :)

Kollektorist summuti otsani tehakse kohapeal, samuti turbo ja ic torud voolikud ja aju juhtmestik. Pihustid, wb, egt, aju, pump, turbo ja IC on "unversaalsed".
Mis juppe sellele siis tellima peab?
Kaanetihendi võiks tellida, aga kui sellega pikalt aega läheks, võib ka selle ju kohapeal lasta teha.
Jutt pole ju 200-500hj/L vaid 135hj/L.

IMO 100K on paras stardi-raha, ja selle aja jooksul kui olemasolev 100k on sisse taotud, võiks ju 10-20k veel olema kogutud ja projekt poolikuks ei jää. Katsetamiseks sul raha pole, aga kopi-paste kellegi teise projekti pealt peaks olema tehtav.

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/