Ei noh ma olin vahepeal olude sunnil sunnitud PVC toru filtri ja turbo vahel kasutama ja see mängis parajalt voolikuklambri all ja võis vabalt mõne mitte väga tiheda õhupilu tekitada.
Ei olnud üldse solvanguna mõeldud, lihtsalt kaalusin sellist võimalust.
Apexi peaks siis suvaliste muude kõrval väga tegija olema.
Ei taha mõeldagi mis nende paarisaja krooniste Hiina filtrite filtreerimistegur on.
Mihkel kirjutas:
Ei taha mõeldagi mis nende paarisaja krooniste Hiina filtrite filtreerimistegur on.
...ja sellepärast ma ostsingi endale Honda S2000 filtri mis mulle samuti mõnisada maksma läks. Tried and tested up to 240bhp's
Koonusekujuline on ka
Mul on kogemus selline: Sai ostetud 85 krooni eest mingi Fram või Mann, ei mäletagi täpselt kumb. Lisaks kõrvale võetud kasutatud kuid pestud ja õlitatud K&N paneelfilter, mis mõeldud asendama originaali OEM filtrikopsikus. Nende mõlemaga sai tehtud back-to-back test 85kW'se Calibra peal Liguri juures ja "sportfiltriga" tuli pool hobujõudu rohkem.
Tegin selle Apexi filtriga väikse laboratoorse testi täna.
Avastasin enda autolt, et tõesti on silikoonlõdviku pinnad veidi tolmused.
Samas torustik ise on täiesti puhas, tõmbasin sisu lumivalge lapiga üle ja täiesti puhtaks jäi lapp.
Ainult lõdvikut puhastades muutis lapp värvi.
Sai siis lõdvikult tolmuproov võetud, et laboratoorse mikroskoobi all kübeme suurust uurida.
Selgus, et need tolmukübemed, mis silikooni/kummi pinnale ilmselt kuidagi elektriseerudes satuvad on nö. nanokübemed.
Doktorikraadiga inimese arvamus oli, et kui soovite nendest vabaneda, siis tuleb juba bakteriaalset filtrit kasutada.
Ning siis ei saa enam performance-sest ammugu juttu olla (kui EFI kütusefilter on ~10 micronit, siis bakteriaalsed filtrid on stiilis 0,22micronit).
Sellised kübemed põlevad mootoris ilmselt lihtsalt ära ja suuremat kahju küll tekitada ei tohiks.
Minul oli see torustik varem Apexi filtriga vähemalt 10k km sõitnud.
Rääkisin ka siin tuttavaga kellel siis auto peal õlitatav koonus ja ütles, et tarvis last ikka seist mingi aeg ennem kui sõitka lähed, siis ei juhtu midagi!
Vähe tuleb õlitada ,aga usas kasutavad samamoodi õlitatavaid maf-iga .
ja ei ole probleemi. Probleem pidavat olema,kui filtrid nii õlitada,et tilguvad umbes vms... Panin endale ka õlitatava sest sattus selline,algne variant oli kuivfilter.
Maf-e puhastakse samuti mingi spets asjaga (usas) , ma kujutan,ette,et tehniline piiritus peaks ka asja ära ajama tegelt ?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA